سرمایه‌گذاری در ترون؛ بررسی مزایا و معایب ارز trx + قیمت

سرمایه‌گذاری در ترون و اما و اگرهای آن

تصویر سه نفر آدم که سکه‌های ترون را نگه داشته‌اند و دو نفر از آنها بالای نردبان هستند.
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۳

آیا سرمایه‌گذاری در ترون می‌تواند بلیط طلایی ما برای سوار‌ شدن بر موج بزرگ بعدی در انقلاب کریپتو باشد؟

در این مطلب از رمزینکس نکات قابل توجه در سرمایه‌گذاری در ترون و قیمت آینده ترون را بررسی خواهیم کرد و در نهایت خواهیم فهمید آیا ترون ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر.

برای سرمایه‌گذاری در ترون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تصویر سکه خاکستری‌رنگ ترون که پس‌زمینه زرد‌رنگ دارد.
شبکه ترون برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و همچنین اشتراک‌گذاری محتواهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد و رمز‌ارز بومی خود «TRX» را دارد.

شبکه ترون یک بلاک‌چین غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی و با کمترین هزینه، محتواهای دیجیتال خود را به اشتراک بگذارند.
این شبکه در سال ۲۰۱۸ پا به عرصه ارز‌های دیجیتال گذاشت و یک پلتفرم برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) به حساب می‌آید.

رمز‌ارز بومی شبکه ترون با نماد «TRX» شناخته می‌شود و و در حال حاضر در رده ۱۵‌ام ارز‌‌های دیجیتال قرار دارد.

برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ترون و هر رمز‌ارز دیگری، ویژگی‌های کلیدی مثبت و منفی‌ قابل‌ توجهی وجود دارند که باید در دو کفه ترازو قرار بگیرند. در ادامه با اصلی‌ترین مزایا و معایب شبکه ترون آشنا خواهیم شد و در انتها نتیجه خواهیم گرفت کدام کفه ترازو سنگین‌تر است!

مزایای ارز دیجیتال ترون

در ادامه کلیدی‌ترین ویژگی‌های ارز ترون که چشم‌انداز مثبتی را برای شبکه ترون نشان می‌دهند ذکر شده است:

  • اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز محتوا: تمرکز اصلی شبکه ترون بر توزیع غیر‌متمرکز محتوای دیجیتال است. در مدل‌های سنتی توزیع و اشتراک‌گذاری محتوا، واسطه‌هایی مانند YouTube، Spotify یا App Stores جریان محتوا را کنترل می‌کنند و اغلب بخش قابل توجهی از درآمد تولید‌شده توسط سازندگان محتوا را کسب می‌کنند. اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز محتوای شبکه ترون این واسطه‌ها را حذف می‌کند و به سازندگان و تولید‌کنندگان محتوا اجازه می‌دهد آزادانه داده‌های خود را منتشر کنند، ذخیره کنند و و وابستگی خود را به پلتفرم‌های متمرکز مانند YouTube یا Netflix را کاهش دهند.
  • توان عملیاتی و مقیاس‌پذیری بالا: شبکه ترون قادر است تا ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند که به طور قابل توجهی بیشتر از بیت‌کوین (۷ تراکنش در ثانیه) و اتریوم (۱۵ تراکنش در ثانیه) است. این توان عملیاتی بالا، شبکه را برای برنامه‌های غیر‌متمرکزی (dApps) که به حجم تراکنش بالایی نیاز دارند، مناسب می‌کند.
  • هزینه‌های کم تراکنش: شبکه ترون کارمزد تراکنش‌های بسیار پایینی را ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای توسعه دهندگان و کاربران تبدیل می‌کند.
  • انجمن توسعه قوی: شبکه ترون دارای یک اجتماع توسعه‌دهنده فعال است که به‌طور مداوم پلتفرم را بهبود می‌بخشد و موارد استفاده آن را گسترش می‌دهد. تعهد شبکه ترون در به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای مکرر شبکه مشهود است.
  • سهام‌داری و حاکمیت: شبکه ترون از مکانیزم اجماع اثبات نمایندگی سهام «Delegated Proof of Stake» استفاده می‌کند که یک جایگزین برای دو مکانیزم‌ اثبات سهام «Proof of Stake» و نیز اثبات کار «Proof of Work» به حساب می‌آید. این مکانیزم به کاربران اجازه می‌دهد رمز‌ارز TRX (ارز رمزنگاری شده بومی ترون) را برای شرکت در حاکمیت شبکه، رای دادن به پیشنهادات و کسب جوایز، ترویج یک اکوسیستم غیرمتمرکز و جامعه محور، به اشتراک بگذارند و سود کسب کنند.
  • قابلیت همکاری: شبکه ترون از تعامل زنجیره‌ای پشتیبانی می‌کند و دارایی‌ها را قادر می‌سازد به طور یکپارچه بین بلاک‌چین‌های مختلف حرکت کنند. این قابلیت همکاری برای ادغام اکوسیستم‌های مختلف بلاک‌چین بسیار مهم است.

معایب ارز دیجیتال ترون

مانند سایر پروژه‌های ارز دیجیتال، اختلاف‌ِنظر‌هایی درباره شبکه ترون نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • یکی از نگرانی‌های اصلی در سرمایه‌گذاری در ترون، این واقعیت است که به نظر می‌رسد بسیاری از پروتکل‌های این شبکه از پلتفرم‌های دیگر می‌آیند. به عنوان مثال، شبکه ترون از پروتکل‌های متعددی مانند PoSt، PoRep، Filecoin، IPFS و Bitwap استفاده می کند، اما آنها را به عنوان مرجع در وایت‌پیپر خود فهرست نمی‌کند که باعث شده است اعتبار این پروژه مورد بحث قرار بگیرد. همچنین شبکه ترون و بنیان‌گذار آن، جاستین سان، قبلاً در برخی از حوادث بحث‌بر‌انگیز از جمله رویدادهای خیریه لغو شده تا استراتژی‌های بازاریابی، شرکت داشته‌اند که باعث ایجاد ابهاماتی در مورد اعتبار پروژه می‌شود. 
  • اگرچه شبکه ترون با هدف تمرکززدایی به میدان آمده است، برخی از منتقدان استدلال می‌کنند که شبکه ترون در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌ها متمرکزتر است، زیرا تعداد کمی از گره‌ها بخش قابل توجهی از شبکه را کنترل می‌کنند و تقریباً ۵۰٪ از تمام ارز‌های دیجیتال ترون فقط در ۱۰ کیف پول نگهداری می‌شوند.

پدیدآورنده ارز دیجیتال ترون کیست؟

تصویر نماد قرمز‌رنگ ارز دیجیتال ترون که در پس‌زمینه آن یک فضانور در آسمان قرار گرفته است.
شبکه ترون توسط جاستین سان راه‌اندازی شده است.

شبکه ترون توسط جاستین سان، که اکنون به عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کند، تاسیس شد. جاستین سان متولد سال ۱۹۹۰ است و در دانشگاه پکن و دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرده است. وی در گذشته نیز با شبکه ریپل در ارتباط بود و به عنوان نماینده اصلی آن خدمت می‌کرد.
جاستین سان در ابتدا توکن‌های ترون را با استفاده از استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم مستقر کرد اما بعد از مدتی با شبکه اتریوم خداحافظی کرد و شبکه مستقل ترون را راه‌اندازی کرد.

روش‌های سرمایه‌گذاری در ترون

تصویر یک دست که سکه قرمز‌‌رنگ ترون را گرفته است و در اطراف آن علامت سوال و علامت تعجب وجود دارد.
ارز دیجیتال ترون از صرافی رمزینکس و سایر صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز قابل خرید و فروش و سرمایه‌گذاری است.

رمز‌ارز بومی شبکه ترون با نماد «TRX» شناخته می‌شود که در حال حاضر ( ۳ خرداد‌‌ماه ۱۴۰۳)  با قیمت ۰.۱۱۴۴ دلار خرید و فروش می‌شود. این ارز دیجیتال در جایگاه ۱۵‌ام رده‌بندی شده است و حداکثر عرضه اولیه آن ۸۷,۴۵۳,۵۵۳,۱۰۲ ترون می‌باشد. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ترون وجود دارد که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری در ترون از طریق صرافی‌های متمرکز خارجی

برای خرید و سرمایه‌گذاری در ترون می‌توانیم از صرافی‌های متمرکزی مانند بایننس Binance، کوین‌بیس Coinbase، کراکن Kraken استفاده کنیم.

به‌طور کلی شیوه خرید ارز ترون در صرافی‌های متمرکز ذکر‌شده به‌صورت زیر است:

  1.  انتخاب صرافی متمرکز
  2. ثبت‌نام و احراز هویت
  3. واریز وجه
  4. خرید ارز دیجیتال ترون

سرمایه‌گذاری در ترون از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز خارجی

نحوه خرید ارز ترون از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به دلیل اینکه این نوع صرافی‌ها امکان تراکنش‌های مستقیم و همتابه‌همتا را بدون نیاز به ثبت حساب یا تأیید KYC می‌دهند، تا حدودی با  شیوه سرمایه‌گذاری در ترون از طریق صرافی‌های متمرکز متفاوت است.

از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز برای خرید ارز ترون می‌توان به صرافی جاست‌سوآپ (JustSwap)، یونی‌سوآپ (Uniswap)، سوشی‌سوآپ (Sushi Swap)، پنکیک‌سوآپ (PancakeSwap)، اشاره کرد. 

در ادامه مراحل کلی شیوه خرید ارز ترون در صرافی‌های غیر‌متمرکز (DEX) را بررسی خواهیم کرد.

  1. انتخاب صرافی غیر‌متمرکز
  2. انتخاب کیف‌ پول ارز دیجیتال
  3. واریز وجه به کیف پول دیجیتال
  4. وصل کردن کیف پول خود به صرافی انتخاب‌شده
  5. خرید ارز ترون

سرمایه‌گذاری در ترون از طریق صرافی‌ رمزینکس

همانطور که می‌دانیم به دلیل مشکلاتی که در احراز هویت صرافی‌های خارجی وجود دارد، در حال حاضر امکان معامله با این صرافی‌ها در ایران وجود ندارد و برای سرمایه‌گذاری در ترون و سایر ارز‌های دیجیتال باید از یک صرافی‌ ایرانی معتبر استفاده کنیم.
صرافی رمزینکس یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که می‌توان برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش ارز ترون و دیگر ارز‌ها با بهترین قیمت از آن استفاده کرد. امنیت بالا در معاملات، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، امکان خرید انواع رمز ارز، خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال، احراز هویت آسان و بسیار سریع از جمله ویژگی‌های برجسته صرافی رمزینکس است.
در این قسمت با نحوه خرید ارز ترون در صرافی رمزینکس آشنا خواهیم شد.

  • برای خرید و سرمایه‌گذاری در ارز ترون ابتدا باید در صرافی رمزینکس ثبت‌نام کنیم و احراز هویت شویم.
  • پس از اتمام مراحل ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و ثبت اطلاعات بانکی، می‌توانیم با واریز ریال یا دیگر رمز‌ارز‌ها، رمز ترون را خریداری نماییم.

آینده ارز ترون چگونه است؟

پیش‌بینی قیمت ترون با استفاده از تحلیل‌های کارشناسان ارز دیجیتال در سرمایه‌گذاری ترون به ما کمک می‌کند.

یکی از عوامل تاثیر‌گذار در سرمایه‌گذاری در ترون، پیش‌بینی قیمت آینده آن است. اگرچه دنیای ارز‌های دیجیتال پر از نوسان است و قیمت هیچ ارزی را نمی‌توان به‌طور قطعی پیش‌بینی کرد، با تجزیه و تحلیل عوامل مختلفی از جمله روند بازار، پیشرفت‌های تکنولوژیکی، نرخ پذیرش و شرایط اقتصادی گسترده‌تر می‌توانیم چشم‌اندازی از آینده ارز ترون به‌ دست آوریم. در ادامه برآوردی از قیمت ترون را در ۵‌ سال آینده بر اساس تحلیل کارشناسان ارز‌های دیجیتال بررسی خواهیم کرد.

پیش‌بینی قیمت ارز ترون در سال ۲۰۲۵

بر اساس سایت Changelly.com، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۵ حداقل قیمت ترون ۰.۲۱۱۲ دلار باشد. حداکثر قیمت مورد انتظار ترون ممکن است حدود ۰.۲۴۴۸ دلار و قیمت میانگین ترون ۰.۲۱۶۱ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز ترون در سال ۲۰۲۶

بر اساس تحلیل فنی کارشناسان ارزهای دیجیتال در رابطه با پیش‌بینی قیمت ارز ترون، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶، ارز ترون حداقل قیمت ۰.۳۰۲۳ دلار و حداکثر قیمت‌ ۰.۳۶۸۱ دلار را داشته باشد. همچنین میانگین قیمت ترون تا پایان سال ۲۰۲۶ حدود ۰.۳۱۰۹ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز ترون در سال ۲۰۲۷

طبق آخرین تحلیل‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت ترون به ۰.۴۴۰۶ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر  قیمت آن می‌تواند به ۰.۵۲۹۴ دلار برسد. به‌طور متوسط، قیمت ارز ترون تا پایان سال ۲۰۲۷ حدود ۰.۴۵۶۱ دلار برآورد شده است.

پیش‌بینی قیمت ارز ترون در سال ۲۰۲۸

بالاترین و پایین‌ترین قیمت پیش‌بینی‌شده برای ارز دیجیتال ترون تا پایان سال ۲۰۲۸ به ترتیب ۰.۷۵۸۳ دلار و ۰.۶۵۷۳ دلار می‌باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این ارز به‌طور متوسط با قیمت حدود ۰.۶۷۵۶ دلار تا پایان سال ۲۰۲۸ خرید و فروش بشود.

پیش‌بینی قیمت ارز ترون در سال ۲۰۲۹

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های کارشناسان سایت Changelly.com، میانگین تخمینی قیمت ترون حدود ۰.۹۵۳۱ دلار خواهد بود. این قیت ممکن است به حداقل ۰.۹۰۸۱ دلار کاهش یابد، اما همچنین در صورت مثبت و صعودی بودن روند بازار ارز‌های دیجیتال، ممکن است در طول سال ۲۰۲۹ قیمت ترون به ۱.۱۵ دلار افزایش یابد.

پیش‌بینی قیمت ارز ترون در سال ۲۰۳۰

در سال ۲۰۳۰ تخمین زده می‌شود که ارز دیجیتال ترون با بالاترین قیمت ۱.۵۴ دلار و پایین‌ترین قیمت ۱.۲۴ دلار خرید و فروش شود. متوسط قیمت ارز دیجیتال ترون در سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۲۸ دلار برآورد شده است.

جمع‌بندی

در این مطلب از رمزینکس، با اصلی‌ترین مزایا و معایب شبکه ترون، راه‌های سرمایه‌گذاری در ترون و آینده آن آشنا شدیم. همان‌طور که گفتیم شبکه ترون در مقایسه با سایر غول‌های دنیای ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین و اتریوم بسیار سریع‌تر است و هزینه تراکنش در آن بسیار نا‌چیز است. اما باید توجه داشته باشیم اگرچه ترون دارای پتانسیل پذیرش گسترده و کاربردهای نوآورانه است، در یک محیط بسیار رقابتی با بسیاری از پلتفرم‌های بلاک‌چین دیگر مانند کاردانو که ویژگی‌های مشابه یا حتی برتر را ارائه می‌دهند، عمل می‌کند و همچنین با شایعاتی در خصوص اعتبار شبکه مواجه شده است که باید این چالش‌ها را برطرف کند تا از موفقیت بلندمدت اطمینان حاصل کند و مزیت رقابتی خود را در چشم‌انداز بلاک چین در حال تکامل حفظ کند.

آیا قیمت ترون به یک دلار خواهد رسید؟

بر اساس تحلیل‌های کارشناسان ارز دیجیتال، پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰، متوسط قیمت ارز دیجیتال ترون به حدود ۱.۲۸ دلار برسد.

آیا قیمت ترون به صد دلار خواهد رسید؟

برای اینکه قیمت ترون به ۱۰۰ دلار برسد، ارزش بازار (Market Cap) آن باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد. با توجه به عرضه فعلی ارز ترون (حدود ۸۷ میلیارد توکن در سال ۲۰۲۴)، برای رسیدن به قیمت ۱۰۰ دلار ، ارزش بازار ۸.۹ تریلیون دلاری لازم است که چندین برابر بیشتر از کل ارزش بازار کل بازار ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۴ است و با توجه به شرایط کنونی، قیمت ۱۰۰ دلاری برای ترون امکان‌پذیر نیست.

منبع: Tron Network | CoinMarketCap

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر