همه چیز درباره کیف پول‌های بلوم؛ Blum از کدام ولت‌ها پشتیبانی می‌کند؟ - رمزینکس
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. معرفی نشان جدید «تقلب بد است» در بازی همستر کامبت برای مقابله با تقلب
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  3. کد ویدیو میم فای یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  4. انیگما راکی ربیت امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت یکشنبه ۱۸ شهریور + آموزش ویدئویی
  6. کد مورس امروز همستر یکشنبه ۱۸ شهریور
  7. ایردراپ‌های بزرگ بعدی بازی‌های تلگرامی: از همسترکامبت تا راکی ربیت
  8. عرضه توکن کتیزن در ۳۰ شهریور: پیش‌بینی‌ها، قیمت و تغییرات بازار
  9. چرا قیمت بیت کوین (BTC) در حال سقوط است؟ دلایل اصلی کاهش ۷ درصدی
  10. کاردانو به نزدیکی سطح حمایت حیاتی ۰.۳۱۷۲ دلار رسید: آیا گاوها وارد عمل خواهند شد؟
  11. کارت های امروز همستر شنبه ۱۷ شهریور
  12. چشم‌انداز آینده ترون، کاهش قیمت در کوتاه‌مدت یا فرصت ورود به بازار؟
  13. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۷ شهریور + آموزش وارد کردن
  14. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۷ شهریور
  15. کارت های امروز راکی ربیت شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  16. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۷ شهریور به همراه تصویر آموزشی
  17. قیمت امروز همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور در بازار پیش از عرضه
  18. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  19. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۷ شهریور
  20. کد ویدیو میم فای شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور + آموزش ویدئویی

همه چیز درباره کیف پول‌های بلوم؛ Blum از کدام ولت‌ها پشتیبانی می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۳

بازی تلگرامی بلوم تنها قطره‌ای از دریای امکانات Blum است. این پروژه با راه‌اندازی صرافی هیبریدی (ترکیبی) که ویژگی‌های صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را به‌صورت یکجا ارائه می‌دهد، قصد دارد معاملات ارزهای دیجیتال را برای کاربران آسان‌تر کند. 

صرافی بلوم رمزارزهای کاربران را برای افزایش امنیت نگهداری نمی‌کند. به همین دلیل، برای انجام معاملات در این صرافی، باید کیف پول شخصی خود را به آن متصل کنید. 

در واقع، برای خرید و فروش ارز دیجیتال در هر صرافی دیجیتال، به یک کیف پول مجزا برای نگهداری امن دارایی‌های خود نیاز دارید.

در این مطلب، به بررسی کیف پول ارز دیجیتال سازگار با صرافی بلوم می‌پردازیم تا مشخص شود چه نوع کیف پول‌هایی برای ذخیره‌سازی و نگهداری رمزارزها در هنگام انجام معاملات در این صرافی قابل استفاده هستند. بعد از فراهم شدن امکان خرید ارز بلوم، قطعا این کیف پول‌ها برای هولدرها کاربردی خواهند بود.

صرافی بلوم از کدام کیف پول‌ها پشتیبانی می‌کند؟

محیط کاربری بلوم
بلوم در نقشه راه خود پشتیبانی از کیف پول‌ها و ارزهای متعددی را تدوین کرده است

صرافی بلوم هنوز راه‌اندازی نشده و اطلاعات کاملی درباره کیف پول‌های خود ارائه نکرده است. با این حال، طبق نقشه راه ارائه شده، به نظر می‌رسد این صرافی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه کیف پول اختصاصی خود باشد. دراین‌صورت، می‌توانید با اطمینان خاطر از امنیت دارایی‌های دیجیتال خود، آن‌ها را در این کیف پول ذخیره و با اتصال به صرافی بلوم معامله کنید.

بلوم اعلام کرده برای افزایش امنیت کاربران از کیف پول‌های محاسباتی چند جانبه (MPC) پشتیبانی می‌کند. بنابراین، انتظار می‌رود از انواع کیف‌ پول‌های معتبر مانند تراست ولت (Trust Wallet) و متامسک (MetaMask) هم استفاده کند. این کیف‌ پول‌ها امنیت بالایی دارند و به شما امکان می‌دهند کنترل بیشتری روی دارایی‌های دیجیتالی خود داشته باشید.

 کیف پول‌های MPC چیست؟ امنیت رمز ارز شما به سبک جدید!

کیف پول‌های محاسباتی چند جانبه ابزاری امن و کارآمد برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما هستند. تصور کنید پولتان را در گاوصندوقی نگهداری می‌کنید که چندین قفل مجزا دارد. برای باز کردن گاوصندوق، به کلیدهای تمام قفل‌ها نیاز دارید و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند. کیف پول‌های MPC برای رمزارزهای شما همین کار را انجام می‌دهند.

این ولت‌ها از محاسبات چند جانبه برای ارائه امنیت بیشتر استفاده می‌کنند. در محاسبات چند جانبه، محاسبات به جای یک نقطه واحد، بین چندین طرف توزیع می‌شوند. این کار امنیت را افزایش می‌دهد، زیرا هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند به اطلاعات یا دارایی‌ها دسترسی پیدا کند. در کیف پول‌های MPC، از این روش برای محافظت از کلیدهای خصوصی و دارایی‌های دیجیتال کاربران استفاده می‌شود.

انواع کیف‌ پول‌های بلوم

نقشه راه بلوم
همکاری با بایننس به پیشرفت سریع‌تر بلوم و پذیرش جهانی کمک می‌کند

صرافی بلوم در نظر دارد در ۳ماهه سوم سال ۲۰۲۴، اپلیکیشن موبایل و کیف پول MPC و در ۳ماهه چهارم هم نسخه وب خود را عرضه کند. به همین دلیل، هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست که بلوم از کدام کیف پول‌ها پشتیبانی می‌کند و ارز دیجیتال Blum در کدام یک از آن‌ها ارائه خواهد شد. با این حال، با توجه به نقشه راه این صرافی که در آن به وضوح به کیف پول‌های محاسباتی چندجانبه اشاره شده است، در ادامه چهار کیف پول MPC پرطرفدار را معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود از آن‌ها استفاده کنید.

۱- ولت ZenGo؛ کیف پول بلوم مناسب برای استفاده‌ شخصی و تیم‌های کوچک

موبایل با رابط کاربری کیف زنگو
کیف پول زنگو می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی کاربران در استفاده از بلوم باشد

ZenGo یک کیف پولِ امن و قابل اعتماد برای نگهداری ارزهای دیجیتال است که از فناوری محاسبات چندجانبه استفاده می‌کند. این کیف پول برای استفاده‌ شخصی و تیم‌های کوچک مناسب است.

برخی از ویژگی‌های برجسته ولت ZenGo عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • سازگاری با بیش از ۷۰ ارز دیجیتال
  • خرید ارز دیجیتال 
  • امنیت بالا با استفاده از احراز هویت بیومتریک
  • امکان اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) از طریق Wallet Connect
  • گزینه‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی آسان برای بازیابی دارایی‌های دیجیتال در صورت نیاز

این ویژگی‌ها ZenGo را به انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.

۲- کیف پول Fireblocks

چند موبایل با رابط کاربری کیف فایربلاکس
فایربلاکس با پشتیبانی از توکن‌های بسیار زیاد یکی از گزینه‌های جذاب برای کاربران بلوم خواهد بود

Fireblocks با ارائه کیف پول‌های مبتنی بر محاسبات چندجانبه، سطح بالایی از امنیت و قابلیت اطمینان را برای شما به ارمغان می‌آورد. این کیف پول‌ها که از به‌روزترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های امنیتی بهره می‌برند، خیال شما را از بابت حفاظت از دارایی‌های ارز دیجیتال‌تان آسوده می‌کنند.

پشتیبانی Fireblocks از بیش از ۴۰ پروتکل بلاکچین و ۱۱۰۰ توکن، به شما کمک می‌کند تا تراکنش‌های خود را به‌راحتی انجام دهید. ادغام این کیف پول با انواع صرافی‌ها و پروتکل‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر را در مدیریت دارایی‌های دیجیتالی برای شما رقم می‌زند.

۳- کیف پول Qredo

موبایل با محیط کیف qredo
پشتیبانی از بلاکچین‌های مختلف، Qredo را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند

Qredo با ارائه کیف پول مبتنی بر محاسبات چندجانبه در میان سرمایه‌گذارانی که به دنبال نقدینگی بدون وقفه بین زنجیره‌ای (cross-chain) هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این ولت، امکان انتقال دارایی بین بیش از ۲۰ پروتکل بلاکچین بدون نیاز به واسطه یا پرداخت هزینه اضافی وجود دارد. Qredo با مدل حکمرانی غیرمتمرکز و قابلیت تسویه اتمی (atomic settlement)، امنیت بالایی را ارائه می‌دهد و خود را به عنوان راهکاری پیشرفته برای مدیریت امن و کارآمد دارایی‌های دیجیتال معرفی می‌کند. 

۴- کیف پول Coinbase

چند موبایل با محیط کاربری کیف کوین بیس
اگر به دنبال کیف پول معتبر و پرطرفدار هستید، کوین بیس گزینه مناسبی خواهد بود

صرافی کوین‌بیس با ارائه کیف پول محاسبات چندجانبه امن و قابل‌اعتماد، امکان معامله ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. سیستم MPC که توسط این صرافی به صورت بومی توسعه یافته از پروتکل‌های ECDSA و EdDSA پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، کیف پول Coinbase قادر به انجام عملیات امضای رمزنگاری برای هر بلاکچینی است و کاربران بدون نیاز به پرداخت کارمزد تراکنش، از این خدمات بهره‌مند می‌شوند. چرا که هیچ هزینه اضافی بر آن‌ها تحمیل نخواهد شد. پشتیبانی از بیش از ۹۰ ارز دیجیتال و همچنین دسترسی ویژه به امکانات معاملاتی پیشرفته پلتفرم Coinbase Pro، که نیازهای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را برآورده می‌کند، از دیگر مزایای این کیف پول به شمار می‌رود.

جمع‌بندی

هنوز مشخص نیست صرافی بلوم از چه کیف پول‌هایی پشتیبانی می‌کند و ارز دیجیتال بومی آن در کدام یک از آن‌ها قابل نگهداری و معامله خواهد بود. با این حال، اشاره به کیف پول‌های محاسباتی چندجانبه در نقشه راه این صرافی نشان می‌دهد که بلوم حداکثر امنیت را برای کاربران خود در نظر دارد و از کیف پول‌هایی با سطح امنیتی بالا استفاده خواهد کرد. احتمالاً پشتیبانی از کیف پول‌های دیگری مانند متامسک، تراست ولت، تون‌کیپر و … هم در آینده وجود خواهد داشت. باید دید این پروژه پس از عرضه توکن و راه‌اندازی صرافی خود چه کیف پول‌هایی را معرفی می‌کند.

سوالات متداول

کیف پول بلوم چیست؟

کیف پول بلوم، نرم‌افزاری امن و مطمئن برای نگهداری رمزارزهای کاربران است. صرافی بلوم اعلام است که ارزهای دیجیتال کاربران را نزد خود نگهداری نمی‌کند و این ارزها باید در کیف پول‌های محاسباتی چندجانبه یا انواع معتبر دیگر ذخیره‌سازی شوند.

از چه ارزهایی می‌توانیم در کیف پول بلوم نگهداری کنیم؟

با توجه به ماهیت هیبریدی صرافی بلوم، انتظار می‌رود که از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال محبوب پشتیبانی کند. لیست کامل ارزهای پشتیبانی شده در حال حاضر معرفی نشده است.

منابع: blum | listing | alchemy

به این post امتیاز دهید
لیلا محمدی
درباره لیلا محمدی
من لیلام و فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی از دانشگاه هرمزگان هستم. حدود ۶ ساله که با کلمات زندگی می‌کنم. نوشتن مسیری رو برام هموار کرد که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرم بتونم ازشون عبور کنم. حدود یک‌ساله که توی حوزه رمز ارزها می‌نویسم و از تحلیل‌شون لذت می‌برم. دوست دارم چیزهایی که درباره ارزهای دیجیتال یاد می‌گیرم رو به زبان ساده به بقیه یاد بدم.
درباره لیلا محمدی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید