با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟ (۱۰ ارز دیجیتال مقرون به صرفه)

با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟ معرفی رمز ارزهای ارزان با پتانسیل بالا

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم در کنار دو سکه بیت کوین
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا به سرمایه‌گذاری در کریپتو علاقه دارید، ولی نگران قیمت بالای بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده هستید؟ خوشبختانه، به غیر از این دو که ارزهای دیجیتال گران‌قیمتی هستند، رمز ارزهای پرشمار دیگری هم برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که کاملا دست شما را در انتخاب سبد سرمایه‌گذاری باز گذاشته‌اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌پرسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم و به دنبال ارز دیجیتال برای پول کم هستید، این مقاله را برای آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم از دست ندهید.

با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟

در دنیای کریپتو، با هر مقدار سرمایه‌ای می‌توانید ارز دیجیتال بخرید. یعنی اگر مثلا یک میلیون تومان سرمایه دارید، می‌توانید به اندازه یک میلیون تومان بیت کوین، بایننس کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری که می‌خواهید را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنید. بنابراین، اگر می‌پرسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، حقیقتا فرقی ندارد.

با این حال، اکثر افراد تازه وارد به دنیای کریپتو به دلیل عدم اطلاعات کافی، تمایل دارند با ارز دیجیتال برای پول کم آشنا شوند. این افراد، معمولا به سراغ پروژه‌های شناخته‌شده‌تر که قیمت کمی دارند می‌روند یا آلت کوین‌های ترند را انتخاب می‌کنند تا بیشترین تعداد توکن را با پول خود به دست بیاورند. در صورتی که تعداد توکن، ملاک کسب سود نیست.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم؛ ۱۰ ارز مقرون‌به‌صرفه

با توجه به اینکه بیش از ۱۳ هزار ارز دیجیتال وجود دارد، پیدا کردن یک پروژه خوب با پتانسیل بالا که بتواند گزینه مناسبی به عنوان ارز دیجیتال برای پول کم باشد، بسیار دشوار شده است؛ مخصوصا برای سرمایه‌گذاران جدید. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم با معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم، انتخاب را برای شما آسان کنیم. اگر می‌پرسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، همچنان با ما همراه بمانید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم را در یک لیست ۱۰‌تایی برای شما آماده کرده‌‌ایم:

  1. ریپل (XRP)
  2. کاردانو (ADA)
  3. ترون (TRX)
  4. الگورند (ALGO)
  5. ویچین (VET)
  6. پالیگان (MATIC)
  7. استلار (XLM)
  8. سندباکس (SAND)
  9. وان اینچ نتورک (۱INCH)
  10. گالا (GALA)

۱. ریپل

ارز دیجیتال ریپل
ریپل با ارزش بیش از ۳۲ میلیارد دلار، بین ۱۰ ارز دیجیتال بزرگ بازار قرار دارد.
ویژگیتوضیحات
نام ارزریپل
نماد ارزXRP
سال عرضه۲۰۱۳
پلتفرمXRP Ledger
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۳۲ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال XRP

ریپل یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن دسته از افرادی محسوب می‌شود که می‌پرسند با سرمایه کم چه ارزی بخریم. این پروژه برای تسهیل معاملات بین‌المللی و انتقال پول طراحی شده و بر بستر پلتفرم XRP Ledger کار می‌کند که یک بلاک چین اختصاصی است. به عبارت دقیق‌تر، Ripple یک پلتفرم تسویه و حواله جهانی همتا به همتا است که به عنوان جایگزینی برای سیستم پرداخت گران قیمت سوئیفت (SWIFT) مطرح شده.

این پلتفرم امکان انتقال و تبادل فوری و فرامرزی انواع ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را در شبکه خود فراهم می‌کند. با توجه به اینکه یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های رمزنگاری غیرمتمرکز دنیای کریپتو محسوب می‌شود، می‌توان آن را یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم در نظر گرفت.

۲. کاردانو

ویژگیتوضیحات
نام ارزکاردانو
نماد ارزADA
سال عرضه۲۰۱۷
پلتفرمCardano Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۱۷ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال ADA

دومین پیشنهادی که برای معرفی به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم در نظر گرفته‌ایم، کاردانو نام دارد. کاردانو، یک پلتفرم بلاک چین نسل سوم به شمار می‌رود که روی امنیت، مقیاس‌پذیری و پایداری تمرکز دارد. توکن بومی پلتفرم کاردانو ADA است که گزینه مناسبی به عنوان ارز دیجیتال برای پول کم محسوب می‌شود و برای پرداخت‌ها، قراردادهای هوشمند و موارد متعدد دیگر کاربرد دارد.

پلتفرم کاردانو، یک بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام به‌شمار می‌رود که قابلیت توسعه‌پذیری بالایی دارد و از قابلیت قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان، می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) را روی بلاک چین کاردانو بسازند و اجرا کنند. کاردانو که به عنوان یکی از قاتل‌های اتریوم در بازار شناخته می‌شود، می‌تواند ۲ میلیون تراکنش را در ثانیه پردازش کند که شگفت‌انگیز است.

۳. ترون

ویژگیتوضیحات
نام ارزترون
نماد ارزTRX
سال عرضه۲۰۱۷
پلتفرمTron Network
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۵ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال TRX

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز متن‌باز به شمار می‌رود که هدف آن ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز برای سرگرمی دیجیتال است. این پلتفرم از مکانیزم اجماع اثبات سهام تفویضی (Delegated Proof-of-Stake) استفاده می‌کند و از زمان عرضه خود در سال ۲۰۱۷، توجهات زیادی را جلب کرده. این پروژه توسط کارآفرینی به اسم جاستین سان (Justin Sun) راه‌اندازی شده.

در ابتدای راه‌اندازی ترون، این پروژه بر بستر شبکه اتریوم کار می‌کرد. اما سال ۲۰۱۸ با راه‌اندازی بلاک چین اختصاصی خود، به آن مهاجرت کرد. در حال حاضر یک استیبل کوین الگوریتمی به نام USDD نیز برای شبکه ترون وجود دارد که تا زمان نگارش این مقاله در آوریل ۲۰۲۴، تعداد توکن‌های در گردش آن به ۷۴۵ میلیون واحد رسیده و در آینده می‌تواند بیشتر هم بشود.

۴. الگوراند

ارز دیجیتال الگورند
الگورند با ارزش بازار حدودا ۳ میلیارد دلار، زمان نگارش این مقاله در رتبه ۷۲ بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.
ویژگیتوضیحات
نام ارزالگورند
نماد ارزALGO
سال عرضه۲۰۱۹
پلتفرمAlgorand Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)نزدیک به ۳ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال ALGO

الگوراند یک پلتفرم بلاک چین نسل سوم محسوب می‌شود که روی امنیت، مقیاس‌پذیری و کارایی تمرکز دارد و یک بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام (PoS) به شمار می‌رود. یکی از اهداف بزرگ پشت این ارز دیجیتال، گسترش و متحول کردن تصور ما از کاربردهای بالقوه ارزهای دیجیتال بوده؛ چیزی که آن را به یک پروژه مناسب به عنوان ارز دیجیتال برای پول کم تبدیل کرده است.

با این اوصاف، کسانی که می‌پرسند با سرمایه کم چه ارزی بخریم، می‌توانند الگورند (ALGO) را به عنوان یک گزینه جدی در نظر داشته باشند. آلگوراند به عنوان یک پردازشگر پرداخت طراحی شده تا درست مانند مسترکارت یا ویزا، امکان پردازش تراکنش‌ها با سرعت بالا را فراهم کند. این پلتفرم توسط یک استاد دانشگاه MIT و دانشمند کامپیوتر به اسم سیلویو میکالی (Silvio Micali) به وجود آمده است.

۵. ویچین

ویژگیتوضیحات
نام ارزویچین
نماد ارزVET
سال عرضه۲۰۱۵
پلتفرمVeChainThor Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)نزدیک به ۲ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز VET

اگر هنوز می‌‌رسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های کریپتو به اسم ویچین با نماد VET را به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک پلتفرم بلاک چین عمومی برای مدیریت زنجیره تامین و ردیابی محصولات است. درواقع، ویچین یک پروتکل قرارداد هوشمند در سطح سازمانی محسوب می‌شود.

هدف از راه‌اندازی این پروژه، ساده‌سازی فرآیندهای پیچیده مدیریت زنجیره تامین و افزایش کارایی آن‌ها با استفاده از فناوری بلاکچین است. برخی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و خرده‌فروشان جهان، از جمله BMW، Walmart و LVMH از پروتکل ویچین برای تسهیل فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین خود استفاده می‌کنند.

۶. پالیگان

ویژگیتوضیحات
نام ارزپالیگان
نماد ارزMATIC
سال عرضه۲۰۱۷
پلتفرمMatic Network
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز MATIC

پالیگان، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین رمز ارزهای دنیای کریپتو به شمار می‌رود که جایگاه ویژه‌ای در بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم دارد. پالیگان درواقع، یک شبکه راه حل لایه دوم است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و رقیب سرسخت ETH و یکی از قاتلان اتریوم هم محسوب می‌شود. پالیگان را می‌توان یک اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) در نظر گرفت که با هدف توسعه اتریوم به یک سیستم چند زنجیره‌ای ایجاد شده.

این پروژه که حامیان سرسخت و بزرگی همچون Binance و Coinbase دارد، راه حلی است که توسعه‌دهندگان برای استقرار سریع‌تر، کارآمدتر و ارزان‌تر برنامه‌های غیرمتمرکز به آن نیاز دارند. به گزارش شرکت خبری Benzinga که به طور تخصصی در حوزه امور مالی فعالیت می‌کند، متیک امیدوارکننده‌ترین توکن لایه دو است؛ یعنی توکنی که روی یک بلاکچین موجود ساخته شده. با این اوصاف، نه تنها یک گزینه مناسب به عنوان ارز دیجیتال برای پول کم به شمار می‌رود، بلکه یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم نیز محسوب می‌شود.

۷. استلار

ارز دیجیتال استلار
استلار با ارزش بازار ۱۷ میلیارد دلار، در زمان نگارش این مقاله در رتبه ۳۵ بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.
ویژگیتوضیحات
نام ارزاستلار
نماد ارزXLM
سال عرضه۲۰۱۴
پلتفرمStellar network
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۱۷ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز XLM

استلار یک شبکه بلاک چین منبع‌باز محسوب می‌شود که برای تسهیل معاملات بین‌المللی و انتقال پول طراحی شده و به عنوان یک ارز دیجیتال برای پول کم، گزینه مناسبی است. استلار شبکه پرداخت مختص به خود را دارد و از توکن‌های استلار (XLM) به عنوان واحد پولی در این شبکه استفاده می‌کند.

با اینکه هر کسی می‌تواند از شبکه استلار استفاده کند، اما هدف اصلی از راه‌اندازی آن، اتصال موسسات مالی برای انجام تراکنش‌های بزرگ است. برخلاف شبکه‌های سنتی و سایر شبکه‌های رقیب XLM در حوزه بلاک چین، در شبکه استلار این نوع تراکنش‌ها تقریبا به صورت آنی و با هزینه بسیار کم یا بدون هیچ هزینه‌ای قابل انجام هستند.

۸. سندباکس

ویژگیتوضیحات
نام ارزسندباکس
نماد ارزSAND
سال عرضه۲۰۱۸
پلتفرمSandbox Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)۵۹۰ میلیون دلار آمریکا
مشخصات ارز SAND

سندباکس، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک‌چین است که به کاربران امکان می‌دهد با بازی کردن و خلق آیتم‌های مختلف در این بازی، کسب درآمد کنند. SAND به عنوان ارز دیجیتال یا توکن بومی پلتفرم سندباکس، برای خرید زمین مجازی، آیتم‌ها و آواتارها، پرداخت هزینه‌های تراکنش و مشارکت در حاکمیت جامعه کاربران سندباکس کاربرد دارد.

دنیای مجازی سندباکس، از مدل Play-to-earn استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتالی را به شکل NFT بسازند، بخرند، بفروشند و جمع‌آوری کنند. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند بازی‌های اختصاصی خود را بسازند و از آن‌ها کسب درآمد کنند و به ازای هر بار بازی شدن، تعدادی توکن SAND به عنوان پاداش دریافت کنند.

طبق گزارش CoinMarketCap، شرکت Pixowl در سال ۲۰۱۱ این بازی را با هدف معرفی بلاکچین در بازی‌های رایج، توسعه داد. برخی از سرمایه‌گذاران این پروژه شامل Atari، Helix و CryptoKitties هستند. با این تفاسیر، سندباکس شایسته قرارگیری در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم است. اگر می‌خواهید بدانید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، می‌توانید روی SAND حساب باز کنید.

۹. وان اینچ نتورک

ویژگیتوضیحات
نام ارزوان اینچ نتورک
نماد ارز۱INCH
سال عرضه۲۰۱۹
پلتفرمشبکه اتریوم، پلتفرم ۱INCH
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)۲۷۳ میلیون دلار آمریکا
مشخصات ارز ۱INCH

وان اینچ یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که به کاربران امکان می‌دهد به طور یکپارچه در DEXهای مختلف معامله انجام دهند تا بهترین نرخ تبدیل توکن را پیدا کنند. وان اینچ نتورک، مزایای متعددی دارد که از این دست می‌توان به یافتن بهترین نرخ تبدیل، کارمزد کم، رابط کاربری آسان و پشتیبانی از DEXهای مختلف اشاره کرد که می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که می‌پرسند با سرمایه کم چه ارزی بخریم.

همچنین، می‌توان آن را یک پروتکل DeFi و تجمیع‌کننده صرافی‌های غیرمتمرکز دانست که با اسکن صرافی‌ها، بهترین نرخ‌ها و کم‌ترین کارمزد معاملات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پروتکل بر بستر شبکه اتریوم و توسط یک مهندس نرم‌افزار به اسم سرگئی کونز (Sergej Kunz) و توسعه‌دهنده‌ای به نام آنتون بوکوف (Anton Bukov) در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و فعالیت خودش را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد.

۱۰. گالا

ارز دیجیتال گالا
گالا با ارزش بازار نزدیک به نیم میلیارد دلار، در زمان نگارش این مطلب در رتبه ۵۸ بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.
ویژگیتوضیحات
نام ارزگالا
نماد ارزGALA
سال عرضه۲۰۱۹
پلتفرمشبکه اتریوم، پلتفرم گالا گیمز
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴)۳۲۲ میلیون دلار آمریکا
مشخصات ارز GALA

گالا یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک‌چین به شمار می‌رود که به کاربران امکان می‌دهد با ارتقاء سطح خود در بازی، ساخت آیتم‌ها و فروش آن‌ها درآمد کسب کنند و تمامی آیتم‌های درون بازی را تحت کنترل خود بگیرند. در پلتفرم Gala بازی‌های متعددی وجود دارد که بر بستر همین شبکه ساخته شده‌اند. این شرکت استارتاپ گیمینگ، توسط کارآفرینی به اسم اریک شیرمایر (Eric Schiermeyer) تاسیس شده که سابقه دور و درازی در صنعت بازی‌هی ویدیویی دارد. GALA یک ارز دیجیتال برای پول کم محسوب می‌شود که توکن بومی Gala Network است.

۷ نکته کلیدی خرید ارز دیجیتال برای پول کم

هنگام خرید ارز دیجیتال برای پول کم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه هفت مورد از مهم‌ترین آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم:

  1. امنیت را در اولویت قرار دهید. امنیت حساب‌های ارزهای دیجیتال در هر صرافی یا کیف پولی، با کلیدهای عمومی و خصوصی تامین می‌شود. اگر این کلیدها را گم کنید، سرمایه خود را برای همیشه از دست می‌دهید و هیچ فرد یا سازمانی هم وجود ندارد که بتواند دارایی شما را بازیابی کند. بنابراین، به امنیت محل نگهداری سرمایه خود توجه کنید.
  2. برای محافظت از ارزهای دیجیتال خود، از کیف پول سرد یا همان سخت‌افزاری استفاده کنید. به این روش، ذخیره‌سازی سرد هم گفته ی‌شود که به معنای خارج کردن کیف پول ارز دیجیتال از حالت آنلاین و نگهداری آن روی یک دستگاه فیزیکی است. وقتی کیف پول آفلاین باشد، امکان هک شدن آن هم وجود ندارد.
  3. به امنیت گوشی موبایل و کامپیوتر خود توجه کنید. اگر هکرها یا سارقین مجازی به دستگاه شما دسترسی پیدا کنند، ارزهای دیجیتال خود را از دست خواهید داد. برای افزایش امنیت حساب‌هایی که روی گوشی موبایل یا کامپیوتر خود دارید، احراز هویت دو عاملی را فعال کنید، از آنتی‌ویروس‌های امن استفاده کنید و به شبکه‌های Wi-Fi نامطمئن متصل نشود.
  4. بدانید که چه چیزی می‌خرید. در دنیای کریپتو، احتمال اینکه گرفتار جو شوید و هر چیزی که بقیه می‌خرند را شما هم بخرید، بسیار زیاد است. قبل از اینکه دنباله‌روی بقیه باشید و سرمایه‌گذاری بزرگی انجام دهید، بدانید چه چیزی می‌خرید و این ارز دیجیتال چه جایگاهی در سبد سرمایه‌گذاری شما پیدا می‌کند.
  5. تنوع ایجاد کنید. با انجام این کار، اگر قیمت یکی از ارزهای شما نزولی شود، تاثیر کلی آن بر سبد سرمایه‌گذاری شما به حداقل می‌رسد و ضرر کم‌تری می‌کنید. به عبارتی، توزیع سرمایه‌گذاری در چندین ارز دیجیتال مختلف، ریسک شما را کاهش می‌دهد و فرصت‌های کسب سود را نیز افزایش می‌دهد.
  6. حتما از حد ضرر استفاده کنید. در بازار ارز دیجیتال، احتمال اینکه قیمت ارزها در مدت زمان کوتاهی نوسانات بسیار شدیدی پیدا کند، زیاد است. برای محافظت از سرمایه خود در برابر ضررهای سنگین ناشی از این نوسانات شدید، باید از حد ضرر (Stop loss) استفاده کنید. با این کار، وقتی آفلاین یا از حساب خود دور هستید هم از ضرر سنگین جلوگیری خواهید کرد.
  7. قیمت کم ارزهای دیجیتال به معنی ارزشمند بودن آن‌ها نیست. اگرچه به نظر می‌رسد ارزهای ارزان سود بیشتری دارند، اما دنیای کریپتو اصلا به این شکل کار نمی‌کند. قیمت ارزهای دیجیتال به عوامل بسیار زیادی از جمله عوامل بنیادی و تکنیکی بستگی دارد که مبحث بسیار گسترده‌ای است. به طور کلی، سودآوری ارزها هیچ ارتباطی به قیمت آن‌ها ندارد و به این معنی نیست که هر چه ارزان‌تر باشند سود بیشتری دارند.

جمع‌بندی

در این مطلب پالیگان، ریپل، ویچین، استلار و تعدادی از پروژه‌های دیگر بازار کریپتو را به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم معرفی کردیم. سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها برای افرادی که به دنبال خرید ارز دیجیتال برای پول کم هستند، بسیار مناسب است.

اگر می‌پرسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، باید بگوییم تمامی پروژه‌های معرفی شده در این مقاله برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند؛ به شرطی که به امنیت پروژه‌ها توجه کنید، دارایی‌های خود را در یک کیف پول سرد نگه دارید و حد ضرر را در معاملات خود رعایت کنید.

نام ارزنماد ارزسال عرضهارزش بازار
ریپلXRP۲۰۱۳۳۲ میلیارد دلار
کاردانوADA۲۰۱۷۱۷ میلیارد دلار
ترونTRX۲۰۱۷۵ میلیارد دلار
الگورندALGO۲۰۱۹۳ میلیارد دلار
ویچینVET۲۰۱۵۲ میلیارد دلار
پالیگانMATIC۲۰۱۷۱۰ میلیارد دلار
استلارXLM۲۰۱۴۱۷ میلیارد دلار
سندباکسSAND۲۰۱۸۵۹۰ میلیون دلار
وان اینچ۱INCH۲۰۱۹۲۷۳ میلیون دلار
گالاGALA۲۰۱۹۳۲۲ میلیون دلار
با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟

سوالات متداول در مورد بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم

بهترین ارز دیجیتالی که با سرمایه کم می‌توان خرید کدام است؟

شما با هر مقدار سرمایه‌ای، می‌توانید ارزهای مورد نظر خود را خریداری کنید. اما به طور کلی، معمولا افرادی که تازه وارد دنیای کریپتو می‌شوند به ریپل، کاردانو، ترون و سایر ارزهای دیجیتال ارزان توجه بیشتری می‌کنند.

یک ارز دیجیتال ارزان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا مناسب سرمایه‌گذاری باشد؟

یک ارز دیجیتال اول از همه، باید امنیت بالایی داشته باشد و سرمایه کاربران در آن امن باشد. دوما باید ثبات داشته باشد و زیاد نوسان نکند. همچنین، باید نقشه راه دقیق و با برنامه‌ای داشته باشد و کاربردی باشد.

چه مقدار پول باید برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کنار بگذارم؟

هیچ مقدار مشخصی برای سرمایه‌گذاری اولیه وجود ندارد. بسته به اهداف سرمایه‌گذاری و ریسک‌پذیری خود، باید تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می‌شود که بیش از ۱۰ درصد از کل سرمایه خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

ارزان‌ترین ارز دیجیتال کدام است؟

میم کوین‌های زیادی با قیمت بسیار ارزان، در حد چند هزارم دلار و حتی کم‌تر وجود دارد. اما در بین پروژه‌های بزرگ ریپل، ترون، استلار و کاردانو برخی از ارزهای دیجیتال ارزان هستند.

منابع: coinswitch | gobankingrates | financebuzz

درباره عرفان رحیمی صادق
من، عرفان رحیمی صادق مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه دولتی دارم و حدود ۹ ساله کار ترجمه و تولید محتوای متنی انجام می‌دم. تو این سال‌ها زمینه‌های مختلفی رو از فناوری و امور مهاجرتی گرفته، تا هاست و شبکه امتحان کردم، اما از زمانی که با حوزه کریپتو آشنا شدم، به شدت به اون علاقه پیدا کردم و تلاشم این بود تا مهارت‌های خودم رو تو این زمینه توسعه بدم. در حال حاضر در حوزه کریپتو فعال هستم و حوزه NFT و متاورس بسیار برام جذابه.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید