ارز ماگ کوین با رشد چندهزار برابری هم‌اکنون به عنوان یکی از خبرسازترین میم‌کوین‌ها ظاهر شده است. در نتیجه، اکنون جایگاه چهارمین میم کوین بزرگ (بعد از دوج کوین، شیبا و داگ ویف هت) را از نظر ارزش بازار در اختیار دارد.

اما نحوه‌ی عملکرد MOG طی ماه‌های گذشته چه بوده؟ آینده‌ی آن چگونه خواهد بود؟ آیا امکان دارد که این مقام چهارم به زودی تبدیل به مقام دوم و یا حتی اول شود؟ پس بهتر است در این مقاله‌ی تحلیلی همراه ما باشید تا بتوانیم در کنار هم به این پرسش‌ها و دیگر پرسش‌های مربوط به آینده‌ی این ارز،  پاسخ دهیم.

بررسی اجمالی ارز دیجیتال MOG

اگر هنوز مقاله‌ «ارز ماگ کوین؛ اولین ارز فرهنگی در فضای رمزارزها» را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن را مطالعه کرده و سپس به خواندن این تحلیل بپردازید. ارز دیجیتال ماگ کوین که با نماد MOG و نام انگلیسی MOG coin شناخته می‌شود، یک میم کوین است که در تاریخ ۲۰ جولای سال ۲۰۲۳ بر روی بلاک‌چین اتریوم آغاز به‌کار کرد و به عنوان اولین کوین فرهنگی در فضای رمزارزها به حساب می‌آید و از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند.

این ارز دیجیتال که با شعار اولین رمزارز فرهنگی بودن، با هدف ترویج دوستی، خودباوری، غلبه بر ضعف‌ها و گسترش روابط اجتماعی پا به عرصه گذاشت، از ابتدا هیچ ردپایی از بنیان‌گذاران خود به جای نگذاشته بود و هنوز کسی نمی‌داند پدر این فرزند کیست، ولی همین کودک به ظاهر یتیم، خیلی زود با رشدی خیره‌کننده روبه‌رو شد و تا رتبه‌های بسیار بالای رتبه‌بندی سایت کوین مارکت کپ نیز صعود کرد.

تحلیل وضعیت کنونی ارز ماگ کوین؛ MOG کجای بازار است؟

در مورد تحلیل وضعیت کنونی یک میم‌کوین باید تا حد بسیار زیادی بحث تحلیل بنیادین (یا به اصطلاح حرفه‌ای‌ها Fundamental) را فراموش کرده و به تحلیل تکنیکال بسنده کنید، چرا که میم‌کوین‌ها به نسبت دیگر توکن‌ها و ارزهای موجود در بازار کریپتو، اکثرا از پشتوانه‌ی مادی خاصی برخوردار نبوده و بیشتر بر دوش و اعتبار طرفدارن خود سوارند.

اگر به معروف‌ترین سایت تحلیل تکنیکال یعنی تریدینگ ویو سری بزنید و به جستجوی جفت ارز MOG/USDT بپردازید و نمودار متعلق به این جفت‌ارز در صرافی MEXC را انتخاب کرده و آن را بر روی بازه‌ی زمانی یک ساعت بگذارید، این نمودار به شما نشان داده می‌شود.

تحلیل ارز ماگ کوین بر اساس نمودار قیمت در تایم فریم یک ساعته
نمودار یک ساعته‌ی جفت‌ارز MOG/USDT در صرافی MEXC

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید خط آبی‌رنگ بیشترین مقدار قیمت و خط زرد رنگ کمترین مقدار قیمت این رمز ارز پس از انتشار در صرافی معتبر MEXC را نشان می‌دهد. عدد سبز رنگ نیز قیمت کنونی این رمزارز در لحظه‌ی نگارش این مقاله است.

پیشنهاد خواندنی: بررسی جامع فرق میم کوین و شت کوین در بازار ارز دیجیتال

ناگفته پیداست که قیمت یک میم‌کوین (قیمت‌های روی بخش عمودی نمودار بر حسب دلار آمریکا یا همان تتر که کوینی همواره ثابت و برابر یک‌ دلار است، می‌باشد) همواره در ابتدای راه بسیار ناچیز است و همواره این پرسش را در ذهن مخاطب غیرحرفه‌ای دنیای رمزارزها به‌وجود می‌آورد که آیا به یک سنت یا یک دلار خواهد رسید؟

و این پرسش درگیرکننده و در عین حال جذاب، همواره بخشی از اقبال عمومی میم‌کوین‌ها را تشکیل می‌دهد. اگر بخواهیم شرایط کنونی این رمزارز را بیشتر و بهتر تحلیل کنیم، علاوه‌بر قیمت کنونی، باید حتما به صفحه‌ی مربوط به MOG در سایت مرجع Coinmarketcap.com نیز سری بزنیم. در زیر اطلاعات مربوط به صفحه‌ی رمزارز ماگ‌کوین در کوین مارکت کپ را مشاهده می‌کنید.

یکی از ابزارهای تحلیل قیمت ارز ماگ کوین، صفحه این ارز در سایت کوین مارکت کپ است.
صفحه‌ی مربوط به رمزارز MOG Coin در سایت  Coinmarketcap.com

نمودار و اطلاعات رمزارز MOG Coin در سایت کوین مارکت‌کپ نشان می‌دهد که رتبه‌ی این ارز (به رتبه‌ی ارزها در سایت Coinmarketcap.com اصطلاحا و به اختصار مارکت کپ گویند) ۲۸۹ بوده و از نظر حجم معاملات طی ۲۴ ساعت گذشته نیز رتبه‌ی ۵۷۶ را داراست، که بالاتر بودن رتبه‌ی حجم معاملاتی نسبت به مارکت کپ، نشان از اقبال عمومی به این رمزارز است.

نموداری که در این عکس مشاهده می‌کنید نیز مربوط به بازه‌ی زمانی روزانه بوده و هر نقطه روی آن نمایانگر میانگین قیمت ماگ کوین در یک روز است و صعود را می‌توان در این نمودار دید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی بهترین میم کوین برای خرید؛ ۵ میم کوین انفجاری ۲۰۲۴!

در ضمن میزان تعداد MOG کوین‌های موجود در بازار نیز ۳۹۰.۵۷ تریلیون عدد است که عدد کمی نیست، و تا این عدد بسیار بزرگ باشد، امکان رشد قیمت به اعدادی مانند یک سنت یا یک دلار اصلا وجود ندارد، چرا که ارزش بازار MOG از حاصل‌ضرب تعداد توکن‌ها در ارزش لحظه‌ای آن‌ها به دست می‌آید، و اگر این قیمت حتی یک سنت هم باشد معادل بودجه‌ی چند کشور کوچک خواهد شد، که معقول نیست.

پس همینجا رویاپردازی به سبک آن مثل معروف که می‌گوید: «ماست را داخل دریا می‌ریزم، دوغ نمی‌شود، ولی اگر بشود دوغ زیادی خواهد شد»، کنار می‌گذاریم و شروع به رسم خطوط مقاومت ارز MOG Coin و تلاش برای پیش‌بینی قیمت آن می‌کنیم.

تحلیل آینده‌ی MOG؛ همچنان خنده‌ها ادامه خواهد داشت؟

حالا وقت آن است که این رمزارز بی‌ثبات و این گربه‌ی همیشه خندان را تحلیل کنیم و ببینیم بر اساس خطوط مقاومت و حمایتی که دارد و میزان استعداد رشد آن، توانایی صعود تا چه قیمت‌هایی را دارد.

در شکل زیر بر روی نمودار روزانه‌ی جفت ارز MOG/USDT در بازار صرافی MEX به‌وضوح کانالی مثلثی به شکل پرچم رو به پایین با خطوط زردرنگ مشخص شده است.

تحلیل تکنیکال ارز ماگ بر اساس نمودار قیمت
نمودار روزانه‌ی جفت‌ارز MOG/USDT در صرافی MEXC

هرچه برخورد شمع‌ها با بخش بالایی این کانال بیشتر باشد، احتمال شکسته‌شدن آن رو بالا بیشتر بوده، و هرچه برخورد شمع‌ها با خط پایینی بیشتر باشد، احتمال شکستن آن رو به پایین بیشتر است.

البته چنین تحلیلی کاملا سطحی و غیرقابل استناد است، ولی با رسم خطوط مقاومت و حمایت در بازه‌های زمانی کوچکتر و در نظر گرفتن اندیکاتورها، می‌توان قیمت‌های جدول زیر را به صورت کاملا تقریبی برای سال‌های اینده‌ی این رمزارز حدس زد:

بیشترین قیمت در سال (دلار)کمترین قیمت در سال(دلار)میانگین قیمت در سال(دلار)سال
۰.۰۰۰۰۰۱۲۰.۰۰۰۰۰۰۱۰.۰۰۰۰۰۱۲۰۲۵
۰.۰۰۰۰۰۱۶۰.۰۰۰۰۰۱۰.۰۰۰۰۰۱۳۲۰۲۶
۰.۰۰۰۰۰۲۱۰.۰۰۰۰۰۱۴۰.۰۰۰۰۰۱۷۲۰۲۷
۰.۰۰۰۰۰۲۷۰.۰۰۰۰۰۱۸۰.۰۰۰۰۰۲۳۲۰۲۸
۰.۰۰۰۰۰۳۶۰.۰۰۰۰۰۲۴۰.۰۰۰۰۰۳۲۰۲۹
۰.۰۰۰۰۰۴۷۰.۰۰۰۰۰۳۱۰.۰۰۰۰۰۳۹۲۰۳۰
۰.۰۰۰۰۰۶۲۰.۰۰۰۰۰۴۱۰.۰۰۰۰۰۵۱۲۰۳۱
۰.۰۰۰۰۰۸۱۰.۰۰۰۰۰۵۴۰.۰۰۰۰۰۶۸۲۰۳۲

ناگفته پیداست که این اعداد هیچکدام قابل استناد نبوده و با توجه به بی‌پشتوانه بودن ارز ماگ کوین هر لحظه امکان از بین رفتن آن یا سقوط به پایین‌ترین قیمت تاریخی‌اش وجود دارد.

پیشنهاد خواندنی: معرفی و شناخت بهترین میم کوین بازار ارز دیجیتال

آیا روی MOG Coin سرمایه‌گذاری کنیم؟

دقت کنید برای هر سرمایه‌گذاری، ابتدا اعتبار و اصالت محل سرمایه‌گذاری‌ست که مهم است، و سپس آینده‌ی آن، یعنی در وهله‌ی اول باید از بین نرفتن سرمایه‌ی شما تضمین گردد و سپس به فکر آینده  و سود بردن از سرمایه‌گذاری بود.

با توجه به تعاریفی که از رمزارز ماگ‌کوین ارائه دادیم می‌توان گفت تنها اقبال عمومی و جامعه‌ی فعال این گربه‌ی همیشه خندان است که قیمت آن را حفظ کرده و بالا می‌برد، و هیچ پروژه‌ی علمی یا صنعتی خاصی، و یا هیچ برنامه‌ی اقتصادی بلندمدتی در پشت سر آن وجود ندارد، لذا اگر کسی هستید که ریسک بسیار بالا را می‌پذیرید، شاید سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها و مخصوصا ماگ کوین روزی شما را پولدار کند، ولی این تیغ کاملا دولبه بوده و امکان دارد تمامی سرمایه‌ی خود را نیز در چشم برهم‌زدنی از دست بدهید.

صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

آگاهانه انتخاب کنید

در انتها باید گفت که ارز ماگ کوین نه اولین میم‌کوین بازار کریپتوکارنسی است و نه آخرین آن‌ها، روزگاری بود که شاید هر چند هفته یک‌بار یک عضو جدیدی به این خانواده اضافه می‌شد، ولی در دورانی که هر روز یک کوین به کوین‌های بازار افزوده می‌شود، ارائه‌ی تحلیل برای تک‌تک آن‌ها و تحت نظر گرفتن‌شان تقریبا غیرممکن شده و از یک انسان تنها برنمی‌آید، لذا به سمت پروژه‌هایی بروید که طرح‌های هوشمندانه‌ی در صنعت و تکنولوژی و برنامه‌های پرباری برای آینده دارند.

سوالات متداول

قیمت MOG تا سال ۲۰۵۰ چقدر خواهد بود؟

با توجه به الگوریت‌های پیش‌بینی قیمت و اندکی هم چاشنی حدس و گمان، می‌توان عدد ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار را برای سال ۲۰۲۵ متصور بود.

آیا امکان رسیدن قیمت MOG به یک دلار وجود دارد؟

احتمال هیچ چیز صفر نیست، ولی باید با در نظر گرفتن تعداد توکن‌های این ارز، بدانید که برای رسیدن به چنین قیمت‌هایی، تعداد بسیار زیادی از این توکن‌ها باید سوزانده شوند و چنین امری بسیار احتمال کمی دارد.

منابع: Beincrypto | Ambcrypto | Coincodex