بازی های متصل به تراست ولت؛ ۸ بازی جذاب

معرفی ۸ مورد از بازی های متصل به تراست ولت

بازی های متصل به تراست ولت
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ظهور بازی‌های کریپتو در چند سال اخیر تغییرات قابل توجهی را در بخش بازی‌های آنلاین ایجاد کرده‌ است. محبوبیت این بازی‌ها را می‌توان تا حد زیادی به صنعت بازی برای کسب درآمد یا Play to Earn نسبت داد که به بازیکنان امکان می‌دهد پاداش‌های کریپتو کسب کرده و آیتم‌های درون بازی را با مالکیت دارایی قابل تایید نگهداری کنند. تراست ولت (Trust Wallet) به عنوان یک کیف پول ارز دیجیتال در این صنعت رو به رشد، نقش مهمی ایفا کرده است. در این مطلب همراه رمزینکس باشید تا به بازی های متصل به تراست ولت بپردازیم.

بازی های متصل به تراست ولت چگونه کار می‌کنند؟

همانطور که پذیرش بلاک‌چین در بین توسعه‌دهندگان افزایش می‌یابد، بازی‌های بیشتری ساخته می‌شوند و تعداد کسانی که از طریق آن‌ها به درآمد می‌رسند هم بیشتر می‌شوند. این روزها بازی های تراست ولت به دلیل قابل اعتماد بودن این کیف پول، در بین افراد گسترش پیدا کرده است. به واسطه‌ی پاداش‌هایی که بازی‌های کریپتو به کاربران خود می‌دهند، این مسئله تفاوت کلیدی بین بازی‌های سنتی و کریپتو به حساب می‌آید. در بازی‌های سنتی، بازیکنان نمی‌توانند به راحتی آیتم‌های درون بازی را که به دست می‌آورند، در یک بازار آزاد بفروشند. علاوه بر این، بازی‌ها کاملا متمرکز هستند و توسط توسعه‌دهندگان یا شرکت‌هایی که بازی‌ها را ایجاد می‌کنند، کنترل می‌شوند.

با کمک بازی های متصل به تراست ولت کاربران قادر هستند دارایی‌های دیجیتال یا توکن‌هایی را که در بازارهای ثانویه به دست می‌آورند، با استیبل کوین، سایر ارزهای دیجیتال یا حتی ارزهای فیات مبادله کنند. در جامعه بازی‌های کریپتو، گیمرها همچنین می‌توانند به طور مرتب از دارایی‌های درون بازی خود در بازی‌های دیگر یا دنیای مجازی استفاده کنند؛ کاری که در بازی‌های سنتی نمی‌توانند انجام دهند. این مسئله به رشد تعامل کاربر، ایجاد یک جامعه پررونق و تشویق وفاداری کمک می‌کند. علاوه بر این، بازی های متصل به تراست ولت به توسعه‌دهندگان و بازیکنان انعطاف‌پذیری، مالکیت، امنیت و شفافیت را ارائه می‌دهد.

تصویر یک دسته بازی سبز رنگ در کنار چند سکه بیت کوین
دارایی‌های بدست آمده از بازی های متصل به تراست ولت قابل مباده هستند.

۸ مورد از بازی های متصل به تراست ولت

قبل از آن که به معرفی بازی های متصل به تراست ولت بپردازیم، توجه داشته باشید که باید ابتدا کیف پول تراست ولت را نصب کرده و در آن حساب کاربری ایجاد کنید. در واقع از طریق کیف پول تراست ولت و اتصال آن به بازی‌ها، می‌توانید توکن‌ها و ارزهایی را که بدست می‌آورید را وارد حساب خود کنید. این کار از طریق دانلود تراست ولت روی گوشی موبایل یا داشتن افزونه آن روی مرورگر دسکتاپ امکان پذیر است. در ادامه، به معرفی بازی های متصل به تراست ولت می‌پردازیم.

۱- Axie Infinity

اولین گزینه لیست بازی های تراست ولت Axie Infinity نام دارد. Axie Infinity یک بازی محبوب برای کسب درآمد مبتنی بر اتریوم به شمار می‌آید که به میزان زیادی از بازی پوکمون الهام گرفته است. بازیکنان می‌توانند موجودات مجازی (که به عنوان NFT وجود دارند) به نام Axies را پرورش داده و جمع آوری کنند و از آن‌ها برای مبارزه با سایر گیمرها برای کسب توکن‌های ارز دیجیتال به عنوان پاداش استفاده کنند.

امروزه، Axie Infinity یکی از محبوب‌ترین بازی های متصل به تراست ولت در سطح جهان به حساب می‌آید که کاربران می‌توانند در آن توکن‌های Axie Infinity Shards (AXS) و Smooth Love Potion (SLP) را کسب کنند. Axie Infinity از بازیکنان می‌خواهد قبل از شروع حداقل سه Axie داشته باشند. Axies شخصیت‌های اصلی و دارایی‌های درون بازی هستند که گیمرها را قادر به شروع بازی می‌کنند. آن‌ها همچنین به عنوان NFT شناخته می‌شوند و قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. بازیکنان در مورد خرید Axies دو گزینه دارند؛ آن‌ها را از بازار Axie بخرند یا قرض یا اجاره کنند.

پرورش، یکی از جنبه‌های بسیار مهم اکوسیستم Axie Infinity است؛ چون بازیکنان می‌توانند صاحب فرزندان جدیدی باشند که ویژگی‌های مورد نظر خود را داشته باشد. برای پرورش یک Axie، بازیکنان باید دو Axie برای جوجه‌کشی یک تخم دریافت کنند و تا پنج روز منتظر بمانند تا یک Axie جدید متولد شود. هرچه Axie کمیاب‌تر باشد، قیمت فروش آن می‌تواند بالاتر باشد.

تصویر موجودات رنگی روی تپه‌های سبز رنگ
در بازی Axie Infinity کاربران باید به پرورش Axie بپردازند.

همان طور که اشاره شد، اکوسیستم Axie Infinity به عنوان یکی از بازی های متصل به تراست ولت از دو رمز ارز Axie Infinity Shard (AXS) و Smooth Love Potion (SLP) استفاده می‌کند. SLP ارز دیجیتال درون بازی Axie Infinity به شمار می‌آید و در خود بازی Axie Infinity تولید می‌شود. این توکن به بازیکنان اجازه می‌دهد حیوانات خانگی دیجیتالی منحصربه‌فردی به نام Axies را پرورش داده و جمع‌آوری کنند. علاوه بر این، پرورش یک Axie برای بازیکنان توکن‌های AXS و SLP را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر پرورش، کاربران بازی های متصل به تراست ولت همچنین می‌توانند توکن های SLP را کسب کنند. برای به دست آوردن توکن‌های SLP، گیمرها باید در حالت آرنا با یکدیگر رقابت کنند یا در نبردها در حالت ماجراجویی با هیولاها پیروز شوند. بازیکنان همچنین می‌توانند توکن‌های SLP کسب‌شده خود را در صرافی‌های رمزنگاری پشتیبانی شده معامله کنند. همچنین، توکن AXS به عنوان یک توکن حاکمیتی در اکوسیستم Axie Infinity استفاده می‌شود.

از زمان عرضه در سال ۲۰۱۸، Axie Infinity رشد گسترده‌ای را تجربه کرده و توسط جامعه قدرتمندی از بازیکنان هدایت می‌شود. Axie Infinity به عنوان یکی از بازی های متصل به تراست ولت دارای جوامع و منابع مختلفی است که در آن گیمرها تجربیات و نکات خود را برای برنده شدن به اشتراک می‌گذارند. یادگیری از این جوامع می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا بازی را بهتر درک کرده و عملکرد خود را در نبردها بهبود بخشند.

۲- Sorare

یکی دیگر از بازی های متصل به تراست ولت Sorare نام دارد. Sorare یک بازی کارتی فانتزی رایگان است که روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود. بازیکنان با یک دسته کارت تصادفی شروع می‌کنند که هر کارت نشان دهنده یک ورزشکار واقعی و آمار او است. بازیکنان همچنین می‌توانند از کارت‌های خود یک تیم پنج نفره را برای ورود به مسابقات هفتگی تشکیل دهند. عملکرد تیم کاربر در بازی، با عملکرد واقعی ورزشکاران در مسابقات مطابقت دارد. بیش از ۳۰۰ باشگاه ورزشی به طور رسمی در پلتفرم Sorare مجوز دارند؛ از جمله نام‌های بزرگی مانند بایرن مونیخ، رئال مادرید، پاری سن ژرمن و لیورپول جزو این باشگاه‌ها هستند.

تعداد زیادی کارت رنگی با تصویر بازیکن‌های فوتبال
Sorare برای علاقه‌مندان به فوتبال، یک بازی ایده‌آل است.

Sorare یک بازی کارت های کلکسیونی فوتبال فانتزی است که به بازیکنان امکان می دهد تیمی متشکل از کارت‌های قابل مبادله از بازیکن‌ها را ایجاد کرده و از عملکرد بازیکنان درآمد کسب کنند. در Sorare هر کارت دیجیتال یک NFT قابل مبادله است؛ به این معنی که بازیکنان می‌توانند از کارت‌هایی که ارزش آن‌ها افزایش می‌یابد، درآمد کسب کنند. علاوه بر این، بازیکنان Sorare جوایزی مانند کارت‌های جدید و ETH دریافت می‌کنند. Sorare در بین بازی های تراست ولت به دلیل توانایی حضور در بزرگترین لیگ‌ها و باشگاه‌های جهان، در بین هواداران فوتبال بسیار محبوب شده است.

۳- My Cryptoheroes

بازی بلاک‌چین My Cryptoheroes بر پایه اتریوم ساخته شده و جزو بهترین بازی های متصل به تراست ولت به شمار می‌رود. در عنوان هیجان‌انگیز My Cryptoheroes، بازیکنان قهرمانان را جمع آوری و آموزش می‌دهند. این قهرمانان سپس برای یافتن آیتم‌های کمیاب و نبرد با بازیکنان دیگر، برای دریافت جوایز بیشتر به ماموریت‌ها فرستاده می‌شوند. کاربران با تجربه My Cryptoheroes از راه‌های مختلفی می‌توانند درآمد کسب کنند. برای مثال، با تکمیل ماموریت‌ها، پیدا کردن آیتم‌های کمیاب و فروختن آن‌ها به اتریوم یا فروش قهرمانان بازی می‌توان از My Cryptoheroes درآمد کسب کرد.

تصویر دو موجود با لباس‌های آهنی که شمشیر در دست دارند
کاربران می‌توانند از طریق فروش آیتم‌های بازی My Cryptoheroes درآمد کسب کنند.

۴- Blockchain Cuties Battle

بازی موبایلی Blockchain Cuties Battle از بازی های متصل به تراست ولت است که در آن بازیکنان می‌توانند شخصیت‌های بازی را پرورش دهند، جمع‌آوری کنند، بجنگند و سطح آن‌ها را ارتقا دهند. انواع مختلفی از کاراکترها تحت عنوان «cuties» وجود دارد که هر کدام نشان دهنده یک توکن ERC721 در بلاک‌چین اتریوم هستند. این شخصیت‌ها را می‌توان برای به دست آوردن cuties بیشتر با ویژگی‌های مختلف پرورش داد. هر چه کاراکتر کاربر در Blockchain Cuties Battle جذاب‌تر، کاربردی‌تر و منحصر به فرد باشد، شانس بازیکن برای کسب درآمد از فروش آن بیشتر است. این بازی در حال حاضر از بلاک‌چین‌های اتریوم، ترون، EOS ،NEO و Matic پشتیبانی می‌کند.

۵- God’s Unchained

یکی دیگر از بازی های متصل به تراست ولت God’s Unchained است که یک بازی کارتی رایگان مبتنی بر NFT به شمار می‌آید. در این بازی، افراد کارت‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توانند از طریق آن‌ها در بازار God’s Unchained تجارت داشته باشند. بازیکنان این کارت‌ها را با برنده شدن در مسابقات PVP یا خرید از دیگران جمع می‌کنند. هر کارت در بازی، یک توکن ERC-721 (استاندارد NFT در بلاک‌چین اتریوم) محسوب می‌شود. بنابراین، بازیکنان قادر خواهند بود این کارت‌ها را در پلتفرم‌های دیگر بیرون از بازی، معامله کنند.

۶- Illuvium

بازی مبتنی بر بلاک‌چین Illuvium جزو بازی های متصل به تراست ولت است که در آن، بازیکنان در جستجوی هیولاهای کمیاب و غیرعادی به نام Illuvials، دنیای دیجیتالی را طی می‌کنند. بازیکنان قادر هستند ایلوویال‌ها را جمع‌آوری کرده، آن‌ها را آموزش دهند و آزاد کنند تا با بازیکنان دیگر مبارزه کنند. هدف از بازی Illuvium ایجاد یک خدمه قدرتمند از ایلوویال‌ها است که شانس بالایی برای شکست دادن حریفان و کسب پاداش دارند. بیشتر عناصر موجود در بازی، مانند زمین و ایلوویال‌ها، NFT‌هایی هستند که بازیکنان آن‌ها را در بازار درون بازی معامله می‌کنند.

۷- Decentraland

بازی Decentraland یک تجربه خاص و منحصر به فرد را در دنیای مجازی ارائه می‌دهد و جزو بازی های متصل به تراست ولت شمرده می‌شود. بازیکنان قادر هستند خلاقیت خود را با ایجاد، کاوش و کسب درآمد در محیط‌های مجازی خود آزاد کنند. با استفاده از توکن MANA، ارز بومی Decentraland، بازیکنان قادر هستند زمین مجازی خریداری کرده و آن را بر اساس ترجیحات خود توسعه دهند. کاربران بازی Decentraland همچنین فرصت ایجاد و فروش دارایی‌های مجازی مانند ساختمان‌ها، آثار هنری و بازی‌ها را دارند و در ازای ساخته‌های خود، توکن‌های MANA به دست می‌آورند.

تصویر کاراکترهای کارتونی و آسمان آبی
بازیکنان Decentraland، توکن MANA را دریافت می‌کنند.

۸- The Sandbox

بازی Sandbox یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک‌چین است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تجربه‌های بازی خود را بسازند، مالکیت کنند و از طریق آن کسب درآمد داشته باشند. Sandbox که در لیست بازی های متصل به تراست ولت قرار می‌‌گیرد، توکن‌های LAND را در خود جای داده است. با خرید و تجارت توکن‌های LAND، که نشان‌دهنده سرزمین مجازی در Sandbox هستند، بازیکنان می‌توانند قلمروهای مجازی خود را ایجاد کرده و محیط‌های بازی منحصر به‌فردی را ایجاد کنند. به‌علاوه، بازیکنان قادر هستند از طریق گیم‌پلی و کمک به اکوسیستم، توکن‌های SAND (ارز اصلی The Sandbox) را به دست آورند.

جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید به بررسی بازی های متصل به تراست ولت پرداختیم و تعدادی از مهم‌ترین عناوین را معرفی کردیم. با توجه به رشد بی‌نظیر بازی‌‌های مبتنی بر بلاک‌چین و NFT، به زودی تعداد بیشتری از آن‌ها منتشر خواهند شد و استقبال مردم هم نسبت به آن‌ها افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید که علاوه‌بر لیست بازی های متصل به تراست ولت تعداد بیشتری از بازی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال در دسترس قرار دارد که می‌توانید درمورد آن‌ها هم تحقیق کنید. برای خواندن مطالب بیشتر و پیگیری آخرین قیمت ارزهای دیجیتال همراه رمزینکس باشید.

سوالات متداول

بازی کریپتو چیست؟

بازی کریپتو تکنولوژی بلاک چین را با بازی آنلاین ترکیب می‌کند و به بازیکنان امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال کسب کنند و دارایی‌های درون بازی را مبتنی بر NFT داشته باشند.

آیا می‌توانم با تراست ولت بازی‌های کریپتو را تجربه کنم؟

بله. بازی های متصل به تراست ولت وجود دارند و با این کیف پول می‌توانید به چندین بازی دسترسی داشته باشید و آن‌ها را تجربه کنید.

NFT در بازی چیست؟

NFT دارایی‌های دیجیتال منحصر‌به فردی شمرده می‌شوند که نشان‌دهنده آیتم‌های درون بازی هستند و به بازیکنان این امکان را می‌دهند که این دارایی‌ها را معامله کنند.

منابع: trustwallet | coinmarketcap

درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید