بیبل که ارز دیجیتال آن با نماد اختصاری BBL در بازار نمایش داده می‌شود، یکی از پروژه‌های محبوب بلاک‌چینی است که به‌طور تخصصی در زمینه امنیت اطلاع کاربران و صاحبان کیف پول‌های ارز دیجیتال کار می‌کند. به بیان دیگر، بیبل یک پیام‌رسان ایمن و غیرمتمرکز را توسعه داده است که امکان تعامل کیف پول‌های ارز دیجیتال را با یکدیگر فراهم می‌سازد. 

بسیاری از متخصصین نیز معتقد هستند که تاکنون چنین پیام‌رسانی در فضای ارزهای دیجیتال وجود نداشته است و آینده بیبل را بسیار روشن پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما واقعیت و آینده ارز بیبل چه خواهد بود؟ در این مطلب از صرافی رمزینکس به تحلیل ارز بیبل و آینده آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید. 

بررسی ویژگی‌ها و مزایای پروژه بیبل 

چیزی که هم‌اکنون بیبل به‌طور تخصصی روی آن کار می‌کند، پیام‌رسان بیبل است و می‌توان ۹۹ درصدِ آینده قیمت ارز بیبل را به آینده این پیام‌رسان مربوط کرد. در بخش زیر می‌توانید ویژگی‌های این پیام‌رسان و مزایای آن نسبت به سایر پیام‌رسان‌های عادی و متمرکز را مشاهده کنید: 

  • امنیت بالا: به دلیل استفاده از بلاک‌چین در پیام‌رسان بیبل، داده‌ها بر خلاف پیام‌رسان‎‌های متمرکزی مثل واتساپ که گاها با مشکلات امنیتی رو‌به‌رو هستند، در یک محل مشخص ذخیره نمی‌شوند، بلکه بین بلوک‌های مختلف تقسیم‌شده و به همین دلیل، نفوذ و دسترسی به آن‌ها برای یک عامل خارجی، تقریبا غیرممکن است. 
  • سرعت پردازش بالا: استفاده از بلاک‌چین به پیام‌رسان بیبل این امکان را داده است تا در سرعت بسیار بالایی پیام‌هایی که در بین افراد رد و بدل می‌شوند را پردازش کند.
  • امکان تبادل توکن‌های مختلف در پیام‌رسان: همان‌طور که گفته شد، استفاده از پیام‌رسان بیبل، با اتصال کیف پول ارز دیجیتال به آن ممکن است و با توجه به این موضوع، علاوه‌بر چت کردن، کاربران می‌توانند توکن‌های دلخواه‌شان را با یکدیگر تبادل کنند. 
  • غیرمتمرکز بودن: بیبل یک پیام‌رسان کاملا غیرمتمرکز بوده و برای اتصال به آن تنها نیاز به اتصال کیف پول ارز دیجیتال خود به آن دارید. به عبارتی، بر خلافِ استفاده از پیام‌رسان‌های متمرکز، برای استفاده از بیبل نیازی به افشای هویت و ورود اطلاعاتی مانند ایمیل و شماره تلفن خود در پیام‌رسان ندارید و می‌توانید به‌صورت کاملا ناشناس از آن استفاده کنید. 

پیشنهاد خواندنی: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال؛ گامی مهم در دنیای رمزارزها

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانیم بگوییم که پیام‌رسان بیبل تقریبا اولین و بهترین پیام‌رسان بلاک‌چینی غیرمتمرکز با امکان تعامل کیف پول‌های ارز دیجیتال است. به زبان ساده‌تر، با توجه به ماهیت و وایت‌پیپر پروژه بیبل، می‌توان حدس زد که پروژه تا حد زیادی معتبر و آینده‌دار است و نمی‌توان کاربرد آن را به میم‌کوین‌ها یا شت‌کوین‌ها تشبیه کرد.

علاوه‌بر این، امروزه پیام‌رسان‌های بزرگی از جمله تلگرام در حال روی آوردن به بلاک‌چین هستند و در حال حاضر، تلگرام توکن خود را ایجاد کرده است که قابل تبادل در کیف پول همین پیام‌رسان است. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از ترکیب پیام‌رسان‌ها و بلاک‌چین، کم‌کم در حال رایج‌‌شدن است و اگر بیبل نیز با توسعه خود، در این زمینه خوب عمل کند، می‌تواند انتظار یک رشد قیمت خوب برای ارز دیجیتال این پروژه را در بلندمدت در نظر گرفت. اما نمودار قیمت به ما چه می‌گوید؟ تکلیف آینده این ارز در بلندمدت و  میان‌مدت چه می‌شود؟ در بخش بعدی این موضوع را بررسی می‌کنیم. 

پیشنهاد خواندنی: بررسی جامع تون کوین (TON)؛ ارز معروف پیام‌رسان تلگرام

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتلل بیبل 

در تحلیل آینده قیمت یک ارز، علاوه‌بر تحلیل فاندامنتال و بررسی ویژگی‌ها و ماهیتِ آن، باید نمودار قیمت و وضعیت تکنیکال آن را نیز در نظر بگیریم. با توجه به اینکه بیبل ارز نوپایی به حساب می‌آید و در سال ۲۰۲۴ عرضه شده، نمودارهای هفتگی و ماهیانه آن چندان کامل نشده‌اند. به همین دلیل، مبنای ما برای تحلیل تکنیکال میان‌مدت این ارز نمودار روزانه خواهد بود که می‌توانید تصویر آن را در بخش زیر مشاهده کنید:

در تحلیل آینده قیمت یک ارز، علاوه‌بر تحلیل فاندامنتال و بررسی ویژگی‌ها و ماهیتِ آن، باید نمودار قیمت و وضعیت تکنیکال آن را نیز در نظر بگیریم.
تحلیل ارز بیبل بر اساس پارامترهای تکنیکال

در نمودار روزانه، کمی اوضاع فرق می‌کند و شاید نشانه‌های خوبی از صعود قیمت در آینده نزدیک وجود نداشته باشد. همان‌طور که می‌بینید بیبل در هنگام عرضه اولیه، مانند تمامی ارزهای نوپا رشد خوبی را تجربه کرده و سپس یک روند نزولی را آغاز کرده است که تا به الان (آپریل ۲۰۲۴) ادامه دارد. 

پیشنهاد خواندنی: راهنمای جامع نحوه خرید تون کوین و انتقال به تون کیپر 

در راستای این روند نزولی، بیبل دو سطح حمایت در محدوده‌های قیمت ۰.۱۶۱۰۰ تا ۰.۱۷۰۰۰ و ۰.۱۲۰۰۰ تا ۰.۱۲۵۰۰ دلار ساخته بود که رو به پایین شکسته شدند و اکنون نقش سطوح مقاومتی قدرتمندی را بازی می‌کنند. با این اوصاف، می‌توان روند کلی و میان‌مدت ارز بیبل را در ماه آپریل سال ۲۰۲۴ نزولی دانست. 

به عبارت دیگر، شاید تا زمانی که قیمت بیبل نتواند سطح مقاومت اول خود که در محدوده قیمت ۰.۱۲۰۰۰ تا ۰.۱۲۵۰۰ دلار است را رو به بالا بشکند، نتوان امیدی به رشد قیمت آن داشت و روند آن را نزولی دانست. پس بهتر است تا زمان شکستن این مقاومت روبه‌بالا، از سرمایه‌گذاری روی این ارز بپرهیزیم یا به میزان کم و به‌صورت پله‌ای روی بیبل سرمایه‌گذاری کنیم. 

سخن آخر 

در این مقاله از صرافی رمزینکس، با تحلیل ارز بیبل (beable) همراه شما بودیم. شما می‌توانید در صورت تمایل به خرید ارز بیبل و سایر ارزهای دیجیتال، به صرافی رمزینکس مراجعه کنید. لازم به ذکر است که احراز هویت در صرافی رمزینکس به‌صورت آنلاین و کمتر از یک روز طول می‌کشد و پس از آن می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را در این صرافی بدون تاخیر مشاهده کرده و هر کدام را که خواستید در کسری از ثانیه، خرید و فروش کنید. 

سوالات متداول  

بیبل چیست؟

بیبل یک پروژه بلاک‌چینی است که در زمینه توسعه یک پیام‌رسان غیرمتمرکز و مخصوص تعامل کیف پول‌های ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. 

آینده بیبل در بلندمدت چه خواهد شد؟

بیبل پروژه معتبری است و می‌توان پیش‌بینی کرد که با افزایش محبوبیت پیام‌رسان‌های بلاک‌چینی در بلندمدت موفق خواهد بود.