کی خبر ۱ دلاری شدن نات کوین رو می‌شنویم؟ 💲 - مجله رمزینکس

نات کوین به سمت ۱ دلار می‌رود؟ افزایش ۳۰۰ درصدی NOT در روزهای گذشته

اسکناس‌های یک دلاری روی هم ریخته شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

نات کوین (NOT)، توکن پشت پلتفرم بازی کلیک‌محور جدید مبتنی بر تلگرام، از زمان راه‌اندازی کمی بیش از دو هفته پیش، با جهشی ۳۰۰ درصدی مواجه شده است. نات کوین در حال حاضر با قیمت ۰.۰۲ دلار آمریکا معامله می‌شود که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۱ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۲ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته و حدود ۲۸۰ درصد بالاتر از قیمت ۱۴ روز پیش آن است.

نات کوین چیست؟

نات کوین یک بازی است که از طریق اپلیکیشن تلگرام قابل دسترسی است. بازیکنان می‌توانند با مراجعه به ربات Notcoin، دوستان خود را دعوت کرده و با ضربه زدن روی سکه‌ی طلا در رابط کاربری، توکن NOT کسب کنند. تعداد مجاز ضربه زدن محدود است و به مرور زمان دوباره پر می‌شود، اما بازیکنان می‌توانند با انجام ماموریت‌ها و اقدامات اجتماعی، ضربه‌های بیشتری کسب کنند. این بازی و توکن آن بر بستر The Open Network (TON) فعالیت می‌کنند، یک بلاکچین که پیش‌تر بخشی از تلگرام بود اما اکنون به صورت مستقل اما با وابستگی قوی به تلگرام، فعالیت می‌کند.

تحرکات صعودی قیمت نات کوین

برخلاف Notcoin، پیشتازان بازار مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) عملکرد ضعیفی داشته‌اند. بیت‌کوین تنها ۱.۵ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۰.۷ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است. اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته هیچ رشدی نداشته و در هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از حرکت صعودی NOT به دلیل اعلامیه‌ی اخیر مبنی بر ضرب‌الاجل ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) برای برداشت توکن‌ها از برنامه به کیف پول و تایید مالکیت آن‌ها باشد. کاربران به زودی به ویژگی‌های «سطوح» و «کاوش» بازی دسترسی خواهند داشت.

توکن NOT که در ابتدا با قیمت ۰.۰۰۷۴۸۶۳۹ دلار آمریکا عرضه شد، در هشتمین روز پس از راه‌اندازی، در ۲۴ می (۴ خرداد) به رکورد سفل قیمتی خود یعنی ۰.۰۰۴۶۱۱ دلار آمریکا رسید. با این حال، این توکن به سرعت روند صعودی به خود گرفت و دیروز به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۰.۰۲۸۳۶ دلار آمریکا رسید، هرچند از آن زمان، این حرکت با کندی مواجه شده است. قیمت فعلی NOT نشان‌دهنده‌ی کاهش ۲۵ درصدی نسبت به روز گذشته است.

Notcoin در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (RSI) ثابتی معادل ۵۸ را حفظ می‌کند که نشان‌دهنده‌ی روندی باثبات پس از اشباع خرید در آخر هفته است. با این حال، شیب صعودی تند این توکن در حال کاهش است، زیرا با مقاومت در ۰.۰۲۵ دلار آمریکا مواجه می‌شود که نشان‌دهنده‌ی سقف قیمتی احتمالی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت است.

نهنگ‌های توکن و سلطنت میم‌کوین‌ها در بلاکچین‌های رقیب اتریوم

نات کوین در دسته‌ی توکن‌های بازی و میم‌کوین‌ها قرار می‌گیرد. در حالی که کاربرد آن در بازی واضح است، جنبه‌ی میم پست‌مدرن آن، شوخی‌ای است که به منتقدان بی‌اعتقادی که با وجود محبوبیت، قابلیت معامله و اصول بنیادی، Notcoin را یک ارز دیجیتال واقعی نمی‌دانند، اشاره دارد. از این نظر، این بزرگترین میم‌کوین بر بستر TON است، بلاکچینی که به طور معمول برای پروژه‌های میم‌کوین شناخته نمی‌شود.

سولانا، بلاکچین دیگری که با اتریوم رقابت می‌کند، جایگاهی برای خود در میان طرفداران میم‌کوین‌ها ایجاد کرده است. نام‌هایی مانند داگ ویف هت (WIF)، بونک (BONK)، بوک آف میم (BOME) و پاپ کت (POPCAT) همگی ظرف یک سال پس از راه‌اندازی، به جمع ۱۰ میم‌کوین برتر رسیدند. Slothana (SLOTH)، یکی دیگر از میم‌کوین‌های سولانا، در یک پیش‌فروش یک‌ماهه اخیر، موفق به جمع‌آوری خیره‌کننده‌ی ۱۵ میلیون دلار شد.

معرفی SEAL

Sealana (SEAL) سولانا که برداشتی طنزآلود از شخصیت ویروسی «گیمر گای» South Park است، توانسته است در یک پیش‌فروش خنده‌دار جدید، طی ماه گذشته بیش از ۳ میلیون دلار جمع‌آوری کند. «گیمر گای» که اولین بار در قسمت World of Warcraft سریال South Park ظاهر شد، به لطف عینک‌های ته بطری، خیره شدن به صفحه‌ی نمایش، اتاق به‌هم ریخته و چاقی مفرطش، به نمادی از استفاده‌ی بیش از حد از صفحه نمایش تبدیل شده است.

منبع: cryptonews

1.8/5 - (40 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. محمد فشکی
    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ در ۱۰:۵۵

    چهار روزه ارز تون انتقال دادم به ولتم هنوز نیومده
    دو روزه از ولت تون کیپر ارز نات کوین انتقال دادم به رمزینکس هنوز واریز نشده
    پشتیبانی آنلاین هم پیام میدم کسی پاسخ گو نیست

  2. شهریار سعیدی
    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۱:۳۴

    محمد فشکی فردا صبح تو ولت مشاهده خواهی کرد نگران نباش ترافیک شبکه بالاست خواهشا یکماه بی خیال فروش شو تا چند برابر قیمت. سود خواهی کرد

  3. بابک شاهی
    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ در ۱۱:۵۴

    یک دلاری !!!؟؟؟
    همینکه یکی از صفراش برداشته شد، کار بزرگی بود، که تلفیقی از هیجان و حجم حمایت موقت و بالا بود.
    اگر این حمایت ادامه داشته باشه، ممکنه بددن صفر بشود.
    ولی یک دلار شدن نات کوین، انقدرم آبکی نیست و ناشی از ساده اندیشی و عدم شناخت بازار و نقدینگیه

  4. هادی
    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۵:۲۰

    سلام
    من ۱۷ میلیون نات داشتم که گوشیم سوخت و نتونستم کاری بکنم!! الان با این حساب همش سوخت رفته.
    آیا هنوزم میشه کاری براش کرد یا نه؟
    ممنون

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر