۶ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری را بشناسید
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  2. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  3. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  4. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

معرفی ۶ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری

بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

معاملات نوسانی (Swing Trading) یک استراتژی محبوب است که شامل خرید و فروش دارایی در بازه زمانی چند روزه یا چند هفته‌ای با هدف سود بردن از حرکات کوتاه مدت قیمت می‌شود. معامله‌گران نوسان معمولا به دنبال بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری هستند که دارای نوسان، نقدینگی و حرکت بالا و همچنین سطوح حمایت و مقاومت واضح می‌شوند. در این مقاله همراه رمزینکس باشید تا بهترین ارزها برای نوسان گیری را شناسایی کنیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری کدامند؟

با گذشت زمان، استفاده و محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای رایج‌تر می‌شود و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به دنبال بهترین روش‌های ممکن برای کسب سود بالقوه در سرمایه‌گذاری خود هستند. به طور کلی یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های سوددهی و بررسی بازار ارز دیجیتال، استراتژی نوسان گیری به‌شمار می‌آید. با استفاده از این روش، امکان آشنایی با نحوه عملکرد بازار اتفاق میافتد و همچنین درک سرمایه‌گذار از چگونگی بررسی معامله‌گران از بازار، بیشتر می‌شود. در ادامه، بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری را ذکر خواهیم کرد.

۱- بیت‌کوین (BTC)

به طور قطع، بیت‌کوین اولین و بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری شمرده می‌شود. نقدینگی بالا، آن را به گزینه‌ای عالی برای معاملات روزانه تبدیل می‌کند. علاوه بر این، قیمت بیت‌کوین بر قیمت‌های دیگر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد و آن را به یک بازیگر کلیدی در بازار تبدیل کرده است.
لازم به ذکر است که تجارت این رمز ارز نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق روندهای بازار و درک خوب عوامل موثر بر قیمت بیت کوین دارد.

۲- اتریوم (ETH)

در لیست بهترین ارزها برای نوسان گیری قطعا اتریوم نقش مهمی بازی می‌کند. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ و انتخاب عالی دیگری برای معاملات روزانه به حساب می‌آید. ETH تنها یک ارز دیجیتال نیست؛ بلکه پلتفرمی برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است که با گذشت زمان، به ارزش آن می‌افزاید. تجارت اتریوم از همان روزهای اولیه آن، پرچالش بوده و فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. با این وجود، پلتفرم و توکن بومی آن توانسته در شرایط پرنوسان دنیای کریپتو، جای خود را پیدا کند. کلید موفقیت در تجارت اتریوم، توجه به تحولات در اکوسیستم آن و بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید.

تصویر فردی که در بین چند سکه ارز دیجیتال مشغول فکر کردن است.
دانستن نقش و وظیفه‌ی یک ارز در اکوسیستم برای شناسایی میزان قدرت آن لازم است.

۳- ریپل (XRP)

در دنیای بلاک‌چین، ریپل یک پروتکل پرداخت دیجیتالی به حساب می‌آید که ارز دیجیتال آن تحت عنوان XRP شناخته می‌شود. به طور کلی، ریپل به دلیل معاملات بین المللی سریع و کم هزینه‌اش در لیست ارزهای دیجیتال مناسب نوسان گیری قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر، مشارکت ریپل با موسسات مالی در سراسر جهان، آن را به یک ارز دیجیتال امیدوارکننده برای معاملات روزانه تبدیل کرده است. ریپل می‌تواند بی‌ثبات باشد، اما فرصت‌های خوبی برای معاملات روزانه سودآور ارائه می‌دهد و از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری شناخته می‌شود.

۴- کاردانو (ADA)

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری کاردانو است که در بین سرمایه‌گذاران این نوع استراتژی، مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. کاردانو با شبکه بلاک‌چین خود در تلاش است تا گزینه‌ای مقیاس پذیرتر و پایدارتر برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ارائه دهد. ناگفته نماند که به دلیل شهرت روزافزون و تیم توسعه توانمند، کاردانو قادر است یک انتخاب عالی برای تجارت نوسانی کریپتو باشد و قادر است در لیست ارزهای دیجیتال مناسب نوسان گیری قرار بگیرد.

۵- پولکادات (DOT)

به عنوان بهترین ارزها برای نوسان گیری پولکادات یک پلتفرم چند زنجیره‌ای شناخته می‌شود که ارتباط بین بلاک‌چین‌های مختلف را فراهم می‌کند. این ویژگی، یکی از مهم‌ترین دلیل‌های محبوبیت رمزارز DOT به شمار می‎‌آید. در حال حاضر، بسیاری از معامله‌گران نوسانی که به دنبال دسترسی به فضای غیرمتمرکز هستند، پولکادات را جزو انتخاب‌های اصلی خود در نظر می‌گیرند. دلیل این موضوع فناوری متمایز، پیشرفت‌ها و پتانسیلی است که این ارز دیجیتال از خود نشان داده است.

۶- بایننس کوین (BNB)

توکن بومی صرافی بایننس، بایننس کوین، برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی و سایر خدمات در پلتفرم آن استفاده می‌شود. معامله گران برای نوسان گیری می‌توانند از بایننس کوین استفاده کرده و تحلیلی مناسب از بازار پیدا کنند. این ارز دیجیتال در میان بسیاری از کریپتوهای دیگر، جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری به حساب می‌آید و دلیل اصلی این موضوع حجم بالا و عملکرد خوب آن در بازار به شمار می‌آید.

چند سکه کریپتو به همراه چارت نوسان که به بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری اشاره دارد
نوسان گیری تحلیل مناسبی از وضعیت بازار می‌دهد.

ارزهای دیجیتال مناسب نوسان گیری دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

با وجود آن که تعدادی از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری را نام بردیم، اما بسیاری دیگر از ارزها هستند که می‌توانند برای نوسان گیری مناسب باشند. برخی از ویژگی‌های کلیدی، انواع کریپتو را برای این سبک معاملاتی مطلوب می‌کند و هر سرمایه‌گذاری با شناسایی این ویژگی‌ها، می‌تواند استراتژی را روی آن پیاده کند. در ادامه، تعدادی از ویژگی‌های بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری را نام خواهیم برد تا در شناسایی ارزهای این چنینی، به راحتی تصمیم بگیرید.

  • نقدینگی بالا: بازارهای دارای نقدینگی بالا به راحتی سفارشات را بدون افت قابل توجه یا تاثیر بر قیمت اجرا می‌کنند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا ورودی‌ها و خروجی‌های بازار هموار باشد. همیشه بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری این ویژگی را دارند.
  • نوسانات زیاد: نوسانات قیمتی زیاد فرصت‌های بیشتری را ایجاد می‌کند.
  • تثبیت شده: سوابق طولانی ارزهای دیجیتال، الگوهای قیمت را قابل اعتمادتر کرده و آن‌ها را به بهترین ارزها برای نوسان گیری تبدیل می‌کند.
  • ابزارهای معاملاتی: انواع نمودارهای پیشرفته و اندیکاتورها به معامله‌گران کمک می‌کنند تا معاملات شناسایی شوند.

جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید به بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری پرداختیم و بهترین ارزها برای نوسان گیری را معرفی کردیم. این روش، یکی از استراتژی‌هایی است که در دنیای تریدرها بسیار محبوب شمرده می‌شود و بیشتر برای سودهای کوتاه مدت و روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند هر استراتژی دیگر دنیای کریپتو و بازارهای مالی، تحقیق و مطالعه در این مورد ضرورت بسیاری دارد. برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با ترید و استراتژی‌های مختلف، با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

کدام ارز دیجیتال برای معاملات نوسانی بهتر است؟

برخی از انتخاب‌های برتر شامل بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، بایننس‌کوین و کاردانو است.

آیا می‌توانیم زندگی خود را با معاملات نوسانی بیت‌کوین تامین کنیم؟

بله، اما چالش برانگیز است و نیاز به تجربه تجاری قابل توجه، مدیریت ریسک قوی، سرمایه کافی و انضباط برای پایبندی به یک استراتژی معاملاتی تعریف شده دارد.

منابع: morpher | ecoinomy

5/5 - (1 امتیاز)
درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ