راه‌های بی‌شماری برای کسب درآمد از رمزارز‌ها وجود دارد؛ در این مقاله، ما بهترین راه‌هایی را که می‌توانید جهت کسب سود از رمزارز‌ها، از آن‌ها استفاده کنید را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام مسیر یا مسیرها برای شما مناسبتر است.

۱. ایردراپ ها (Airdrops)

ایردراپ زمانی رخ می‌دهد که یک پروژه سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین، توکن‌ها یا کوین‌های رایگان را بین جامعه خود توزیع کند. ایردراپ‌ها معمولاً برای افزایش آگاهی از یک پروژه و یا تشویق مردم به داشتن یک رمزارز خاص انجام می‌شود.

ایردراپ‌ می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. متداولترین راه این است که پروژه، توکن‌ها یا کوین‌ها را به کیف پول‌هایی ارسال می‌کند که معیارهای خاصی مانند نگهداری مقدار مشخصی از یک رمزارز را دارند؛ راه دیگر این است که توکن‌ها یا کوین‌ها را در قالب هدایا یا مسابقاتی در رسانه‌های اجتماعی هدیه دهد.

اگر علاقه‌مند به دریافت رمزارز رایگان هستید، شرکت در ایردراپ یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است. با این حال، باید توجه داشته باشید که کلاهبرداری‌های ایردراپ در دنیای کریپتو رایج هستند و همیشه باید قبل از شرکت در هر ایردراپ تحقیقات لازم را انجام دهید.

۲. پاداش های نقدی کریپتویی (Crypto Cashback Rewards)

پاداش‌های نقدی کریپتویی یک راه عالی برای کسب سود از رمزارز‌ها هستند. آن‌ها با اختصاص دادن درصدی از مبلغ خرید به‌صورت کریپتو به شما، کار می‌کنند.

به‌عنوان مثال، اگر ۱۰۰ دلار برای خرید کالایی در یک سایت خرج کنید، ۱۰ دلار به‌صورت بیت‌کوین یا یک رمزارز دیگر دریافت خواهید کرد.

چند راه مختلف برای دریافت پاداش نقدی کریپتویی وجود دارد. محبوبترین روش از طریق صرافی‌هایی است که پاداش‌های نقدی ارائه می‌دهند. کوین‌بیس، بایننس و کوکوین همگی به کاربران خود این برنامه را ارائه می‌دهند. راه دیگر برای دریافت پاداش نقدی کریپتویی از طریق کارت‌های اعتباری است که پاداش‌هایی را در قالب رمزارز‌ها ارائه می‌دهند. این کارت‌ها مانند هر کارت اعتباری دیگری کار می‌کنند، اما درصدی از خرید شما را به‌صورت رمزارز به شما باز می‌گردانند.

راه دیگر برای دریافت پاداش نقدی کریپتویی، از طریق وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خاصی است که آن‌ها را ارائه می‌دهند؛ به‌عنوان مثال برنامه لولی (Lolli). لولی یک برنامه افزودنی برای مرورگرها است که به شما امکان می‌دهد هنگام خرید از خرده‌فروشان مشارکت‌کننده، پولی را به‌ شکل بیت‌کوین دریافت کنید. در حال حاضر بیش از ۱,۰۰۰ خرده فروش در برنامه Lolli مشارکت دارند، از جمله برندهای بزرگی مانند والمارت (Walmart)، تارگت (Target) و آمازون (Amazon).

برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یکی از این سرویس‌ها برای ایجاد حساب کاربری ثبت‌نام کنید و کردیت یا دبیت کارت خود را به آدرس کیف پول خود لینک کنید. سپس، هر زمان که از یک فروشنده مشارکت‌کننده خرید می‌کنید، به‌طور خودکار پاداش‌های نقدی کریپتویی مستقیماً به کیف پول شما واریز می‌شود.

۳. هدایای کریپتویی (Crypto Giveaways)

شرکت در هدایای کریپتویی معمولاً بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس کیف پول و یا آدرس ایمیل خود را در فرمی وارد کنید و سپس منتظر بمانید تا ببینید برنده می‌شوید یا خیر.

برخی از هدایای کریپتویی مستلزم انجام کارهای خاصی هستند؛ مانند فالو کردن یک حساب توییتری یا اشتراک‌گذاری یک پست.

مهمترین چیزی که باید در مورد هدایای کریپتو به خاطر بسپارید این است که کلاهبرداری‌های زیادی در این حوزه وجود دارد. بسیاری، هدایای جعلی را برای سرقت رمزارز‌ها یا اطلاعات کیف پول افراد ایجاد می‌کنند. بنابراین، مطمئن شوید که قبل از شرکت در هر هدیه‌ کریپتویی تحقیقات کافی را انجام داده‌اید و فقط اطلاعات خود را در وب‌سایت‌ها یا اکانت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارید، وارد کنید.

در‌ نهایت، باید به خاطر داشته باشید که حتی اگر یک هدیه کریپتویی قانونی باشد، باز هم هیچ تضمینی برای برنده‌شدن شما وجود ندارد.

۴. وام دهی در سی فای (CeFi Lending)

اگر به‌دنبال راهی دیگر برای کسب سود از کریپتوکارنسی‌ها هستید، می‌توانید به وام دادن دارایی‌های دیجیتال خود در بازار وام‌های مالی متمرکز (CeFi) هم فکر کنید.

با وام‌دهی در CeFi می‌توانید با وام دادن به وام‌گیرندگان، از رمزارزهای خود سود به دست آورید. این راهی برای کسب درآمد بدون انجام فعالیت و منفعلانه (passive income)، از رمزارز‌های خود بدون نیاز به فروش آن است.

برای شروع کار، تنها چیزی که نیاز دارید یک رمزارز پشتیبانی‌شده و یک پلتفرم وام‌دهی CeFi است. پلتفرم‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد؛ اما حتما قبل از انتخاب یکی از آن‌ها تحقیق کافی انجام دهید.

هنگامی که یک پلتفرم را انتخاب کردید، به‌سادگی رمزارز خود را در پلتفرم سپرده‌گذاری و شروع به کسب سود از آن کنید.

۵. وام دهی در دی فای (DeFi Lending)

دی‌فای (DeFi) صنعت جدیدی است که بر روی فناوری بلاک‌چین بنا شده و خدمات مالی را بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند بدون نیاز به مراجعه به بانک یا سایر مؤسسات مالی سنتی، پول قرض دهد یا قرض کند.

چند پلتفرم مختلف وجود دارند که سرویس وام‌دهی DeFi را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد تا از رمزارز خود سود دریافت کنید.

دو تا از محبوبترین‌ها میکر‌دائو (MakerDAO) و کامپاند (Compound) هستند. هر دوی این پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند رمزارز خود را در یک قرارداد هوشمند واریز کنید، سپس بر اساس مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اید و مدت‌زمانی که آن را نگه داشته‌اید، برای شما سود ایجاد می‌شود. با وام‌دهی دی‌فای می‌توانید تا ۱۰ درصد سود در سپرده‌های کریپتویی خود کسب کنید.

نکته مهم در مورد وام‌دهی DeFi این است که کاملاً بدون مجوز است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد، صرف‌نظر از موقعیت مکانی یا وضعیت مالی.

۶. برنامه ها و پلتفرم های میکروتسک (Microtask)

اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های Microtask راهی آسان برای کسب درآمد از رمزارز‌ها هستند، چرا‌که به شما امکان می‌دهند کارهای ساده‌ای را در ازای مقدار کمی رمزارز انجام دهید. این کارها می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از تماشای آگهی گرفته تا نظرسنجی.

برنامه‌ها و پلتفرم‌های میکروتسک‌ مختلفی در دسترس است؛ بنابراین مهم است که قبل از ثبت‌نام در هر یک از آن‌ها، تحقیقات لازم را انجام دهید.

۷. استخراج ارز دیجیتال (Digital Currency Mining)

استخراج ارز دیجیتال فرآیندی است که از طریق آن ارزهای دیجیتال جدید ایجاد می‌شود. ماینرها برای انجام پردازش و تراکنش‌ها در بلاک‌چین، با ارزهای تازه‌ساخته‌شده، پاداش می‌گیرند.

روش‌های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ اما برخی از آن‌ها موثرتر از روش‌های دیگر هستند. رایجترین و سودآورترین روش ماینینگ استفاده از ماینرهای ASIC است. با این حال، استخراج با GPU نیز می‌‌تواند برای برخی از آلت‌کوین‌های سودآور باشد.

برای شروع استخراج یک ارز دیجیتال، باید روی برخی تجهیزات سرمایه‌گذاری کنید. همچنین باید یک کیف پول برای ذخیره ارزهای استخراج‌شده خود داشته باشید. هنگامی که تجهیزات و کیف پول خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید شروع به فرآیند استخراج (mine) کنید. با استفاده از یک استخر ماینینگ (Mining pool)، این امکان برای شما فراهم می‌شود که منابع خود را با سایر ماینرها (استخراج‌کنندگان) ترکیب کنید تا شانس خود را برای کسب پاداش افزایش دهید. برخی از استخرهای استخراج معروف عبارت‌اند از Slush Pool و F2Pool.

با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که قیمت‌ها در این بازار نوسان زیادی دارند و هر سودی که کسب می‌کنید ممکن است به همان سرعتی که ظاهر شد ناپدید شود.

۸. بازی های P2E

بازی برای کسب درآمد (Play-to-Earn Game) راهی لذت‌بخش برای کسب سود، در حین سرگرم‌‌شدن، است.

بازی‌های P2E معمولاً از فناوری بلاک‌چین برای ایجاد راهی شفاف و ایمن جهت ردیابی پاداش‌ها و پیشرفت بازیکنان استفاده می‌کنند. این به بازیکنان امکان آن را می‌دهد که مطمئن باشند پاداش‌هایی را که به‌ دست آورده‌اند، دریافت خواهند کرد و همچنین سطح قابل‌قبولی از شفافیت را در مورد نحوه عملکرد بازی فراهم می‌کند.

تعداد زیادی از بازی‌های P2E در دسترس هستند و بازی‌های جدید به‌طور فزاینده‌ای دائماً منتشر می‌شوند. برخی از گزینه‌های محبوب عبارت‌اند از Axie Infinity، CryptoKitties و Gods Unchained. هر بازی شیوه منحصر‌به‌فرد خود را در مورد نحوه کسب سود توسط بازیکنان ارائه می‌دهد؛ بنابراین مطمئناً برای هر نفر، یک بازی P2E مناسب وجود دارد.

پس اگر به‌دنبال یک راه سرگرم‌کننده و آسان برای کسب درآمد از رمزارز‌ها هستید، مطمئنا مجموعه رو‌به‌رشد بازی‌های P2E را بررسی کنید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی بهترین بازی های ارز دیجیتال برای کسب درآمد

۹. استیک‌ کردن (Staking)

Staking فرآیند نگه داشتن رمزارز شما برای کمک به حفظ امنیت شبکه است. در ازای کمک به حفظ امنیت شبکه، ارزهای تازه‌ایجاد‌شده، به‌عنوان پاداش به شما داده می‌شود.

میزان پاداشی که دریافت می‌کنید به تعداد کوین‌ها و مدت‌زمانی که آن‌ها را استیک کرده‌اید، بستگی دارد. هرچه مدت‌زمان و میزان بیشتری از رمزارز خود را استیک کنید، پاداش بیشتری به دست خواهید آورد. هیچ خطر عمده‌ای در استیکینگ وجود ندارد؛ بنابراین یک راه عالی برای کسب درآمد بدون نیاز به انجام فعالیت است.

البته چند نکته وجود دارد که باید بدانید. ابتدا باید کیف پولی را انتخاب کنید که از استیکینگ پشتیبانی می‌کند. در مرحله بعد، هنگامی که کیف پولی داشتید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کرد، به‌سادگی میزانی از رمزارز خود را جهت استیک کردن در کیف پول واریز و آن را برای مدتی هولد کنید و سپس منتظر بمانید تا پاداش به کیف پول شما واریز شود. مدت‌زمان دقیقی که برای شروع به دست آوردن پاداش طول می‌کشد، بسته به رمزارزی که هولد می‌کنید، کیف پول یا ارائه‌دهنده سرویسی که از آن استفاده می‌کنید، متفاوت است.

۱۰. ییلد فارمینگ (Yield Farming)

ییلد فارمینگ فرآیندی است برای به دست آوردن سود از روی رمزارزی که در یک پروتکل ییلد فارمینگ سپرده‌گذاری شده است. ییلد فارمینگ‌های مختلف و زیادی وجود دارد که هر کدام مجموعه قوانین و مزایای خاص خود را دارند.

بازده حاصل از این نوع سپرده‌گذاری معمولاً بیشتر از سرمایه‌گذاری‌های سنتی است، اما این فرآیند به‌ویژه برای تازه‌واردان نسبتاً پیچیده است.

برای شرکت در یک ییلد فارمینگ، ابتدا باید استخری مناسب را پیدا کنید. انواع مختلفی از استخرها وجود دارد که هر کدام قوانین و شرایط خاص خود را دارند. هنگامی که پروتکل ییلد فارمینگ مناسب را پیدا کردید که احساس می‌کنید به اندازه کافی امن و پایدار است تا آن را امتحان کنید، باید رمزارز خود را به استخر نقدینگی واریز کنید. پس از سپرده‌گذاری، توکن‌های LP دریافت خواهید کرد که باید آن‌ها را در یک ییلد فارمینگ قرار دهید تا بر اساس میزان رمزارز سپرده شده، شروع به تولید بازده کند. بازده حاصل معمولاً بلادرنگ توزیع می‌شود، بنابراین می‌توانید افزایش درآمد خود را تماشا کنید.

قبل از واریز وجوه مطمئن شوید که نحوه کار پروتکل و خطرات آن را درک کرده‌اید.

برای شفاف‌سازی بیشتر لازم است بدانید، در حالی که هرچند ییلد فارمینگ می‌تواند سودآور باشد، به‌ویژه در یک بازار گاوی، اما همچنین یکی از مخاطره‌آمیزترین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توانید در بازار کریپتو انجام دهید.

منبع: cryptonews.com