سرمایه‌گذاری در پولکادات؛ آیا پولکادات پتانسیل سرمایه‌گذاری را دارد؟ - رمزینکس
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. معرفی نشان جدید «تقلب بد است» در بازی همستر کامبت برای مقابله با تقلب
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  3. کد ویدیو میم فای یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  4. انیگما راکی ربیت امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت یکشنبه ۱۸ شهریور + آموزش ویدئویی
  6. کد مورس امروز همستر یکشنبه ۱۸ شهریور
  7. ایردراپ‌های بزرگ بعدی بازی‌های تلگرامی: از همسترکامبت تا راکی ربیت
  8. عرضه توکن کتیزن در ۳۰ شهریور: پیش‌بینی‌ها، قیمت و تغییرات بازار
  9. چرا قیمت بیت کوین (BTC) در حال سقوط است؟ دلایل اصلی کاهش ۷ درصدی
  10. کاردانو به نزدیکی سطح حمایت حیاتی ۰.۳۱۷۲ دلار رسید: آیا گاوها وارد عمل خواهند شد؟
  11. کارت های امروز همستر شنبه ۱۷ شهریور
  12. چشم‌انداز آینده ترون، کاهش قیمت در کوتاه‌مدت یا فرصت ورود به بازار؟
  13. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۷ شهریور + آموزش وارد کردن
  14. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۷ شهریور
  15. کارت های امروز راکی ربیت شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  16. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۷ شهریور به همراه تصویر آموزشی
  17. قیمت امروز همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور در بازار پیش از عرضه
  18. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  19. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۷ شهریور
  20. کد ویدیو میم فای شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور + آموزش ویدئویی

سرمایه‌گذاری در پولکادات؛ آیا پولکادات پتانسیل سرمایه‌گذاری را دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳

برای سرمایه‌گذاری در پولکادات و ارز دات باید مزایا و معایب این شبکه را در دو کفه ترازو بگذاریم و بررسی کنیم کدام کفه سنگین‌تر است! همچنین بررسی موارد بنیادی و فنی این ارز به ما کمک می‌کند تا پتانسیل این ارز را برآورد کنیم.

در این مطلب از رمزینکس به بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی و عوامل موثر در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در پولکادات می‌پردازیم و در انتها به این سوال پاسخ می‌دهیم که که کدام کفه ترازو سنگینی می‌کند!

برای سرمایه‌گذاری در پولکادات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تصویری با پس‌زمینه صورتی که کلمه پولکادات با رنگ سفید در وسط آن نوشته شده است و در اطراف آن سکه‌های زرد‌رنگ با لوگو پولکادات وجود دارد.
قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارزی از جمله ارز دات، موارد مختلفی از جمله مزایا و معایب پروژه، تیم توسعه‌دهنده و همچنین تحلیل قیمت آن را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

بر اساس سایت CoinMarketCap، تا به الان حدود ۲۵۰۰۰ ارز دیجیتال خلق شده است که ارز دات DOT، سکه بومی شبکه پولکادات، از نظر ارزش بازار یا همان Market Cap، در رده ۱۴ ام قرار دارد. ایده شبکه پولکادات توسط یکی از بنیان‌گذاران شبکه اتریوم با هدف متصل کردن بلاک‌چین‌های مختلف به وجود آمد و این شبکه به همراه شبکه کاردانو، به دلیل قابلیت‌هایی مانند مقیاس‌پذیری بهتر، کارمزد تراکنش‌های پایین‌تر و زمان پردازش سریع‌تر فرایند‌ها، به عنوان قاتل اتریوم شناخته می‌شود.
مجموعه‌ای از عوامل مختلف نظیر مزایا، معایب، افراد تیم، تحلیل قیمت ارز دات و همچنین بررسی آینده پروژه، نه تنها در سرمایه‌گذاری پولکادات بلکه در تصمیم‌گیری برای خرید و فروش هر ارز دیجیتالی نقش کلیدی دارند.
در ادامه این مطلب به بررسی مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به تصمیم ما برای خرید ارز دات و سرمایه‌گذاری در پولکادات جهت درستی بدهد، پرداخته‌ایم.

مزایای شبکه پولکادات

در اینجا ۴ تا از کلیدی‌ترین جنبه‌های مثبت شبکه پولکادات را ذکر کرده‌ایم:

۱- قابلیت همکاری (Interoperability)

شبکه پولکادات بلاک‌چین‌های مختلف (پاراچین) را قادر می‌سازد تا با یکدیگر همکاری کنند وانتقال داده‌ها و دارایی‌ها بین آنها را بدون واسطه تسهیل می‌کند.

۲- مقیاس‌پذیری (Scalability)

در شبکه پولکادات چند پاراچین می‌توانند تراکنش‌ها را به طور همزمان پردازش کنند و در مقایسه با بلاک‌چین‌های تک زنجیره‌ای، توان عملیاتی کلی شبکه را بهبود بخشند. سرعت پردازش تراکنش‌ها در این شبکه چندین برابر شبکه‌های دیگر از جمله بیت‌کوین و اتریوم است.

۳- امنیت اشتراکی (Shared Security)

 پاراچین‌ها از مدل امنیتی مشترک ارائه شده توسط زنجیره رله بهره می‌برند. زنجیره رله هسته شبکه پولکادات است که امنیت، مکانیزم اجماع و قابلیت همکاری زنجیره‌ای شبکه را فراهم می‌سازد و دستیابی به امنیت قوی را برای زنجیره‌های جدید آسان‌تر می‌کند.

۴- حاکمیت شبکه (Governance)

 شبکه پولکادات از مکانیزم اثبات سهام کاندید‌‌شده یا (Nominated Proof of Stake) استفاده می‌کند که تا حدودی شبیه به مکانیزم اثبات سهام (Proof of Stake) است که به دارندگان ارز دات، سکه بومی شبکه، اجازه می‌دهد در امور و تغییرات شبکه حق رای داشته باشند.

معایب شبکه پولکادات

هر ارز دیجیتالی در کنار مزایا و ویژگی‌های برجسته خود، مجموعه‌ای از معایب را نیز به دوش می‌کشد و ارز دات نیز مستثنی از این موضوع نیست. از اساسی‌ترین فاکتور‌هایی که می‌تواند برای ما قبل از سرمایه‌گذاری در شبکه پولکادات و ارز دات DOT چالش‌بر‌انگیز باشد به ۳ مورد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱- پیچیدگی شبکه

علی‌رغم معماری بی‌نظیر شبکه پولکادات، فناوری و اکوسیستم این شبکه می‌تواند برای برخی توسعه‌دهندگان و کاربران پیچیده باشد و در ابتدا چالش‌هایی ایجاد کند.

۲- ریسک امنیت اشتراکی

در شبکه پولکادات پاراچین‌ها به موازات زنجیره رله فعالیت می‌کنند و از امنیت شبکه پولکادات به صورت مشترک سود می‌برند. اگرچه این این ویژگی قابلیت همکاری زنجیره‌ای شبکه را ممکن می‌سازد، یک شمشیر دو‌لبه به حساب می‌آید؛ چرا‌که هر‌گونه آسیب‌پذیری‌ در زنجیره رله می‌تواند به طور بالقوه بر تمام پاراچین‌های متصل به شبکه پولکادات تاثیر بگذارد.

۳- سایر رقبا

درست است که در حال حاضر ارز دات جایگاه ۱۴‌ ام را در میان ارز‌های دیجیتال به خود اختصاص داده است، باید به این موضوع توجه داشت که با رقابت سختی از سوی دیگر پلتفرم‌های بلاک‌چین مانند اتریوم ۲، کازماس (Cosmos) و سایر پروژه‌های متمرکز بر قابلیت تعامل مواجه است که ممکن است بر پذیرش و رشد شبکه تاثیر بگذارد.

بنیان‌گذاران شبکه پولکادات

داشتن تیمی با پیشینه قوی، سابقه موفقیت و شفافیت در حوزه بلاک‌چین می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در شبکه پولکادات و هر ارز دیجیتال دیگری حائز اهمیت باشد. شبکه پولکادات توسط دکتر گاوین وود (Gavin Wood)، پتر چابان (Peter Czaban) و رابرت هابرمایر (Robert Habermeier) با هدف ایجاد تعامل بین بلاک‌چین‌های مختلف پدید آمد. 

  • دکتر گاوین وود یکی از بنیان‌گذاران سابق شبکه اتریوم است که زبان برنامه‌نویسیِ Solidity اختراع کرد و نقش به‌سزایی در توسعه فناوری بلاک‌چین ایفا می‌کند.
  • رابرت هابرمایر در زمینه رمزنگاری، سیستم‌های توزیع شده و فناوری بلاک‌چین فعالیت‌های بسیاری دارد.
  • پیتر چابان نیز با سابقه فعالیت در وب ۳، برای ایجاد و توسعه شبکه شبکه Polkadot به دیگر افراد تیم پیوست.

تحلیل فنی قیمت ارز پولکادات DOT

تصویر نمودار قیمت ارز دات در شبکه پولکادات که در آن عبارت ناحیه حمایت و بازگشت به خط روند و تکمیل الگوی صعودی نوشته شده است.
تحلیل فنی ارز دات به ما کمک می‌کند تا روند قیمت را پیش‌بینی کنیم.

تا به اینجا با فاکتور‌های بنیادی مانند مزایا، معایب و دیگر عواملی که هنگام سرمایه‌گذاری در شبکه پولکادات و ارز دات باید به آنها توجه کرد آشنا شدیم. جدای این عوامل، تحلیل قیمت ارز دات از گذشته تا به کنون نیز می‌تواند در خرید یا فروش دات به ما کمک کند. در حال حاضر (۱۹ تیر‌ماه ۱۴۰۳)، قیمت ارز دات ۶.۰۹ دلار است که از بالا‌ترین قیمت آن که ۵۵ دلار بوده است، ۸۸٪ پایین‌تر و از کم‌ترین قیمت آن که ۲ دلار بوده است، ۱۲۶٪ بالاتر است. 

همان‌طور که نمودار یک ماهه قیمت ارز دات را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این ارز دیجیتال در یک روند نزولی قرار داشته است و به ناحیه حمایتی کلیدی ۳.۷۸ دلار رسیده است. در این ناحیه حمایتی ارز دات با فشار خرید بسیار زیادی مواجه شده است و قادر به شکستن این ناحیه حمایتی و عبور از آن نشده است. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، قیمت خط روند بالایی را شکسته است و با بازگشت دوباره به خط روند، الگوی بازگشتی تشکیل شده را تایید کرده است که می‌تواند نشان از یک روند صعودی باشد. در ادامه به پیش‌بینی دقیق‌تر قیمت این ارز در ۵ سال آینده پرداخته‌ایم.

آینده ارز پولکادات چگونه است؟

اگرچه بازار ارز‌های دیجیتال پر از نوسان است و هیچ پیش‌بینی صد‌در‌صدی برای ارز‌های دیجیتال وجود ندارد، کارشناسان ارز دیجیتال با بررسی عوامل مختلف داخلی و خارجی، چشم‌اندازی از ارز دات را برآورد کرده‌اند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

پیش‌بینی قیمت ارز دات در سال ۲۰۲۵

بر اساس سایت Changelly.com، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت ارز دات ۱۰.۸ دلار باشد. حداکثر قیمت مورد انتظار دات ممکن است حدود ۱۲.۷۶ دلار و قیمت میانگین دات ۱۱.۱۸ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز دات در سال ۲۰۲۶

بر اساس تحلیل فنی کارشناسان ارزهای دیجیتال در رابطه با پیش‌بینی قیمت ارز دات، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶، ارز دات حداقل قیمت ۱۵.۴۸ دلار و حداکثر قیمت‌ ۱۸.۴۸ دلار را داشته باشد. همچنین میانگین قیمت دات تا پایان سال ۲۰۲۶ حدود ۱۵.۹۳ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز دات در سال ۲۰۲۷

طبق آخرین تحلیل‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت دات به ۲۲.۳۵ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر  قیمت آن می‌تواند به ۲۶.۹۷ دلار برسد. به‌طور متوسط، قیمت ارز دات تا پایان سال ۲۰۲۷ حدود ۲۳.۱۵ دلار برآورد شده است.

پیش‌بینی قیمت ارز دات در سال ۲۰۲۸

بالاترین و پایین‌ترین قیمت پیش‌بینی‌شده برای ارز دیجیتال دات تا پایان سال ۲۰۲۸ به ترتیب ۳۹.۹۳ دلار و ۳۳.۸۱ دلار می‌باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این ارز به‌طور متوسط با قیمت حدود ۳۴.۹۸ دلار تا پایان سال ۲۰۲۸ خرید و فروش بشود.

پیش‌بینی قیمت ارز دات در سال ۲۰۲۹

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های کارشناسان سایت Changelly.com، میانگین تخمینی قیمت دات حدود ۴۹.۸۳ دلار خواهد بود. این قیمت ممکن است به حداقل ۴۸.۰۸ دلار کاهش یابد، اما همچنین در صورت مثبت و صعودی بودن روند بازار ارز‌های دیجیتال، ممکن است در طول سال ۲۰۲۹، قیمت دات به ۵۹.۷۹ دلار افزایش یابد.

پیش‌بینی قیمت ارز دات در سال ۲۰۳۰

در سال ۲۰۳۰ تخمین زده می‌شود که ارز دیجیتال دات با بالاترین قیمت ۸۲.۰۵ دلار و پایین‌ترین قیمت ۶۸.۳۲ دلار خرید و فروش شود. متوسط قیمت ارز دیجیتال دات در سال ۲۰۳۰ حدود ۷۰.۳۱ دلار برآورد شده است.

روش‌های سرمایه‌گذاری در پولکادات

تا به اینجا با کلیدی‌ترین عوامل موثر بنیادی و فنی در سرمایه‌گذاری شبکه پولکادات و ارز دات آشنا شدیم. همچنین برای آشنایی با جزئیات بیشتر این شبکه می‌توانید وایت‌پیپر ارز پولکادات را که شامل ویژگی‌هایی نظیر اهداف شبکه،بنیان‌گذاران پروژه، مکانیزم، معماری، توکنومیک، تکنولوژی‌ها، نقشه راه و غیره است را مطالعه کنید. اما اگر بخواهیم در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم، نحوه خرید و فروش دات چگونه است؟
برای خرید ارز دات از طریق صرافی‌های خارجی و ایرانی مختلفی می‌توانیم اقدام کنیم.
از معروف‌ترین صرافی‌های خارجی متمرکز می‌توان به صرافی بایننس اشاره کرد. همچنین این ارز در صرافی‌های غیر‌متمرکز مختلفی مانند یونی‌سواپ لیست شده است. لازم به ذکر است که به عنوان یک کاربر ایرانی، برای خرید ارز دات از صرافی‌های خارجی مانند بایننس، با چالش بزرگی به نام احراز هویت روبرو هستید. اما با وجود صرافی‌های ایرانی مانند رمزینکس، جایی برای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراحل احراز هویت خود را انجام دهید و در هر ساعتی از شبانه‌روز به خرید و فروش ارز دات و سایر ارز‌های دیجیتال بپردازید. این صرافی نه تنها ارز دات بلکه هزاران ارز دیجیتال دیگر را پشتیبانی می‌کند. برای خرید ارز دات و سرمایه‌گذاری در آن کافی است مراحل زیر را انجام دهیم:

  1. ثبت‌نام در رمزینکس 
  2. احراز هویت با ارائه مدرک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و یا گواهینمامه
  3. واریز وجه چه از طریق ریال و چه از طریق سایر ارز‌‌های دیجیتال
  4. ثبت سفارش خرید ارز دات

جمع‌بندی

در این مطلب از رمزینکس، ویژگی‌های خوب و بد شبکه پولکادات را در کنار هم قرار داریم و با تحلیل و پیش‌بینی قیمت ارز دات، چشم‌انداز مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در این ارز فراهم کردیم. توجه داشته باشید مطالب ذکر شده در خصوص تحلیل قیمت ارز دات و پیش‌بینی آن با توجه به نوسانات و عوامل مختلف تاثیرگذار بر بازار کنونی و برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهتر نوشته شده و صرافی رمزینکس مسئولیتی نسبت به تغییرات آینده و سود و زیان شما نخواهد داشت.

سوالات متداول

چگونه در شبکه پولکادات سرمایه‌گذاری کنیم؟

به عنوان یک کاربر مقیم ایران، برای سرمایه‌گذاری در شبکه پولکادات و خرید ارز دات، از طریق صرافی‌های قابل اعتماد از جمله صرافی رمزینکس می‌توانید اقدام کنید.

آیا شبکه پولکدات برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

در حال حاضر ( ۱۹ تیر‌ماه ۱۴۰۳)، قیمت ارز دات ۶.۰۹ دلار است در رده ۱۴‌ام قرار دارد. در یک ماه گذشته روند قیمتی آن نزولی بوده است و با توجه به بازار دائما در حال نوسان ارز‌های دیجیتال، قبل از سرمایه‌گذاری در دات، باید ریسک‌های احتمالی را در نظر گرفت و بر اساس بررسی موارد مختلف بنیادی و فنی در ارز دات یا هر ارز دیجیتال دیگری سرمایه‌گذاری کرد.

قیمت پولکادات چه قدر است؟

در حال حاضر، ۱۹ تیر‌ماه ۱۴۰۳، قیمت ارز پولکادات ۶.۰۹ دلار است، و تعداد ۱,۴۳۷,۹۵۳,۴۳۱ سکه در گردش قرار دارند.

منبع: Polkadot Price | Polkadot Updates

به این post امتیاز دهید
درباره تارا محسنی
نویسندگی و نوازندگی، بخش‌های جدا‌نشدنی زندگی من هستند!
درباره تارا محسنی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید