در بین میم‌کوین‌هایی نظیر شیبا یا دوج‌کوین که نماد آن‌ها در بازار با تم سگ به نمایش درآمده است و همه آن‌ها در برخی از دوره‌های زمانی با رشد قابل توجهی همراه بودند، میم‌کوین مشابهی به نام بونک قرار دارد. ارز بونک به‌تازگی محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به آینده آن کنجکاو هستند. در این مقاله از صرافی رمزینکس به تحلیل ارز بونک و بررسی آینده آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

معرفی ارز بونک 

ارز بونک یک میم‌کوین است که در سال ۲۰۲۲ روی شبکه سولانا توسعه داده شد. این میم‌کوین مانند ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا با تم سگ پا به میدان گذاشت و با نماد اختصاری BONK در بازار به نمایش گذاشته می‌شود. از ابتدا، هدف توسعه این ارز تامین نقدینگی پلتفرم‌های غیرمتمرکز در شبکه سولانا بوده که بخشی از نقدینگی خود را از دست داده‌اند؛ اما بونک همچنان یک میم‌کوین به شمار می‌رود. 

اهداف آینده ارز بونک (تحلیل بلندمدت) 

در تحلیل ارز BONK، ما باید دو شیوه اصلی تحلیل از جمله تحلیل فاندامنتال را در نظر بگیریم. یکی از مواردی که تا حد زیادی در تحلیل فاندامنتال و بلندمدت ارز بونک به ما کمک می‌کند، بررسی اهداف پروژه در آینده است. فارغ از اینکه بونک یک میم‌کوین به شمار می‌رود؛ اما اهداف زیر را برای توسعه پروژه در سر دارد:

  •  راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز 
  • راه‌اندازی یک خیریه غیرمتمرکز
  • راه‎اندازی یک رسانه اجتماعی 
  • راه‌اندازی یک پلتفرم برای اجرای بازی‌های بلاکچینی 

با توجه به اینکه در حال حاضر (سال ۲۰۲۴) ارز بونک تنها حدود دو سال است که در بازار وجود رسمی دارد، هیچ‌کدام از این اهداف تا به حال محقق نشده‌اند؛ اما اگر هر یک از آن‌ها در آینده اجرایی شوند، به احتمال زیاد شاهد افزایش شدید قیمت ارز بونک خواهیم بود. 

برای اینکه متوجه شوید، کدامیک از این اهداف اجرا شده‌اند یا در حال اجرا هستند، می‌توانید اخبار مربوط به ارز بونک را در رسانه‌های مربوط دنبال کنید. یکی از این رسانه‌ها سایت coinmarketcap است که تمامی اخبار مربوط به یک ارز را در رسانه‌های مختلف جمع‌آوری کرده و یک‌جا نشان می‌دهد. شما می‌توانید از طریق این لینک و در بخش news، اخبار مربوط به بونک را در سایت کوین مارکت کپ دنبال کنید. 

پیشنهاد خواندنی: نگاهی به ارز بونک در گذشته و آینده

تحلیل تکنیکال ارز بونک

دومین قدم برای تحلیل ارز bonk، تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار آن است. در حال حاضر بهترین گزینه برای تحلیل بلندمدت و میان‌مدت ارز بونک به دلیل قدمت آن، نمودار روزانه است. تصویر زیر شامل نمودار کندل استیک روزانه ارز بونک است که یک سطح حمایت اصلی و مقاومت‌های ارز بونک در آن نمایش داده شده است:

برای تحلیل ارز بونک لازم است نمودار قیمت آن را بررسی کرد.
نمودار کندل استیک روزانه ارز بونک

همان‌طور که می‌بینید، ارز بونک حدود یک سال پس از عرضه با رشد شدیدی همراه بوده و سقف تاریخی خود را ثبت کرده است. پس از این رشد و مانند تمامی ارزهای دیجیتال، روند این ارز به حالت نزولی بازگشته و قیمت آن به دلیل ذخیره سود سرمایه‌گذاران کاهش یافته است. 

با این حال پس از تجربه این روند نزولی، در میانه موج صعودی، قیمت دوباره افزایش داشته و یک سطح حمایتی در محدوده قیمتی ۰.۰۰۰۰۱۹۱۹ تا ۰.۰۰۰۰۱۹۵۹ دلار ساخته که با رنگ بنفش در نمودار مشخص شده. این حمایت، سطحِ قدرتمندی به شمار می‌‌رود؛ زیرا هم‌اکنون در ماه آپریل سال ۲۰۲۴، در صورت رسیدن قیمت به این سطح حمایتی، شامل برخورد دوم قیمت با آن هستیم که احتمال افزایش قیمت را بسیار بالا می‌برد. به همین دلیل، می‌توانیم بگوییم تا زمانی که قیمت بالای این سطح حمایتی باشد، نمی‌توانیم احتمال کاهش شدید آن را در بلندمدت داشته باشیم و این سطح حمایتی، نقطه خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. 

همچنین در نمودار روزانه دو سطح مقاومت اصلی روبه‌روی ارز بونک در محدوده‌های ۰.۰۰۰۰۲۹۶۰ تا ۰.۰۰۰۰۳۰۰۰ و ۰.۰۰۰۰۳۶۹۰ تا ۰.۰۰۰۰۳۷۳۰ دلار قرار دارد که می‌توانیم در صورت برخورد قیمت با این سطوح شاهد کاهشِ آن باشیم. 

پیشنهاد خواندنی: پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ با تکیه بر ۸ فاکتور مهم

آیا ارز دیجیتال بونک برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ 

اینکه سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال می‌تواند مناسب باشد یا خیر، بیشتر بستگی به استراتژی شخصی سرمایه‌گذاری و میزان بودجه شما دارد. اما به‌طور کلی، بونک یک ارز نوپا و میم‌کوین به شمار می‌رود و همان‌طور که می‌تواند در زمان کمی، سود بزرگی نسیب شما کند، همزمان می‌تواند با ضرر بزرگی نیز برای شما در همین مدت زمان همراه باشد و سرمایه‌گذاری روی آن ریسک بالایی دارد. 

به همین دلیل، بهتر است تا اگر قصد سرمایه‌گذاری روی این ارز را دارید، روی سطوح حمایت کلیدی که در بخش قبلی بررسی شد، خریدهای خود را انجام دهید و سعی داشته باشید تا درصد کمتری از سبد سرمایه‌گذاری خود را به این ارز دیجیتال اختصاص دهید. 

سخن آخر 

در این مقاله از صرافی رمزینکس، با تحلیل ارز بونک از جهت‌های مختلف، همراه شما بودیم. اگر شما نیز قصد خرید ارز بونک و سایر ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید این کار را به راحتی از طریق صرافی رمزینکس انجام دهید.

در صرافی رمزینکس می‌توانید با ثبت‌نام و انجام احراز هویت آنلاین در عرض یک روز، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را مشاهده کرده و با بهره‌مندی از امکانات معاملاتی مختلف، هر کدام از این ارزها مانند بونک را در کسری از ثانیه خریداری کنید. 

سوالات متداول 

مهم‌ترین اهداف آینده ارز بونک چیست؟

مهم‌‌ترین اهداف آینده ارز دیجیتال بونک می‌توانند شامل راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز و پلتفرمی برای اجرای بازی‌های ویدیویی باشند. 

آیا سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال بونک ریسک کمی دارد؟

به دلیل اینکه بونک یک میم کوین با قدمت کم در بازار کریپتو است، سرمایه‌گذاری روی آن ریسک بسیار بالایی را به همراه دارد و بهتر است درصد کمی از سبد خرید خود را به آن اختصاص دهید. 

مهم‌ترین سطح حمایتی ارز بونک در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۹۱۹ تا ۰.۰۰۰۰۱۹۵۹ دلار یک سطح حمایت مهم برای ارز دیجیتال بونک وجود دارد که با برخورد قیمت به این سطح می‌توانیم انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم. 

منابع: coinmarketcap