چگونه ترامپ در چند سال از مخالف به حامی بیت کوین تبدیل شد
۱۴ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. تاریخ لیست شدن بلوم + چگونه داشتن چند حساب منجر به بن شدن فوری می‌شود؟
  2. خرید ۱ میلیارد دوج‌ کوین توسط نهنگ‌های دوج‌ کوین: آیا زمان بازگشت روند صعودی است؟
  3. بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سولانا در مقیاس‌پذیری بلاکچین
  4. به‌روزرسانی تاریخ لیستینگ ایردراپ تون استیشن (TON Station): مهلت فارمینگ تمدید شد
  5. تاریخ عرضه و قیمت توکن‌های ایردراپ ایکس امپایر
  6. لیست شدن ایردراپ لاست داگز (Lost Dogs) و جزئیات فصل دوم برای آبان ماه اعلام شد
  7. بیت کوین وارد فاز مثبت می‌شود اما یک نکته وجود دارد
  8. جابه‌جایی‌های بزرگ نهنگ بیت کوین قبل از افشای چهره ناکاموتو
  9. محکومیت ۱۰ ساله موسس طرح پانزی IcomTech
  10. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه تصویر آموزشی
  11. کد ویدیو بلوم امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  12. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۴ مهر
  13. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۴ مهر به همراه پاسخ تصویری
  14. کارتهای امروز برد (Bird) شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  15. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش وارد کردن
  16. کد مخفی تومارکت (Tomarket) امروز شنبه ۱۴ مهر
  17. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۴ مهر
  18. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  19. سقوط سولانا پس از شکست سطح ۱۶۱ دلاری؛ آیا افت بیشتر در راه است؟
  20. یک نهنگ اتریوم ۱۹ هزار اتریوم فروخت: آیا افت شدیدتری در راه است؟
  21. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه آموزش وارد کردن

چگونه ترامپ از مخالف‌ترین به موافق‌ترین فرد با ارز دیجیتال تبدیل شد؟

 
۲ مهر ۱۴۰۳
  3 دقیقه
چگونه ترامپ از مخالفین سر سخت رمزارزها به موافق‌ترین فرد تبدیل شد؟

چگونه فرد سرسختی مانند ترامپ، در طول چند سال، از مخالفت با ارزهای دیجیتال به یکی از حمایت کنندگان این صنعت تبدیل شد. او اکنون تمام تلاش خود را می‌کند تا جامعه کریپتو را با خود همراه و از رای آن‌ها استفاده کند. در این بخش، خلاصه‌ای کوتاه از تغییر موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

مخالفت دونالد ترامپ به ژوئن ۲۰۱۹ (خردادماه ۱۳۹۸) بر می‌گردد. زمانی که او به طور واضح اعلام کرد از بیت کوین خوشش نمی‌آید. او در آن زمان در توییتر نوشت:

من طرفدار بیت کوین و رمزارزها نیستم؛ چرا که این‌ها پول نیستند و ارزش آن‌ها بسیار ناپایدار است. ما در آمریکا تنها یک ارز داریم که قابل اعتماد و پایدار است. این ارز به مراتب به عنوان برترین ارز به شمار می‌رود و نام او دلار آمریکا است.

او همچنین فیسبوک را برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال محکوم کرد.

ترامپ تنها در این سال مخالفت خود را اعلام نکرد و در سال ۲۰۲۱ نیز پس از افزایش قیمت بیت کوین، در برنامه فاکس بیزینس ضمن تشبیه کردن این ارز به کلاهبرداری، تاکید کرد که قصد دارد دلار همچنان برترین ارز جهان باشد. حتی زمانی که ملانیا، همسر او، یک مجموعه NFT مبتنی بر سولانا را منتشر کرد، باز هم ترامپ از موضع خود عقب نشینی نکرد و همچنان ارزهای دیجیتال را خطرناک می‌نامید.

اما این تا زمانی بود که ترامپ سودی از این صنعت نداشته بود. او در سال ۲۰۲۲ یک مجموعه NFT را در شبکه پالیگان (Polygon) منتشر کرد که ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت اما به سرعت این مجموعه را فروخت و سود خوبی کسب کرد. در همین رابطه او برای دفاع از کار خود به بامزگی این مجموعه‌ها اشاره کرد. ترامپ که مزه پول را چشیده بود، به سرعت مجموعه‌های بیشتری در پالیگان منتشر و مجموعه سوم خود را در پروتکل Ordinals و بر روی شبکه بیت کوین عرضه کرد و طبق داده‌ها میلیون‌ها دلار از همین طریق کسب کرد. همچنین چهارمین مجموعه او در آگوست (مردادماه) امسال منتشر شد. ترامپ در ادامه ادعا کرد که این موفقیت‌ها، تاثیر خوبی در تغییر دیدگاه خود نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال داشته است.

ترامپ تنها در این حوزه دیدگاه مثبت خود را بیان نکرد و در برنامه Squawk Box CNBC، این صنعت را دیوانه کننده خواند و اظهار کرد که ضمن لذت بردن، از آن‌ها سود زیادی کسب کرده است. رئیس جمهور سابق آمریکا در برنامه‌ها و رویدادهای زیادی حمایت خود را نسبت به جامعه کریپتو اعلام کرد. اما بزرگ‌ترین حمایت ترامپ در سال ۲۰۲۴ و در رویداد بیت کوین ۲۰۲۴ و با یک سخنرانی قدرتمند بود. او ضمن صحبت درباره ذخیره استراتژیک بیت کوین، علاقه خود را نسبت به تبدیل کردن آمریکا به پایتخت ارزهای دیجیتال جهان اعلام کرد. این کار موجب شد افراد زیادی در جامعه کریپتو از او حمایت کنند.

طبق شایعاتی او حتی از ایلان ماسک (Elon Musk) نیز درباره ارزهای دیجیتال مشاوره گرفت که از طرف ماسک، این خبر تکذیب شد. از طرفی خانواده ترامپ پروژه‌ای را نیز در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) و با هدف قرض‌دهی و قرض‌گیری برای ارزهای دیجیتال در شبکه اتریوم راه‌انداری کرده‌اند. آخرین نکته جالب در تغییر موضع ترامپ، خرید همبرگر برای حامیانش با استفاده از بیت کوین است. او با این کار به اولین رئیس جمهور سابق آمریکا تبدیل شد که با بیت کوین کالایی را می‌خرد.

البته جدا از این توصیفات و در بحث ریاست جمهوری تحلیل‌گرانی مانند آرتور هایس دید مثبتی نسبت به حمایت‌های ترامپ ندارند و در این رابطه به جامعه کریپتو هشدار می‌دهند. ولی در مقابل کارشناسان دیگر معتقدند جمهوری خواهان به وعده‌های خود عمل می‌کنند یا حداقل راه را برای کریپتو سد نمی‌کنند.

منبع: decrypt

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر