ارز داگ ویف هت Dogwifhat چیست؟ سگ جدید میم کوین‌ها - رمزینکس

ارز داگ ویف هت چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ارز داگ ویف هت یک میم‌کوین بر پایه‌ی سولاناست که اخیرا بسیار خبرساز شده و در زمره‌ی بهترین میم‌کوین‌های بازار کریپتوکارنسی قرار گرفته است. رشد ۲۰۰۰ درصدی این کوین در روزهای اخیر، آن را در جامعه‌ی کاربران ایرانی رمزارزها نیز بر سر زبان‌ها انداخته. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا با داگ ویف هت آشنا شویم، و سپس نقش آن را در هم‌اکنون و آینده‌ بازار بررسی کنیم.

آنچه باید در مورد داگ ویف هت بدانید

اگر بخواهیم در مورد داگ ویف هت سخن بگوییم، ابتدا باید مفهوم میم کوین را بررسی کنیم.

Meme coin اصطلاحی است که برای اشاره به ارزهای رمزنگاری شده به‌نام شخصیت‌ها، افراد، حیوانات، آثار هنری یا… استفاده می‌شود. اکثر آن‌ها توسط معامله‌گران و دنبال‌کنندگان آنلاین مشتاق کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌شوند و عموما مربوط به پروژه‌های مفرح و سرگرم‌کننده، یا نه چندان جدی و بزرگ هستند.

در حالی‌که میم‌کوین‌ها ممکن است برای برخی سرگرم‌کننده باشند، اما سرمایه‌گذاری‌های بسیار پرخطری نیز هستند و ممکن است ارزش ذاتی کمی داشته باشند یا اصلا ارزش نداشته باشند، ولی گاهی بعد از لیست‌شدن در صرافی‌های معتبر و متمرکز، دچار افزایش قیمت‌های خارق‌العاده‌ای می‌شوند.

داستان از کجا آغاز شد؟

توکن WIF ابتدا در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و با قیمت متوسط ​​۰.۰۰۱ دلار که پایین ترین قیمت آن در تاریخ است، افتتاح گردید. در مراحل اولیه، ارزش این توکن در نوسان بود و بین ۰.۰۰۴ دلار و ۰.۴۰ دلار در دسامبر ۲۰۲۳ و ژانویه ۲۰۲۴ بالا و پایین می‌شد.

تا پایان فوریه‌ی ۲۰۲۴ و در بحبوحه‌ی رشد قیمت فروش بیت‌کوین، Dogwifhat شاهد افزایش نمایی در ارزش خود بود و این مسیر را از ۰.۳۰ دلار تا اوج بی‌سابقه‌ی ۲.۴۶ دلار در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۴ ادامه داد. تنها در عرض چند هفته، WIF به اولین توکن اصلی برای شکستن سد قیمت ۱ دلار تبدیل شد. این یک دستاورد چشمگیر، با توجه به عرضه‌ی معمولا گسترده و قیمت‌های پایین‌تر از از میم‌کوین‌های پیش از خودش یعنی دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) بود.

پیشنهاد خواندنی: شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

داگ ویف هت؛ جوانی پرماجرا

داگ ویف هت (Dogwifhat که آن را با نماد WIF در بازار می‌شناسیم) در واقع یک میم‌کوین است که در بلاکچین سولانا ساخته شده و نماد آن شبیه سگ نماد شیبا اینو است که یک کلاه بافتنی صورتی بر سر دارد.

جالب است بدانید که نماد WIF در واقع بازی خنده‌داری با کلمه‌ی With در زبان انگلیسی است، و قصد شوخی با آن دسته از افراد را دارد که توانایی تلفظ درست th در زبان انگلیسی را نداشته و آن را به جای «ث» به شکل «ف» تلفظ می‌کنند، بله، جواب Dogwifhat در واقع همان Dog with hat (سگی که کلاه دارد) است.

اگر عکس این سگ بانمک شما را به یاد دوج کوین و داستان‌هایش طی سال‌های اخیر می‌اندازد، باید بگوییم که دوج کوین ارزش خود را از کارایی‌اش در سیستم‌های پرداخت و کاربردهای دیگرش می‌گیرد؛ در حالی‌که رشد ناگهانی قیمت داگ ویف هت از سال ۲۰۲۳ تنها بر اساس احتمالات و حدس و گمان است و از هیچ منطق و تحلیل خاصی پیروی نمی‌کند.

ویژگی‌های ارز داگ ویف هت چیست؟

به‌روزرسانی‌های منظم پروژه و تمرکز بر جامعه‌سازی، شتاب رشد این سگ کلاه‌پوش را حفظ کرده است و WIF را به موضوعی شدیدن مورد علاقه در انجمن‌های کاربران رمزارزها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

برنامه‌های اخیر جامعه‌ی آن برای نمایش Dogwifhat بر روی صفحه‌نمایش‌های غول‌پیکر در مهم‌ترین و پرترددترین مکان‌های لاس‌وگاس آمریکا، WIF را بیشتر در کانون توجه قرار داده است. صعود سریع Dogwifhat آن را مانند ویروسی در میان علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال پخش کرده و این می‌تواند سرآغازی بر فصل جدیدی از داستان این سگ مرموز باشد.

آیا این سگ مرموز می‌تواند به قول حرفه‌ای‌های بازار، به ماه برسد؟

جالب است بدانید که قیمت فعلی WIF حدود ۳.۶۶ دلار است، که بیش از ۲۴۰۰۰۰٪ بالاتر از پایین‌ترین زمان آن و فقط ۲۵٪ کمتر از بالاترین قیمت آن است.

پیشنهاد خواندنی: بررسی جامع فرق میم کوین و شت کوین در بازار ارز دیجیتال

ارز داگ ویف هت را از کجا بخریم؟

دیگر دوران گمنامی این سگ کلاه‌دار تمام شده و صرافی‌های بین‌المللی زیادی وجود دارند که WIf را در لیست ارزهای خود قرار داده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد  زیر اشاره کرد: 

لازم به ذکر است که به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، خطر بلوکه‌شدن دارایی‌های کاربران ایرانی بازار رمزارزها در صرافی‌های بین‌المللی هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ی خود، از صرافی‌های ایرانی مانند رمزینکس جهت خرید ارز WIF استفاده کنید.

شما می‌توانید ثبت‌نام و احراز هویت آنلاین خود را در صرافی رمزینکس در عرض یک روز انجام دهید و پس از مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مانند داگ ویف هت، خرید خود را در کسری از ثانیه به میزان دلخواه تکمیل کنید.

خرید میم‌کوین؛ سرمایه‌گذاری یا ریسک بزرگ؟

در بازار شلوغ میم‌کوین‌ها، داگ ویف هت توانسته با ترکیبی منحصربه‌فرد از شوخ‌طبعی، مشارکت جامعه و پتانسیل سرمایه‌گذاری برجسته‌ای که ایجاد کرده، گوی سبقت را از دیگران برباید. 

در حالی‌که توکن WIF فرصت جالبی را برای کسانی که به دنبال تنوع بخشیدن به سبد ارزهای دیجیتال خود هستند، ارائه می‌کند، خریداران احتمالی مطمئنا باز هم با چنین  ارزهایی با احتیاط برخورد خواهند کرد و تنها پولی را در میم‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند که خطر هر لحظه از دست رفتن آن، آن‌ها را نکشد.

سوالات متداول

پیش‌بینی می‌شود که ارز داگ ویف هت تا سال ۲۰۳۰ چقدر رشد کند؟

طبق پیش‌بینی‌ها و با در نظر گرفتن پارامترهای متعدد، قیمت این ارز می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۴ دلار و سی سنت برسد.

ارز داگ ویف هت تا به حال روی کدام صرافی‌ها لیست شده؟

این ارز تا به حال بر روی صرافی‌های معروفی مانند Binance ،Bitfinex ،Kraken ،Bybit و MexC و چند صرافی دیگر لیست شده است.

منابع: Dogwifcoin | Unchainedcrypto | Uphold

درباره فرزام صفاریان
از سال 1380 نوشتن را با ادبیات دراماتیک آغاز کردم و همواره به نوشتن مقالات و داستان و نمایشنامه اشتغال داشتم. از سال 1385 با ورود به دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران تحصیلات آکادمیک خود را آغاز کردم و تا مقطع دکترا ادامه دادم. از سال 1395 به طور حرفه‌ای وارد بازار ارزهای دیجیتال شدم و به عنوان مدرس، تحلیلگر و تریدر مشغول به کار شدم و این روند تا به امرزو ادامه داشته است. سال‌هاست که به زبان‌های فارسی و انگلیسی مشغول به نوشتن مقالات و تحلیل‌ها در حوزه‌ی فن‌آوری و علوم نوین و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هستم.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید