عرضه توکن اِتنا (ENA) با آغاز دریافت ایردراپ - مجله رمزینکس

عرضه توکن حاکمیتی اِتنا (ENA) در صرافی‌های متمرکز و آغاز فرآیند دریافت ایردراپ

آغاز عرضه توکن‌های اِتنا (ENA) در صرافی‌های متمرکز همزمان با ایردراپ ۵ درصد از این توکن‌ها.
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

در یک نگاه:

  • شرکت اِتنا صفحه‌ای برای دریافت ایردراپ توکن حاکمیتی خود راه‌اندازی کرده است.
  • توکن حاکمیتی اِتنا از ساعت ۴:۰۰ بامداد به وقت استاندارد شرقی (EST) در لیست صرافی‌های متمرکز قرار خواهد گرفت.

شرکت Ethena Labs، توسعه‌دهنده‌ی استیبل‌کوین USDe که با عناوینی مانند «اوراق قرضه اینترنتی» و «دلار مصنوعی» شناخته می‌شود، اقدام به راه‌اندازی صفحه‌ی دریافت ایردراپ برای توکن حاکمیتی خود با نام اِتنا (ENA) نموده است. بر اساس اطلاعیه‌ی رسمی منتشر شده در پلتفرم X، این ایردراپ شامل ۵ درصد از کل ۱۵ میلیارد توکن ENA بوده که معادل ۷۵۰ میلیون توکن می‌باشد و میان کاربران واجد شرایط توزیع خواهد شد.

همزمان با فرآیند دریافت ایردراپ، توکن ENA از ساعت ۴:۰۰ بامداد به وقت استاندارد شرقی (EST) در لیست تعدادی از صرافی‌های متمرکز قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است فرآیند دریافت ایردراپ بر اساس کمپین «Shard» صورت می‌پذیرد. این کمپین یک برنامه‌ی پاداش برای کاربران اولیه‌ی اِتنا بوده که از طریق لینک‌های معرف، مشارکت کاربران را تسهیل می‌کرد.

Ethena Labs، یک شرکت تحقیق و توسعه، از استیبل‌کوین USDe پشتیبانی می‌کند. این استیبل‌کوین در ماه فوریه موفق به جذب سرمایه ۱۴ میلیون دلاری در دور تأمین مالی استراتژیک خود با ارزش‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری شد. این دور از تأمین مالی به رهبری مشترک Dragonfly و Maelstrom، دفتر سرمایه‌گذاری خانوادگی آرتور Hayes، و بنیانگذار صرافی BitMEX به انجام رسید.

USDe برخلاف استیبل‌کوین‌های سنتی، از یک مکانیزم نوآورانه استفاده می‌کند که وابستگی به پشتوانه‌ی مستقیم دارایی یا فیات ندارد. این مکانیزم شامل موارد زیر است:

  • پوشش ریسک موقعیت‌های مشتقه در برابر وثیقه‌ی نگه‌داشته‌شده توسط پروتکل
  • سیستمی برای ایجاد و بازخرید USDe از طریق آربیتراژ که با هدف حفظ برابری آن با دلار آمریکا طراحی شده است.

به عبارت دیگر، USDe از استراتژی‌هایی مانند فروش استقراضی آتی اتر (Shorting Ether Futures) و همزمان کسب سود از طریق استیکینگ با اعتبارسنج‌های اتریوم بهره می‌برد. این فرآیند منجر به ایجاد سودی برای پروتکل می‌شود که متعاقباً با دارندگان استیبل‌کوین به اشتراک گذاشته می‌شود.

منبع: The Block

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید