آموزش انتقال تتر به متامسک (۴ مرحله)

ساده‌ترین روش انتقال تتر به متامسک در ۴ قدم

نماد کیف پول متامسک بر روی یک کاغذ با دایره قرمز در اطراف لوگو
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

یکی از پرکاربردترین رمزارزهای بازار ارزهای دیجیتال، تتر بوده که می‌توان گفت حکم «آب» که حیاتی‌ترین ماده زندگی انسان است را برای دنیای کریپتوکارنسی دارد. از طرف دیگر، کیف پول ارز دیجیتال متامسک یکی از پر استفاده‌ترین ولت‌هایی است که به دلیل سادگی در فضا و کارایی، بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد. حال، اگر بخواهیم از تتر در متامسک استفاده کنیم، چطور باید اینکار را انجام دهیم؟ در این مقاله از رمزینکس به بررسی ساده‌ترین روش انتقال تتر به متامسک در ۴ قدم پرداخته‌ایم.

انتقال تتر به متامسک؛ ساده اما حساس

نماد روباه متامسک در دایره‌ای نارنجی رنگ
متامسک پرکاربرترین کیف پول آنلاین است.

کیف پول متامسک با توجه به این قابلیت‌های زیادی را به کاربران فضای کریپتوکارنسی ارائه می‌دهد، به یکی از پرکاربردترین ولت‌های رمزارزی تبدیل شده است. از آنجایی که کیف پول متامسک برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس بوده و به عنوان یک افزونه مرورگر نیز در برنامه‌های Chrome، Firefox و Opera مورد استفاده قرار می‌گیرد، خود را در میان برترین کیف پول‌های بازار قرار داده است.

از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۶ تا به حال، بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال روزانه از این کیف پول دیجیتال با اهداف مختلف استفاده می‌کنند. علت این موفقیت متامسک را می‌توان سادگی در استفاده دانست؛ رابط کاربری ساده و کاربرپسند در کنار ویژگی‌های امنیتی آن در انتقال و ذخیره دارایی، این ولت را به انتخاب اول کسانی تبدیل کرده که به دنبال یک کیف پول آنلاین و امن هستند.

کیف پول متامسک یک ولت حضانتی است که کنترل کامل دارایی‌های ذخیره شده داخل آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ضمن اشاره به این نکته ضروری است که کاربران می‌توانند به طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال در شبکه‌های مختلف مانند اتریوم، بایننس و پالیگان دسترسی داشته باشند.

از طرفی، برای انتقال تتر به متامسک، باید بدانید تتر چیست و چه کاربردی دارد. تتر که با نماد USDT شناخته می‌شود، به دلار دیجیتالی معروف است و به عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه فیات به عنوان یک استیبل کوین (رمزارزی با ارزش ثابت) شناخته می‌شود. این استیبل کوین برای ایجاد یک تناسب قیمتی یک به یک با دلار آمریکا جهت ایجاد روش جدیدی از تمرکززدایی در سیستم‌های مالی نوین، ساخته شده است. 

تتر از همان ابتدا یعنی سال ۲۰۱۴ تبدیل به بزرگترین استیبل کوین بازار از نظر حجم بازار شده است. هدف تتر تحول روش‌های سنتی تبادلات مالی است که در نهایت ختم به تمرکززدایی و از بین رفتن واسطه‌ها می‌شود. از تتر می‌توان به اهداف مختلفی استفاده کرد و می‌توان این استیبل کوین را یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال بازار دانست. حال با دانستن تمام موارد فوق، چگونه تتر را به متامسک اضافه و انتقال دهیم؟

آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک

انتقال تتر به متامسک یکی از راحت‌ترین کارها در دنیای پیچیده کریپتوکارنسی است. اهمیتی ندارد که چقدر در این فضا تجربه دارید؛ در هر نقطه‌ای از این بازار که ایستاده‌اید، باید بتوانید در کسری از ثانیه، انتقال تتر به کیف پول متامسک خود را به راحتی انجام دهید. به همین منظور، در ادامه، آموزش انتقال تتر در کیف پول متامسک را در ۴ قدم به راحتی برای شما شرح داده‌ایم. در نظر داشته باشید که در این آموزش، ما از شبکه اتریوم برای این انتقال استفاده کرده‌ایم و شما می‌توانید از شبکه سازگار با تتر خود استفاده کنید.

ساخت کیف پول متامسک

در ابتدا برای اینکه بتوانید انتقال تتر به متامسک را کامل کنید، باید یک کیف پول بسازید. برای انجام این‌ کار، کافی است در گوگل عبارت «install metamask chrome extension» را جستجو کنید. در این صورت شما به صفحه‌ای ارجاع داده خواهید شد که می‌توانید به راحتی و با گذر از چند مرحله ساده، افزونه مرورگر متامسک را به برنامه گوگل کروم خود اضافه کنید. پس از دانلود متامسک، یک آیکون به شکل عکس بالا به مرورگر شما اضافه می‌شود که با طی کردن فرایند ساخت کیف پول متامسک، یک حساب کاربری خواهید داشت.

انتخاب آدرس قرارداد تتر

آدرس تتر در سایت کوین مارکت کپ
حتما در انتخاب آدرس، به شبکه کوین دقت کنید.

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، متامسک از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؛ اما هیچگاه آن‌ها را به صورت خودکار به خود اضافه نمی‌کند و این شما هستید که باید ارزهای دیجیتال را به کیف پول متامسک خود انتقال دهید. برای انتقال تتر به متامسک، باید در ابتدا به سایت Coinmarketcap مراجعه کنید و آدرس تتر را کپی کنید. حتما به خاطر داشته باشید که آدرس تتر را در شبکه‌ای که می‌خواهید به کیف پول خود اضافه کنید، انتخاب کرده و در متامسک پیاده‌سازی کنید. برای مثال در این آموزش، ما شبکه اتریوم را انتخاب کرده‌ایم. 

پس از مراجعه به سایت Coinmarketcap، با انتخاب تتر، از قسمت «Address» و انتخاب گزینه «More»، می‌توانید آدرس سازگار به شبکه کیف پول خود را انتخاب کنید. 

انتخاب شبکه درست و گزینه Import Token

مراحل انتقال تتر به متامسک
انتقال تتر به متامسک بسیار ساده و بی‌دردسر است.

حال که آدرس تتر را کپی کردید، باید به کیف پول خود مراجعه و شبکه آن را انتخاب کنید. برای اینکار، در بالا سمت چپ (همانطور که در تصویر مشخص شده است) شبکه سازگار با آدرس تتری که کپی کرده‌اید، انتخاب کنید. در این آموزش انتقال تتر به متامسک، ما از شبکه اتریوم استفاده کرده‌ایم. حال نوبت به اضافه کردن تتر می‌رسد. برای این کار، از طریق گزینه Import Token که به معنای اضافه کردن توکن جدید است، باید اقدام به انتقال تتر به متامسک خود کنید. 

اضافه کردن آدرس تتر 

پس از آنکه گزینه Import Token را انتخاب کردید، صفحه‌ای مانند صفحه فوق به شما نمایش داده می‌شود که شما برای انتقال تتر به متامسک ۲ راه زیر را در پیش‌رو دارید.

  1. در ابتدا می‌توانید با استفاده از  راحت‌ترین روش، از طریق گزینه Search، عبارت USDT را جستجو کنید و تتر را در خود کیف پول پیدا کنید. اما این روش ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شود که مهم‌ترین آن، عدم سازگاری توکن انتخابی با شبکه انتقال شما باشد. در این صورت، تترهای شما به آسانی از بین خواهند رفت. 
  2. روش دیگر که امنیتی بیشتری نیز برای دارایی شما خواهد داشت -همانطور که در این آموزش از ابتدا ما همان روش را پیش گرفته‌ایم- اضافه کردن تتر به صورت دستی به کیف پول متامسک است. برای این کار، باید گزینه Custom Token انتخاب کنید در محلی که نشان داده شده، آدرس تتر را که از سایت Coinmarketcap برداشته‌اید، پیوست کنید. پس از آن، متامسک از شما خواهد پرسید که آیا این انتقال را تایید می‌کنید و شما با انتخاب گزینه درست، انتقال تتر به متامسک خود را کامل خواهید کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس، انتقال تتر به متامسک را در ۴ قدم به سادگی از ابتدا تا انتها شرح دادیم. یکی از بهترین و امن‌ترین کیف پول‌ها برای کسانی که روزانه با بازار ارزهای دیجیتال سروکار دارند و دائما به دنبال انتقال دارایی‌های خود از صرافی یا هر پلتفرم دیگری به کیف پول هستند، ولت متامسک است. حتما در نظر داشته باشید که برای انتقال تتر به متامسک، شبکه درست را انتخاب کنید زیرا در غیر این‌صورت تمام دارایی شما از بین خواهد رفت.

سوالات متداول

نصب متامسک چگونه است؟

برای نصب متامسک می‌توانید از طریق سایت این کیف پول (metamask.io) اقدام و نسخه مورد نظر خود را نصب کنید. 

انتقال از متامسک به صرافی چگونه است؟

برای انتقال ارز دیجیتال از متامسک به صرافی، کافی است آدرس ولت صرافی خود را در قسمت «آدرس» در متامسک وارد کنید و گزینه Send را بزنید.

منابع: coindoo | cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید