تحلیل ارز هلیوم موبایل از منظر تکنیکال و فاندامنتال- رمزینکس

بررسی و تحلیل ارز هلیوم موبایل از نظر تکنیکال و فاندامنتال

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۳

هلیوم موبایل پروژه‌ای زیرساختی با هدف توسعه شبکه ۵G با هزینه پایین و مشارکت کاربران است. در این مطلب به تحلیل ارز هلیوم موبایل از نظر فاندامنتال و تکنیکال پرداخته و مزایا و معایب آن را مشخص می‌‌کنیم. در نهایت مقاومت‌های ارز هلیوم موبایل و حمایت‌های آن را مشخص خواهیم کرد تا بهترین نقاط را برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال پیدا کنید. 

هدف از تحلیل ارز هلیوم موبایل از نظر فاندامنتال، ارزیابی ارزش ذاتی این دارایی است، در حالی که تحلیل تکنیکال شامل بررسی الگوهای آماری در قیمت و حجم معاملاتی است. هر دو تکنیک برای سنجش و پیش‌بینی تحولات آتی در قیمت توکن هلیوم موبایل استفاده می‌شوند.

تحلیل ارز هلیوم موبایل از نظر فاندامنتال

هلیوم موبایل زیر مجموعه بنیاد هلیوم است که برنامه گسترده‌ای را برای ایجاد زیرساخت ارتباطی غیرمتمرکز بر پایه فناوری بلاک‌چین دنبال می‌کند. این پروژه قصد ایجاد یک شبکه ۵G سراسری بدون نیاز به نصب آنتن و برج‌های مخابراتی را دارد که پوشش ارتباطی آن به هات‌اسپات‌های شهروندان متکی است.  

برای تحلیل بنیادی ارز MOBILE باید اهداف پروژه، توکنومیک، مزایا، نقاط ضعف و پویایی عرضه و تقاضا را بررسی کرد. علاوه بر این ارزش بازار، عرضه در گردش، تعداد آدرس‌های فعال و همچنین تعداد تراکنش‌ها به یافتن مفروضات قیمتی برای آینده کمک می‌کنند. در ادامه این موارد را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

اهداف پروژه هلیوم

توسعه‌دهندگان هلیوم موبایل اهداف بلندپروازانه‌ای در سر دارند که روی کاغذ قابل دسترس اما دشوار به نظر می‌رسد:

  1. رقابت با اپراتورهای سنتی: هلیوم با ارایه یک جایگزین ارزان و مبتنی بر مشترکان، قصد رقابت با اپراتورهایی را دارد که به آنتن‌ها و برج‌های مخابراتی پر هزینه متکی هستند. 
  2. گسترش دسترسی به ۵G: فناوری بلاک‌چین به همه افراد فرصت مشارکت در توسعه و نگهداری شبکه ارتباطی را می‌دهد تا ۵G در دسترس شمار بیشتری از افراد قرار بگیرد.
  3. ایجاد یک مدل درآمدی: شهروندان با مشارکت در پروژه هلیوم از طریق هات‌اسپات‌های خود در درآمدهای پروژه شریک شده و توکن دریافت می‌کنند. 
  4. توسعه خدمات هوشمند: شبکه ۵G در هوشمندسازی حمل و نقل، صنعت، پزشکی، کشاورزی، فناوری و غیره سهم مهمی خواهد داشت و سرویس هلیوم در این زمینه می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند. 

توکنومیک هلیوم موبایل

نام پروژههلیوم موبایل
نماد توکنMOBILE
قیمت فعلی۰.۰۰۳۴۰۳ دلار
ارزش بازار۲۹۶.۳۵ میلیون دلار
حجم معاملاتی ۲۴ ساعته۷ میلیون دلار
تعداد توکن در گردش۸۲.۲ میلیون
سقف تاریخی قیمت۰.۰۰۷۷ دلار
کف تاریخی قیمت۰.۰۰۰۰۷۰۴ دلار

در تحلیل بلندمدت ارز هلیوم موبایل باید اقتصاد توکنی آن شامل واحدهای در گردش و سقف نهایی تعداد توکن‌ها در نظر گرفته شود:

  • عرضه و توزیع: توکن MOBILE سقف عرضه ۲۰۰ میلیارد واحدی دارد. در حال حاضر ۸۲.۲ میلیون واحد برای عملیات شبکه عرضه شده و بقیه از طریق کانال‌های مختلف مانند پاداش هات اسپات و انتقال داده توزیع می‌شود.
  • روش درآمدی: کاربران برای استفاده از داده در شبکه توکن پرداخت می‌کنند که بخش اعظم آن به صاحبان هات اسپات برای ارائه پوشش پاداش داده می‌شود.
  • ایجاد ارزش: ارزش توکن موبایل از کاربرد آن در اکوسیستم هلیوم ناشی می‌شود. هرچه تعداد کاربران و هات اسپات‌های بیشتری به آن بپیوندند، ارزش شبکه بیشتر شده و تقاضا برای خرید ارز هلیوم موبایل افزایش می‌یابد.

نقاط قوت ارز دیجیتال هلیوم

  • ایجاد تحول: رویکرد غیرمتمرکز هلیوم موبایل پتانسیل قابل توجهی برای تاثیرگذاری و ایجاد تحول در صنعت ارتباطات دارد. این مورد در تحلیل ارز MOBILE یک مزیت رقابتی است.
  • پتانسیل ۵G: نسل پنجم شبکه موبایل در نوک پیکان صنعت ارتباطات قرار دارد و تمرکز روی این شبکه، موقعیت استراتژیکی را در آینده فناوری به هلیوم موبایل می‌بخشد.
  • درآمد پایدار: در اکثر ارزهای دیجیتال خبری از درآمدزایی برای کاربران نیست؛ اما هلیوم این فرصت را برای مشارکت کنندگان ایجاد کرده که یک مزیت قابل توجه به شمار می‌رود.
  • فعالیت در DePIN: شبکه هلیوم موبایل از پروژه‌های DePIN به شمار می‌رود. این حوزه شامل پروژه‌هایی است که از فناوری بلاک‌چین برای ایجاد و مدیریت زیرساخت‌های فیزیکی واقعی مانند شبکه‌های مخابراتی، ذخیره‌سازی داده و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند. از نظر کارشناسان DePIN از بخش‌های مستعد صنعت کریپتو است که آینده بسیار درخشانی دارد. 

نقاط ضعف هلیوم

  • ابتدایی بودن پروژه: شبکه هلیوم هنوز در مراحل اولیه توسعه است و فناوری زیرساختی آن پیوسته در حال تغییر و پیشرفت است. این عدم ثبات خطرات ذاتی را برای سرمایه گذاران به همراه می‌آورد. 
  • رقابت: هلیوم تنها پروژه در فضای غیرمتمرکز بی‌سیم نیست. شرکت‌های مخابراتی شناخته شده و سایر پروژه‌های بلاک‌چین هم در این مشغول فعالیت شده و رقابت قابل توجهی را برای هلیوم رقم خواهند کرد.
  • چشم انداز نظارتی: مقررات پیرامون ارزهای دیجیتال و شبکه‌های غیرمتمرکز هنوز در حال تدوین است و تغییر در مقررات می‌تواند روی شبکه و توکن‌ MOBILE تاثیر منفی داشته باشد.

تحلیل ارز هلیوم موبایل از نظر تکنیکال

معامله‌گران MOBILE طیف گسترده‌ای از اندیکاتورها و شاخص‌های فنی را برای پیش‌بینی مسیر به کار می‌برند. در این بین برخی از شاخص‌های کلیدی وزن بیشتری دارند؛ برای مثال اندیکاتورهای میانگین متحرک، RSI و مکدی در شناسایی سطوح حمایت و مقاومت هلیوم موبایل و همچنین روند عرضه و تقاضا به معامله‌گران کمک می‌کند. علاوه بر این الگوهای نمودار در شناسایی خطوط روند و پیش بینی حرکات بعدی کندل به تریدرها کمک می‌کند.

پیشنهاد خواندنی: بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو چیست؟

شاخص قدرت نسبی (RSI)

معامله‌گران از اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index) برای تشخیص نقاط اشباع خرید و فروش و تصمیم‌گیری در مورد هولد یا فروش هلیوم موبایل استفاده می‌کنند. این اندیکاتور قدرت روند را به صورت عددی بین ۰ تا ‍۱۰۰ نشان می‌دهد که در آن اعداد بالای ۵۰ نشانگر روند صعودی و زیر ۵۰ نشانگر روند نزولی است. در مورد هلیوم در تایم فریم هفتگی ماهانه روی عدد ۳۴ قرار دارد که به معنی قدرت داشتن فروشندگان است و فعلا زمان مناسبی برای خرید نیست.

شاخص قدرت نسبی ارز هلیوم موبایل
تحلیل تکنیکال ارز هلیوم موبایل با استفاده از اندیکاتور RSI

میانگین متحرک

میانگین متحرک (MA) با محاسبه میانگین قیمت بسته شدن هلیوم موبایل در یک بازه زمانی معین، تصویر بزرگتری از آنچه در نمودار اتفاق می‌افتد به معامله‌گران ارائه می‌دهد. رابطه بین میانگین متحرک کوتاه‌مدت و بلندمدت در تعیین جهت روند بسیار مهم است. وقتی MA کوتاه‌مدت بالاتر از بلندمدت حرکت می‌کند، نشانه آن است که روند به تدریج صعودی می‌شود.در بازه زمانی هفتگی، هلیوم موبایل در یک روند خنثی است زیرا ۵۰- MA از زیر ۲۰۰- MA عبور کرده و قیمت بالاتر از هر دو معامله می‌شود.

شاخص مکدی

شاخص مکدی (MACD) از میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA) برای پیش‌بینی دقیق‌تر روند استفاده می‌کند. برای همه این شاخص‌ها، بازه ماهانه یا هفتگی برای تعیین روند بلندمدت، بازه روزانه برای روند میانی و بازه شش‌ساعته برای روند کوتاه‌مدت استفاده می‌شود.

تحلیل ارز هلیوم با اندیکاتور مکدی در دوره‌های زمانی ۱۲ و ۲۶ روزه نشان‌دهنده خنثی بودن روند است؛ زیرا از یک‌سو خط مکدی در حال قطع خط سیگنال به سمت بالاست، اما از سوی دیگر هر دو زیر صفر قرار گرفته‌اند. 

شاخص مکدی ارز هلیوم موبایل
تحلیل تکنیکال ارز هلیوم موبایل با استفاده از اندیکاتور مکدی

حمایت‌های ارز هلیوم موبایل

حمایت سطحی است که انتظار می‌رود در برابر افت قیمت ایستادگی کرده و نمودار با برخورد به آن روند صعودی پیدا کند. برای شناسایی سطوح مقاومت و حمایت از شاخص‌های تکنیکال مختلفی مانند RSI ،MACD و Fibonacci retracement استفاده می‌شود.

اولین حمایت مهم در سطح ۰.۰۰۳۳۷۶ قرار گرفته و پس از آن حمایت ۰.۰۰۳۲ را داریم. در صورتی که این دو حمایت مهم از دست بروند، باید انتظار کاهش قیمت تا سطح ۰.۰۰۲۹۲۹ را داشته باشیم که سومین حمایت مهم Helium MOBILE خواهد بود. 

مقاومت‌های ارز هلیوم موبایل

مقاومت نقطه مقابل حمایت است و انتظار می‌رود نمودار قیمت در عبور از این سطح چالش داشته باشد، اما در صورت شکسته شدن، به حمایت جدید تبدیل خواهد شد. 

تحلیل ارز Helium Mobile با شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهد که اولین مقاومت در برابر صعود در سطح ۰.۰۰۳۸۲۰ قرار گرفته و پس از آن نوبت به ۰.۰۰۴۹۳ می‌رسد. در صورتی که هلیوم موبایل روند جهشی خود را ادامه دهد، نوبت به مقاومت سوم در سطح ۰.۰۰۴۲۶۵ خواهد رسید. 

پیش بینی قیمت ارز هلیوم موبایل

قیمت ارز هلیوم موبایل در حال حاضر ۰.۰۰۳۴۰۳ دلار است و در هفته جاری کاهش ۲۱ درصدی را تجربه کرده که تا حدودی مشابه روند کلی بازار است. این ارز با وجود افت اخیر خود، در سال گذشته روند چشمگیری داشته و افزایش ۱۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است. در ادامه پیش‌بینی کارشناسان از روند کوتاه مدت و همچنین تحلیل بلندمدت ارز هلیوم موبایل را خواهیم دید. 

پیش‌بینی قیمت ارز هلیوم موبایل در سال ۲۰۲۴

بر اساس تحلیل فنی هلیوم موبایل در سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود حداقل قیمت این توکن ۰.۰۰۵۰ دلار باشد. حداکثر سطحی که قیمت MOBILE می تواند به آن برسد ۰.۰۰۵۹ دلار و میانگین قیمت معاملات حدود ۰.۰۰۵۱ دلار پیش‌بینی می‌شود. روند مورد انتظار برای ماه‌های مختلف سال جاری میلادی به این ترتیب است:

ماهمیانگین قیمت
می۰.۰۰۴۲
ژوئن۰.۰۰۴۴
جولای۰.۰۰۴۵
آگوست۰.۰۰۴۶
سپتامبر۰.۰۰۴۷
اکتبر۰.۰۰۴۹
نوامبر۰.۰۰۴۹
دسامبر۰.۰۰۵۱

پیش‌بینی قیمت ارز Helium MOBILE در سال ۲۰۲۵

کارشناسان سایت Changelly پس از تجزیه و تحلیل سابقه قیمتی ارز هلیوم موبایل، بر این باورند که در سال ۲۰۲۵ حداقل قیمت هلیوم موبایل حدود ۰.۰۰۶۹ دلار خواهد بود. حداکثر قیمت مورد انتظار حدود ۰.۰۰۸۵ دلار بوده و به طور متوسط قیمت معاملات در سال ۲۰۲۵ حوالی ۰.۰۰۷۱ می‌چرخد.

پیش‌بینی قیمت ارز هلیوم موبایل در سال ۲۰۲۶

بر اساس تحلیل‌های فنی کارشناسان روی توکن موبایل، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ این ارز به ترتیب حداقل و حداکثر قیمت‌ ۰.۰۱۰۴ دلار و ۰.۰۱۲۰ دلار داشته باشد. میانگین نرخ معاملاتی مورد انتظار هم ۰.۰۱۰۸ دلار برآورد شده که تقریبا ۳ برابر نرخ فعلی است.

پیش‌بینی قیمت توکن موبایل در سال ۲۰۲۷

به باور تحلیل‌گران روند صعودی قیمت هلیوم در سال ۲۰۲۷ نیز همچنان ادامه خواهد داشت و در بهترین حالت می تواند به ۰.۰۱۸۲ دلار هم برسد. میانگین مورد انتظار تحلیل‌گران ۰.۰۱۵۷ دلار است و کف ۰.۰۱۵۱ دلاری را برای سال ۲۰۲۷ در نظر گرفته‌اند. 

پیش‌بینی قیمت توکن موبایل در سال ۲۰۲۸

داده‌های نمودار هلیوم موبایل نشان می‌دهد که در این سال می‌توان انتظار یک جهش قیمتی قابل توجه را داشت. کارشناسان برآورد کرده‌اند که در سال ۲۰۲۸ قیمت هلیوم موبایل عدد ۰.۰۲۲۸ دلار را خواهد دید و حتی می‌تواند به ۰.۰۲۶ دلار هم برسد که تقریبا ۸ برابر قیمت فعلی این توکن است. 

پیش‌بینی قیمت ارز موبایل در سال ۲۰۲۹

رشد قیمت ارز هلیوم موبایل احتمالا در این سال هم ادامه خواهد داشت و به‌طور میانگین ۰.۰۳۴۱ دلار خواهد بود. سقف و کف قیمتی مورد انتظار نیز به ترتیب ۰.۰۳۸۲ و ۰.۳۲۹ دلار برآورد شده‌اند. 

پیش‌بینی قیمت ارز موبایل در سال ۲۰۳۰

تحلیل بلندمدت ارز هلیوم موبایل از یک آینده درخشان برای این پروژه خبر می‌دهد. قیمت هلیوم موبایل با رشدی خیره کننده در سال ۲۰۳۰ می‌تواند به ۰.۰۵۶۵ دلار برسد که ۱۷ برابر از قیمت فعلی بالاتر است. میانگین قیمت مورد انتظار در این سال ۰.۰۵۰۹ و کف آن ۰.۰۴۹ دلار برآورد شده است. 

کارشناسان در تحلیل بلندمدت خود برای سال ۲۰۵۰ نیز سقف و کف مورد نظر را به ترتیب ۳.۹۶ و ۳.۳۳ دلار اعلام کرده‌اند.

سوالات متداول

آیا خرید ارز هلیوم موبایل سرمایه‌گذاری خوبی است؟

به باور کارشناسان هلیوم موبایل از نظر بنیادی پروژه‌ای قوی است و قیمت آن می‌تواند روند رو به رشدی داشته باشد. 

از کجا ارز هلیوم موبایل بخرم؟

بهترین سایت برای خرید توکن موبایل صرافی ارز دیجیتال رمزینکس است که امکان خرید سریع و آسان ارزهای دیجیتال با کارت‌های عضو شتاب را فراهم کرده است. 

قیمت هلیوم موبایل تا آخر سال ۲۰۲۴ چقدر می‌شود؟

تا پایان سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود حداقل قیمت هلیوم موبایل ۰.۰۰۵۰ دلار باشد و در بهترین حالت می‌تواند به ۰.۰۰۵۹ دلار هم برسد. 

تحلیل ارز هلیوم موبایل چگونه است؟

بر اساس شاخص‌های میانگین متحرک، RSI و مکدی هلیوم موبایل فعلا در یک روند خنثی قرار دارد اما در ماه‌های آینده می‌تواند روند صعودی در پیش بگیرد. 

منابع: changelly | beincrypto

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر