تمام جزئیات کاتالیزور کاردانو در سال ۲۰۲۴

کاربرد پروژه کاتالیزور کاردانو چیست و چه اهمیتی دارد؟

لوگو و کوین‌های کاردانو در وسط که نمادی از جامعه پروژه کاتالیزور کاردانو است
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوآوری‌های دنیای کریپتوکارنسی تمامی ندارند و هر پروژه در اکوسیستم خود با ایجاد یک نوآوری جدید، فضایی بهینه‌تر برای فعالیت بیشتر مردم حاضر در صنعت رمز‌ارزها ایجاد می‌کند. کاردانو که خود در ارائه خلاقیت و روش‌های نوین پیشتاز است، بار دیگر با ارائه یک سیستم خارق‌العاده موجب علاقه‌مند شدن افراد بیشتری به حوزه ارزهای دیجیتال شد.

پروژه کاتالیزور کاردانو، یکی از خلاقانه‌ترین و نوین‌ترین راهکارهایی است که تا به حال دنیای غیرمتمرکز کریپتوکارنسی به خود دیده است. طی این پروژه، تامین سرمایه برای سایر پروژه‌ها از طریق سازوکار خاصی فراهم می‌شود که انقلابی بزرگ در عصر ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود. به همین دلیل در این مقاله از رمزینکس، به بررسی کاربرد طرح کاتالیزور پروژه کاردانو پرداخته و این موضوع را مفصل شرح داده‌ایم.

پروژه کاتالیزور کاردانو چه کاربردی دارد؟

تصور کنید ایده‌ای نوین دارید که برای اجرایی کردن آن نیاز به سرمایه بزرگی وجود دارد. اما در حال حاضر این سرمایه در دست شما نیست و برای عملی کردن ایده خود که اعتقاد دارید موجب تحولی شگرف در آن صنعت می‌شود، به سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذارانی احتیاج دارید. پروژه کاتالیزور کاردانو چنین وظیفه بزرگی را بر دوش دارد. طی یک پروسه نه چندان پیچیده، چندین ایده ارائه شده و بخشی از آن‌ها شامل حال سرمایه‌گذاری با رمز ارز کاردانو می‌شوند. اما فرایند طرح کاتالیزور پروژه کاردانو چطور اجرایی می‌شود؟

در حال حاضر ۱۱ دوره از پروژه کاتالیزور کاردانو انجام شده و سرمایه به ایده‌های مختلف تخصص یافته است. ایده‌های مختلف در ابتدا طرح خود را با یک پیشنهاد مالی در قالب ارز ada ارائه می‌دهند. سپس ایده آن‌ها به رای گذاشته شده و پس از جمع شدن تعداد مشخصی رای، بودجه مورد نظر از طریق سرمایه قفل شده (TVL) در اختیار ایده مورد نظر قرار می‌گیرد. 

در ۱۱ دوره گذشته بیش از ۷ هزار و ۱۱۲ ایده مختلف به رای گذاشته شده که حدود هزار و ۶۳۳ ایده به تصویب رسیده و بالغ بر ۷۹ میلیون دلار به ایده‌های مختلف تخصص یافته است. به گفته سایت Projectcatalyst که مرجع اصلی طرح کاتالیزور پروژه کاردانو است، هرکسی فارغ از هر عاملی، می‌تواند ایده خود را ارائه داده و در صورت واجد شرایط بودن، سرمایه را دریافت کند. 

نماد آبی کاردانو در وسط با موجی آبی در پشت
دوره دوازدهم کاتالیزور کاردانو هم‌اکنون در حال برگزاری است.

چگونه در طرح کاتالیزور پروژه کاردانو شرکت کنیم؟

به‌طور کلی افراد می‌توانند در نقش‌های زیر در پروژه کاتالیزور کاردانو شرکت کنند.

  • ارائه‌دهنده: افراد یا تیم‌ها می‌توانند برای اینکه سرمایه لازم را برای پروژه خود به‌دست آورند، ایده‌های خود را در هر دوره از پروژه کاتالیزور کاردانو ارائه دهند.
  • ارزیاب‌ها: شما می‌توانید با شرکت در هر پروژه کاتالیزور کاردانو، به ایده‌های مختلف رای دهید و سهمی در اجرایی شدن آن‌ها داشته باشید. اما ارزیابی‌ها در چند سطح دسته‌بندی می‌شوند.

LV0: ارزیاب‌های جدید جامعه هستند که برای بررسی و ارزیابی بیش از ۳۰ ایده به طرح کاتالیزور پروژه کاردانو دعوت می‌شوند. این سطح از ارزیاب‌ها فقط پروژه‌ها را بررسی کرده و امکان انتخاب ایده خاصی را ندارند.

LV1: کاربران این سطح که ارزیاب‌های با‌‌تجربه جامعه تلقی می‌شوند، کسانی هستند که قبلا حداقل در یک دوره داور سطح LV0 بوده و هم‌اکنون اجازه دارند تا حداقل ۸۰ پروژه را بازبینی و برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد دهند.

LV2: این سطح از ارزیاب‌ها کسانی هستند که در مرحله نهایی، انتخاب یا رد ایده‌ها را برعهده دارند. در این مرحله امتیازی داده نمی‌شود بلکه ایده‌ها گلچین شده و برای رای‌گیری فرستاده می‌شوند. 

  • رای‌دهندگان: افرادی هستند که به عنوان بخشی از جامعه در طرح کاتالیزور پروژه کاردانو شرکت کرده و به ایده‌های انتخابی رای می‌دهند.
نمای نزدیگ لوگو کاردانو
ارزیاب‌ها در چند دسته برای امتیازدهی صحیح دسته‌بندی می‌شوند

مراحل کاتالیزور کاردانو چیست؟ 

پروژه کاتالیزور کاردانو هر چند ماه یکبار برگزار شده و ایده‌های ارائه شده به رای‌گیری گذاشته می‌شوند. تقریبا هر ایده یا پروژه، سه هفته فرصت دارد تا چالش‌هایی که جامعه برای هر ایده در نظر گرفته است را پشت‌سر بگذارد. اما مراحل اصلی به طور عمده به طریق زیر صورت می‌پذیرد.

مرحله اول؛ ثبت ایده

مرحله اول آغاز پروژه کاتالیزور کاردانو، ثبت ایده‌ها است. در این مرحله که به مدت سه هفته قابل دسترسی است، افراد می‌توانند در سایت IdeaScale ایده‌های خود را با تمام جزئیات تا تاریخ مشخصی ثبت کنند.

پس از گذشتن از تاریخ مصوب، ارائه‌دهندگان با توجه به بازخوردی که از جامعه خود گرفته‌اند، به مدت چهار روز فرصت دارند تا ایده‌های خود را ویرایش و دوباره ثبت کنند. پس از این تاریخ، دیگر امکان هیچگونه تغییری وجود ندارد. ایده‌ها براساس معیارهای زیر امتیازدهی می‌شوند:

  • تاثیرگذاری
  • امکان‌پذیری
  • ارزش مالی 

مرحله دوم؛ بازبینی

امتیازدهی به ایده‌ها، مرحله‌ای است که خود در ۳ مسیر بهم‌پیوسته رخ می‌دهد. پس از اینکه ایده‌ها هرکدام به درستی ثبت شوند، ارزیاب‌های LV0 موظف هستند که تا ۳۰ ایده را بررسی و براساس معیاری که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، به این ایده‌ها امتیار دهند. همچنین داوران LV1 نیز وظیفه بررسی و رتبه‌بندی بالغ بر ۸۰ ایده را برعهده دارند.

نکته مهم در این مرحله این است که امتیاز معیارهایی که بالاتر نیز به آن‌ها اشاره شد، براساس ستاره و از یک تا ۵ انتخاب می‌شوند. 

مرحله سوم؛ رای‌گیری

پس از آنکه ایده‌ها به درستی امتیازدهی شوند، نوبت به رای‌دهی توسط جامعه کاردانو می‌رسد که از طریق برنامه رسمی ProjectCatalyst امکان‌پذیر خواهد بود. برای رای‌دهی نیاز به حداقل ۵۰۰ ارز ada بدون احتساب پاداش مراحل قبل خواهید داشت.

مرحله چهارم؛ اجرای پروژه

نتیجه رای‌ها در سایت ProjectCatalyst قابل مشاهده خواهد بود و تیم‌هایی که موفق به دریافت سرمایه برای اجرایی کردن ایده‌های خود شوند، از طریق راه‌های ارتباطی تعیین شده مطلع خواهند شد و برای ادامه همکاری راهکارهایی به آن‌ها ارائه می‌شود. 

مراحل کاتالیزور کاردانو در قالب اینفوگرافی
مسیر کاتالیزور کاردانو برای جذب سرمایه در این شبکه کاربردی

جمع‌بندی

نوآوری و ایجاد راهکارهایی خلاقانه برای بهبود فضای صنعت کریپتوکارنسی، از وظایف از پیش نوشته شده هر پروژه‌ای است که پا در این دنیای بی‌ حد‌و‌مرز می‌گذارد. کاردانو نیز از همان ابتدا، ارائه‌دهنده راهکارها و روش‌هایی بوده است که بسیاری از افراد فعال در این حوزه را شگفت‌زده کرده است.

یکی از نو‌آوری‌ها، پروژه کاتالیزور کاردانو است که نوعی تامین سرمایه برای ایده‌هایی است که برای اجرایی شدن نیاز به سرمایه دارند. کاردانو این کار را در چندین مرحله انجام می‌دهد که براساس گفته خود آن‌ها، فارغ از مرزهای جغرافیایی، هر شخص یا تیمی می‌تواند از این پروژه استفاده کند.

سوالات رایج

آینده کاردانو چه خواهد بود؟

با توجه به نوآوری‌های تیم کاردانو، آینده درخشانی برای این پروژه می‌توان متصور شد.

آیا کاردانو ۱۰۰۰ دلاری امکان‌پذیر است؟

به نظر زود است تا بتوان راجع‌به آینده ارزهای دیجیتال تصمیم‌گیری کرد. در حال حاضر همچنان کاردانو قیمت زیر یک دلار دارد و تحلیل‌ها چنین قیمتی را متصور نیستند.

منابع: projectcatalyst | emurgo

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید