مقایسه فن توکن های ASR، JUV و ACM + راهنمای خرید

مقایسه فن توکن های ASR، JUV و ACM؛ بررسی کوتاه و مفید

لوگو فن توکن یوونتوس JUV
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

هرسال تب و تاب فوتبال بیش از پیش داغ‌تر می‌شود. اینجاست که توکن‌های هواداری پررنگ‌تر شده و شور دیگری به هواداران می‌دهد. در این مقاله از رمزینکس به مقایسه فن توکن های ASR، JUV و ACM، سه تیم برتر فوتبال ایتالیا، یعنی آ اس رم، یوونتوس و میلان، پرداخته‌ایم. می‌خواهیم بررسی کنیم توکن‌های هواداری مربوط به این باشگاه‌ها، یعنی ASR، JUV و ACM چگونه برای هواداران و باشگاه‌ها عمل می‌کنند.

نگاهی بر سه توکن محبوب تیم برتر فوتبال ایتالیا

ASR، JUV و ACM توکن‌های طرفداری باشگاه فوتبال ایتالیا هستند که به طرفداران خود این امکان را می‌دهد در تصمیم‌گیری‌های باشگاه موردعلاقه‌‌شان مشارکت داشته باشند و جوایز مختلفی برنده شوند. در این قسمت، نگاهی بر هر یک از این توکن‌ها خواهیم کرد:

فن توکن ASR: اولین توکن طرفداری باشگاه A.S. Roma ایتالیا

ASR اولین توکن طرفداری باشگاه A.S. Roma ایتالیا است که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد. دارندگان توکن ASR می‌توانند در نظرسنجی باشگاه مانند نامگذاری زمین تمرین، طراحی اتوبوس تیم و نوشتن پیام‌ طرفداران در استادیوم شرکت کنند. علاوه‌براین، آن‌ها می‌توانند با شرکت در بازی‌ها و آزمون‌ها جوایز کسب کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد توکن‌های طرفداری یا Fan Token

نماد باشگاه آس رم در رابطه با مقایسه فن توکن های ASR، JUV و ACM
فن توکن ASR به هواداران اجازه می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌های این باشگاه مشارکت داشته باشند.

هرچه جوایز بیشتری کسب کنند، شانس بیشتری برای تجربه اتفاقات مخصوص هواداری تیم محبوب خود خواهند داشت. حتی ممکن است NFT نیز دریافت کنند. ASR، توکن رسمی هواداران باشگاه رم، هم اکنون با قیمت ۳.۸ دلار معامله می‌شود. DigitalCoin Price پیش‌بینی می‌کند قیمت این توکن ممکن است در سال ۲۰۲۴ دو برابر شود و به بین ۶.۱۹ تا ۷.۳۶ دلار برسد.

فن توکن JUV: توکن ارزشمند پرافتخارترین باشگاه ایتالیا

یوونتوس، یکی از بزرگترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال جهان، اولین باشگاهی بود که توکن هواداری خود را با نام JUV راه‌اندازی کرد. تعداد توکن‌های JUV محدود به ۲۰ میلیون عدد است. این محدودیت، باعث ارزشمند شدن توکن‌ها می‌شود و به دارندگان آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌هایی مانند طراحی پرچم باشگاه، آهنگ جشن گل و یا طراحی مجدد لوگوی باشگاه، مشارکت داشته باشند.

با خرید ارز دیجیتال JUV شما می‌تونید در مواردی مانند طراحی پرچم باشگاه، آهنگ جشن گل زدن یا طراحی مجدد لوگوی تیم و موارد دیگر سهیم باشید. طبق گفته CoinGecko JUV، به بالاترین قیمت خود در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، به میزان ۳۷.۳۸ دلار رسید. اگرچه قیمت توکن هواداران JUV تا حدود ۴ دلار کاهش یافته است، باتوجه به قهرمانی‌های پی‌درپی تیم، انتظار می‌رود که براساس داده‌های DigitalCoinPrice در سال آینده بین ۶ تا ۷ دلار افزایش یابد.

فن توکن ACM: توکن محدود باشگاه میلان

در ژانویه ۲۰۲۱ باشگاه فوتبال آ.ث. میلان از موج Web3 سبقت گرفت و توکن رسمی هواداران خود، ACM را در پلتفرم تعامل و پاداش هواداران Socios.com راه‌اندازی کرد. با عرضه کل ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن ACM، دارندگان توکن می‌توانند در فرآیند تصمیم‌گیری باشگاه سهیم باشند. مواردی از جمله انتخاب رسمی «شعار هواداران» در رختکن باشگاه، انتخاب تور تابستانی، ایجاد آثار هنری منحصر به فرد یا پیراهن برای افسانه‌های باشگاه جزو اختیاراتی است که در برای هواداران این توکن درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با برترین توکن های هواداری در بایننس

لوگو باشگاه میلان
فن توکن ACM مربوط به باشگاه فوتبال آ.ث. میلان است.

در آینده، ACM نیز مانند ASR ممکن است به دارندگان اجازه دهد تا جوایز NFT کسب کنند. قیمت این توکن هم اکنون ۳.۲ دلار است. DigitalCoinPrice پیش‌بینی می‌کند که ACM در سال آینده به ۵.۶۴ دلار برسد.

مقایسه فن توکن های ASR، JUV و ACM در یک نگاه

جدول زیر مقایسه فن توکن های ASR، JUV و ACM را از نظر سال راه‌اندازی، قیمت فعلی، آینده ارز هواداری و تعداد توکن‌های در حال گردش نشان می‌دهد:

ویژگیASRJUVACM
باشگاهA.S. Romaیوونتوسآژاکس
سال راه‌اندازی توکن۲۰۱۹۲۰۱۸۲۰۲۳
تعداد توکن‌های در گردش۲۸ میلیون۲۰ میلیون۵ میلیون
قیمت فعلی (۲۰۲۴)۳.۸ دلار۵.۳ دلار۳.۲ دلار
پیش‌بینی قیمتبین ۶.۱۹ تا ۷.۳۶ دلاربین ۶ تا ۷ دلاربین ۴ تا ۵ دلار
  • ASR: این توکن در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. این افزایش قیمت، احتمالاً به دلیل موفقیت‌های آ.اس. رم در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ است. پیش‌بینی می‌شود قیمت این توکن در سال ۲۰۲۵، حدود ۱۵ درصد افزایش یابد و به ۴.۵ تا ۵ دلار برسد.
  • JUV: قیمت این توکن در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت، ناشی از  علاقه بالای هواداران به این باشگاه و همچنین محدود بودن تعداد توکن‌ها است. پیش‌بینی می‌شود قیمت این توکن در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰ درصد کاهش یابد و به ۶ تا ۷ دلار برسد.
  • ACM: در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال  ۲۰۲۳ قیمت این توکن حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا است. این کاهش قیمت، دراثر عملکرد ضعیف آژاکس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ رخ داده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت این توکن در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰ درصد کاهش یابد و به ۴ تا ۵ دلار برسد.

بیشتر بخوانید: مقایسه توکن های LAZIO و PORTO؛ بررسی ۳ فاکتور مهم

چگونه فن توکن‌ها را خریداری کنیم؟

دو راه آسان برای خرید فن‌توکن‌ها پیش روی‌تان است:

۱. پلتفرم Socios.com

Socios.com پلتفرم رسمی برای خرید Fan tokens است. شما می‌توانید به‌صورت مستقیم فن‌توکن باشگاه مورد علاقه خود را از این پلتفرم خریداری کنید. منتها باتوجه به تحریم ایران، امکان خرید برای کاربران ایرانی وجود ندارد.‌ درعوض می‌توانید از روش دوم استفاده کنید.

۲. صرافی‌های ارزهای دیجیتال معتبر

صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر مثل رمزینکس وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد به‌راحتی فن‌توکن موردعلاقه‌تان را خریداری کرده و از هوادارای تیم محبوبتان کسب سود کنید.

جمع‌بندی

Fan tokens، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند که به شما امکان می‌دهند در کارهای مختلف باشگاه، از رای دادن در مورد تصمیمات باشگاه گرفته تا دریافت جوایز ویژه، حق رای داشته باشید. اگر جزو طرفداران پروپاقرص فوتبال هستید، احتمالا خرید انواع فن توکن‌ها برایتان بحث جذابی است. درنظر داشته باشید در خرید هر نوع ارز دیجیتال و فن توکن، حتما با آگاهی و مدیریت سرمایه وارد عمل شوید. در این مقاله سعی کردیم مقایسه فن توکن های ASR، JUV و ACM را زوایای مختلف بررسی کنیم.

سوالات رایج

توکن‌های هواداری چگونه کار می‌کنند؟

فن توکن‌ها بر پایه‌ تکنولوژی بلاکچین ایجاد می‌شوند و معمولا به عنوان ابزارهایی برای ارتباط مستقیم بین طرفداران و باشگاه مورد علاقه‌شان استفاده می‌شوند. این توکن‌ها اغلب به عنوان وسیله‌ای برای دسترسی به مزایای ویژه‌ای مانند تخفیفات، دسترسی به محتواهای منحصر به فرد، شرکت در رای‌گیری‌ها و حتی تصمیم‌گیری‌های مربوط به تیم مرتبط استفاده می‌شوند.

توکن‌های هواداری چه فرصت‌هایی برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کنند؟

فن توکن‌ها این فرصت را به باشگاه‌ها می‌دهند تا به طرفداران خود به عنوان جامعه‌ای فعال و متعهد دسترسی داشته باشند، با آن‌ها ارتباط مستقیم برقرار کنند، درآمدزایی از فروش توکن‌های هواداری داشته باشند و تجربه‌ فعالیتی متفاوت و جذاب برای طرفداران‌شان را فراهم کنند.

منبع: medium

به این مقاله امتیاز دهید
مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
درباره مهسا رحمانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر