رمز ارز Atom در شبکه کازماس چیست؟ + تحلیل و بررسی قیمت Atom

صعود احتمالی با پایان بازار خرسی رمز ارز ATOM

طراحی لوگو کازماس cosmos و رمز ارز Atom
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رمز ارز ATOM (توکن کازماس)، بعد از یک افت نسبتا شدید، در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۰.۶۲ درصد رشد داشته و تا مدت‌ها روی ۹.۴۷ دلار ایستاده بود. در این مقاله از رمزینکس، نگاهی بر عملکرد این رمزارز در سال  ۲۰۲۳ انداختیم و آن را تا سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی خواهیم کرد. پیش از بررسی قیمت و ارزش اتم، به معرفی کلی پلتفرم کازماس می‌پردازیم.

معرفی پلتفرم کازماس

کازماس Cosmos شبکه‌ای از بلاکچین‌هاست که با یکدیگر در ارتباط هستند. قبل از معرفی کازماس، هر بلاکچین کاملا جدا بود و به تنهایی کار می‌کرد. این باعث می‌شد تراکنش‌ها کند و محدود باشند و تعامل بین بلاکچین‌ها غیرممکن شود. کازماس با ارائه‌ یک راهکار جدید، دنیای بلاکچین را متحول کرد.

در کازماس، بلاکچین‌ها مثل خطوط راه‌آهن موازی و مستقلی هستند که در قسمتی از راه به‌هم می‌رسند. این خطوط با الگوریتم تحمل خطا (BFT) کار می‌کنند. قلب تپنده پلتفرم، رمز ارز ATOM است. در عرضه اولیه‌ این رمز ارز در سال ۲۰۱۷، ۱۶۸ میلیون توکن ATOM فروخته شد و فقط در نیم ساعت اول بیش از ۱۷ میلیون دلار جذب سرمایه داشت.

بیشتر بخوانید: اینترنت بلاکچین‌ها؛ سفری هیجان‌انگیز به جهان کازموس

طراحی کهکشانی رمز ارز Atom
پلتفرم کازماس به عنوان یک زیرساخت بلاک‌چین با امکانات ویژه برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های قراردادهای هوشمند طراحی شده است.

رقابت داغ بر سر حل مشکل ارتباط بین بلاک‌چین‌ها

بازار ارزهای دیجیتال، پر از پروژه‌هایی است که برای حل مشکل برقراری ارتباط بین بلاکچین‌های مختلف تلاش می‌کنند. پلتفرم کازماس (Cosmos) یکی از آن‌هاست که با رقبایی مثل پولکادات (Polkadot)، ایون (AION) و پنتا (Penta) دست و پنجه نرم می‌کند. باوجودی‌که کازماس برای انجام تراکنش‌ها و تبادل اطلاعات بین بلاکچین‌ها راهکاری ارائه می‌دهد، اما مشکل همکاری بین بلاک‌چین‌ها همچنان وجود دارد. پیدا کردن راه حلی برای این مشکل نه تنها پرداخت‌های بین بلاک‌چینی را ساده می‌کند، بلکه امکان تبادل کامل اطلاعات را نیز ساده خواهد کرد. به همین دلیل، آینده‌ این پروژه به پیشرفت‌هایش بستگی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال مستعد رشد کدامند؟

تحلیل قیمت کازماس در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳ کازماس علی‌رغم بازار نزولی و کاهش قیمت ATOM، موفق شد موقعیتش را در رتبه‌بندی ارزش بازار حفظ کند. بازار خرسی اتم در ژانویه ۲۰۲۳ تا سطح حمایتی ۱۰.۵ دلار سقوط کرد و حتی تا ۷ دلار هم پایین اومد. درنهایت، بعد از یک توقف نزولی و عرضه بیش از تقاضای این رمز ارز، بازار گاوی این رمز ارز خودی نشان داد. بازگشت شکوهمندانه اتم از سطح حمایتی ۸.۵۰ دلار شروع شد و تا سطح مقاومتی ۱۰ دلار پیش رفت.

پیش‌بینی قیمت رمز ارز ATOM: راه رفتن روی زمین داغ

پیش‌بینی دقیق قیمت ارزهای دیجیتال، مثل هر دارایی دیجیتال دیگری، کار خطرناکی است. بازار کریپتو، بازاری غیرقابل پیش‌بینی بوده و نظرات کارشناسان هم در این مورد مختلف است. سایت Digital Coin Price  اعتقاد دارد قیمت ATOM در طول یک سال آینده همچنان سودآور خواهد بود. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند این ارز دیجیتال ممکن است ظرف ۷، ۸ سال آینده به ۱۰۰ دلار برسد. پیش‌بینی سایت Gov Capital نیز برای رمز ارز ATOM صعودی است. آن‌ها حدس می‌زنند قیمت ATOM ممکن است در ۵ سال آینده از مرز ۱۰۰ دلار عبور کند.

از طرف دیگر، سایت Wallet Investor دیدگاه نزولی‌ نسبت به این ارز دارد. پیش‌بینی آن‌ها برای قیمت ATOM براساس تحلیل تکنیکال و شاخص‌های فنی مثل شاخص قدرت نسبی (RSI) است و نشانه‌های صعودی خاصی برای این ارز مشاهده نمی‌کنند. آن‌ها انتظار دارند قیمت رمز ارز ATOM در آینده‌ نزدیک کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: دیکشنری تخصصی اصطلاحات ارز دیجیتال و صرافی (A-Z)

طراحی تحلیل قیمت ارز اتم ATOM
بازار رمزارزها بسیار پویا و تحت تاثیر عوامل مختلفی است. به همین دلیل پیش‌بینی دقیق قیمت رمز ارز Atom همواره می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

پیش بینی قیمت Cosmos در سال ۲۰۲۴

تحلیل‌های فنی قیمت Cosmos در سال ۲۰۲۴ حداقل قیمت این ارز دیجیتال را حدود ۱۰ دلار و حداکثر قیمت آن را نیز همان ۱۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند. به‌طور متوسط انتظار می‌رود قیمت Cosmos در حدود ۹.۹۹ دلار باشد. به این ترتیب، اگر نسبت خرید ارز دیجیتال ATOM در ژانویه ۲۰۲۳ اقدام کرده باشید و در پایان سال ۲۰۲۴ آن را بفروشید، احتمالاً حدود ۱۲.۴ درصد بازده‌ سرمایه‌گذاری خواهید داشت.

پیش بینی قیمت Cosmos در سال ۲۰۲۵

در سال ۲۰۲۵، قیمت Cosmos احتمالاً بین ۲۰.۳۴ تا ۲۴.۱۴ دلار در نوسان خواهد بود. به‌طور متوسط، انتظار می‌رود قیمت هر واحد ATOM در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۱.۰۵ دلار باشد. یعنی قیمت Cosmos نسبت به سال‌های گذشته افزایش ملایمی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انواع ارز دیجیتال؛ راهنمای جامع انواع رمز ارز

پیش‌بینی قیمت Cosmos برای سال ۲۰۲۶

کارشناسان کریپتوکارنسی بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، پیش‌بینی کردند قیمت ATOM در سال ۲۰۲۶ بین حداقل ۳۰.۳۴ دلار و حداکثر ۳۵.۲۲ دلار قرار خواهد گرفت. میانگین قیمت مورد انتظار نیز ۳۱.۱۸ دلار خواهد بود. انتظار می‌رود قیمت Cosmos در سال ۲۰۲۶ نسبت به قیمت فعلی آن افزایش پیدا کند، اما چندان قابل توجه نخواهد بود. در بدترین حالت، قیمت حدودا به نصف قیمت فعلی خود می‌رسد و در بهترین حالت، قیمت چهار برابر قیمت فعلی می‌شود.

آیا آینده درخشانی در انتظار رمز ارز ATOM است؟

کازماس نیز مثل اتریوم پلتفرمی برای قراردادهای هوشمند است و شاید بتوان آن را «یک اتریوم دیگر» هم درنظر گرفت. اما نکته اینجاست از نظر فنی، ساختار کازماس متفاوت‌تر است. بزرگترین مزیت کازماس، کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) بسیار کارآمد و فوق‌العاده آسان آن است. هدف اصلی این پروژه رسیدن به مقیاس‌پذیری نامحدود است. اگر توسعه‌دهندگان بتوانند به مقیاس‌پذیری بالا دست پیدا کنند، قیمت کازماس ممکن است به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند و باعث مهاجرت توسعه‌دهندگان از اتریوم به کازماس شود.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

جمع‌بندی

در این مطلب، پیش‌بینی از وضعیت کازماس و رمز ارز ATOM ارائه دادیم. لطفا توجه داشته باشید پیش‌بینی‌ قیمت ارزهای دیجیتال همیشه با کمی عدم قطعیت همراه هستند و عوامل مختلفی بر قیمت Cosmos تاثیر می‌گذارند. تحلیل‌های این مطلب صرفا پیش‌بینی بوده و قطعیتی راجع به آن‌ وجود ندارد. بنابراین، بهتر است پیش از هر اقدامی، مدیریت سرمایه را درنظر گرفته‌ و با آگاهی کامل معامله کنید.

سوالات رایج

رمز ارز ATOM چگونه ذخیره می‌شود؟

برای ذخیره ارز دیجیتال ATOM، می‌توانید از کیف‌پول‌های رمزارزی که از ATOM پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. این کیف‌پول‌ها می‌توانند کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری یا آنلاین باشند که امنیت و دسترسی به توکن‌های شما را تضمین می‌کنند.

ATOM چیست؟

ATOM رمزارزی است که برای شبکه Cosmos استفاده می‌شود. Cosmos یک پلتفرم بلاک‌چین است که امکان ایجاد و ارتباط بین چندین بلاک‌چین را فراهم می‌کند. ATOM به عنوان توکن اصلی شبکه Cosmos استفاده می‌شود و نقش اصلی در اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ارتقاء شبکه دارد.

منبع: medium

به این مقاله امتیاز دهید
مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
درباره مهسا رحمانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید