bep-20 چیست؟ معرفی توکن های بایننس اسمارت - رمزینکس
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. معرفی نشان جدید «تقلب بد است» در بازی همستر کامبت برای مقابله با تقلب
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  3. کد ویدیو میم فای یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  4. انیگما راکی ربیت امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت یکشنبه ۱۸ شهریور + آموزش ویدئویی
  6. کد مورس امروز همستر یکشنبه ۱۸ شهریور
  7. ایردراپ‌های بزرگ بعدی بازی‌های تلگرامی: از همسترکامبت تا راکی ربیت
  8. عرضه توکن کتیزن در ۳۰ شهریور: پیش‌بینی‌ها، قیمت و تغییرات بازار
  9. چرا قیمت بیت کوین (BTC) در حال سقوط است؟ دلایل اصلی کاهش ۷ درصدی
  10. کاردانو به نزدیکی سطح حمایت حیاتی ۰.۳۱۷۲ دلار رسید: آیا گاوها وارد عمل خواهند شد؟
  11. کارت های امروز همستر شنبه ۱۷ شهریور
  12. چشم‌انداز آینده ترون، کاهش قیمت در کوتاه‌مدت یا فرصت ورود به بازار؟
  13. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۷ شهریور + آموزش وارد کردن
  14. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۷ شهریور
  15. کارت های امروز راکی ربیت شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  16. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۷ شهریور به همراه تصویر آموزشی
  17. قیمت امروز همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور در بازار پیش از عرضه
  18. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  19. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۷ شهریور
  20. کد ویدیو میم فای شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور + آموزش ویدئویی

bep-20 چیست؟ معرفی توکن های بایننس اسمارت

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

توسعه‌دهندگانی که به دنبال عرضه یک توکن یا ارز دیجیتال جدید هستند یا باید خودشان بلاکچینی خلق کنند یا به سراغ سایر شبکه‌ها برای توسعه پروژه خود بروند. Bep-۲۰ یکی از استانداردهای ساخت توکن در بلاکچین بایننس بوده که امکان خلق توکن را روی این شبکه به کاربران می‌دهد. در همین راستا در این مقاله از رمزینکس به بررسی اینکه BEP-۲۰ چیست، می‌پردازیم و بهترین توکن‌های آن را معرفی کرده‌ایم. 

BEP-۲۰ چیست؟

Bep-۲۰ یک استاندارد ساخت توکن روی بلاکچین بایننس اسمارت چین (BSC) است. این استاندارد بسیار شبیه ERC-۲۰ در اتریوم بوده با این تفاوت که عملکرد آن روی بلاکچین بایننس است. یک توکن BEP-۲۰ قابلیت انتقال را و تبادل را دارد؛ به این معنا که با توکنی با استاندارد مشابه، می‌تواند مبادله شود. توکن‌های BEP-۲۰ می‌توانند نماینده یک دارایی، حق (مانند حق رای در تصمیم‌های مهم شبکه)، مالکیت و دسترسی به خدمات خاصی باشند. 

یک توکن BEP-۲۰ به منظور سازگاری با قراردادهای هوشمند موجود در بلاکچین بایننس عرضه شده است. توکن‌های BEP-۲۰ می‌توانند در برنامه‌های غیرمتمرکز متنوعی که روی بلاکچین بایننس اسمارت چین قرار دارند، مورد استفاده قرار گیرند. توسعه استاندارد BEP-۲۰ به منظور سازگاری بیشتر قراردادهای هوشمند بایننس با استاندارد BEP-۲ و ERC-۲۰ بوده است.

تفاوت BEP-۲۰ با BEP-۲ چیست؟

تفاوت دو استاندارد bep-۲۰ و bep-۲
استاندارد bep-۲۰ امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند.

BEP-۲۰ و BEP-۲ هر دو استانداردهای ساخت توکن روی بلاکچین بایننس هستند. با این وجود، BEP-۲ به صورت اختصاصی برای بایننس چین بوده و از قراردادهای هوشمند استفاده نمی‌کند. تنها کاربرد توکن‌های مبتنی بر استاندارد BEP-۲، انجام تراکنش‌های ساده در اکوسیستم بایننس است. در طرف مقابل، استاندارد BEP-۲۰، با اکوسیستم اتریوم سازگار بوده، از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند و کاربرد زیادی در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های برنامه‌های بایننس اسمارت چین دارد. 

طراحی BEP-۲۰ بسیار نزدیک به استاندارد ERC-۲۰ اتریوم است. همین امر، قابلیت مشارکت و کاربرد این توکن‌ها را در برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم کرده است. توسعه‌دهندگان با استفاده از استاندارد BEP-۲۰ امکان توسعه توکن‌های متنوعی را دارند. .

قابلیت‌های اصلی استاندارد BEP-۲۰ چیست؟

استاندارد BEP-۲۰ بایننس اسمارت چین مشخصه‌هایی دارد که به عملکرد بهتر و بهینه‌تر شبکه کمک می‌کند. این شاخص‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • Blacklist: قابلیت «Blacklist» در شبکه بایننس اسمارت چین امکان حذف آدرس‌های مخرب را فراهم کرده است.
  • Can Mint: این شاخص امکان ساخت توکن‌های جدید را به منظور کنترل عرضه توکن و تورم را فراهم می‌کند.
  • Can Burn: قابلیت Can Burn به کاربران اجازه می‌دهد تا با از بین بردن برخی از توکن‌ها، تورم و عرضه آن را کنترل کنند که منجر به افزایش ارزش توکن مورد نظر می‌شود
  • Can Pause: این قابلیت نیز امکان توقف فعالیت توکن به منظور برطرف کردن مشکلات امنیتی یا سایر مشکلات را به کاربران می‌دهد.

معرفی توکن‌ های بایننس اسمارت چین؛ بهترین توکن‌ های BEP-۲۰ 

نماد ارز بایننس در صفحه‌ای آبی رنگ
بیش از ۵۲۵ توکن روی بلاکچین بایننس تعریف شده است.

جالب است بدانید بیش از ۵۲۵ توکن روی بلاکچین بایننس اسمارت چین ساخته و توسعه داده شده که هرکدام با ارائه یک قابلیت جدید، موجب جذب کاربران بیشتری به اکوسیستم بایننس شده‌اند. در این لیست بلند‌بالا، تعدادی رمزارز قرار دارد که به عنوان بهترین توکن های BEP-۲۰ شناخته می‌شوند. در ادامه به معرفی این رمزارزها پرداخته‌ایم.

  • توکن BNB: ارز دیجیتال BNB محبوب‌ترین توکن اکوسیستم بایننس است که در برنامه‌های غیرمتمرکز متنوعی، کاربرد دارد. این توکن هم به عنوان روش پرداخت، هم برای استیکینگ و هم برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت BNB معادل ۵۸۶ دلار است. خرید بایننس کوین از طریق صرافی ارز دیجیتال رمزینکس به راحتی امکان‌پذیر است. 
  • توکن Sleepless AI: یکی از جذاب‌ترین توکن‌های موجود در بلاکچین بایننس، ارز اسلیپ لس است. این توکن که تلفیق جذابی از هوش مصنوعی و کریپتوکارنسی است که امکان انتخاب یک شریک عاطفی را به کاربران می‌دهد. با خرید ارز اسلیپ می‌توانید از اکوسیستم Sleepless استفاده کنید. 
  • توکن ChainGPT: هوش مصنوعی که توانسته از سال ۲۰۲۲ تا به حال توسعه خوبی را تجربه کند، با پا نهادن به دنیای کریپتوکارنسی، محبوب‌تر نیز شده است. ارز چین جی پی تی یکی دیگر از توکن‌های BEP-۲۰ است که روی بلاکچین بایننس فعالیت می‌کند. خرید چین جی پی تی امکان استفاده از خدماتی چون ترید با هوش مصنوعی، تحلیل بازار و خرید و فروش رمزارزها را با کمک هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که توکن‌های مشهور دیگری مانند Filecoin، میم کوین Floki، ارز Fantom و رمزارز جذاب Axie Infinty نیز همگی زاده بلاکچین بایننس بوده و روی این اکوسیستم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به شرح استاندارد BEP-۲۰ و معرفی بهترین توکن‌های این بلاکچین پرداختیم. بایننس که از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال حال حاضر دنیا است، در ابتدا بلاکچین Binance را راه‌اندازی کرد که تنها کاربرد آن پردازش تراکنش‌های مختلف بود. اما در ادامه به ظهور قراردادهای هوشمند، شبکه بایننس اسمارت چیت با هدف ارائه و پردازش قراردادهای هوشمند عرضه شده که با استاندارد توکن BEP-۲۰، تبدیل به جولانگاه پروژه‌های مختلف رمزارزی شد. حال پروژه‌های جذاب و نوینی مثل ChainGPT، فانتوم و اسلیپ لس ای آی روی این بلاکچین تعریف شده که طرفداران زیادی نیز دارند.

سوالات متداول

تفاوت BEP-۲۰ با ERC-۲۰ چیست؟

استاندارد ERC-۲۰ برای بلاکچین اتریوم بوده و استاندارد BEP-۲۰ مخصوص توکن‌های شبکه بایننس است. 

بهترین کیف پول‌های استاندارد BEP-۲۰ کدام‌اند؟

می‌توان از کیف پول تراست ولت و متامسک به عنوان بهترین کیف پول‌های استاندارد BEP-۲۰ نام برد. 

منابع: techopedia | cryptoslate | crypto | linkedin | medium

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید