ارزداگ ویف هت هم‌اکنون به عنوان پیشتاز رالی فعلی میم‌کوین‌ها ظاهر شده است، که باعث احیای اکوسیستم سولانا شده و چند روز پیش به یک سقف تاریخی جدید رسیده است. در نتیجه، اکنون جایگاه سومین میم‌کوین بزرگ (بعد از دوج کوین و شیبا) را از نظر ارزش بازار در اختیار دارد.

اما نحوه‌ی عملکرد WIF طی ماه‌های گذشته چه بوده؟ آینده‌ی آن چگونه خواهد بود؟ آیا امکان دارد که این مقام سوم به زودی تبدیل به مقام دوم و یا حتی اول شود؟ پس بهتر است در این مقاله‌ی تحلیلی همراه ما باشید تا بتوانیم در کنار هم به پاسخ این پرسش‌ها و دیگر پرسش‌های مربوط به آینده‌ی این ارز، دست یابیم.

تحلیل ارز داگ ویف هت؛ نگاه به اکنون

اگر هنوز مقاله‌ «ارز داگ ویف هت چیست» را نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن را مطالعه کرده و سپس به خواندن این تحلیل بپردازید. ارز دیجیتال داگ ویف هت که از سال ۲۰۲۳ در بلاکچین سولانا منتشر شد، این سومین میم‌کوین مهم بازار کریپتوکارنسی (بعد از دوج‌کوین و شیبا) نوسانات زیادی به خود دیده و رکوردهای زیادی را شکسته، ولی اکنون که در حال نگارش این مقاله هستیم، دیگر از آن نوسان‌های اعجاب‌آور خبری نیست.

در مورد تحلیل وضعیت کنونی یک میم‌کوین باید تا حد بسیار زیادی بحث تحلیل بنیادین (یا به اصطلاح حرفه‌ای‌ها Fundamental) را فراموش کرده و به تحلیل تکنیکال بسنده کنید، چرا که میم‌کوین‌ها به نسبت دیگر توکن‌ها و ارزهای موجود در بازار کریپتو، اکثرا از پشتوانه‌ی مادی خاصی برخوردار نبوده و بیشتر بر دوش و اعتبار طرفداران خود سوارند.

اگر به معروف‌ترین سایت تحلیل تکنیکال یعنی تریدینگ ویو سری بزنید و به جستجوی جفت ارز WIF/USDT بپردازید و نمودار متعلق به این جفت‌ارز در صرافی بایننس را انتخاب کرده و آن را بر روی بازه‌ زمانی یک ساعت بگذارید، با این صحنه مواجه می‌شوید.

تحلیل ارز داگ ویف هت در صرافی بایننس
نمودار یک ساعته‌ی جفت‌ارز WIF/USDT  در صرافی بایننس

خط‌چین زردرنگ نشان‌دهنده‌ی کمترین قیمت این جفت‌ارز در صرافی بایننس از آغاز کار (یعنی یک دلار آمریکا) تاکنون، و خط‌چین سفیدرنگ نشان‌دهنده‌ی بیشترین قیمت (یعنی ۴.۸۷۷۷ دلار آمریکا) است. عدد سبزرنگ قیمت کنونی یعنی ۲.۷۴۵۴ دلار آمریکا را نشان می‌دهد که حدودا ۴۵ درصد کمتر از روزهای اوج است.

با نگاهی به این نمودار و به‌راحتی مشاهده می‌شود که به خاطر نوسانات تقریبا بی‌الگوی این ارز، امکان کشیدن خطوط مقاومت و حمایت برای آن وجود ندارد، چرا که این خطوط باید دارای بیش از دو محل اصابت با نمودار باشند؛ ولی هیچ تحلیلی بر اساس اصول تکنیکال بر روی ارز داگ ویف هت وجود ندارد.

پیشنهاد خواندنی: تحلیل تکنیکال با استفاده از تریدینگ ویو

از آن‌جایی که طبق اطلاعات ارز داگ ویف هت در سایت Coinmarketcap.com، این ارز از حجم بازار خوبی برخوردار بوده و همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید (نمودار در زیر، متعلق به بازه‌ی زمانی روزانه بوده و با نمودار مربوط به عکس قبل متفاوت است) همچنان رتبه‌ی آن از نظر مارکت کپ ۴۲ و از نظر حجم بازار ۱۷بوده و ارزش بازار آن حدود ۲.۷۷ هزارمیلیارد دلار است.

اطلاعات ارز داگ ویف هت در سایت کوین مارکت کپ
صفحه‌ به ارز Dogwifhat (WIF) در سایت Coinmarketcap

اگرچه اخبار و رویدادهای چند روز گذشته باعث سقوط چند درصدی تمام ارزهای دیجیتال و از همه مهم‌تر سقوط قیمت بیت‌کوین شد، ولی همانطور که مشاهده می‌کنید این روند در حال بازگشت و تبدیل به روند صعودی است و فعلا می‌توان گفت که جایی برای نگرانی نیست.

تحلیل بلندمدت ارز داگ ویف هت؛ امید به آینده

همان‌طور که تحلیلگران تکنیکال می‌دانند، تحلیل آینده‌ی یک ارز بدون تحلیل گذشته‌ی آن ممکن نبوده یا بسیار سخت است. وقتی مجددا به سایت تحلیل تکنیکال Tradingview.com سری بزنیم و به جستجوی جفت ارز WIF/USDT بپردازیم، نمودار متعلق به این جفت‌ارز در صرافی بایننس را انتخاب کرده و این‌بار آن را بر روی بازه‌ی زمانی یک‌روز بگذاریم، می‌بینیم این سگ کلاه‌پوش آن‌قدر جوان است که تحلیل گذشته‌اش اطلاعات خاصی به دست نخواهد داد.

تحلیل بلندمدت ارز داگ ویف هت و بررسی آینده آن
نمودار روزانه‌ ارز داگ ویف هت

با یک شمارش ساده از این نمودار شمعی که هر شمع نماینده‌ی یک روز است متوجه خواهید شد که از سگ کلاه‌پوش در لحظه‌ی نگارش این مقاله، تنها ۴۲ روز است که در صرافی بایننس زندگی می‌کند.

در ادامه سعی خواهیم کرد تا آینده‌ی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارز داگ ویف هت را پیشی‌بینی کنیم.

پیشنهاد خواندنی: الگوی کندل استیک مرد دار آویز (Hanging Man) چیست و چگونه از آن باید سیگنال فروش گرفت؟

آینده‌ی کوتاه‌مدت (تا یک ماه آینده)

اخبار و اتفاقاتی که ممکن است منجر به تحولات مثبت یا منفی گردد، می‌تواند قیمت را افزایش یا کاهش دهد، از این نظر ارز داگ ویف هت تا به حال اخبار منفی بسیار کمی داشته و با توجه به اینکه شالوده‌ی آن بر روابط انسانی و ساخت جامعه‌اش بنا شده، لذا پیش‌بینی از این نظر مثبت خواهد بود.

احساسات بازار که همانا اعتماد کلی سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال است نیز می‌تواند بر قیمت رمزارزها تاثیر بگذارد، که از قضا داگ ویف هت در این زمینه نیز از خوب‌های کریپتوکارنسی است.

مبحث مقررات یا محدودیت‌های دولتی نیز می‌تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، و در این زمینه نیز تا به حال ارز داگ ویف هت هیچ مشکل خاصی با دولت‌ها و قانون‌گذاران بین‌المللی نداشته است.

بر اساس این موارد که همگی بخشی از تحلیل روانشناختی بازار (یا به قول حرفه‌ای‌ها Sentimental) است، و مقاومت‌های ارز داگ ویف هت که به صورت خطوط افقی قرمزرنگ ترسیم شده‌اند و در ادامه خواهید دید، قیمت پیش‌بینی شده برای ماه آینده می‌تواند بین ۲.۵ الی ۳ دلار باشد.

آینده‌ی میان‌مدت (از یک تا ۶ ماه آینده)

ادراک عمومی و هیاهوی پیرامون Dogwifhat و گسترده‌تر شدن بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت آن تاثیر بگذارد.

همچنین تغییرات در مقررات و سیاست‌های دولتی نیز می‌تواند کل بازار ارزهای دیجیتال از جمله Dogwifhat دچار تغییرات مهمی کند.

نوآوری‌هایی که هر روزه در فناوری بلاک‌چین رخ می‌دهد نیز می‌تواند بر پذیرش عمومی و ارزش Dogwifhat تأثیر بسزایی بگذارد، گرچه نباید نقش رویدادهای پیش‌بینی نشده مانند هک شبکه یا نقض امنیت که بسیار در قیمت و ترس و طمع سرمایه‌گذاران موثر است را نیز از یاد برد.

در انتها با توجه به مسائلی که مطرح کردیم و مقاومت‌های ارز داگ ویف هت که به‌صورت خطوط افقی قرمزرنگ ترسیم شده‌اند و در ادامه خواهید دید، می‌توان محدوده‌ی قیمتی ۳.۲ الی ۳.۶ را برای آینده‌ی ۶ ماهه‌ی WIF فرض کرد.

پیشنهاد خواندنی: آینده ارز شیبا (SHIB) و هرآنچه باید در مورد قیمت شیبا در آینده تا سال ۲۰۲۵ بدانید!

آینده‌ی کوتاه‌مدت (بیش از یک‌سال آینده)

هرچه به آینده‌ی دورتری نگاه کنیم پیش‌بینی‌ها به حدس و گمان نزدیک‌ترند و هیچ‌گاه از یاد نبرید که حرفه‌ای‌ترین تحلیلگران بازار نوپای ارزهای دیجیتال نیز در بهترین حالت، تنها تا ۵۰-۶۰ درصد پیش‌بینی‌های درست داشته‌اند. قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند در دوره های کوتاه به طور قابل توجهی نوسان داشته باشد و پیش‌بینی‌های بلندمدت را چالش برانگیز کند.

از طرفی رویدادهای غیرمنتظره مانند تغییرات نظارتی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی یا بحران‌های اقتصادی کشورهای بزرگ و مهم، می‌توانند به‌طور قابل توجهی بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند.

از یاد نبرید که بازار ارزهای دیجیتال به شدت تحت تاثیر حدس، گمان و هیاهو است، و جدا کردن ارزش واقعی ارزها از احساسات بازار را بسیار دشوار می‌کند.

با تمامی این تفاسیر و با توجّه به مقاومت‌های ارز داگ ویف هت که به‌صورت خطوط افقی قرمزرنگ ترسیم شده‌اند و در ادامه خواهید دید، برای بازه‌ی ۶ ماه الی ۵ ساله‌ی این ارز، می‌توان قیمتی بین ۳.۶ الی ۵ دلار را نیز متصور بود.

خطوط مقاومت ارز داگ ویف هت و پیش‌بینی آینده‌ی آن

اگر بخواهیم با اعتماد به همین خطوط مقاومت و طرز رفتار WIF به اخبار و اتفاقات سیاسی و اجتماعی الگوسازی کنیم و پارا فراتر از ۵ سال آینده نیز بگذاریم، پیش‌بینی قیمت داگ ویف هت تا سال ۲۰۳۰ به این صورت خواهد بود.

سال میلادیقیمت به دلار آمریکا
۲۰۲۵۲.۹۷
۲۰۲۶۳.۲۷
۲۰۲۷۳.۵۹
۲۰۲۸۳.۹۵
۲۰۲۹۴.۳۵
۲۰۳۰۴.۷۸

مجددا لازم به ذکر است که نمودار شمعی یک موجود زنده نیست که رفتارش قابل الگوسازی باشد، بلکه مجموعه‌ای از رفتار معامله‌گران و رخدادهای اقتصادی-سیاسی-اجتماعی است، و بر همین اساس قیمتی که بر اساس این الگو برای سال ۲۰۳۰ گفتیم می‌تواند بر اساس شرایط زمانه به ۷-۸ دلار و حتی بیشتر از آن ه می‌رسد و یا می‌تواند به زیر مرز ۲.۵ دلار نیز سقوط کند.

پیشنهاد خواندنی: آینده دوج کوین، نظرات بزرگان بازار در مورد پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

آیا روی WIF سرمایه‌گذاری کنیم؟ 

به سختی می‌توان گفت که WIF در آینده به کدام‌سو می‌رود. این ارز دیجیتال نسبتا جدید است، بنابراین هنوز زود است که بگوییم پتانسیل بلندمدت آن چیست. این خطر وجود دارد که نتواند مورد قبول جریان اصلی بازار و معامله‌گران و نهنگ‌ها قرار گیرد و در نتیجه قیمت آن سقوط کند

Dogwifhat دارای ارزش بازار نسبتا کمی است، به این معنی که بیشتر در معرض دستکاری قیمت توسط نهنگ‌هاست، که این امر برای ارزهای قدیمی‌تر و ریشه‌دارتر سخت‌تر رخ می‌دهد و جوانان و نوظهوران این بازارند که بیشتر اسیر چنین بازی‌هایی می‌شوند، و WIF نیز از این قائده مستثنا نیست.

اگر خرید و فروش WIF (همانطور که طی ماه‌های گذشته مورد اقبال عموم بوده) باز هم به روند چندماه‌ی گذشته‌ی خود ادامه دهد و در رتبه‌های زیر ۲۰ رده‌بندی سایت Coinmarketcap.com بماند، می‌توان به رشد روزافزون آن امیدوار بود، ولی این نه به منزله‌ی تشویق به سرمایه‌گذاری است و نه عدم آن.

سخن آخر

در آخر باید قبول کنیم که ارز دیجیتال داگ ویف هت هنوز راه درازی پیش روی خود دارد و این خاصیت جوانان است. همان‌طور که دو دوست جوان در زمان تحصیل در یک کلاس و حتی در یک نیمکت می‌نشینند و کمتر از ۴-۵ سال بعد یکی دانشمندی برجسته شده و دیگری به راه خلاف افتاده، این مساله برای تازه‌کارهای بازار کریپتوکارنسی که WIF نیز یکی از آن‌هاست، صادق است. لذا باید صبر کرد و دید، تنها زمان است که حقایق را آشکار می‌کند.

سوالات متداول

قیمت داگ ویف هت در سال ۲۰۵۰ چقدر خواهد بود؟

شاید باورش برایتان سخت باشد ولی اکثر تحلیلگران قیمت ۱۱۰ دلار را برای سال ۲۰۵۰ پیش‌بینی کرده‌اند.

در حال حاضر چند عدد WIF در بازار وجود دارد؟

در حال حاضر (۱۶ آپریل ۲۰۲۴) ۹۹۸.۹۳ میلیون عدد از توکن WIF در بازار کریپتوکارنسی موجود است.

منابع: Bitget | CCN | Investing