بهترین کیف پول پندل (Pendle)؛ معرفی ۴ ولت ارز دیجیتال پندل

بهترین کیف پول پندل کدام است؟ آشنایی با ۴ ولت ارز دیجیتال پندل

لوگوی ارز دیجیتال پندل با پس زمینه آبی
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳

بی‌شک کیف پول‌های دیجیتالی امروزه بهترین بستر برای ذخیره رمزارزها هستند. برای انتخاب کیف پول پندل (Pendle) هم باید به این نکته توجه داشت که هدف خریدار از خریداری این دارایی چیست؟ به طور کلی، انتخاب‌های زیادی وجود دارد اما بهترین کیف پول پندل علاوه بر در نظر گرفتن هدف استفاده از آن، به فاکتورهای دیگری هم وابسته است. در ادامه به بررسی این موارد پرداخته می‌شود.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین کیف پول پندل کدام است؟

یکی از مهم‌ترین نیازهای معامله‌گران ارزهای دیجیتال، ذخیره‌سازی دارایی‌های خود در یک محل امن است. کیف پول‌های دیجیتال دقیقا همین نیاز را برآورده می‌کنند. ارز دیجیتال پندل هم نیاز به یک جایگاه امن ذخیره‌سازی دارد. انواع مختلفی از کیف پول‌ها شامل کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد که از این دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند. به طور کلی فاکتورهایی که باید در انتخاب ولت مورد اهمیت باشد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امنیت: قطعا مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ولت، امنیت آن است که باید از دارایی کاربران صیانت کند. کیف پول‌های شناخته‌شده‌تر که دارای اعتبار بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال هستند، امنیت بیشتری نسبت به بقیه دارند. تراست ولت، کوین بیس، متامسک و لجر امن‌ترین گزینه‌ها هستند.
  • هدف از استفاده: پس از اطمینان از امنیت و اعتبار کیف پول، باید هدف استفاده از آن مشخص شود. بسیاری از افراد یک دارایی را خریداری می‌کنند و به عنوان هولدر (Holder) آن را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند. کیف پول سخت‌افزاری مناسب این افراد است. بقیه افراد بهتر است از کیف پول نرم‌افزاری استفاده کنند.
  • ارائه خدمات: یکی دیگر از ارکان مهم در انتخاب کیف پول ارائه خدمات است که باید از موارد مورد نظر پشتیبانی کند. به عنوان مثال اگر فردی بخواهد تبادلات خود را در شبکه اتریوم انجام دهد باید کیف پولی را انتخاب کند که پندل را با این استاندارد داشته باشد.

معرفی بهترین کیف پول‌های پندل

در ماه‌های ابتدایی که ارز دیجیتال پندل معرفی شده بود، کیف پول‌های زیادی قابلیت پشتیبانی از آن را نداشتند. امری که کاملا معمول است و جای تعجب ندارد. اما حالا کیف‌پول‌های زیادی از این دارایی دیجیتال خاص پشتیبانی می‌کنند. لجر، متامسک، تراست ولت، آی توکن و کوین بیس تنها نمونه‌هایی برای ولت ارز دیجیتال پندل هستند.

در اینجا به چهار مورد از بهترین ولت‌های پندل اشاره شده است:

۱- لجر (Ledger)

صفحه پشتیبانی لجر از پندل
در کیف پول لجر امکان خرید مستقیم ارز پندل وجود ندارد.

لجر ولتی است که تقریبا اکثر فعالین حوزه ارزهای دیجیتال با آن آشنایی دارند. این کیف پول سخت‌افزاری قابلیت‌های زیادی را در اختیار دارندگان پندل قرار نمی‌دهد. آن‌ها تنها می‌توانند این دارایی را در یک جای امن ذخیره‌سازی کنند و از امکان انجام تبادلات یا استیک کردن برخوردار نیستند.

۲- تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت کیف پول محبوبی است که از پندل در ۳ شبکه مختلف آربیتروم، اتریوم و بایننس پشتیبانی می‌کند. Trust Wallet امکانات زیادی برای این دارایی دیجیتال فراهم نکرده و حداکثر امکان مبادله (Swap) آن با دیگر رمزارزها را میسر ساخته است. با این حال یک محصول قدرتمند و امن برای کار با دارایی‌های دیجیتال شناخته می‌شود و گزینه خوبی برای ذخیره‌سازی ارز پندل است.

۳- سیف پل (SafePal)

سیف پل هم به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین ولت‌ها، پندل را در لیست دارایی‌های خود اضافه کرده است. این کیف پول هم مانند تراست ولت تنها قابلیت تبادلات پندل را در ۳ شبکه آربیتروم، بایننس و اتریوم فراهم کرده و هیچ قابلیت دیگری به آن اضافه نکرده است.

۴- اتمیک ولت (Atomic Wallet)

صفحه پشتیبانی اتمیک ولت از رمز ارز پندل با پس زمینه سفید
اتمیک ولت در کنار ارسال و دریافت توکن، امکان تبادلات با رمزارزهای دیگر را هم برای پندل فراهم کرده است.

اتمیک ولت که به واسطه رابط کاربری و امکانات خوب خود محبوب شده است، از طرفی قابلیت پشتیبانی از ارسال و دریافت توکن را دارد و از طرفی امکان تبادلات (Swap) بین ارزهای مختلف را برای پندل فراهم کرده است. شاید بتوان گفت با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف، اتمیک ولت بهترین انتخاب برای کیف پول پندل باشد.

جمع‌بندی

لوگوی پندل روی کاغذ
مهم‌ترین نکته در انتخاب ولت پندل، اعتبار کیف پول است.

در این مطلب به معرفی کیف پول پندل و معروف‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره این رمز ارز اشاره شد. همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، انتخاب بهترین کیف پول پندل نیازمند بررسی فاکتورهای مختلف و هدف استفاده از آن دارد. شاید بتوان گفت معتبرترین نام، تراست ولت و امن‌ترین کیف پول، لجر است.

سوالات رایج

بهترین کیف‌پول پندل کدام است؟

انتخاب‌ها براساس نوع استفاده متفاوت است، اما بهترین کیف پول از نظر امنیت بیشتر، لجر و از نظر فراهم‌سازی قابلیت‌های مختلف، متامسک است. تراست ولت در نقطه‌ای بین این دو قرار دارد.

چرا باید پندل خرید؟

ارز دیجیتال پندل از جمله دارایی‌هایی است که پتانسیل رشد بالایی دارد. این رمزارز تا الان هم در ثبت قیمت‌های تاریخی خود بسیار موفق بوده به طوری که طی یکسال گذشته بیش از ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

کیف‌پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری؟ کدامیک مناسب ذخیره‌سازی پندل است؟

بسته به نوع انجام فعالیت، کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاربردهای متفاوتی دارند. کیف پول‌های سخت‌افزاری که عموما کاربرد کمتری دارند تنها برای ذخیره‌سازی دارایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیف پول‌های نرم‌افزاری چون قابلیت‌های زیادی اعم از مبادله و اتصال به پلتفرم‌های مبادلاتی مختلف دارند، مناسب ذخیره نسبتا موقتی هستند. نقطه قوت کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بیشتر آن‌ها نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری است. البته باید توجه داشت که کیف پول‌های نرم‌افزاری هم به این راحتی قابل نفوذ و هک کردن نیست.

خریداری ارز پندل در کدام شبکه بلاکچینی بهتر و منطقی‌تر است؟

از آن جایی که پندل در سه شبکه اتریوم، بایننس و آربیتروم پشتیبانی می‌شود، بهترین انتخاب می‌تواند بایننس باشد. شبکه بایننس نسبت به اتریوم کارمزد به مراتب کمتری برای تبادلات خود دارد و همین می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید ارز دیجیتال پندل در چارچوب بایننس باشد. البته آربیتروم هم به عنوان راهکار لایه دوم اتریوم گزینه مطلوبی است اما پشتیبانی تبادلات آن در انواع صرافی‌ ارز دیجیتال ممکن است چالش برانگیز باشد.

منابع: Pendle.Finance | Coincarp

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید