تاثیر احساسات منفی بر آینده‌ی بیت‌کوین چیست؟ - مجله رمزینکس

عواقب کاهش احساسات مثبت در شبکه‌های اجتماعی در مورد بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین و نمودار قیمت آن که ریزش قیمت را نشان می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۳

بازار ارزهای دیجیتال اخیراً شاهد نوسانات و افت قیمتی بوده است. این رخداد بر احساسات کلی حاکم بر بازار تأثیر گذاشته و منجر به کاهش قابل توجه سطح توقعات و هیجان پیرامون قیمت بیت‌کوین شده است. این روند نزولی در احساسات حاکم بر بازار می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک شدن به کف قیمتی باشد.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط شرکت تحلیل بلاک‌چین Santiment، حجم محتوای گاوی (Bullish) در مورد بیت‌کوین در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر، ردیت، تلگرام و بیت‌کوین‌تاک طی چند هفته‌ی گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است. گفتنی است قیمت بیت‌کوین نیز از زمان رویداد هاوینگ (نصف شدن عرضه) در ماه اردیبهشت، در یک روند تقریباً بدون تغییر به سر می‌برد.

شبکه‌های اجتماعی، گویای افت قیمت بیت‌کوین

داده‌های ارائه‌شده توسط Santiment نشان می‌دهد که خوش‌بینی معامله‌گران در ابتدای ماه اردیبهشت، پیش از وقوع هاوینگ بیت‌کوین، در بالاترین سطح خود قرار داشت.

با این حال، طی سه ماه گذشته، با توجه به عدم دستیابی بیت کوین به سطوح قیمتی جدید، شاهد کاهش تدریجی خوش‌بینی معامله‌گران بوده‌ایم. این امر ناشی از فقدان اعتماد به بازار به دلیل ناتوانی بیت‌کوین در شکستن رکوردهای قیمتی قبلی است. از سوی دیگر، شرکت تحلیل بلاک‌چین Santiment بر این باور است که کاهش اشتیاق معامله‌گران نسبت به بیت کوین، یک سیگنال بالقوه‌ی رسیدن به کف قیمتی به شمار می‌رود.

سیگنال کف، نشان‌دهنده‌ی تغییر جهت قریب الوقوع بازار است. هنگامی که یک دارایی دیجیتال کم‌ارزش تلقی شود یا در پایین‌ترین نقطه‌ی قیمتی خود معامله شود، سرمایه‌گذاران اغلب کف قیمتی را به عنوان فرصتی برای خرید آن می‌بینند. از دید تحلیل تکنیکال، پایین‌ترین سطح حمایت برای یک دارایی، کف قیمتی نامیده می‌شود.

طولانی‌ترین دوره‌ی تثبیت بیت کوین پس از هاوینگ در سال ۲۰۲۴

بررسی سوابق تاریخی نشان می‌دهد که هر چرخه‌ی هاوینگ چهارساله‌ی بیت کوین، با ثبت یک قیمت تاریخی جدید پس از این رویداد همراه بوده است. قیمت بیت‌کوین معمولاً حدود یک ماه قبل از هاوینگ، به دلیل پیش‌بینی افزایش کمیابی، شروع به افزایش می‌کند.

با این حال، برخلاف انتظار، قیمت بلافاصله پس از هاوینگ به طور ناگهانی افزایش نمی‌یابد. در عوض، بیت کوین معمولاً قبل از تجربه کردن یک جهش صعودی، وارد یک روند جانبی یا فاز تثبیت می‌شود.

ویلی وو، تحلیلگر سرشناس حوزه‌ی بیت‌کوین، اشاره کرده است که پس از خارج شدن ماینرهای ضعیف از دور رقابت و بازیابی هش‌ریت شبکه، قیمت بیت‌کوین بهبود خواهد یافت. وی افزود که در سال ۲۰۱۷، بازیابی هش‌ریت ۲۴ روز به طول انجامید، در حالی که در سال ۲۰۲۱، تنها هشت روز زمان برد. قابل ذکر است که روند بازیابی هش‌ریت شبکه در سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۶۱ روز به طول انجامیده است.

رکت‌کپیتال، یکی دیگر از تحلیلگران برجسته‌ی بازار بیت‌کوین، اذعان داشته است که روند تثبیت بیت کوین همچنان در محدوده‌ی تجمع مجدد پس از هاوینگ ادامه دارد. سطح مقاومت بالایی این محدوده تقریباً ۷۱،۵۰۰ دلار است، در حالی که سطح حمایت پایین آن حدود ۶۰،۶۰۰ دلار است که قیمت فعلی بیت کوین می‌باشد.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید