معرفی ۷ مورد از برترین پروژه های شبکه پالیگان - رمزینکس
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ اخبار

معرفی ۷ مورد از برترین پروژه های شبکه پالیگان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۳

برای انتخاب برترین پروژه های شبکه پالیگان دانش کافی درباره عملکرد و همچنین بررسی نیازها پیش از تصمیم‌گیری، اهمیت زیادی دارد. امروز پالیگان با فراهم آوردن بستری سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر، به توسعه‌دهندگان و کاربران این امکان را می‌دهد تا از مزایای اتریوم بدون محدودیت‌های آن بهره‌مند شوند. در این مقاله، بهترین پروژه های شبکه پالیگان را خواهید شناخت که در حوزه‌های مختلفی چون امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، فعالیت می‌کنند.

برترین پروژه های شبکه پالیگان در چه حوزه‌هایی هستند؟

دست و نماد پالیگان
بهترین پروژه های شبکه پالیگان بسته به نیاز کاربران متفاوت هستند

در این بخش، به معرفی برخی از پروژه های برتر شبکه پالیگان می‌پردازیم که البته تنها در منابع مورد بررسی، به‌عنوان بهترین پروژه های شبکه پالیگان ذکر شده‌اند. این پروژه‌ها در حوزه‌های گوناگون (اغلب دیفای) با بهره‌گیری از سرعت و کارایی بالای این شبکه، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای کاربران رقم می‌زنند.

قطعا در حوزه‌های دیگر مانند دارایی‌های دنیای واقعی یا حتی زنجیره تامین هم می‌توان پروژه‌های برتر از پالیگان را پیدا کرد، اما در ادامه، با هفت مورد از پروژه‌های برتر در حوزه‌های دیفای، ذخیره‌سازی داده و بازی آشنا می‌شوید.

۱- JellySwap؛ تبادل آنی دارایی‌ها در دنیایی چند زنجیره‌ای

لوگو Jellyswap
جلی سواپ یکی از پروژه ‌های برتر شبکه پالیگان در حوزه دیفای است

JellySwap یک سرویس مبادله غیرمتمرکز و چند زنجیره‌ای است. اگر این عبارت کمی پیچیده به نظر می‌رسد، نگران نباشید، به زبان ساده‌تر توضیح می‌دهیم. فرض کنید می‌خواهید اتریوم (ETH) خود را با بیت‌کوین (BTC) مبادله کنید. از آنجایی که این ۲ ارز در دو زنجیره مختلف قرار دارند، این کار می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل، ممکن است نیاز به استفاده از یک واسطه مانند یک صرافی متمرکز (CEX) برای دسترسی به بازار کریپتو داشته باشید.

JellySwap اینجاست تا این مشکل را حل کند. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا دارایی‌های کریپتویی خود را به صورت تقریباً آنی و با کارمزد بسیار کم، بین زنجیره‌های لایه ۱ مختلف مانند آوالانچ و اتریوم و بسیاری دیگر، مبادله کنید.

۲- QuickSwap؛ تبادل سریع و آسان توکن‌ها

QuickSwap یک نسخه مشابه (فورک) از Uniswap است که به‌عنوان اولین و  محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) شناخته می‌شود. از آنجایی که پالیگان با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است، کاربران QuickSwap می‌توانند از امنیت و ایمنی ارائه شده توسط Uniswap بهره‌مند شوند.

اما چرا QuickSwap را به جای Uniswap انتخاب کنیم؟ QuickSwap دارای یک پل توکن ERC-20 است که به شما امکان می‌دهد توکن‌های خود را به سرعت به شبکه پالیگان منتقل کنید. به این ترتیب، می‌توانید از کارمزد تراکنش‌های پایین و مبادلات سریع که فقط یک راهکار لایه ۲ مانند پالیگان می‌تواند ارائه دهد، لذت ببرید.

مانند سایر DEXها، QuickSwap از مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند و به استخرهای نقدینگی متکی است. همانند Uniswap، کاربران QuickSwap می‌توانند جفت‌های نقدینگی خود را ایجاد کرده و با ارائه نقدینگی، شروع به کسب درآمد کنند. QUICK توکن بومی QuickSwap است که برای مدیریت و تصمیم‌گیری در مورد پروتکل استفاده می‌شود.

۳- Opacity؛ ذخیره‌سازی امن و غیرمتمرکز فایل‌ها

لوگو Opacity
پروژه Opacity به مرور می‌تواند رقیبی جدی برای سرویس‌های ابری متمرکز باشد

Opacity با ارز دیجیتال (OPCT) یک سرویس ذخیره‌سازی فایل است، اما با یک تفاوت کلیدی؛ حفظ حریم خصوصی از طریق تمرکززدایی. شما خودتان مسئولیت نگهداری داده‌های خود را بر عهده دارید و فقط شما می‌توانید از طریق یک دستگیره (Handle) رمزگذاری شده که مانند یک کلید خصوصی عمل می‌کند، به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که حتی Opacity نمی‌تواند به داده‌های شما دسترسی داشته باشد. اما شما می‌توانید هر فایلی را با یک کلیک با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۴- Mai Finance؛ وام‌دهی بدون بهره در دنیای غیرمتمرکز

آیا تا به حال خواسته‌اید بدون پرداخت بهره، پول قرض کنید؟ Mai Finance اولین پروتکل استیبل کوین بومی در پالیگان است که دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. شما دارایی‌های کریپتویی خود را در یک صندوق (Vault) سپرده‌گذاری می‌کنید. سپس می‌توانید معادل آن را به شکل استیبل کوین MAI قرض بگیرید و تنها کاری که باید انجام دهید پرداخت یک کارمزد است!

بنابراین اگر مقداری بیت کوین دارید و به ارزش بلندمدت آن اعتقاد دارید، می‌توانید آن را به عنوان وثیقه قرار دهید و وام بگیرید. حالا شما معادل دارایی بیت کوین خود، ارز دیجیتال به شکل MAI به عنوان سرمایه نقدشونده در اختیار دارید، بدون اینکه مجبور باشید بیت کوین‌های خود را بفروشید.

۵- gTrade؛ تجارت اهرمی غیرمتمرکز با کارایی بالا

لوگو gTrade
پروژه gTrade حاصل بلندپروازی یک تیم حرفه‌ای توسعه نرم‌افزار بوده است

Gains Network یک تیم بلندپرواز بوده که هدف اصلی خود را راه‌اندازی بهترین مجموعه ابزار معاملاتی DeFi در تاریخ تعیین کرده است. اولین محصول در خط تولید این تیم، gTrade، یک پلتفرم معاملاتی اهرمی غیرمتمرکز است. معاملات اهرمی به این معناست که شما فقط باید مقدار کمی سرمایه برای به دست آوردن مقدار زیادی سود در یک دارایی بگذارید. این بدان معناست که برای داشتن یک موقعیت بازار ۵۰ هزار دلاری برای ETH، با اهرم ۱۰۰ به ۱، شما فقط به ۵۰۰ دلار ETH برای شروع نیاز دارید.

۶- Decentral Games؛ بازی، سرگرمی و کسب درآمد

لوگو پالیگان و Decentral Games
بازی‌هایی مثل Decentral Games به رشد سریع‌تر اکوسیستم پالیگان کمک می‌کنند

اگر به بازی‌های آنلاین علاقه دارید، از مکانیک‌های بازی برای کسب درآمد در Decentral Games لذت خواهید برد. تعداد بازی‌های این پلتفرم فعلا محدود است، اما به مرور به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. برای شرکت در بازی‌ها به یک NFT مخصوص نیاز دارید و همچنین ارز دیجیتال DG هم برای خرید و فروش در بازی‌ها و دریافت وام برای خرید NFT، کاربرد دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله، با زیرساخت و برترین پروژه های شبکه پالیگان آشنا شدیم. پالیگان به عنوان یک راهکار لایه ۲، با ارائه سرعت بالا، کارمزد پایین و تجربه کاربری بی‌نظیر، به چالش‌های مقیاس‌پذیری اتریوم پاسخ داده و بستری مناسب برای رشد و توسعه پروژه‌های غیرمتمرکز فراهم کرده است.

سوالات متداول

شبکه پالیگان چیست و چگونه کار می‌کند؟

پالیگان یک راهکار لایه ۲ برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم است که با استفاده از فناوری‌های زنجیره‌های جانبی و پلاسما، امکان انجام تراکنش‌های سریع و کم‌هزینه را فراهم می‌کند.

چرا باید از پروژه‌های شبکه پالیگان استفاده کنم؟

پروژه‌های شبکه پالیگان با بهره‌گیری از سرعت بالا، کارمزد پایین و امنیت پالیگان، تجربه‌ای بی‌نظیر در حوزه‌های DeFi، NFT و بازی‌های مبتنی بر بلاکچین ارائه می‌دهند.

آیا استفاده از شبکه پالیگان امن است؟

بله. پالیگان با استفاده از مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته و با بهره‌گیری از امنیت شبکه اتریوم، بستری امن برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

کدام کیف پول‌ها از شبکه پالیگان پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول‌های متعددی مانند تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask) و کوین بیس (Coinbase Wallet) از شبکه پالیگان پشتیبانی می‌کنند.

چگونه می‌توانم در پروژه‌های شبکه پالیگان سرمایه‌گذاری کنم؟

برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پالیگان، می‌توانید توکن MATIC را از صرافی‌های معتبر مانند صرافی ارز دیجیتال رمزینکس خریداری و از آن برای شرکت در پروژه‌های مختلف این شبکه استفاده کنید.

منابع: coinmarketcap | coinbureau

به این post امتیاز دهید
مهدی زارع
درباره مهدی زارع
یک پدر جوان عاشق یادگیری، ورزش و سینما. هر کاری کنم، نوشتن یکی از جذاب‌ترین تفریحاتمه. از ۲۰۱۷ با بیت‌کوین و رمزارزها آشنا شدم و با اینکه تریدر نشدم، به آینده غیر متمرکز اقتصاد ایمان دارم.
درباره مهدی زارع بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید