صفر تا ۱۰۰ نحوه خرید و فروش چیلیز + آموزش

آموزش نحوه خرید و فروش چیلیز؛ نکات مهم خرید چیلیز

نماد چیلیز در وسط و نماد تیم‌های فوتبال در اطراف آن
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چیلیز رمزارز بومی پلتفرم سرگرمی Socios بوده که به منظور مشارکت هرچه بیشتر طرفداران تیم‌های ورزشی در تصمیم‌گیری‌ها و آینده تیم مورد علاقه‌شان به دنیای کریپتوکارنسی معرفی شده است. طرفداران تیم‌های ورزشی به‌خصوص تیم‌های فوتبال برای شرکت در رای‌گیری برای موارد مختلف، باید نحوه خرید و فروش چیلیز را بدانند و نکات مهم مربوط به خرید آن را رعایت کنند. 

توکن CHZ به عنوان توکن بومی پلتفرم چیلیز برای انجام انواع تبادلات استفاده می‌شود. طرفداران تیم‌های ورزشی با استفاده از ارز دیجیتال چیلیز می‌توانند توکن‌های طرفداری تیم مورد علاقه خود را خریداری کرده و در رویدادهای مختلف مشارکت داشته باشند. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به بررسی آموزش نحوه خرید و فروش چیلیز پرداخته‌ایم.

نحوه خرید و فروش چیلیز؛ قدم اول چیست؟

با توجه به توسعه روزافزون دنیای کریپتوکارنسی، افراد زیادی از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های جمعی و روزنامه‌ها با این دنیا آشنا شده و به اشتباه رویای «یک شبه ثروتمند شدن» را در سر می‌پرورانند. این افراد با داشتن چنین آرزوی محالی، با سرمایه‌ای کلان پا به این دنیای پیچیده گذاشته و پول زیادی را از دست می‌دهند. 

به همین منظور، مهم‌ترین قدم برای خرید ارزهای دیجیتال، فراگیری آموزش‌های کافی در رابطه با دنیای کریپتوکارنسی و نحوه تحلیل قیمت است. هر فردی موظف است تا قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با نحوه ارزیابی رمزارزها و تحقیق و پژوهش در رابطه با مسیر پروژه و آینده آن ارز مورد نظر به‌دست آورد.

پس با توجه به گفته‌های فوق، یادگیری بازار اساسی‌ترین قدم برای خرید یک رمزارز است؛ زیرا بدون داشتن اطلاعات لازم و کافی تنها راهی که انتهایش خواهید رسید، ضررهای سنگین خواهد بود. البته به یاد داشته باشید، یادگیری بازارهای مالی در مدت کوتاه میسر نیست و باید زمان کافی را برای رسیدن به تسلط لازم طی کنید. 

چگونه چیلیز بخریم؟ قدم به قدم آموزش خرید چیلیز

تلفن همراه با نماد چیلیز در دستی مردی با تعدادی اسکناس نقد روی میز
چیلیز امکان مشارکت طرفداران را در دنیای ورزشی میسر کرده است.

حال با توجه به اینکه اولین قدم نحوه خرید و فروش چیلیز را بررسی کردیم، در ادامه به آموزش قدم به قدم به آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال چیلیز پرداخته‌ایم.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

اولین قدم در خرید ارز دیجیتال چیلیز، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی است. البته امکان خرید چیلیز از طریق یک صرافی ارز دیجیتال خارجی نیز امکان‌پذیر است اما می‌توان گفت از برخی ابعاد اقتصادی، خرید رمز‌ارزها از صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند امن‌تر باشد. برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، کافی است که اسناد و مدارک ثبت آن‌ها، نظرات کاربران و تعداد کاربران فعال نگاهی بیا‌ندازید. 

صد البته که در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، ویژگی‌های ظاهری و راحتی مسیر برای خرید چیلیز و سایر رمزارزها لحاظ شده باشد. بسیاری از کاربران حتی به اعتبار دامنه و مدت زمانی که دامنه خریداری شده (مثلا تا ۱۰ سال آینده این دامنه خریداری شده است) اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

ثبت نام و ساخت حساب کاربری در صرافی

قدم بعدی، ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال است. مسیر ثبت نام در صرافی معمولا یکسان است اما برای درک بهتر، ابتدا پس از وارد کردن نام و نام خانوادگی، اطلاعاتی چون شماره ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، محل تولد، آدرس و سایر اطلاعات فردی را در صفحه‌ای وارد کرده و وارد مرحله بعدی می‌شوید. 

احراز هویت

مهم‌ترین و امنیتی‌ترین مرحله خرید چیلیز، احراز هویت صرافی است. برای جلوگیری از هرگونه سرقت، کلاهبرداری و مشکلاتی از این قبیل، تمام صرافی‌های ارز دیجیتال مرحله‌ای را به عنوان احراز هویت در مسیر ثبت نام قرار داده که طی آن با دریافت فیلمی از کاربران که متنی مشخص را بازگو می‌کنند، از صحت هویت فرد ثبت نام کننده اطمینان حاصل می‌کنند. 

واریز وجه به حساب

برای اینکه بتوانید حساب خود را برای خرید و فروش رمزارز فعال کنید، نیاز به واریز وجه به حساب کاربری خود نزد صرافی دارید. در ابتدا باید شماره کارت و شماره شبا متعلق به نام شخص دارنده حساب را وارد کرده و پس از تایید صرافی ارز دیجیتال، وجه مورد نظر را واریز و اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنید. حتما در نظر داشته باشید که تمام صرافی در واریز وجه جهت خرید ارز دیجیتال محدودیت‌هایی دارند که این محدودیت به سبب میزان استاندارد خرید ارز دیجیتال در اکثر شبکه‌های بلاکچینی است. 

خرید ارز چیلیز

حال که تمام مراحل لازم را طی کرده‌اید، آخرین قدم در آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال چیلیز، ورود به صفحه خرید این رمزارز بوده که کافی است با جستجو نماد این ارز دیجیتال یعنی CHZ، خرید ارز چیلیز را تکمیل کنید.

نحوه خرید و فروش چیلیز؛ انتخاب کیف پول مناسب

نماد چیلیز در کنار نامش در کهشکان
چیلیز با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد، آینده درخشانی دارد.

پس از خرید ارز چیلیز، نوبت به ذخیره این ارز دیجیتال در یک کیف پول رمزارزی امن می‌رسد. البته، بسیاری از افراد ذخیره رمزارز چیلیز را در کیف پول با استفاده از آن در پلتفرم Socios در تضاد می‌دانند؛ اما لازم به ذکر است که برای استفاده از ارز دیجیتال چیلیز در پلتفرم خود، حتما باید از کیف پولی استفاده کنید که از این رمزارز و پلتفرم Socios پشتیبانی می‌کند. به طور کلی کیف پول‌ چیلیز به دو دسته تقسیم می‌شود.

  • کیف پول سرد: کیف پول رمزارزی است که به‌طور فیزیکی قابل استفاده است و هیچ اتصالی به اینترنت ندارد. نسخه‌های برتر آن مانند لجر و ترزور که بیشتر شبه فلش هستند، نوعی صفحه نمایش یک اینچی روی خود دارند که به هنگام انجام تبادلات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امنیت این کیف پول به واسطه عدم اتصال به اینترنت بالاتر است.
  • کیف پول گرم: کیف پولی است که به اینترنت متصل بوده و عمدتا در قالب افزونه مرورگر، برنامه موبایل و برنامه رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از کیف پول‌ها دسترسی راحت‌تری دارند اما ممکن است به واسطه اتصال دائم به اینترنت مورد حمله هکرها واقع شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی نحوه خرید و فروش چیلیز قدم به قدم پرداخته و هر مورد را به صورت خلاصه شرح دادیم. اولین قدم در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال چیلیز، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر بوده که در کنار امنیت و اعتبار، سرعت بالایی داشته و به واسطه حرفه‌ای بودن، یک تیم پشتیبانی قوی نیز داشته باشد. در انتها بیان این نکته حائز اهمیت است که به دلیل استفاده مکرر از چیلیز در پلتفرم Socios، حتما از کیف پول گرم استفاده کنید.

سوالات متداول

رمز ارز چیلیز چیست؟

ارز دیجیتال چیلیز توکن بومی پلتفرم Socios بوده که امکان مشارکت طرفداران ورزشی را در رویدادهای مختلف فراهم کرده است.

آینده ارز چیلیز چگونه است؟

با توجه به نقشه راهی که توسعه‌دهندگان چیلیز برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته‌اند، بسیاری از تحلیل‌گران امیدوارند قیمت چیلیز مرز یک دلار را تا پایان ۲۰۲۵ رد کند.

منابع: wearblox | kraken

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر