استیک ارز ایکس ای آی (XAI)؛ راهنمای گام به گام

استیک ارز ایکس ای آی از صفر تا صد

شخصیت های بازی پلتفرم ارز ایکس ای آی
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۳

استیکینگ ارز دیجیتال یکی از جذاب‌ترین و کم‌ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی است و استیک ارز ایکس ای آی (XAI) هم می‌تواند سودآوری بسیار جذابی را برای کاربران در بازار کریپتوکارنسی به دنبال داشته باشد. البته متاسفانه شاهد هستیم که کاربران ایرانی در بازار ارز دیجیتال خیلی با فرایند استیکینگ ارزهای دیجیتال مختلف آشنا نیستند و نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از همین ترفند ساده برای رسیدن به سودهای کاملا بی‌خطر استفاده کنند. در همین راستا در رمزینکس در کنار شما هستیم تا بهترین روش استیکینگ ارز ایکس ای آی را به شما معرفی و راهنمایی‌های لازم در این باره را ارائه کنیم.

استیک ارز ایکس ای آی چیست؟

به صورت کلی ارزهای دیجیتال در پلتفرم خود در دو دسته با الگوریتم اثبات کار و الگوریتم اثبات سهام تعریف می‌شوند. البته هر یک از این الگوریتم‌ها زیر مجموعه‌های دیگری هم دارند که نحوه کارکرد آنها را تخصصی‌تر می‌کند. در شبکه‌های الگوریتم اثبات کار، معمولا از طریق استخراج می‌توان به سود بدون ریسک رسید و در الگوریتم اثبات سهام کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن‌ها به دنبال رسیدن به سود باشند. ارز ایکس ای آی از جمله شبکه‌هایی است که در دسته دوم قرار گرفته و کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن‌های xai در پلتفرم‌های معتبر به دنبال رسیدن به سودهای جذاب و بدون ریسک باشند.

در فرایند استیکینگ توکن‌های ایکس ای آی شما به عنوان یک کاربر بایستی دارایی خود را در یک پلتفرم استیکینگ معتبر فریز کرده و برای یک مدت زمانی مشخص دیگر نمی‌توانید از این دارایی‌ها استفاده کنید. در این بین پلتفرم استیکینگ یا استخر مورد نظر نیز در ازای این خدمات شما، سود تضمین شده را به شما اعطا خواهد کرد که این سود دقیقا با خود توکن‌های ارز ایکس ای آی پرداخت می‌شود. با این حساب شناخت روش استیکینگ ارز ایکس ای آی در واقع آشنایی با یک روش سرمایه‌گذاری جذاب در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

راهنمای شیوه استیک ارز ایکس ای آی

حالا سوال بسیار مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که برای استیک کردن ارز ایکس ای آی چه باید بکنیم و چه مراحلی را باید در پیش بگیریم؟ در راهنمای گام به گام استیک ارز ایکس ای آی سعی داریم تا مراحل آن را به صورت کاملا ساده برای شما تشریح کرده و تمام نکات تجربی لازم را نیز با شما در میان بگذاریم تا بتوانید بدون کمترین ریسک و در بهترین شرایط ممکن بتوانید توکن‌های xai خود را در پلتفرم‌های موجود استیک کنید.

۱- خرید توکن های Xai

در اولین قدم برای استیک ارز ایکس ای آی بایستی اقدام به خرید توکن‌های آن نمایید. دقت داشته باشید که معمولا امکان خرید این توکن‌ها در استخرها را نداشته و برای این منظور لازم است تا از خدمات صرافی‌های داخلی یا خارجی استفاده کنید. در حال حاضر امکان خرید ارز xai با کمترین کارمزد و در بالاترین سرعت ممکن در صرافی رمزینکس برای شما در دسترس است و می‌توانید به راحتی از این خدمات برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای خرید توکن‌های xai بهتر است سراغ صرافی بروید که هم امنیت بالایی داشته باشد و هم اینکه امکان خرید این توکن با کارمزد پایین را برای شما فراهم سازد.

۲- انتخاب پلتفرم مناسب برای استیک

پلتفرم coinunited برای استیک ارز ایکس ای آی
coinunited یکی از پلتفرم‌های مناسب برای استیک توکن ایکس ای آی است.

در قدم بعدی نوبت به انتخاب پلتفرم مناسب برای استیک کردن توکن‌های ایکس ای آی می‌رسد. دقت داشته باشید که هم از خدمات کیف پول‌های مختلف مختص این ارز دیجیتال و هم از استخرهای متعدد تعریف شده می‌توانید برای استیک کردن توکن‌های این ارز دیجیتال استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانیم پلتفرم‌های زیر را برای استیک کردن توکن‌های xai معرفی کنیم:

  • پلتفرم DappRadar که به عنوان یک پلتفرم دیفای معروف است.
  • پلتفرم side shift
  • کیف پول Bitmart
  • پلتفم Coinunited با سود سالانه ۴۰%

همچنین پلتفرم‌ها و کیف پول‌های دیگری هم هستند که از آن‌ها نیز می‌توان برای استیک کردن این ارز دیجیتال استفاده کرد. برای انتخاب بهترین پلتفرم برای استیکینگ xai بایستی به نکاتی مانند امنیت و میزان سود حاصل از استیکینگ در پلتفرم مورد نظر دقت داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که بالا بودن درصد سود استیکینگ در یک ولت به این معنا نیست که آن پلتفرم گزینه ایده‌آلی برای شما باشد و حتما باید امنیت آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.

۳- انتقال توکن ها به پلتفرم

در مرحله بعدی نوبت به انتقال توکن‌های ایکس ای آی به پلتفرم انتخاب شده می‌رسد. اگر شما از یک پلتفرم غیرمتمرکز برای استیک کردن این توکن‌ها استفاده می‌کنید می‌توانید ابتدا دارایی خود را به یک کیف پول نرم‌افزاری مانند متامسک انتقال داده و سپس با اتصال کیف پول خود به پلتفرم مورد نظر، از آن برای استیک کردن توکن‌های خود استفاده کنید.

۴- انتخاب بهترین استخر استیکینگ

همچنین شایان ذکر است که ممکن است در یک پلتفرم چند استخر استیکینگ متفاوت به صورت همزمان فعالیت داشته باشند که میزان سودآوری و امنیت آنها با یکدیگر متفاوت است. قدم بعدی شما برای استیک کردن این توکن‌ها انتخاب به یک استخر استیکینگ مناسب است.

۵- فریز کردن توکن ها

حالا دیگر تنها کافیست تا با ورود به پلتفرم مورد نظر و اتصال کیف پول خود، توکن‌های خود را در آن فریز کنید تا مراحل استیک کردن ارز ایکس ای آی برای شما به انتها برسد. همچنین قبل از اینکه مراحل استیکینگ خود را نهایی کنید، لازم است تا نکاتی مانند حداقل زمان لازم برای سودآوری و همچنین حداقل زمان لازم برای خارج کردن توکن‌ها از استیک و مواردی از این دست را مورد بررسی قرار دهید.

آموزش استیک ارز ایکس ای آی در پلتفرم DappRadar

پلتفرم DappRadar برای اسیتک ارز ایکس ای آی
DappRadar پلتفرمی برای استیک ارز ایکس ای آی است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از پلتفرم‌های مناسب برای استیکینگ ارز ایکس ای آی پلتفرم DappRadar است. با ورود به سایت این پلتفرم می‌توانید یک فضای کاربری بسیار جذاب را شاهد باشید که مراحل استیک کردن این ارز دیجیتال را برای شما ساده‌تر هم می‌نماید. برای استیک کردن توکن‌های ایکس ای آی در این پلتفرم می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • ابتدا باید وارد سایت DappRadar شوید.
  • در بخش کیف پول‌های پشتیبانی شده بایستی کیف پول خود را برای اتصال به این پلتفرم انتخاب کنید.
  • با کلیک کردن روی دکمه اتصال، کیف پول مورد نظر را انتخاب کنید تا فرایند اتصال کیف پول به این پلتفرم تکمیل شود.
  • احتمالاً باید چند مرحله ساده برای اتصال کیف پول خود به سایت را در داخل کیف پول طی کنید که مراحل بسیار ساده‌ای هستند.
  • در نهایت بعد از اینکه اتصال کیف پول شما به این پلتفرم به صورت موفقیت‌آمیز به پایان رسید، می‌توانید برای استیک کردن توکن‌های خود اقدام کنید.

البته کسانی که هنوز اقدام به خرید ارز دیجیتال ایکس ای آی نکرده‌اند نیز می‌توانند از این پلتفرم برای خرید این توکن‌ها استفاده کنند که خیلی توصیه به آن نداریم؛ زیرا ممکن است قیمت‌های بسیار متفاوتی را برای شما رقم بزند.

  • وارد بخش استیکینگ سایت شده و توکن‌های خود را به این بخش انتقال دهید.
  • حالا باید گزینه استیکینگ را انتخاب نمایید و مقدار توکن‌هایی که قصد استیک کردن آنها را دارید نیز لحاظ کنید.
  • در قدم بعدی نوبت به تایید فرایند استیکینگ برای شما می‌رسد تا استارت ارائه پاداش به شما آغاز شود.
  • در طول دوره استیکینگ می‌توانید نظارت دقیقی بر روی میزان پاداش‌های ارائه شده از سوی این پلتفرم هم به خود داشته باشید.
  • همچنین از این پلتفرم می‌توانید برای استیک کردن دوباره توکن‌های جایزه خود نیز استفاده کنید تا در طولانی مدت میزان سود حاصل از این فرایند برای شما به حداکثر ممکن برسد.

مزیت های استیک ارز ایکس ای آی

استیک ارز دیجیتال ایکس ای آی یک روش سرمایه‌گذاری بسیار جذاب در بازار ارز دیجیتال برای شما خواهد بود؛ البته به شرطی که خود این ارز دیجیتال نیز در بازار شرایط خوبی داشته باشد. فرض کنید که شما به دنبال یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت بر روی ارز دیجیتال ایکس ای آی هستید و سعی دارید تا برای یک بازه زمانی ۱.۵ ساله توکن‌های این ارز دیجیتال را نگهداری کنید. با استیک کردن این توکن‌ها مزیت‌های زیر را در اختیار خواهید داشت:

  • سود شما از فرآیند سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال بیشتر می‌شود.
  • به راحتی می‌توانید هر زمان که خواستید توکن‌های خود را از حالت استیک در آورده و در بازار به فروش برسانید.
  • میزان سود تعیین شده برای استیکینگ هیچ ارتباطی به نوسانات قیمت این ارز دیجیتال در بازار نخواهد داشت.
  • سود حاصل از استیکینگ ارز ایکس ای آی با همان توکن‌های ایکس ای آی به شما پرداخت می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا سودآوری شما از این فرایند به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند.

همچنین کاربران ایرانی از یک مزیت بسیار جذاب دیگر نیز برخوردار خواهند بود و آن هم افزایش میزان سود حاصل از استیکینگ به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار ایران است و این مهم می‌تواند سود حاصل از فرایند استیکینگ را برای کاربران ایرانی تا چندین برابر افزایش دهد.

جمع‌بندی

سعی کردیم تا تمام نکات لازم برای استیک ارز ایکس ای آی را معرفی کرده و شما را با یک روش سرمایه‌گذاری بسیار جذاب و کم خطر آشنا کنیم. بسیار مهم است که اگر به دنبال استفاده از بهترین روش استیکینگ ارز ایکس ای آی هستید، حتماً امنیت را در اولویت اصلی خود قرار دهید و صرفاً به دلیل میزان سود بالا سراغ انتخاب یک پلتفرم نروید.

در حال حاضر پلتفرم‌هایی هم مانند coinunited هستند که حتی سود سالانه ۴۰ درصدی را نیز برای استیک کردن این ارز دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین بایستی یک تحقیق کامل روی تمام پلتفرم‌ها ارائه کننده این خدمات داشته باشید تا در نهایت سرمایه‌گذاری شما بر روی توکن‌های ایکس ای آی به حداکثر سود ممکن برسد.

سوالات متداول

آیا امکان استیک کردن ارز ایکس ای آی وجود دارد؟

بله شما می‌توانید با استفاده از خدمات پلتفرم‌های موجود برای استیک کردن این ارز دیجیتال اقدام کنید.

استیک کردن ارز ایکس ای آی چقدر سود سالانه به دنبال خواهد داشت؟

بر اساس استخر مورد نظر ممکن است این سود برای شما از ۱ تا ۴۰ درصد متفاوت باشد.

آیا بعد از استیک امکان روش توکن‌های ایکس ای آی برای ما وجود دارد؟

بله شما هر زمان که خواستید می‌توانید توکن‌های خود را از حالت استیکینگ خارج کرده و برای فروش آنها در بازار اقدام کنید.

منبع: coinunited | bitcompare

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر