ETFهای اتریوم راه‌اندازی شد [روند صعودی قیمت] - مجله رمزینکس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مجوز راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم (Spot Ether ETF) را صادر کرد

سکه‌ی طلایی اتریوم روی مادربورد کامپیوتر
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

در دومین تصمیم مهم خود در سال جاری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مجوز فعالیت صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم (Spot Ether ETF) را در ایالات متحده صادر کرده است.

در تاریخ ۳ خرداد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست‌های شرکت‌های مدیریت دارایی VanEck، BlackRock، Fidelity، Grayscale، Franklin Templeton، ARK 21Shares، Invesco Galaxy و Bitwise را تایید نمود. این تاییدیه، مجوز تغییرات قانونی لازم برای راه‌اندازی و معامله‌ی صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم بر روی صرافی‌های مرتبط را فراهم می‌کند. این تصمیم تاریخی علیرغم گمانه‌زنی‌هایی در مورد بررسی ماهیت اتریوم به عنوان یک اوراق بهادار توسط کمیسیون صورت گرفته است.

با وجود تایید شدن درخواست‌های، برای آغاز رسمی معاملات صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم، انتشاردهندگان این نوع از صندوق‌ها همچنان نیاز به تاییدیه‌ی کمیسیون بر روی بیانیه‌های ثبت نام S-1 خود دارند. تحلیلگران معتقدند روند تایید نهایی ممکن است چند روز، هفته یا حتی ماه به طول انجامد. طبق گزارش‌ها، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ ۳۱ اردیبهشت به متقاضیان دستور داده است تا روند بررسی درخواست‌های ۱۹b-4 خود را تسریع کنند. حذف قابلیت استیکینگ از این صندوق‌ها، قابل توجه‌ترین تغییری است که در چندین درخواست مشاهده می‌شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست صندوق قابل معامله‌ی اتریوم شرکت مدیریت دارایی Hashdex را تایید نکرد. مهلت نهایی این شرکت برای ارائه درخواست با کمیسیون، ۱۰ خرداد بود – زودتر از Grayscale، Invesco Galaxy، BlackRock و Fidelity. هنوز مشخص نیست که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در نهایت درخواست Hashdex را تایید کند یا خیر.

تاییدیه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) یک روز پس از رأی مثبت نمایندگان مجلس نمایندگان ایالات متحده به لایحه‌ای صورت گرفت که بسیاری بر این باورند شفافیت بیشتری در مورد مقررات حاکم بر صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد کرد. قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم (The Financial Innovation and Technology for the 21st Century Act) نقش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) را روشن خواهد کرد، اما همچنان نیاز به تصویب سنا و امضای قانون توسط رئیس جمهور دارد.

تاییدیه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم، چهار و نیم ماه پس از تایید چندین درخواست برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی بیت‌کوین در ۲۰ دی ۱۴۰۲، که اولین مورد در این صنعت بود، صورت می‌گیرد. طبق داده‌ها، قیمت اتریوم بلافاصله پس از اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به بیش از ۳۹۰۰ دلار افزایش یافت و در زمان نگارش این گزارش به ۳۷۵۹ دلار کاهش یافته است.

منبع: Cointelegraph

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر