آیا انفجار قیمت کاردانو در راه است؟ + بررسی تکنیکال کاردانو

آیا قیمت کاردانو در آستانه انفجار است؟

تصویر ارز کاردانو با بک گراند مشکی و آبی
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در سال‌های اخیر، کاردانو به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و معامله تبدیل شده و در حال حاضر، سوال بسیاری از افراد این است که آیا قیمت کاردانو در آستانه انقجار است یا خیر؟ 

در این مقاله از صرافی رمزینکس به بررسی و تحلیل قیمت کاردانو در آینده خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید. 

نگاهی به وضعیت شبکه کاردانو 

در حال حاضر (آپریل سال ۲۰۲۴) تعداد کل تراکنش‌های کاردانو به ۶.۸۳ میلیون رسیده است و ما به‌طور میانگین، بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تراکنش در شبکه کاردانو داریم که این عدد نسبت به سال‌های گذشته، رشد خوبی داشته است. به بیان دیگر، این داده به ما نشان می‌دهد که محبوبیت کاردانو در سال‌های اخیر با افزایش خوبی همراه بوده و افراد بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری روی آن روی آورده‌اند. 

اما اگر تعداد تراکنش‌های کاردانو را با رقیبی مثل اتریوم مقایسه کنیم، اوضاع چندان خوب پیش نمی‌رود و می‌بینیم که در شبکه اتریوم روزانه میلیون‌ها تراکنش انجام می‌شود. البته که اتریوم مانعی برای رشد کاردانو محسوب نمی‌شود؛ ولی با توجه به این موضوع می‌توانیم بفهمیم که ممکن است قیمت کاردانو به‌زودی یک جهش به سمت بالا داشته باشد؛ اما راه زیادی دارد تا از اتریوم پیشی بگیرد. 

علاوه بر این، مقدار سرمایه در گردش کاردنو نیز در سال ۲۰۲۴، از ۴۵۰ میلیون دلار پیشی گرفته است و این موضوع نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری‌ها روی این ارز دیجیتال است. با این اوصاف می‌توانیم از لحاظ فاندامنتال وضعیت آینده کاردانو (بازه زمانی تا ۵ سال) را مثبت پیش‌بینی کنیم و انتظار افزایش قیمت را در این بازه داشته باشیم؛ اما اوضاع در نمودار و قیمت میان‌مدت این ارز به چه شکلی پیش می‌رود؟ 

تصویر سکه کاردانو با پس زمینه مشکی
آینده کاردانو در سال‌های پیش‌رو به نظر درخشان می‌‌آید.

بررسی تکنیکال کاردانو 

اگر می‌خواهید انفجار قیمت یک ارز در میان‌مدت و بازه زمانیِ تا یک سال را مشاهده کنید، بهترین کار در اولویت اول، بررسی نمودار قیمت و تحلیل تکنیکال آن است. در تصویر زیر می‌توانید نمودار قیمتی کاردانو در بازه زمانی یک هفته‌ای را مشاهده کنید: 

تصویر نمودار هفتگی کاردانو به همراه الگوی حمایت و مقاومت
نمودار قیمت هفتگی کاردانو نشان‌دهنده حرکت یک سطح حمایت و مقاومت‌ از سال ۲۰۲۱ است.

همانطور که می‌بینید، کاردانو پس از ماه‌ها کاهش قیمت از سال ۲۰۲۱، در یک محدوده رنج قرار گرفته و بین یک سطح حمایت و مقاومتِ کلیدی در حال حرکت است. سطح حمایت کاردنو که با رنگ بنفش در نمودار مشخص شده، در محدوده قیمتی ۰.۲۰۴۰ تا ۰.۲۵۰۰ دلار و سطح مقاومت اول آن در محدوده قیمتی ۰.۷۴۰۰ تا ۰.۷۹۰۰ دلار است. 

با توجه به این موضوع، می‌توان گفت تا زمانی که کاردانو نتواند محدوده حمایتی اول خود را در نمودار هفتگی رو به بالا بشکند، همچنان روند راکد و رنجی خواهد داشت و نمی‌توانیم انتظار انفجار قیمت از آن داشته باشیم؛ در مقابل اگر این اتفاق بیفتد، قیمت کاردنو می‌تواند تا سطح مقاومت بعدی در محدوده ۱.۱۸۰۰ تا ۱.۲۵۰۰ دلار است و یا حتی بیشتر پیش برود. 

همچنین ما در سال ۲۰۲۴ هاوینگ بیت‌کوین را پشت سر گذاشتیم که همواره باعث افزایش چندبرابری قیمت بیت‌کوین پس از یک سال شده است. با توجه به اینکه قیمت کاردانو نیز با قیمت بیت‌کوین همگرایی دارد و بر اساس روندِ آن پیش می‌رود، می‌توانیم هاوینگ را یکی از محرک‌های اصلی انفجار قیمت کاردانو در یک سال آینده بدانیم. 

آیا قیمت کاردانو در آستانه انفجار است؟ 

در بخش‌های قبلی، کاردانو را از لحاظ فانتدامنتال و تکنیکال بررسی کردیم. در جمع‌بندی می‌توان گفت که  نشانه‌های مثبت و مبنی بر افزایش قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۴، بیشتر از نشانه‌های منفیِ آن هستند و می‌توان احتمال افزایش را بیشتر از کاهش قیمت در سال آینده داد. 

اما به هر حال، بازارهای مالی و مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال که حجم پول کمتری نسبت به بازارهایی مانند فارکس دارد، ریسک‌های خودشان را دارند و گاها پیش می‌آید که روند قیمت بر خلافِ تمامیِ پیش‌بینی‌ها حرکت کند. 

در نتیجه، کاردانو یکی از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری و نگهداری در سال‌های آینده محسوب می‌شود؛ اما بهتر است در خریدِ آن، استراتژی شخص ی سرمایه‌گذاری خود را رعایت کنید، مدیریت سرمایه داشته باشید و خرید پله‌ای را به کار بگیرید. در این صورت می‌توانید ریسک خود را در سرمایه‌گذاری کاهش داده و احتمال رسیدن به سود را بالا ببرید. 

جمع‌بندی

در این مقاله از صرافی رمزینکس، با بررسی احتمال انفجار قیمت کاردانو در آینده همراه شما بودیم. اگر قصد خرید کاردانو یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید، می‌توانید با ثبت نام در صرافی رمزینکس، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را بدون تاخیر مشاهده کرده و در کسری از ثانیه، آن‌ها را به میزان دلخواه خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا قیمت کاردانو در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد؟

برخی از داده‌ها نشان می‌دهند که وضعیت قیمت کاردانو در سال‌های آینده مطلوب خواهد بود؛ اما به هر حال، نمی‌توان به‌طور قطعی نسبت به این موضوع نظر داد. 

چه عواملی باعث انفجار قیمت کاردنو در سال‌های آینده خواهند شد؟

عواملی مانند هاوینگ بیت‌کوین و نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا می‌توانند به شدت روی قیمت آینده کاردانو تاثیر بگذارند. 

منابع: forbes | coinediction

درباره نوید امیرنجات
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید