مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین از ۵ دیدگاه

مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین؛ سود کدام بیشتر است؟

نماد بیت کوین و اسلیپ لس ای آی در صفحه‌ای سیاه رنگ
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳

هر ارز جدیدی که پا به دنیای کریپتوکارنسی می‌گذارد، در اولین قدم، برای قدرت‌نمایی، خود را با بیت کوین مقایسه می‌کند و تلاش زیادی دارد تا خود را برتر از بیت کوین نشان دهد. همین اواخر، مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین بر سر زبان‌ها افتاده و بسیاری معتقدند که ارز اسلیپ لس می‌تواند رقیبی جدی برای پدر کریپتو باشد. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به بررسی فرق ارز  اسلیپ و بیت کوین پرداخته و از جنبه‌های مختلف این دو ارز دیجیتال را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. 

تفاوت ارز اسلیپ و بیت کوین

حال با توجه به اینکه ارز اسلیپ لس در سال ۲۰۲۴ معرفی شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است، بسیاری معیار ارزشمند بودن آن را، برتری ارز اسلیپ نسبت به بیت کوین می‌دانند و معتقدند که اگر اسلیپ بهتر از بیت کوین باشد یا حداقل نسخه بهینه‌تر بیت کوین باشد، می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. به همین منظور در ادامه، به تفصیل در ۴ مورد مختلف این دو ارز دیجیتال را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

۱. فرق ارز اسلیپ و بیت کوین در زیرساخت

نماد ارز اسلیپ در میان بارقه‌ای از نور
ارز اسلیپ از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

اولین و مهم‌ترین زمینه‌ای که باید در آن به مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین پرداخت، زیرساخت آن‌ها است. بیت کوین و ارز اسلیپ هر دو از فناوری بلاکچین به عنوان زیرساخت اصلی استفاده می‌کنند. با این تفاوت که بیت کوین به عنوان اولین ارائه‌دهنده ارز دیجیتال در بستر بلاکچین، ساده‌ترین حالت این فناوری را استفاده می‌کند. به این معنا که بیت کوین در بستر بلاکچین فقط از همان فرایند تایید و اعتبارسنجی با استفاده از الگوریتم اثبات کار (که بسیار هزینه‌بر است و مصرف انرژی بالایی دارد) بهره می‌گیرد.

اما در طرف مقابل، پلتفرم اسلیپ لس ای آی از نسخه بهینه بلاکچین که توسط اتریوم و بعدها سولانا ارائه شد، استفاده می‌کند. یعنی استخراج در بلاکچین اسلیپ لس معنایی ندارد و تمام فرایندها براساس قراردادهای هوشمند انجام می‌گیرند. از طرفی، پروژه اسلیپ لس از هوش مصنوعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. یعنی از لحاظ زیرساخت و فناوری که اولین معیار مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین است، تکنولوژی به کار برده شده در پلتفرم اسلیپ به‌روزتر و بهینه‌تر است.

۲. مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین در کارایی

بیت کوین ورود خود را به دنیای مالی به عنوان جایگزین دیجیتال دلار آغاز کرد. بیت کوین تنها کارایی که می‌تواند داشته باشد، به عنوان یک روش پرداخت  و ذخیره ارزش است و بس؛ یعنی کاربران دنیای کریپتوکارنسی برای انجام تراکنش‌های مختلف از خریدن خانه بگیر تا خرید چند چیپس و پفک، می‌توانند از بیت کوین استفاده کنند. از طرفی دیگر، بیت کوین را طلای دیجیتال نیز می‌نامند؛ به این منظور که سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی خود و سود در بلندمدت، می‌توانند در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.

اما پلتفرم اسلیپ لس ای آی، کارایی‌های بیشتری دارد؛ کارایی‌های مهم که فرق ارز اسلیپ و بیت کوین را مشخص می‌کند. اسلیپ لس ای آی یک پلتفرم بازی و سرگرمی بوده که کاربران می‌توانند با انتخاب شخصیت‌های مختلف در این بازی، با سایر شخصیت‌ها روابط دوستانه داشته باشند. اما این تنها مزیت این پلتفرم نیست؛ بلکه توسعه‌دهندگان این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی، ۱۰ شخصیت دختر و ۱۰ شخصیت پسر متنوع را در اختیار کاربران به عنوان همراه و شریک عاطفی قرار می‌دهد و این امر اشخاص منزوی را به افرادی اجتماعی‌تر تبدیل می‌کند. 

۳. فرق ارز اسلیپ و بیت کوین در کاربرد توکن‌ها

کلمه ای آی خارج شده از کریپتو در صفحه موبایل
اسلیپ لس ای آی روابط اجتماعی افراد را گسترش می‌دهد.

همانطور که گفته شد، شبکه بیت کوین، ارز دیجیتال BTC را دارد که برای انجام تراکنش‌های مختلف و حفظ ارزش توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. یعنی در نهایت بیت کوین فقط یک راه برای استفاده دارد و فقط به عنوان روش پرداخت می‌توان از آن بهره برد. به همین دلیل، محدودیت در استفاده از بیت کوین را می‌توان نقطه‌ای اساسی در مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین دانست.

از طرفی دیگر، ارز Sleepless AI نه تنها می‌تواند یک روش پرداخت باشد، بلکه می‌تواند به عنوان حفظ ارزش (مانند بیت کوین) مورد استفاده قرار بگیرد. اما کاربرد توکن اسلیپ همینجا به پایان نمی‌رسد؛ بلکه کاربران پلتفرم اسلیپ لس می‌توانند برای ارتقاء شخصیت‌های خود و همراهانشان از ارز دیجیتال اسلیپ استفاده کنند.  

۴. تفاوت ارز اسلیپ و بیت کوین در ارزش کوین

هیچ شکی در ارزش بالای بیت کوین نیست؛ ۱۵ سال حضور در صدر دنیای کریپتوکارنسی، آن‌هم با اختلافی چند ده هزار دلاری، بیت کوین را به خدای ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. تمام کریپتوهای موجود در بازار با یک تکان کوچک بیت کوین، ممکن است نابود شوند یا به عرش برسند. تمام حرکت‌های آینده بازار با بررسی نوسان‌های بیت کوین پیش‌بینی و تحلیل می‌شوند. پس بی‌شک بیت کوین ارزشمندترین و دست‌نیافتنی‌ترین ارز دیجیتال دنیا است.

از طرفی هم نمی‌توان از لحاظ ارزشی به ارز اسلیپ لس خرده گرفت؛ زیرا این ارز به تازگی معرفی شده و تا بتواند خود را در میان طرفداران کریپتوکارنسی جا بیاندازد، طول خواهد کشید. در حال حاضر قیمت ارز اسلیپ زیر یک دلار بوده که در مقایسه با بیت کوین، حرفی برای گفتن ندارد. با این حال ممکن است با توجه به نقشه‌راه ارز اسلیپ، این کریپتو جنجالی ارزشی چند صد دلاری پیدا کند.

جمع‌بندی

رمز ارز‌ها مانند ارز اسلیپ روی جنبه‌های مختلف زندگی بشر سایه انداخته‌اند. آن‌ها هر بار با ترفندهای مختلف خود را به گوشه‌ای از زندگی ما وصل می‌کنند. این بار ارز تازه نفس اسلیپ لس با کمک هوش مصنوعی به سراغ روابط اجتماعی انسان‌ها رفته است.

کاربران با مراجعه به این پلتفرم و انتخاب شخصیت مورد نظر، دنیای عاطفی خود را گسترش می‌دهند و از انزوا فاصله می‌گیرند. در مقابل بیت کوین، این ارز دیجیتال ارزشمند، یک روش پرداخت و ذخیره ارزش بوده که با قیمتی چند ده هزار دلاری، سال‌ها است در صدر بازار کریپتوکارنسی است. اکثر ارزهای دیجیتال برای شهرت، خود را با بیت کوین مقایسه می‌کنند و به همین منظور در این مقاله، ما به مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین پرداختیم و از جنبه‌های مختلف این موضوع را بررسی کردیم.

سوالات متداول

بیت کوین بهتر است یا اسلیپ لس ای آی؟ 

هرکدام از این ارزهای دیجیتال کاربرد خاص خود را دارند و تفاوت در کارایی آن‌ها باعث می‌شود مقایسه ارز اسلیپ و بیت کوین سخت شود.

ارز اسلیپ و بیت کوین چه شباهت‌هایی دارند؟

هر دو ارز دیجیتال به عنوان روش‌های پرداخت کاربرد دارند و کاربران می‌توانند برای خرید موارد مختلف از این دو ارز دیجیتال استفاده کنند.

منابع: nerdwallet | binance

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر