صرافی شیبا سواپ چیست؟ معرفی ۶ کاربرد شیبا سواپ

صرافی شیبا سواپ چیست؟ + مزایا و کاربردهای شیبا سواپ

نماد ارز شیبا اینو در کنار نام صرافی شیبا سواپ
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۳

شیبا اینو در اکوسیستم پیشرفته خود به یک صرافی غیرمتمرکز یا DEX نیاز داشت و صرافی شیبا سواپ همان چیزی است که می‌توانست این نیاز را برآورده کند. صرافی شیبا سواپ (ShibaSwap) که امکان کسب درآمد غیرفعال را از طریق خدماتی چون استیک کردن، استخرهای نقدینگی و مزارع کشت سود (Yield Farming) فراهم کرده است. حال با این وجود در این مقاله به بررسی اینکه صرافی شیبا سواپ چیست پرداخته و مزایا و کاربردهای آن را بررسی کرده‌ایم.

شیبا سواپ؛ راهکاری برای توسعه اکوسیستم شیبا اینو

نماد سگ شیبا اینو در کنار نام صرافی شیبا سواپ
شیبا سواپ صرافی غیرمتمرکز اکوسیستم شیبا اینو است.

شیبا اینو به منظور توسعه اکوسیستم خود، صرافی شیبا سواپ را به عنوان یک فورک از سوشی سواپ که خود فورکی از یونی سواپ است، عرضه کرد و اولین صرافی غیرمتمرکز پلتفرم خود در اختیار کاربران شیبا اینو قرار داد. صرافی‌های غیرمتمرکز مثل صرافی‌های متمرکزی، مانند بایننس و کراکن، نیستند و به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون دخالت واسطه‌ها تراکنش داشته باشند. داشتن یک صرافی برای Shiba Inu می‌تواند تاثیر به‌سزایی در قیمت ارز شیبا داشته باشد.

در دیفای، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نقشی اساسی بازی می‌کنند؛ زیرا این پلتفرم‌ها امکان تبادل مالی را میان کاربران به‌طور نامحدود و بدون وجود مانعی بزرگ به نام واسطه فراهم می‌کنند. تیم توسعه شیبا اینو با درک این موضوع، تلاش کرده تا خود را از یک میم کوین تفریحی به یک اکوسیستم کاربردی با داشتن قابلیت‌های زیاد و جذاب تبدیل کند. یکی از راهکارها، راه‌اندازی شیبا سواپ (ShibaSwap) به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز است. 

ویژگی‌های متمایزکننده زیادی برای صرافی شیبا سواپ درنظر گرفته شده که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به داشتن توکن‌های بومی و روش‌های کسب درآمد متنوع اشاره کرد. در ادامه این مقاله به بیان ویژگی‌های خاص صرافی سوشی سواپ پرداخته‌ایم.

توکن بومی شیبا سواپ چیست؟ معرفی ۲ توکن کاربردی

نماد ارز شیبا اینو بر روی صدها ستاره
شیبا اینو پای خود را فراتر از یک میم کوین گذاشته است.

صرافی شیبا سواپ از آنجایی که به منظور انجام فرایندهای مختلف در پلتفرم خود نیاز به داشتن تراکنش‌های مختلف با استفاده از  توکن‌های خاص دارد، ۲ توکنی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را به عنوان ارزهای بومی خود ارائه کرده است. 

  1. یکی از قابلیت‌هایی که در بلاکچین برای ایجاد یک نظم درست در قانون‌گذاری و اجرای دستور عمل‌ها در نظر گرفته شده است، ارائه توکن حاکمیتی به منظور توزیع درست قدرت تصمیم‌گیری میان اعضای جامعه است. کاربران صرافی شیبا سواپ نیز با خرید ارز بن (BONE) که نقش توکن حاکمیتی را در ShibaSwap بازی می‌کند، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مختلف جامعه صرافی شیبا سواپ شرکت کنند. همچنین ارز دیجیتال BONE با عرضه ۲۵۰ میلیونی خود، به عنوان پاداش به کاربران در پلتفرم به منظور تامین نقدینگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که کاربران «Doggy DAO» که نهاد غیرمتمرکز شیبا سواپ است، از این توکن برای ایجاد تغییرات جدید استفاده می‌کند.
  2. توکن دیگری که به عنوان یک استیبل کوین در صرافی شیبا سواپ کاربرد دارد، ارز دیجیتال «LEASH» است. این رمز ارز که به «Doge Killer» یا «قاتل دوج» شناخته می‌شود با هدف مدیریت خودکار کاهش و افزایش عرضه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به عرضه محدود ۱۰۷.۶۴۷ توکن لیش، می‌توان این ارز دیجیتال را یک منبع خود برای ذخیره ارزش در نظر گرفت.

کاربردهای صرافی شیبا سواپ چیست؟ ۶ کاربرد اساسی

حال که به توکن‌های کاربردی صرافی شیبا سواپ پرداختیم، نوبت به قابلیت‌های این صرافی غیرمتمرکز جذاب می‌رسد.

  1. Dig یا حفر کردن: یکی از خدمات جذاب ShibaSwap، حفر کردن یا Dig بوده که همان استخر نقدینگی است. در این فرایند، کاربران ارزهای دیجیتال خود در اختیار استخر نقدینگی قرار داده و به عنوان پاداش، ارز دیجیتال SSLP را دریافت می‌کنند.
  2. Woof: ووف کردن در پلتفرم شیبا سواپ فرایندی است که طی آن کاربران توکن BONE خود را به پول نقد تبدیل می‌کنند و برای اینکار از صرافی شیبا سواپ بهره می‌گیرند. 
  3. Bury یا دفن کردن: دفن کردن همان استیکینگ ارز دیجیتال که طی آن کاربران می‌توانند ارز شیبا اینو، لیش و بن خود را در مزرعه‌های کشت سودی که بیشترین سود را دارند، سهام‌گذاری کنند. 
  4. تبادل یا Swap: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این صرافی، تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر در طیف گسترده‌ای از رمزارزها است.
  5. Bonefolio: بونفولیو یک داشبود تحلیلی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به مقایسه فرصت‌های متنوع سرمایه‌‌گذاری بپردازند و با در نظر گرفتن شرایط هرکدام، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
  6. NFT: یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های شیبا سواپ، NFTهایی است که به «شیبوشی» معروف بوده و بیش از ۱۰ هزار نسخه از آن موجود است. هر یک از این شیبوشی‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارد. 

آیا شیبا سواپ امن است؟

با توجه به سایت CertiK که به امنیت پلتفرم‌های مختلف بلاکچینی از منظر امنیت نمره می‌دهد، امتیاز ۹۳ از ۱۰۰ را به شیبا سواپ داده است. همچنین این صرافی ارز دیجیتال شیبا اینو توانسته ۳۴ مورد از مشکلاتی که در پلتفرم به وجود آمده را رفع و رجوع کند و همین امر موجب شده تا شیبا سواپ بالاتر از رقبای خود یعنی پالیگان و آوه قرار بگیرد.

جمع‌بندی

توسعه‌دهندگان شیبا اینو برای اینکه بتوانند پای خود را فراتر از دنیای میم کوین‌ها بگذارند، اقدام به توسعه اکوسیستم خود با افزایش قابلیت‌های کاربردی کرده‌اند که یکی از آن‌ها راه‌اندازی شیبا سواپ بوده است. شیبا سواپ با ارائه خدمات نوین تبادل کریپتو در اکوسیستم شیبا، توانسته روحی تازه در کالبد شیبا اینو بدمد. شیبا سواپ با ارائه انواع خدمات مرتبط با استیکینگ ارز دیجیتال و تبادل NFT، خود را از سایر رقبا متمایز کرده است. به‌نظر می‌رسد چشم‌انداز شیبا اینو به صرافی شیبا سواپ ختم نمی‌شود و این تیم در نظر دارد تا با ارائه قابلیت‌های بیشتر، پا به دنیایی جدید بگذارد.

سوالات متداول

آیا صرافی شیبا سواپ در ایران قابل استفاده است؟

هیچ مانعی برای ایرانیان جهت استفاده از صرافی شیبا سواپ وجود ندارد. فقط نباید از کیف پول متامسک که ایرانیان را محدود کرده است در صرافی شیبا سواپ استفاده کنید.

تفاوت شیبا سواپ با سایر صرافی‌های غیرمتمرکز سواپ چیست؟

صرافی شیبا سواپ در مقایسه با رقبای خود یعنی پنکیک سواپ و یونی سواپ، با ارائه خدمات نوین Bury و Dig پتانسیل بالاتری برای رشد دارد.

منابع: cointelegraph | coindesk | origistamp

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید