وایت پیپر ارز سولار؛ بررسی ۷ موضوع مهم در وایت پیپر solar
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. چرا نات‌کوین با وجود سوزاندن ۲۳۳ میلیون توکن همچنان در افت است؟
  2. سولانا سیکر؛ گوشی کریپتوی نسل جدید با امکاناتی جذاب و ایردراپ‌های ویژه
  3. انتقال سرمایه از کتیزن به کیف پول غیر حضانتی شروع شد
  4. کارت های امروز همستر پنجشنبه ۲۹ شهریور + ویدیوی آموزشی
  5. چرا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد؟
  6. افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل و سیگنال صعودی به معامله‌گران
  7. کارت های امروز راکی ربیت پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  8. رمز جیمز (GEMZ) امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور
  9. قیمت امروز همستر کامبت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  10. قیمت امروز کتیزن پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  11. قیمت امروز راکی ربیت پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در بازار پیش از عرضه
  12. پاسخ پازل امروز ربات میجر پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  13. سکه مخفی راکی ربیت Easter Eggs امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش تصویری
  14. تصویر امروز جیمز پنجشنبه ۲۹ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  15. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

وایت پیپر ارز سولار؛ زیر و بم‌های شبکه و ارز سولار SXP

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
تصویری با پس‌زمینه مشکی که کلمه سولار به انگلیسی در وسط آن نوشته شده است و نماد سولار در کنار آن قرار دارد.

مطالعه وایت‌ پیپر ارز سولار یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به شما در خرید و فروش ارز SXP کمک کند. به طور کلی، وایت‌ پیپر‌ ارزهای دیجیتال سندی رسمی است که نمایی جامع از یک پروژه ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد. در این مطلب از رمزینکس، به بررسی اصلی‌ترین مفاهیم مطرح شده در وایت‌پیپر ارز سولار می‌پردازیم تا بتوانید تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید.

وایت پیپر ارز سولار چیست؟

تصویر نماد ارز سولار که در زیر آن یک ذره‌بین آبی وجود دارد.
وایت‌ پیپر‌ ارز سولار به عنوان سندی رسمی، نمایی جامع از  اهداف پروژه، کاربردها، تیم توسعه‌دهنده، توکنومیک و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

وایت‌ پیپر ارز دیجیتال سولار شامل جزئیاتی همچون اهداف پروژه، کاربردها، تیم توسعه‌دهنده، توکنومیک و موارد دیگر است. قبل از خرید ارز سولار SXP یا هر ارز دیجیتال دیگری از صرافی ارز دیجیتال، بررسی وایت‌پیپر آن اهمیت ویژه‌ای دارد تا با تمام جوانب و اهداف آن پروژه آشنا شوید. در ادامه به طور خلاصه با ۷ جنبه کلیدی که در وایت‌پیپر ارز سولار به آن پرداخته شده است، آشنا خواهید شد:

۱- ارز سولار چیست؟

ارز دیجیتال سولار، با نام اختصاصی SXP توکن اختصاصی بلاک‌چین سولار است که یک شبکه بلاک چین سریع، کارآمد و منبع باز است که با هدف تسهیل پرداخت‌های غیرمتمرکز طراحی شده است. این شبکه توسط سازمان DAO نظارت می‌شود. پروژه و ارز سولار SXP در ابتدا به نام سوایپ Swipe پا به عرصه گذاشت و در جولای سال ۲۰۲۰، پس از اینکه توسط بایننس خریداری شد، به سولار Solar تغییر نام داد. ارز دیجیتال سولار از مدل کاهش تورمی پیروی می‌کند؛ بدین معنا که در این مدل، عرضه سکه یا توکن به تدریج کاهش می‌یابد و به دنبال کاهش عرضه، تقاضا و در نتیجه قیمت آن افزایش می‌باید.

۲- هدف از پروژه سولار چیست؟

در حالی که کاربران دنیای ارز دیجیتال، بلاک‌چین‌های مختلفی مانند بیت‌کوین، اتریوم، پالیگان و موارد دیگر را برای انتخاب دارند، این شبکه‌ها دارای چند جنبه منفی هستند که دسترسی و عملکرد کاربران را محدود می‌کنند. برای مثال، ایجاد و راه‌اندازی توکن‌ها و برنامه‌های کاربردی فرآیند‌های پیچیده‌ای دارد که به سطح بالایی از تجربه و دانش نیاز دارند. این فرآیندها همچنین با هزینه‌های بالایی همراه هستند که آنها را برای برخی از کاربران از دسترس خارج می‌کند. در اینجاست که شبکه سولار به میدان می‌آید تا حتی توسعه‌دهندگان نسبتا بی‌تجربه بتوانند توکن‌ها و برنامه‌های کاربردی خود را بدون پرداخت هزینه‌های گزاف تراکنش ایجاد و راه‌اندازی کنند.

۳- شبکه سولار از چه مکانیزمی استفاده می‌کند؟

تصویری که پس‌زمینه نارنجی دارد، در بالای آن عبارت شبکه پرداخت غیر‌متمرکز به انگلیسی نوشته شده است و در وسط آن چندین نماد ارز سولار قرار دارد.
الگوریتم شبکه سولار، اجماع اثبات سهام (DPoS) است که ۵۳ تایید‌کننده به تایید بلوک‌ها می‌پردازند.

شبکه سولار از الگوریتم اجماع اثبات سهام (DPoS) استفاده می‌کند که در آن ۵۳ تایید‌کنندهِ بلوک برای تایید تراکنش‌ها انتخاب شده‌اند. کاربرانی که در این شبکه بلوک‌ها را تایید می‌کنند Delegators نامیده می‌شوند. این نمایندگان از ارز سولار SXP و سیستم رای‌گیری برای ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌کنند. برای انتخاب ۵۳ نماینده از فرآیند رأی‌گیری استفاده می‌شود و رأی گیری در کیف پول پلتفرم سولار انجام می شود. نمایندگان منتخب می‌توانند هر بلوک را در هشت ثانیه تایید کنند و در ازای آن از طریق کارمزد تراکنش‌ها، پاداش دریافت کنند. در حالی که این زمان تا حدودی کندتر از زمان تایید بلوک‌ها در بلاک‌چین سولانا است، اما به طور قابل توجهی سریعتر از زمان اتریوم و بیت کوین است.

۴- ارز سولار چه کاربرد‌هایی دارد؟

از اصلی‌ترین ویژگی‌های ارز سولار می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  1. از ارز دیجیتال سولار می‌توان برای انجام تمامی تراکنش‌های داخل شبکه استفاده کرد.
  2. همچنین ارز سولار SXP، یک ارز با ویژگی حاکمیتی است. بدین معنا که دارندگان ارز سولار می‌توانند برای انتخاب نمایندگان جدید و تصویب پیشنهادهای حکومتی جدید در شبکه حق رای داشته باشند.

۵- شبکه سولار چه ویژگی‌هایی دارد؟

از دیگر موارد برجسته‌ای که در وایت پیپر ارز سولار به آن اشاره شده است، ویژگی‌های این شبکه از جمله کیف پول اختصاصی، پروتکل SLP و بازار ان‌اف‌تی است که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم: 

  • کیف پول سولار: یکی از قابلیت‌های کیف پول سولار قابلیت ذخیره سکه‌های SXP است. علاوه بر این، کاربران می توانند توکن ها یا برنامه های جدید خود را مستقیما از طریق یک فرآیند ساده در کیف پول ایجاد کنند. همچنین کاربران می‌توانند برای رای خود به نمایندگان منتخب خود از این کیف پول استفاده کنند. در حال حاضر، فقط نسخه دسکتاپ کیف پول سولار برای ذخیره ارزهای دیجیتال و مشارکت در شبکه در دسترس است و نسخه‌های موبایل و مرورگر به زودی در دسترس خواهند بود.
  • پروتکل Side Ledger Protocol) SLP): یکی از ویژگی‌های شبکه سولار، پروتکل SLP است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض در بلاک چین سولار ایجاد کنند، مشابه استاندارد ۲۰-ERC در شبکه اتریوم.
  • بازار ان‌اف‌تی و متاورس: یکی دیگر از کاربرد‌هایی که هم‌اکنون در دست راه‌اندازی است بازار ان‌اف‌تی و متاورس شبکه سولار است که از این ویژگی شبکه سولار می‌توان برای ساخت ان‌اف‌تی و فروش آن در متاورس استفاده کرد. به بیان دیگر این بازار مانند OpenSea عمل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد NFT‌های خود را از طریق خدمات شخص ثالث یا بازار اصلی Solar در حال توسعه بفروشند.

توکنومیک ارز سولار

در حال حاضر (۲۱ شهریور‌ماه ۱۴۰۳)، قیمت ارز دیجیتال سولار SXP، حدود ۰.۱۸۶ دلار است و از نظر ارزش بازار در رده ۳۴۶ قرار دارد. تعداد توکن‌های در حال گردش این ارز در حدود ۶۱۵,۸۸۸,۲۱۶ سولار است و حداکثر عرضه آن بی‌نهایت است.

بر اساس سایت CoinmarketCap، این ارز از آگوست سال ۲۰۱۹ شروع به خرید و فروش شده است، پایین‌ترین قیمت خود را در مارچ ۲۰۲۰ در قیمت ۰.۱۱۸ دلار و بالاترین قیمت خود را در می سال ۲۰۱۹ در قیمت ۵.۱۸ دلار ثبت کرده است.

تیم توسعه‌ دهنده شبکه سولار

همان‌طور که گفتیم شبکه سولار (SXP) در ابتدا با نام Swipe فعالیت خود را شروع کرد. این شبکه در سال ۲۰۱۹ توسط خوسلیتو لیزاروندو راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۲۱ که Binance پروژه Swipe را خریداری کرد، لیزاروندو به هدایت پروژه ادامه داد تا اینکه در نهایت از سمت خود کناره‌گیری کرد و اکوسیستم Swipe به سولار تغییر نام داد.

جمع‌بندی

در این مطلب از رمزینکس، وایت پیپر ارز سولار را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید وایت پیپر ارز‌های دیجیتال اسناد رسمی از پروژه‌های ارز دیجیتال هستند که در آن‌ها جزئیاتی همچون اهداف پروژه، کاربردها، تیم توسعه‌دهنده، توکنومیک و موارد دیگر ذکر شده است. بررسی این موارد قبل از خرید و فروش ارز سولار ضروری است و دید بهتری برای سرمایه‌گذاری به علاقه‌مندان پروژه می‌دهد.

سوالات متداول

ارز سولار برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

از ارز سولار SXP می‌توان در موارد مختلفی از جمله پرداخت کارمزد‌های درون شبکه و حق رای برای تصمیمات درون شبکه استفاده کرد.

قیمت ارز سولار چقدر است؟

قیمت ارز سولار در حال حاضر (۲۱ شهریور‌ماه ۱۴۰۳) ۰.۱۸۶ دلار است و از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال مختلفی مانند رمزینکس قابل خرید و فروش است.

آیا ارز سولار برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

سرمایه‌گذاری در ارز سولار یا هر ارز دیجیتال دیگری به عوامل مختلفی از جمله وضعیت کلی بازار و هدف شما از سرمایه‌گذاری بلند‌مدت یا کوتاه‌مدت بستگی دارد. به طور کلی باید در نظر داشته باشید برای سرمایه‌ در ارز سولار و هر ارز دیگری نباید بیشتر از مقدار قابل معینی ریسک کنید.

منبع: CoinMarketCap | Solar Network

به این post امتیاز دهید
درباره تارا محسنی
نویسندگی و نوازندگی، بخش‌های جدا‌نشدنی زندگی من هستند!
درباره تارا محسنی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر