ریزش ٪۵۵ قیمت نات کوین؛ بخریم یا بفروشیم؟ 🤔 - مجله رمزینکس

ریزش شدید قیمت نات کوین (NOT) پس از عرضه در صرافی‌ها: الگویی تکراری در دنیای ایر‌دراپ‌ها

نمودار قیمتی ریزش قیمت نات کوین را نمایش می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نات کوین (NOT)، یک بازی کلیکی مبتنی بر مدل کسب درآمد در شبکه تلگرام، پس از راه‌اندازی معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال برجسته، شاهد سقوطی ۵۵ درصدی در قیمت خود بوده است.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت نات کوین حدود ۰.۰۰۶۸ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته حدود ۱.۳۵ میلیارد دلار معامله می‌شود. طبق داده‌های CoinMarketCap، ارزش بازار این توکن به طور چشمگیری کاهش یافته و در حال حاضر به ۶۶۱ میلیون دلار رسیده است.

نات کوین یک پروژه‌ی بازی مبتنی بر وب ۳ است که در ژانویه ۲۰۲۴ فعالیت خود را در اکوسیستم شبکه باز (TON) آغاز کرد. این بازی به عنوان یک مینی‌اپلیکیشن بر بستر تلگرام عمل می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک کلیک ساده بر روی صفحه نمایشگر تلفن همراه خود، توکن NOT کسب نمایند. علاوه بر این، امکان افزایش درآمد از طریق فعالیت‌های اضافی درون بازی نیز وجود دارد.

فاز استخراج بازی در تاریخ اول آوریل به اتمام رسید. تیم توسعه‌دهنده نات کوین در ابتدا قصد داشت توکن NOT را همزمان با هاوینگ بیت‌کوین در ۱ اردیبهشت راه‌اندازی کند، با این حال، به منظور اطمینان از یک راه‌اندازی روان و بدون مشکل، این تاریخ دو بار به تعویق افتاد.

نات کوین در هفته‌های اخیر با اعلام صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگی همچون بایننس، اوکی‌ایکس، کوکوین و بای‌بیت مبنی بر راه‌اندازی این توکن در لانچ‌پدهای خود، توجهات قابل توجهی را به خود جلب کرد.

پس از توزیع در تعدادی از صرافی‌ها، نات کوین تنها چند ساعت پس از عرضه اولیه از طریق ایر‌دراپ در ۲۷ اردیبهشت، با ارزش کل رقیق‌شده (FDV) بیش از ۱ میلیارد دلار شروع به معامله کرد.

این توکن در اولین ساعت از معاملات خود، حجم معاملات چشمگیر ۲۹۴ میلیون دلاری را به ثبت رساند. با وجود ادعای جذب ۳۵ میلیون کاربر به اکوسیستم خود، قیمت این توکن بازی به شدت کاهش یافت. با ادامه‌ی فروش گسترده توکن‌های دریافتی از طریق ایر‌دراپ توسط کاربران، نات کوین با سقوطی ۵۵ درصدی مواجه شد.

کاهش قیمت نات کوین نشانگر الگویی تکراری در دنیای ایر‌دراپ‌های ارز دیجیتال است که اغلب پس از راه‌اندازی، شاهد فروش‌های گسترده توسط دریافت‌کنندگان اولیه توکن‌ها می‌شوند. به عنوان مثال، در اکتبر ۲۰۲۳، بلاک‌چین لایه ۱ آپتوس، سقوط سریع قیمت توکن بومی خود یعنی APT را پس از ایر‌دراپ ۲۰ میلیون کوین، تجربه کرد. به طور مشابه، پروژه سوشیال‌فای friend.tech نیز اندکی پس از راه‌اندازی آن در ۳ می ۲۰۲۴، شاهد سقوط ۹۸ درصدی قیمت توکن FRIEND خود بود.

بسیاری انتظار داشتند نات‌کوین بتواند جرقه‌ای برای احیای دسته‌ی توکن‌های بازی ایجاد کند، اما عملکرد فعلی آن از انتظارات پایین‌تر است. به طور کلی، توکن‌های بازی در سال ۲۰۲۴، به ویژه در مقایسه با سایر دسته‌بندی‌های پرطرفدار مانند هوش مصنوعی و توکن‌های میم، عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده‌اند.

منبع: crypto.news

3.1/5 - (9 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. خسته
    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۰۱:۱۳

    واقعیت اینه پاول دورف عین ما ایرانیای اسکل نیست که با دانش اندک و از روی هوا حرف بزنه و بی دلیل حرف نمیزنه !!!
    مطمعنم که نات کوین اینده درخشانی داره و هولدش برای دستکم ۲ تا سال سود خفنی میده
    به هرحال ماکه پولی ندادیم پس فکر میکنیم نداریمش حداقل برای دوسال 😑و به نظرم حالا حالا ها نبرین به دو کیلو گوشت بفروشینش تو این دوره حتی اگه اگه ۱۰ هزارتاشو ۵ میلیونم ببرن گره از کار کسی باز نمیکنه
    تازه به واسطه هم نفروشین اکثرا ۹۹ درصد کلاهبردارن
    کاری نکنین که نوادگانتون بگن جد احمقمون فلان قدر ناتکوین رو با ۲ سیخ کباب معاوضه کرد

  2. Mohammad Karami
    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۰۵:۱۳

    دوستان پاول دورف گفته موجودی ۶،۷ میلیون واحدی خودشو تا به ۶۸۰ میلیون دلار نرسه نمیفروشه و این نشون دهنده پتانسیل رشد اونو نشون میده.، نمی‌گم ۱۰ دلار اما خیلی خیلی بیشتر از اینهاست که الان می‌بینید . نگهدارید دوستان، مفت بدست آوردید ولی مفت از دست ندید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر