دلار کوین ۹۸ چیست؟ چطور Coin98 Dollar را ذحیره کنیم؟

معرفی دلار کوین ۹۸؛ Coin98 Dollar ارز دیجیتالی با پتانسیل رشد بالا

لوگو coin98 dollar
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت Coin98 با هدف ایجاد زیرساخت‌های مالی باز و قابل دسترس برای تمامی کاربران سراسر دنیا، کار خود را بر بستر بلاکچین آغاز کرده است. این تیم ماموریت خود را ایجاد زیرساخت غیر متمرکز برای دنیای چند زنجیره‌ای (Multi-Chain) می‌داند، جایی‌که همه افراد بتوانند به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دسترسی پیدا کنند، حتی کسانی که دانش فنی پیچیده بلاکچین ندارند. با مقدمه‌چینی‌هایی که کردیم، می‌خواهیم یکی از قابلیت‌های این اکوسیستم غیر متمرکز به نام Coin98 Dollar با نماد «CUSD» را به شما معرفی کنیم. دلار کوین ۹۸ برای استفاده در اقتصاد چند بلاکچینی ارائه شده است. با استفاده از این واحد پولی، معاملات در اقتصاد زنجیره‌ای تسهیل پیدا می‌کند. بدین ترتیب این ارز دیجیتال قرار است در مبادلات شبکه استفاده شود و پشتوانه آن دلار آمریکا است.

برای آشنایی با دلار کوین ۹۸ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مختصری درباره تاریخچه دلار کوین ۹۸

Coin98 اولین قدم برای حضور در دنیای امور مالی غیرمتمرکز را با معرفی کیف پول Coin98 Wallet برداشت. این کیف پول چند زنجیره‌ای با بیش از ۵ میلیون کاربر فعال، توانایی دسترسی به بیش از ۵۰ بلاکچین را به‌طور همزمان دارد.

پس از موفقیت در ارائه کیف پول، Coin98 قدم دیگری در امور مالی دیفای برداشت و صرافی Coin98 Exchange را به کاربران خود معرفی کرد. این صرافی نیز توانست قله‌های موفقیت را به‌سرعت طی کند و حجم معاملات خود را به یک میلیارد دلار برساند.

صرافی Coin98 یک ویژگی مهم دارد که آن را از سایر صرافی‌ها متمایز می‌کند. این ویژگی موتور چند زنجیره‌ای قدرتمندی است که مبادله ارزهای دیجیتال در چندین بلاکچین مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد. این موتور، عامل محرکی برای توسعه کیف پول، صرافی و کل اکوسیستم Coin98 است.

این اکوسیستم توکن Coin98 Dollar را روی شبکه بایننس اسمارت‌چین (BSC) راه‌اندازی کرده است. این استیبل‌کوین معادل یک دلار آمریکا است و برای تسهیل معاملات در اکوسیستم Coin98 طراحی شده است. شما می‌توانید از آن برای خرید سایر ارزهای دیجیتال و حتی خرید ارز C98، پرداخت هزینه‌های خدمات کوین ۹۸ و همچنین ذخیره ارزش استفاده کنید. در ادامه شما را با این توکن کاربردی و ارزشمند بیشتر آشنا می‌کنیم.

طراحی لوگو دلار کوین ۹۸
Coin98 Dollar بر پایه زنجیره بلاک‌چین Binance Smart Chain ایجاد شده است و امکانات بالایی از جمله تراکنش‌های سریع و کم هزینه را برای کاربران فراهم می‌کند.

چرا CUSD به‌وجود آمده است؟

تعداد پلتفرم‌های قرارداد هوشمند که امکان اجرای کدهای خودکار را در بلاکچین فراهم می‌کنند، به‌طور تصاعدی افزایش یافته است. پلتفرم‌های مبتنی بر EVM مانند اتریوم و غیر EVM مانند سولانا و نییر از جمله پلتفرم‌های بلاکچینی هستند که امکان توسعه قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کنند. با گسترش پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، نیاز به انتقال دارایی‌ها بین بلاکچین‌های مختلف نیز افزایش یافته است.

 برای مثال، ممکن است فردی بخواهد توکن‌های خود را از پلتفرم سولانا به پلتفرم اتریوم منتقل کند. این کار با استفاده از پلتفرم‌های واسطه‌ای امکان‌پذیر است که هزینه‌ای را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. با این حال، انتقال دارایی‌ها بین بلاکچین‌های متنوع چالش‌های خاص خود را دارد. یکی از این چالش‌ها، مسئله نقدینگی پراکنده است. به‌طوری‌که ممکن است در یک پلتفرم، نقدینگی برای یک دارایی وجود داشته اما در پلتفرم دیگر، نقدینگی برای آن دارایی وجود نداشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که انتقال دارایی بین بلاکچین‌های مختلف با هزینه‌ بیشتری انجام شود.

چالش نقدینگی پراکنده در انواع پلتفرم‌های بلاکچین

چالش نقدینگی پراکنده (Fragmented Liquidity) کاربران را برای انجام معاملات بین شبکه‌ای با مشکل روبه‌رو کرده است. راه‌حل پیشنهادی برای حل مشکل نقدینگی پراکنده، ایجاد شبکه نقدینگی زنجیره‌ای متقابل است. این شبکه مانند ThorChain و Stargate، امکان مبادله توکن‌های بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌کند.

سیستم چرخش ارزش در دلار کوین ۹۸
در شبکه نقدینگی زنجیره‌ای متقابل امکان انتقال ارزها و داده‌ها بین زنجیره‌ها وجود دارد به طوری که یک فرد می‌تواند ارزهای مختلف را در چندین زنجیره بلاک‌چین مختلف به‌صورت مستقیم تبادل کند.

با این‌ حال، این پروژه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به مرحله مقیاس‌بندی برسند، چراکه فاقد یک واحد حساب مشترک برای اندازه‌گیری ارزش همه استخرهای نقدینگی زنجیره‌ای متقابل در شبکه هستند.

 برای مقابله موثر با مشکل نقدینگی پراکنده در شبکه‌ای که در حال ایجاد آن هستیم، نیاز به واحد حسابداری داریم که ارزش تمام استخرهای نقدینگی زنجیره‌ای متقاطع را اندازه‌گیری کند. این واحد حساب، دلار کوین ۹۸ (CUSD) است.

در واقع، مشکل نقدینگی پراکنده را می‌توان به یک فروشگاه بزرگ تشبیه کرد که محصولات خود را در چندین انبار مختلف قرار داده است. این موضوع باعث می‌شود که مشتریان برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود، مجبور باشند به چندین انبار مراجعه کنند. راه‌حل این مشکل، ایجاد یک فروشگاه مرکزی است که همه محصولات را در یک مکان جمع‌آوری کند. این فروشگاه مرکزی به مشتریان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری کنند.

CUSD چیست؟

CUSD یک استیبل‌کوین است که همیشه معادل یک دلار آمریکا ارزش دارد. این ارز دیجیتال با پشتوانه کامل است، بدین معنی که هر CUSD معادل یک دلار آمریکا است و توسط دارایی‌های پشتوانه مانند دلار آمریکا یا طلا در یک قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌شود. CUSD قصد دارد به یک واحد حسابداری زنجیره‌ای متقابل تبدیل شود. امکان استفاده از CUSD در بلاکچین‌های مختلف، آن را به یک واحد حساب بین زنجیره‌ای تبدیل می‌کند که تقاضای نقدینگی بین زنجیره‌ای در امور مالی غیرمتمرکز را برآورده می‌کند.

Coin98 Dollar یک استیبل‌کوین با هدف بلندمدت تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال جهانی و قابل استفاده در دنیای دیفای است. این ارز دیجیتال توسط اکوسیستم Coin98 توسعه داده شده و از پشتوانه کامل برخوردار است. برای رسیدن به این هدف، Coin98 ابتدا CUSD را به‌عنوان ارز پیش‌فرض مبادله در تمامی محصولات خود قرار می‌دهد. این کار باعث آشنایی بیشتر کاربران با CUSD و افزایش استفاده از آن خواهد شد. در درازمدت، CUSD به سایر اکوسیستم‌های دیفای در دنیای چند زنجیره‌ای نیز گسترش می‌یابد. این کار باعث تبدیل شدن CUSD به یک ارز جهانی در دنیای دیفای می‌شود.

استانداردهای CUSD

CUSD یک استیبل‌کوین با پشتوانه کامل است که در سه استاندارد توکن ERC20 (اتریوم)، BEP20 (زنجیره هوشمند BNB) و SPL (سولانا) صادر شده است. آدرس قراردادهای آن به شرح زیر است:

  • CUSD (ERC20): 0xC285B7E09A4584D027E5BC36571785B515898246
  • CUSD (BEP20): 0xfa4ba88cf97e282c505bea095297786c16070129 
  • CUSD (SPL): CUSDvqAQLbt7fRofcmV2EXfPA2t36kzj7FjzdmqDiNQL

کجا می‌توانم CUSD را ذخیره کنم؟

شما می‌توانید CUSD را در کیف‌ پول‌های غیرمتمرکز (DApp) که از استانداردهای ERC20 ،BEP20 و SPL پشتیبانی می‌کنند، ذخیره و مدیریت کنید. برای اتصال انحصاری به اکوسیستم Coin98، توصیه می‌کنیم CUSD را در برنامه Coin98 Super یا Coin98 Extension ذخیره کنید. همچنین، شما می‌توانید کیف پول Coin98 را از این لینک دانلود کنید.

طراحی Coin98 dollar پس زمینه مشکی
برای ذخیره CUSD می‌توانید از کیف پول‌های دیجیتال استفاده کنید که این ارز را پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

استیبل‌کوین Coin98 Dollar با هدف حل مشکل نقدینگی پراکنده در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) پا به عرصه گذاشته است. این رمز ارز با قیمتی ثابت و معادل دلار آمریکا، در بیش از ۵۰ زنجیره بلاکچین قابل استفاده است. CUSD پتانسیل تبدیل شدن به یک استیبل‌کوین پیشرو در دنیای DeFi را دارد و می‌تواند به تسهیل نقدینگی متقابل زنجیره‌ای و بهبود دسترسی به DeFi برای کاربران کمک کند. در این مطلب شما را با دلار کوین ۹۸ آشنا کردیم. اگر سوال یا نظری درباره این استیبل‌کوین دارید، در بخش دیدگاه‌ها نظراتتان را برای ما بفرستید، سعی می‌کنیم به‌سرعت به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوالات رایج

آیا سرمایه‌گذاری روی Coin98 سودآور است؟

با توجه به رشدی که این ارز دیجیتال دارد، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری روی آن سودآور باشد.

آیا دلار کوین ۹۸ امن است؟

تا زمانی که اطلاعات بازیابی کیف پول را با دقت نگه دارید، صندوق شما ایمن است.

منبع: docs.coin98 | docs.coin98

به این مقاله امتیاز دهید
مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
درباره مهسا رحمانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید