جهش ۱۰٪ سولانا؛ آیا این روند صعودی ادامه دارد؟ - مجله رمزینکس

جهش ۱۰٪ سولانا؛ آیا این روند صعودی ادامه دارد؟

نمادهای طلایی خرس و گاو نمایندگان بازار صعودی و نزولی ارز دیجیتال
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت سولانا SOL پس از یک افت قابل توجه، روند صعودی خود را از محدوده حمایتی ۱۲۰ دلاری آغاز کرده است. در صورتیکه موفق به عبور از مقاومت ۱۴۲ دلار و ثبت یک کندل قیمتی بالاتر از این سطح شود، پتانسیل رشد بیشتری را خواهد داشت.

بررسی تایم فریم ۴ ساعته جفت SOL/USD (داده‌ها از طریق Kraken) نشان دهنده‌ی خروج موفقیت‌آمیز قیمت از کانال نزولی با مقاومت ۱۳۲ دلاری است.

عدم ثبت کندل قیمتی بالاتر از سطوح ۱۴۲ و ۱۵۰ دلار می‌تواند زمینه‌ساز نزول مجدد این ارز دیجیتال شود.

مقاومت‌های پیش روی سولانا

قیمت SOL پیش‌تر با سقوط از سطوح حمایتی ۱۵۰ و ۱۴۰ دلاری مواجه شده بود. مشابه با بیت‌کوین و اتریوم، شاهد یک روند اصلاحی صعودی از محدوده ۱۲۰ دلاری هستیم.

افزایش قابل توجهی از سطوح ۱۲۵ و ۱۳۰ دلاری رخ داد. قیمت موفق به عبور از سطح اصلاحی فیبوناچی ۲۳.۶%، بر اساس روند نزولی از سقف ۱۶۰ دلاری تا کف ۱۱۸ دلاری، گردید. همچنین شاهد شکست خط روند نزولی کلیدی با مقاومت ۱۳۲ دلار در تایم‌فریم ۴ ساعته جفت SOL/USD بودیم.

با وجود اینکه قیمت لحظه‌ای حتی از مرز ۱۴۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (۴ ساعته) عبور کرد، اما هنوز شاهد تایید این breakout از طریق بسته شدن کندل قیمتی در تایم فریم ساعتی نیستیم. در حال حاضر، فشار فروشندگان (خرس‌ها) در نزدیکی سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰% بر اساس روند نزولی از سقف ۱۶۰ دلاری تا کف ۱۱۸ دلاری، احساس می‌شود.

همانطور که گفته شد، سولانا هم‌اکنون پایین‌تر از سطح ۱۴۲ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (۴ ساعته) معامله می‌شود. اولین مقاومت پیش روی این ارز دیجیتال، در نزدیکی سطح ۱۴۲ دلار قرار دارد. مقاومت مهم بعدی در حدود ۱۵۰ دلار است. ثبت یک کندل قیمتی موفق بالاتر از مقاومت ۱۵۰ دلار می‌تواند نویدبخش رشد قابل توجه دیگری باشد. مقاومت کلیدی بعدی در نزدیکی ۱۶۰ دلار قرار دارد و عبور از این سطح می‌تواند قیمت را به سمت ۱۷۵ دلار سوق دهد.

آیا با کاهش مجدد سولانا مواجه خواهیم شد؟

احتمال کاهش مجدد قیمت سولانا در صورت عدم عبور از مقاومت ۱۴۲ دلار وجود دارد. اولین سطح حمایتی در این سناریو، در نزدیکی ۱۳۲ دلار واقع شده است.

حمایت اصلی بعدی در حدود ۱۲۸ دلار قرار دارد و در صورتیکه قیمت از این سطح نیز عبور کند، می‌تواند کف ۱۲۰ دلاری را مجدداً مورد آزمایش قرار دهد. با این حال، ثبت کندل قیمتی پایین‌تر از سطح حمایتی ۱۲۰ دلار می‌تواند به نزول بیشتر قیمت تا محدوده ۱۰۵ دلاری در کوتاه مدت منجر شود.

سطوح حمایتی کلیدی سولانا: ۱۳۲ دلار و ۱۲۸ دلار

سطوح مقاومتی کلیدی سولانا: ۱۴۲ دلار، ۱۵۰ دلار و ۱۷۵ دلار

منبع: NEWSBTC

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر