کلود ماینینگ یا استخراج ابری با در نظر گرفتن یک سری اصول و نکات می‌تواند سوددهی خوبی در پی داشته باشد. یکی از این نکات انتخاب یک سایت معتبر برای کلود ماینینگ است که در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال رمزینکس قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

کلود ماینینگ چیست؟

کلود ماینینگ (Cloud Mining) فرایندی است که در آن شما در یک استخر استخراج شرکت می‌کنید و مقدار مشخصی از هش پاور (Hash Power) را خریداری می‌کنید. در این استخر سود به طور مساوی بین تمام شرکت کنندگانی که بر اساس هش پاور در استخر استخراج شرکت کرده‌اند، توزیع می‌شود. این استخر به شما این امکان را می‌دهد که ارز دیجیتال مورد نظر خود را بدون نصب هیچ سخت‌افزاری و صرف هزینه اضافی استخراج کنید.

شرکت‌های بسیاری وجود دارند که در صورت دلخواه فرایند استخراج را برای شما انجام می‌دهند و با هزینه‌ای بسیار پایین به جای شما در کلود ماینینگ شرکت می‌کنند.

توجه داشته باشید که شرکت در سایت های استخراج ابری با ریسک بالایی در خصوص کلاهبرداری همراه است. ترجیح این است از سایت های داخلی معتبر استفاده شود.

بهترین سایت‌های کلود ماینینگ در سال ۲۰۲۱

برای شروع فرایند کلود ماینینگ، ماینر باید به یک سایت مخصوص این نوع استخراج بپیوندد. سایت‌های قانونی مختلفی به این منظور وجود دارند که امنیت دارایی و سرمایه شما را به خوبی تضمین می‌کنند و همچنین ویژگی‌ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در زیر معتبرترین، بهترین و بالاترین امتیاز وب‌سایت‌های کلود ماینینگ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بازار را مشاهده می‌کنید.

سایت‌ کلود ماینینگ آی‌کیو ماینینگ (IQ Mining)

سایت آی‌کیو ماینینگ به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین سایت های استخراج ابری در اواخر سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. این روزها این سایت بازخوردهای مثبت زیادی از سمت مشتریان خود دریافت کرده است.

علاوه بر این، این شرکت تجهیزات کنترل از راه دور را نیز ایجاد می‌کند تا کاربران بتوانند آن‌ها را برای پیوستن به کلود ماینینگ اجاره کنند. سایت آی‌کیو ماینینگ در مدت زمان محدودی موفق شده است حدود ۵۰۰۰۰ کاربر را به خود جلب کند.

در این سایت بسته به اهداف و سرمایه گذاری‌های شما سه بسته مختلف در دسترس است.

  • بسته‌های برنز (Bronze Packages)
  • بسته‌های نقره‌ای (Silver Package)
  • بسته‌های طلایی (Gold Packages)

این سایت از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از بین آن‌ها استخراج کنید. همچنین ثبت نام و استفاده از امکانات این سایت رایگان و بدون هزینه است. برای کاهش خطرات موجود و افزایش امنیت دارایی کاربران، این سایت از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

آی‌کیو ماینینگ دارای رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسندی است. این سایت در اروپا مستقر است و به همین دلیل این سیستم عامل از چهار زبان اصلی جهان مانند فرانسوی، اسپانیایی، روسی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

همچنین با کمک آی‌کیو ماینینگ به راحتی می‌توانید سود حاصل از رمز ارزهای مختلف را تا حدود زیادی پیش بینی کنید. این پلتفرم تا زمانی که مورد تأیید بیشتر مشتریان قرار نگیرد برای سرمایه گذاری‌های کوچک مناسب است.

هش‌شاینی (HashShiny) یکی دیگر از سایت‌های کلود ماینینگ

سایت هش‌شاینی یکی از بهترین و معتبرترین سایت های استخراج ابری  است که در واقع یک پلتفرم استخراج بیت کوین است که علاوه بر ایمنی زیادی که به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد از سرعت بالایی نیز برخوردار است.

این سایت در سال ۲۰۱۷ توسعه یافته است و از آن زمان تا کنون در حال کار در صنعت ارز دیجیتال است و خدمات کلود ماینینگ را برای همه رمز ارزها از جمله بزرگ‌ترین رمز ارز جهان، یعنی بیت کوین ارائه می‌دهد. توسعه دهندگان هش‌شاینی ادعا می‌کنند که سایت آن‌ها بالاترین پلتفرم کلود ماینینگ در جهان با تکنولوژی به روز است.

این سایت همچنین یکی از برترین پلتفرم‌های کلود ماینینگ ارزهای دیجیتال است که حدود ۱/۵ درصد از هش ریت (hash rate) بیت کوین در جهان را ارائه می‌دهد.

هش‌شاینی علاوه بر بیت کوین از رمز ارزهای مختلفی از جمله اتریوم، زی کش (Zcash)، لایت کوین (Litecoin)، دش (Dash) و دکیرد (Decred) پشتیبانی می‌کند.

چنانچه تصمیم دارید به عنوان ماینر به این وب‌سایت بپیوندید، این شرکت بسته‌ای برای کاربران جدید در نظر گرفته است که آن‌ها هش ریت ۵ TH/S را بر اساس الگوریتم SHA-256 ارائه می‌دهد.

برای اینکه بتوانید فرایند کلود ماینینگ را در سایت هش‌شاینی شروع کنید، باید این سه مرحله را دنبال کنید:

مرحله اول: اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت HashShiny.io و ثبت نام در آن است. برای ایجاد یک حساب کاربری، باید فرم ثبت نام موجود در وب‌سایت رسمی را با ارائه اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و غیره پر کنید.

مرحله دوم: مرحله بعدی که باید انجام دهید انتخاب برنامه مناسب است. در اینجا شش برنامه کلود ماینینگ را که از ۶ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کنند را برای شما فراهم کرده‌ایم و می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

  • SHA-256 CLOUD MINING مناسب برای کلود ماینینگ بیت کوین
  • ETHASH CLOUD MINING مناسب برای کلود ماینینگ اتریوم
  • SCRYPT CLOUD MINING مناسب برای کلود ماینینگ لایت کوین
  • X11 HASH CLOUD MINING مناسب برای کلود ماینینگ دش
  • BLAKE256R14 CLOUD MINING مناسب برای کلود ماینینگ دیکرد
  • EQUIHASH CLOUD MINING مناسب برای کلود ماینینگ زی کش

مرحله سوم: در مرحله آخر ماینر باید هزینه‌ای را به برنامه‌ای که انتخاب کرده است بپردازد و سپس فرایند کلود ماینینگ را با رمز ارز دلخواه خود شروع کند.

علاوه بر این، ویژگی‌ها و امکانات دیگری نیز توسط هش‌شاینی به ماینرها ارائه شده است، از جمله تخصیص استخر، خدمات یک تیم متخصص، امنیت، پرداخت‌های روزانه، برنامه تلفن همراه، گزینه‌های مربوط به استخراج و هزینه‌های پایین.

سایت استخراج ابری شاماینینگ (Shamining)

شاماینینگ یکی از بهترین و معتبرترین سایت های استخراج ابری است که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و در حال حاضر با مزارع مستقر خود در لندن، سان جو (San joe) و کیپ تاون (Capetown)، یکی از بهترین سیستم عامل‌های کلود ماینینگ برای ماینرهای با حداقل آگاهی و دانش از استخراج ارزهای دیجیتال است.

رابط کاربری این سایت کاربر پسند و زیبا بوده که فرایند کلود ماینینگ در آن برای کاربران راحت‌تر و ساده‌تر از سایر پلتفرم‌ها است. هر ماینری با داشتن حداقل سرمایه می‌تواند با استفاده از پلتفرم شاماینینگ این فرایند را شروع کند.

علاوه بر این، شاماینینگ خدمات پشتیبانی از مشتری را به صورت شبانه روز در اختیار ماینرها قرار می‌دهد. از سال ۲۰۱۸ تا کنون این سایت توانسته جامعه‌ای متشکل از ۸۰۰۰ سرمایه گذار را در پلتفرم خود تشکیل دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این سایت، ماشین حساب سرمایه گذاری داخلی است که سرمایه گذاران با استفاده از آن می‌توانند سود و درآمد خود را تخمین بزنند.

شاماینینگ از چهار نوع قرار داد پشتیبانی می‌کند:

  • سی‌پی‌یو (CPU)
  • کارت گرافیک (GPU)
  • سخت افزار مجتمع آی‌سیک (ASIC)
  • قرارداد شخصی

این پلتفرم علاوه بر قدرت بالایی که در کلود ماینینگ ارائه می‌دهد، سود آوری بالایی را هم به همراه دارد. کاربرانی که موفق به دریافت اطلاعات کافی از این پلتفرم و فرایند کلود ماینینگ آن نشده‌اند، می‌توانند از طریق سرویس‌های پشتیبانی از مشتری اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

برای شروع کلود ماینینگ در سایت شاماینینگ لازم است در آن ثبت نام و یک حساب کاربری ایجاد کنید. ماینرهایی که برای اولین بار در فرایند کلود ماینینگ شرکت می‌کنند ۳۷ درصد پاداش دریافت خواهند کرد.

سایت ای‌کوس (ECOS)

وب‌سایت ای‌کوس یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات کلود ماینینگ در این زمینه است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ در کشور ارمنستان در منطقه آزاد اقتصادی همراه با توافق‌نامه امضا شده بین دولت ارمنستان و شرکت پشتیبان و ارائه دهنده کلود ماینینگ ایجاد شد.

سایت ای‌کوس در تلاش برای تأمین نیاز مشتریانی است که به دنبال کسب درآمد از طریق فرایند کلود ماینینگ هستند و همچنین فرایند استخراج از طریق استخرهای استخراج برای آن‌ها بسیار دشوار است. این شرکت علاوه بر داشتن دفتر مرکزی در ارمنستان، در روسیه هم دفتر مرکزی دارد.

ای‌کوس یکی از ارائه دهندگان کلود ماینینگ است که می‌توانید نسبت به امنیت آن مطمئن باشید چرا که این سایت یکی از اولین ارائه دهندگان خدمات کلود ماینینگ است که به صورت قانونی فعالیت می‌کند.

پلتفرم ای‌کوس به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان کلود ماینینگ در نظر گرفته می‌شود و خدمات خود را تنها برای ارز دیجیتال بیت کوین که بزرگ‌ترین رمز ارز جهان از نظر سرمایه بازار است به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در حال حاضر این شرکت خدمات خود را به بیش از ۴۰۰۰۰ کاربر از سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این سایت طیف گسترده‌ای از قراردادهای استخراج را به کاربران ارائه می‌دهد. حداقل قیمت یک قرارداد استخراج در این پلتفرم تقریباً ۱۲۵ دلار تعیین شده است. این قرارداد برای مدت زمان شش تا پنجاه ماه فعال باقی می‌ماند.

همچنین گزینه‌های مختلفی برای شما در دسترس است که می‌توانید از آن‌ها برای واریز یا برداشت وجوه استفاده کنید. این گزینه‌ها شامل کارت‌های اعتباری و رمز ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل (Ripple) و لایت کوین است.

با استفاده از سایت ای‌کوس ماینینگ از مزایا و خدمات زیادی بهره‌مند خواهید شد. یکی از این مزایا این است که در این پلتفرم کاربران جدید یک قرارداد یک ماه رایگان دریافت می‌کنند. مزایای دیگر شامل مشوق‌های مالیاتی، قیمت پایین برق، پشتیبانی از مشتری، تجهیزات مدرن و طیف گسترده‌ای از قراردادها است.

کریپتو یونیورس (crypto universe)

سایت کریپتو یونیورس از سال ۲۰۱۸ تا کنون فعالیت می‌کند و یکی دیگر از پروژه‌های کلود ماینینگ است که به کاربران اجازه می‌دهد با برنامه‌ها و قراردادهای سودآور فرایند کلود ماینینگ را شروع و درآمد قابل توجهی از طریق آن کسب کنند.

این پلتفرم خدمات خود را به طور عمده در فدراسیون روسیه ارائه می‌دهد. می‌دانید که میزان مصرف برق بر خلاف کلود ماینینگ در فرایند استخراج چه از طریق استخرهای استخراج و چه به صورت فردی بسیار زیاد است. به همین دلیل شرکت در فرایند کلود ماینینگ مزیت بزرگی برای کشورهای کم برق به شمار می‌رود.

برای شروع کلود ماینینگ در این سایت کاربران می‌توانند از میان سه طرح استاندارد، وی‌آی‌پی (VIP) و تعرفه ۲۰۲۵ (tariff 2025) یکی را انتخاب کنند.

کاربران می‌توانند از طریق دو قرارداد کلود ماینرز (Cloud Miners) و بیت کوین ماینینگ (BTC Mining) استخراج کنند و وجوه خود را در پایان قرارداد پس بگیرند. این پلتفرم همچنین به کاربران خود امکان خرید تجهیزات استخراج را می‌دهد که آن‌ها می‌توانند این تجهیزات را به ماینرها بفروشند.

با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال، ارزش تجهیزات استخراج افزایش می‌یابد و کسانی که این تجهیزات را خرید و فروش می‌کنند می‌توانند درآمد قابل توجهی از این طریق کسب کنند.

رابط کاربری این وب‌سایت زیبا و ساده است. علاوه بر این مجموعه‌ای از برنامه‌ها با سرمایه گذاری کم و بدون سود هزینه اضافی در دسترس است. برنامه‌های مبتنی بر رمزنگاری متعددی در این سایت وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها درآمد مناسبی کسب کنند.

جنسیس ماینینگ (Genesis Mining)

جنسیس ماینینگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کلود ماینینگ است که پروژه‌های مختلف استخراج بیت کوین را به سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و با ارائه راهکارهای سرمایه گذاری هوشمند و آسان اعتبار خود را در بازار به خوبی حفظ کرده است.

این شرکت بیش از ۲ میلیون مشتری از سراسر جهان دارد و همچنین این سایت بزرگ‌ترین تأمین کننده هش پاور برای بیت کوین و آلت کوین‌ها است.

این پلتفرم امکان کلود ماینینگ با بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها را به کاربران خود می‌دهد و ماینرها و هش پاور خود می‌توانند هم‌زمان چندین رمز ارز مختلف را استخراج کنند.

به عنوان مثال، شما می‌توانید هم‌زمان از چند رمز ارز مختلف در فرایند کلود ماینینگ استفاده کنید تا خطر و ریسک سرمایه گذاری‌های خود را به حداقل برسانید. این سایت از ماینرها و سرمایه آن‌ها به خوبی محافظت می‌کند و تا حد توان ریسک حاصل از سرمایه گذاری در بازار دیجیتال را به حداقل می‌رساند.

جنسیس ماینینگ با توجه به هش پاور و نوع رمز ارز مورد نظر شما در فرایند کلود ماینینگ، بسته‌های متعددی را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد. هزینه‌های این سایت در مقایسه با سایر سیستم عامل‌های کلود ماینینگ کمی گران است اما در مقابل امکانات و خدمات پشتیبانی عالی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

هشینگ ۲۴ (Hashing24)

وب‌سایت هشینگ ۲۴ رایج‌ترین پلتفرم استخراج بیت کوین است که خدمات قانونی کلود ماینینگ را به سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شرکت از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تیم تحقیقاتی آن از سال ۲۰۱۲ روی تقاضای ارزهای دیجیتال تمرکز کرده است.

هشینگ ۲۴ به طور رسمی در انگلستان، تایلند و اوکراین مستقر است. در مقایسه با سایر سیستم عامل‌ها، هشینگ ۲۴ قراردادهای نامحدودی را برای سرمایه گذاری کاربران خود در نظر گرفته است.

در سایت هشینگ ۲۴ هیچ قرارداد ثابتی وجود ندارد. مشتریان هش پاور و روش پرداخت مورد نظر را به صورت دستی انتخاب می‌کنند. کاربران می‌توانند بسته به سود پیش بینی شده، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بیت کوین تنها رمز ارزی است که این سایت از آن برای کلود ماینینگ پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین پرداخت‌ها را سر وقت و بدون کوچک‌ترین تأخیری به کاربران خود پرداخت می‌کند.

هش فلر (Hashflare)

سایت هش فلر یکی از بهترین و معتبرترین سایت های استخراج ابری است که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و از آن زمان تا کنون شروع به فعالیت و ارائه خدمات به مشتریان خود کرده است. هش فلر از زمانی که تأسیس شده رشد و موفقیت چشمگیری داشته است و در حال حاضر هر ماه حدود ۱ میلیون بازدید کننده دارد.

هش فلر سرویسی است که قراردادهای کلود ماینینگ را به سرمایه گذاران و ماینرها ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از بین پنج رمز ارز برجسته جهان، از جمله زی کش، دش، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین یکی را انتخاب و فرایند کلود ماینینگ را شروع کنند.

با استفاده از این سایت ماینرها می‌توانند استخر دلخواه خود را بر اساس تنظیمات و هش ریت مورد نظر خود انتخاب کنند.

سود حاصل از ماینینگ بر اساس هش ریت میان ماینرها توزیع می‌شود. یکی از بهترین مزایای هش فلر این است کاربران برای شروع سرمایه گذاری به سرمایه کلانی احتیاج ندارند.

پرداخت‌ها در این پلتفرم بسیار شفاف و با روش‌های مختلفی انجام می‌شوند. این سایت همچنین آمار دقیق استخراج را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهند تا به راحتی بتوانند میزان سود و درآمد خود را پیگیری کنند.

بی‌ماین (BeMine)

سایت بی‌ماین در اوایل سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و خدمات خود را در روسیه و کشورهای مستقل همسود (CIS) ارائه می‌دهد. بی‌ماین بیش از ۷۰۰۰۰ پوند در ثانیه در ایرکوتسک (Irkutsk)، مسکو و منطقه چلیابینسک (Chelyabinsk)، سیبری، آلماتی (Almaty) و قزاقستان کار می‌کند.

بی‌ماین مراکز داده روسی و همچنین ماینرها و افرادی را که می‌خواهند در بازارهای ارزهای دیجیتال در سراسر جهان شرکت کنند را متحد می‌کند.

این سایت از ماینرها دعوت می‌کند تا تجهیزات خود را در مراکز داده شریکی ذخیره کنند تا سایر کاربران بتوانند تجهیزات مورد نیاز برای استخراج را بدون نیاز به حضور شخصی در هنگام خرید، حمل و نقل، نصب، پیکر بندی و نگهداری از سخت افزار مجتمع آی‌سیک، خریداری و نگهداری کنند.

چنانچه نمی‌خواهید برای شروع ماینینگ کل سخت افزار آی‌سیک ماینر (ASIC-miner) را خریداری کنید می‌توانید ماینینگ را با سپردن سهام به این سایت شروع کنید.

می‌توانید حداکثر ۱/۱۰۰ سهم آی‌سیک را با قیمت مناسب از بی‌ماین خریداری کنید که یک روش جایگزین و بسیار مفید برای شروع کلود ماینینگ بدون نیاز به خرید سخت افزارهای گران قیمت است.

ایوبوت (Eobot)

ایوبوت یکی از بهترین و معتبرترین سایت های استخراج ابری است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده راه اندازی شد. این پلتفرم را نه تنها می‌توانید در مرورگر وب نصب کنید بلکه می‌توانید در اندروید و آی‌اواس هم آن را نصب کنید.

ایوبوت از زمان راه اندازی تا کنون موفق به جلب ۲/۲ میلیون کاربر و همچنین صدها هزار کاربر فعال روزانه شده است. این پلتفرم همچنین امکان تریدینگ دارایی‌های دیجیتالی مختلف را در اختیار کاربران و مشتریانش قرار می‌دهد.

ایوبوت با طیف وسیعی از ابزارها و خدمات نوآورانه فرایند کلود ماینینگ را برای ماینرها راحت‌تر و سودآورتر می‌کند. علاوه بر این، ایوبوت از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند میان آن‌ها به دلخواه چندین رمز ارز را برای تریدینگ و مبادله انتخاب کند.

در این پلتفرم ویژگی به نام «Eobot crypto Faucet» وجود دارد که از طریق آن وب‌سایت به طور تصادفی مقدار کمی از رمز ارز را روزانه به کاربران هدیه می‌دهد. همچنین عضویت در این پلتفرم رایگان است و هیچ گونه هزینه ماهیانه‌ای وجود ندارد؛ البته ایوبوت در هر معامله حدود ۵ درصد کارمزد می‌گیرد.

چگونه یک سایت کلود ماینینگ بیت کوین انتخاب کنیم؟

وقتی نوبت به انتخاب بهترین وب‌سایت استخراج می‌رسد روند کار بسیار روان و ساده است. برای مشاهده نحوه کارکرد سرویس یک سایت تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب یک طرح است.

شاید پیچیده‌ترین قسمت این فرایند یافتن هاست (host) مناسب باشد. همیشه قبل از پیوستن به یک پلتفرم پیشینه آن را بررسی کنید، به وب‌سایت آن نگاهی بیندازید و نظرات مردم درباره آن را بخوانید. اگر این پلتفرم آماری از کارها و پروژه‌های قبلی خود دارد حتماً آن را هم بررسی کنید.

بهترین سایت کلود ماینینگ در سال ۲۰۲۱ چیست؟

از میان ده‌ها گزینه موجود انتخاب بهترین سرویس استخراج کار ساده‌ای نیست چرا که بازار پر از کلاهبردارانی است که به دنبال یافتن موقعیتی برای سرقت دارایی سرمایه گذاران هستند. سایت‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم بهترین و قابل اعتمادترین گزینه‌های موجود در بازار هستند که امنیت دارایی سرمایه گذاران و ماینرها را تضمین می‌کنند.

این سایت‌ها، پلتفرم‌های معتبری هستند که گزینه‌های زیادی را برای کلود ماینینگ در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما باز هم لازم است قبل از پیوستن به هر کدام به اندازه کافی در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

کدام یک از این سایت‌های کلود ماینینگ سودآورتر از بقیه هستند؟

میزان سود حاصل از کلود ماینینگ به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها در ازای هزینه‌ای که از کاربران دریافت می‌کنند مزایا و امکاناتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و در مقابل برخی نیز هزینه‌های هنگفتی را برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری دریافت می‌کنند. شما همچنین باید اطلاعات کافی در مورد سودآوری فرایند ماینینگ در هر پلتفرم را به خوبی بررسی کنید تا بدانید قراردادهای کدام شرکت‌ها سودآورتر هستند.

آخرین و مهم‌ترین عاملی که باید در این مورد در نظر بگیرید، کیفیت خدمات ارائه شده هر پلتفرم است. در کل مواردی زیادی وجود دارند که علی رغم اهمیت بالایی که دارند اغلب نادیده گرفته می‌شوند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه این جنبه‌ها را مورد بررسی قرار دهید و بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری و کسب درآمد انتخاب کنید.

آیا کلود ماینینگ سودآور است؟

مهم‌ترین عاملی که تأثیر بسیاری در سودآوری فرایند کلود ماینینگ دارد، قانونی یا غیرقانونی بودن بستر آن است. طرح‌های پونزی و هرمی زیادی در اینترنت وجود دارند که معمولاً از عدم آگاهی افرادی که تازه وارد این بازار و فضا شده‌اند، سوءاستفاده می‌کنند؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری به خوبی تحقیق کنید و از معتبر بودن پلتفرمی که می‌خواهید به آن بپیوندید اطمینان حاصل کنید. شابد برای بسیاری خرید ارز دیجیتال مناسب تر باشد. پس بهتر است قبل از شروع به کار حتما مطالعات مفصلی در این زمینه داشته باشید.