معرفی کیف پول‌های آوالانچ | ۷ ولت آوالانچ + جدول مقایسه
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد مورس امروز همستر جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی
  2. بیت کوین به دنبال ثبت رکورد جدید با ۶۴ هزار دلار
  3. همکاری پوما با UNKJD Soccer؛ گام مهمی به سوی پذیرش گسترده وب۳
  4. انیگما راکی ربیت امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز جمعه ۳۰ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  6. چرا نات‌کوین با وجود سوزاندن ۲۳۳ میلیون توکن همچنان در افت است؟
  7. سولانا سیکر؛ گوشی کریپتوی نسل جدید با امکاناتی جذاب و ایردراپ‌های ویژه
  8. انتقال سرمایه از کتیزن به کیف پول غیر حضانتی شروع شد
  9. کارت های امروز همستر پنجشنبه ۲۹ شهریور + ویدیوی آموزشی
  10. چرا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد؟
  11. افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل و سیگنال صعودی به معامله‌گران
  12. کارت های امروز راکی ربیت پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  13. رمز جیمز (GEMZ) امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور
  14. قیمت امروز همستر کامبت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  15. قیمت امروز کتیزن پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  16. قیمت امروز راکی ربیت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  17. کد کمبو میم فای امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش وارد کردن
  18. پاسخ پازل امروز ربات میجر پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  19. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  20. تصویر امروز جیمز پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

معرفی ۷ کیف پول برتر آوالانچ؛ بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۳
نماد آوالانچ در پس زمینه قرمز و با نوشته انگلیسی: برترین کیف پول‌های آوالانچ

در لیست کیف پول‌های برتر آوالانچ متامسک و تراست ولت قرار دارند. در کنار آن‌ها والت‌های دیگری نیز هستند که برای نگهداری ارز دیجیتال (Avalanche) می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

آوالانچ یکی از پروژه‌های ترند یک سال اخیر به‌شمار می‌رود و توجهات زیادی را به خود در بازار کریپتو جلب کرده است. بی‌شک خیلی از علاقمندان به این پروژه تمایل به خرید و فروش در بستر آوالانچ هستند. داشتن یک کیف پول خوب با ارائه امکانات مختلف از هرچیزی برای معامله‌گران آوالانچ واجب‌تر است. در این مطلب ۷ مورد از بهترین کیف پول‌های آوالانچ معرفی می‌شود و ویژگی‌های این ولت‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بهترین کیف پول‌های آوالانچ کدامند؟

بعد از خرید ارز آواکس از صرافی ارز دیجیتال، کیف پول‌های زیر را می‌‌توانید برای نگهداری این ارز انتخاب کنید:

۱. متامسک (Metamask)

متامسک و آواکس
متامسک امکان تبادلات میان زنجیره‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند.

متامسک یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌هایی است که در این لیست جای گرفته است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. متامسک از طریق افزونه مرورگر یا نصب روی تلفن‌های همراه قابل دسترس است.

کیف پول محبوب متامسک قابلیت‌های مختلفی از قبیل استکینگ، امکان تعامل با برنامه‌های دیفای (DeFi) و تبادلات میان زنجیره‌ای (Cross-Chain) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کیف پول متامسک به طور پیش فرض از اتریوم به عنوان شبکه اصلی استفاده می‌کند. با اعمال تغییرات و انتخاب «افزودن شبکه» می‌توان شبکه آوالانچ را در بین گزینه‌ها اضافه کرد. متامسک از زنجیره C آوالانچ پشتیبانی می‌کند.

۲. کلور ولت (Klever Wallet)

کیف پول کلور ولت و آوالانچ
بزرگترین نقطه ضعف کلور ولت عدم امکان استیک کردن آوالانچ است.

کیف پول کلور ولت که بخشی از اکوسیستم کلور است، یک کیف پول امانی است که امکان ذخیره کوین‌های مختلف از جمله کلور را به کاربران می‌دهد. این کیف پول از بیش از ۳۰ بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند و بی‌نهایت توکن را در خود جای داده است.

کلور ولت در افزونه مرورگرها و برنامه‌های تحت پشتیبانی اندروید و IOS در دسترس است. در لایه‌های حفاظتی بیشتر، این کیف پول در نسخه سخت‌افزاری خود هم آوالانچ را جای داده است. کلور ولت از زنجیره C آوالانچ و توکن‌‌های زیرمجموعه آن پشتیبانی می‌کند. نکته جالب در مورد کلور ولت این است که می‌توان در بستر آن به طور مستقیم (با ارزهای فیات) آواکس را خرید و فروش کرد.

۳. تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت و آوالانچ
تراست ولت با فراهم کردن امکان ارسال و دریافت NFT گزینه ایده‌آلی برای کار با توکن‌های غیرمثلی است.

تراست ولت به عنوان شناخته‌شده‌ترین کیف پول بازار ارزهای دیجیتال به کاربران کنترل کامل بر دارایی‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. استیک کردن، تبادل ارزها و توکن‌های غیرمثلی (NFT) تنها بخشی از این قابلیت‌ها هستند.

کیف پول تراست ولت یکی از بهترین گزینه‌ها برای کار با NFTهای آوالانچ است. کاربران می‌توانند در چارچوب زنجیره C، توکن‌های آواکس (AVAX) خود را با ذخیره‌سازی، ارسال یا دریافت NFTها مدیریت کنند.

۴. کوینومی (Coinomi)

لوگوی کیف پول کوینومی
کیف پول کوینومی با استفاده از Cold Staking به دارایی های استیک شده امنیت بیشتری می‌بخشد.

در بین کیف پول‌های آوالانچ شاید بتوان گفت که کوینومی یکی از امن‌ترین گزینه‌ها است که کاربران می‌توانند از آن برای ذخیره‌سازی آواکس استفاده کنند. این کیف پول امن گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی است که تمایل به ناشناس بودن هویت خود دارند. در همین راستا، به منظور ثبت‌نام و تنظیم حساب کاربری نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نیست.

کوینومی به دلیل طراحی ساده و رابط کاربری خوبی که دارد گزینه مناسبی برای نگهداری آواکس است. همچنین با استفاده از بخش DEX آن می‌توان به راحتی آواکس را خرید و فروش کرد.

کیف پول کوینومی از استیک کردن آفلاین یا همان استیک کردن سرد (Cold Staking) پشتیبانی می‌کند که با مفهوم استیکینگ سنتی متفاوت است. در شکل آفلاین سهام‌گذاری، فرآیند واگذاری دارایی‌ها به اعتبارسنج‌ها به شکل آنلاین اتفاق می‌افتد. استیکینگ سرد این مزیت را نسبت به حالت سنتی دارد که دارایی‌ها در برابر حملات سایبری در امان خواهند بود و اعتبارسنج‌ها تسلط کامل بر دارایی‌های استیک شده دارند.

۵. آوالانچ ولت (Avalanche Wallet)

لوگوی آوالانچ ولت
آوالانچ ولت با پشتیبانی از تمام زنجیره‌ها (X، C و P) بهترین گزینه برای ذخیره‌سازی آواکس است.

آوالانچ ولت کیف پول رسمی و مبتنی بر وب شبکه آوالانچ است که از استیکینگ، انتقالات میان زنجیره‌ای، تبادلات (Swap) بین رمزارزها و ذخیره NFTها پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در دسته ولت‌های غیرامانی و همچنین منبع باز قرار می‌گیرد.در بین تمام کیف پول‌های آوالانچ، این کیف پول بیشترین امکانات تحت شبکه آوالانچ (اعم از تمام زنجیره‌های آن) را ارائه می‌کند. این یعنی کاربران قابلیت مانور بیشتری در شبکه دارند.

کیف پول آوالانچ به طور پیش‌فرض روی زنجیره X تنظیم شده و آدرس X Chain را برای دریافت توکن نمایش می‌دهد. موضوع جالب توجه این است که آدرس کاربر پس از هر واریز تغییر می‌کند. (این به معنای بی‌اعتبار شدن آدرس‌های قبلی نیست)

می‌توان با انتخاب نوع زنجیره منبع و مقصد (X، C یا P)، انتقال میان زنجیره‌ای بین زنجیره‌های آوالانچ را تکمیل کرد. جزئیات تراکنش هم در همان صفحه قابل دسترس است و بنابراین انجام انتقال تسهیل می‌شود. در بخش Earn هم می‌توان اطلاعات مربوط به استیک کردن توکن‌ها و کسب درآمد بیشتر از آواکس را مشاهده کرد.

شایان ذکر است که آوالانچ ولت امکان ذخیره‌سازی NFTها را هم فراهم کرده است.

۶. اتمیک ولت (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک ولت با پس زمینه تیره
اتمیک ولت با بازگشت نقدی ۱ درصدی بستر مناسبی برای معامله ارزهای فیات و آواکس محسوب می‌شود.

اتمیک ولت هم یکی از کیف پول‌های معروف بازار کریپتو است که کاملاً غیرمتمرکز و غیرامانی است. و بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را در آن می‌توان پیدا کرد.

این کیف پول شناخته شده که از آواکس هم پشتیبانی می‌کند، شامل نسخه‌های مختلف است. در سیستم‌های کامپیوتری (دسکتاپ) برای هر سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس موجود است و در تلفن‌های همراه هم به طور کامل عرضه شده است. اتمیک ولت را در گوگل پلی، اپ استور و به عنوان یک APK اندروید می‌توان دانلود کرد.

بخش استیکینگ (Staking) کیف پول اتمیک برای خیلی از کاربران جذاب است و تا حدود ۲۰ درصد به سهام‌گذاران پاداش می‌دهد. از طرفی با خرید مستقیم (با کارت بانکی) ارزهای دیجیتال امکان بازگشت نقدی ۱ درصدی را ارائه می‌کند. اتمیک ولت انواع ارزهای فیات از جمله دلار و یورو را می‌پذیرد.

۷.لجر (Ledger)

لجر گزینه‌ای محبوب برای کاربرانی است که به امنیت دارایی‌های خود اهمیت می‌دهند. نسخه های مختلف لجر با زنجیره C آوالانچ سازگار هستند که برای مدیریت دارایی‌ها از برنامه لجر لایو (Ledger Live) استفاده می‌شود.

Ledger Nano S گزینه مقرون به صرفه‌تر است که با قیمت ۸۰ دلار عرضه می‌شود، در حالی که مدل  Ledger Nano X ممکن است تا ۱۵۰ دلار قیمت داشته باشد؛ البته قابلیت‌های گسترده‌تر آن نسبت به نسخه S غیرقابل انکار است. نکته حائز اهمیت این است که هر دو کیف پول از AVAX پشتیبانی می‌کنند.

تبادل استیک کردنارائه در پلتفرم‌هاقابلیت ادغام با ولت‌های سخت‌افزاریپشتیبانی از زنجیره‌های دیگر
متامسک✔️  ✔️افزونه مرورگر و موبایل( Ledger, Trezor)بلاک چین‌های سازگار با EVM
کلور ولت  ✔️افزونه مرورگر، دسکتاپ و موبایل(Klever)بیش از ۳۰ بلاک چین
تراست ولت  ✔️  ✔️افزونه مرورگر، دسکتاپ و موبایل(Ledger)بیش از ۷۰ بلاک چین
کوینومی  ✔️  ✔️دسکتاپ و موبایلبیش از ۱۲۵ بلاک چین
آوالانچ ولت  ✔️  ✔️دسکتاپ(Ledger)
اتمیک ولت  ✔️  ✔️دسکتاپ و موبایلتقریبا ۲۰ بلاک چین
قابلیت‌های مختلف کیف پول‌های آوالانچ

جمع‌بندی

در این مطلب انواع کیف پول‌های آوالانچ معرفی و بهترین موارد برای ذخیره‌سازی آواکس ذکر شد. استفاده از هر کدام از این کیف پول‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و معامله‌گران آواکس پیش از هر چیز باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سوالات متداول

بهترین کیف پول برای استیک کردن آوالانچ کدام است؟

فاکتورهای مختلفی در پاسخ به این سوال دخیل است، اما به طور کلی از نظر امنیت، کارمزد پایین و سادگی آوالانچ ولت بهترین گزینه برای استیک کردن آواکس است. با توجه به این که آوالانچ یک بلاک چین مستقل است، شک و شبهه‌هایی برای کاربران ایجاد می‌کند. در این راستا پیوند دادن آوالانچ ولت به کیف پول لجر یا استفاده از کیف پول‌های دیگر نظیر تراست ولت پیشنهاد می‌شود.

برای نگهداری و تبادل NFT کدام کیف پول گزینه مناسب‌تری است؟

برای کار با NFTها هم آوالانچ ولت بهترین گزینه است. این کیف پول پشتیبانی گسترده‌ای از NFT ارائه می‌کند و امکان ایجاد NFT را در تب Studio امکان‌پذیر می‌سازد. از سویی دیگر در بخش Portfolio مجموعه NFTهای کاربران نمایش داده می‌شود.

آیا آواکس همان آوالانچ است؟

AVAX در اصل توکن اصلی بلاک چین آوالانچ است. این توکن به منظور پرداخت هزینه‌ها و ایمن‌سازی شبکه آوالانچ از طریق فرآیند استیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان آواکس را مانند هر ارز دیجیتال دیگری معامله کرد.

آوالانچ شامل چه زنجیره‌هایی می‌شود؟

شبکه آوالانچ شامل ۳ زنجیره مجزا است که هر کدام برای فعالیتی اختصاصی شده‌اند.
زنجیره X به منظور ایجاد، ارسال و دریافت توکن‌های بومی آوالانچ استفاده می‌شود.
زنجیره P مسئول هماهنگی اعتبارسنج‌ها (گره‌هایی که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند) و یافتن زیرشبکه‌های Avalanche (برنامه های سفارشی) است.
زنجیره C هم برای ساخت قراردادهای هوشمند توسط توسعه‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زنجیره با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است.

منابع: CoinGecko | CryptoPotato

به این post امتیاز دهید
درباره حامد ترابی
دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی هستم. از ابتدای دوره کارشناسی به حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کردم و به نویسندگی و کار ژورنالیستی در ارزهای دیجیتال مشغول شدم. طراحی و توسعه شبکه‌های بلاکچینی برای من جذاب بوده و ایده‌های جدید و خلاقانه بلاکچینی رو دنبال می کنم.
درباره حامد ترابی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر