آموزش نحوه خرید لونا کلاسیک در ۵ قدم

آسان ترین آموزش نحوه خرید لونا کلاسیک؛ کسب سود از لونا!

لوگوی ارز دیجیتال لونا کلاسیک با پس زمینه آبی
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳

بعید است بتوانید کسی را در این دنیا پیدا کنید که دوست داشته باشد بابت رویدادهای منفی زندگی شناخته شود. یکی از بدشانس‌ترین و عجیب‌ترین ارزهای دیجیتال که بشر تا به حال به خود دیده، لونا کلاسیک است؛ لونا کلاسیکی که پیش‌تر جایگاهی محکم در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار داشت و بسیاری آن را رقیب اصلی غول‌های کریپتوکارنسی یعنی بیت کوین و اتریوم می‌دانستند. اما یک سقوط ناگهانی، بازی را برای لونا کلاسیک تغییر داد ولی لونا زمین نخورد. به همین منظور، با بازگشتی رویایی، بسیاری به دنبال آموزش نحوه خرید لونا کلاسیک هستند و می‌خواهند در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

در همین راستا در این مقاله از رمزینکس، به بررسی آسان ترین شیوه خرید و فروش لونا کلاسیک پرداخته و مراحل آن را قدم به قدم شرح داده‌ایم.  

شناخت کافی پروژه؛ پیش‌قدم نحوه خرید لونا کلاسیک

نماد لونا کلاسیک در صفحه‌ای با امواج نارنجی
لونا کلاسیک در ابتدا رقیب اتریوم بود.

شاید نیاز باشد قبل از پرداختن به نحوه خرید لونا کلاسیک، به بررسی تاریخچه این ارز دیجیتال بپردازیم. سال ۲۰۱۸، دو جوان اهل آسیای شرقی، Do Kwon و Daniel Shin اقدام به ساخت یک اکوسیستم مشابه اتریوم کردند که بتوانند پروژه خود را با ایجاد تمایزهایی شگفت‌آور، رقیب اصلی اتریوم نامگذاری کنند. پروژه‌ای که سروصدای زیادی به پا کرد، بلاکچین ترا (Terra) نام داشت که با دو توکن بومی بسیاری از فعالان حوزه کریپتوکارنسی را شگفت‌زده کرد؛ تیم ترا یک توکن برای تبادلات درونی با نام لونا (Luna) و یک توکن به منظور حفظ ارزش اکوسیستم و مشابه تتر با نام (UST) برای اکوسیستم خود در نظر گرفت.

اکوسیستم ترا که با توجه به چارچوب بلاکچین کازموس (Cosmos) ساخته شده بود، توانایی پردازش ۱۰ هزار تراکنش را در ثانیه دارد که در مقایسه با بلاکچین اتریوم با ۱۴ و بیت کوین با ۷ تراکنش در ثانیه، به‌صرفه‌تر و بهتر به نظر می‌رسد. با توجه به چنین عملکردی، توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال لونا قصد داشتند تا با شرکت‌‎های ارائه خدمات مالی مانند ویزا کارت و مسترکارت رقابت کرده و با ارائه خدمات مشابه با استفاده از قراردادهای هوشمند، سیستم مالی نوین را در جامعه پیاده‌سازی کنند.

اما هدف از ارائه یک استیبل کوین در اکوسیستم ترا چه بوده است؟ هدف Do Kwon در واقع ارائه نوعی خدمات مالی بدون دردسر و به دور از نوسانات ارزهای دیجیتال با امکان تبادل آن در هر زمان و هر مکان فقط با اتصال به اینترنت بوده است. اما نکه قابل توجه در رابطه با UST، تقابل ارزش آن با لونا بود، یعنی برای حفظ ارزش آن، با سوزاندن هر UST یک لونا ضرب می‌شد. 

در سال ۲۰۲۲، در پی سقوط قیمت UST تا ۰.۹۱ بسیاری از دارندگان ترا و UST از سر نگرانی، اقدام به فروش UST خود کرده و سقوط قیمتی بیشتر و بیشتر شد. اما بسیاری دیگر، در فرایند سوزاندن UST استفاده کردند؛ طی این فرایند به ازای هر UST سوزانده شده، لونا به ارزش یک دلار صادر می‌شد. همین اقدامات، فاجعه‌بارترین سقوط قیمتی تاریخ کریپتوکارنسی را رقم زد.

اما بنیان‌گذاران ترا، دست روی دست نگذاشتند و با ایجاد یک هاردفورک جدید و تبدیل لونا به لونا کلاسیک، دوباره به عرصه کریپتوکارنسی برگشتند و تا به حال توانسته‌اند اقدامات ارزشمندی را در راستای جبران گذشته انجام دهند. به همین منظور، در ادامه به بررسی نحوه خرید لونا کلاسیک پرداخته‌ایم.

چگونه لونا کلاسیک بخریم؟

نماد فلزی لونا کلاسیک در فضایی با عناصر کهکشانی
لونا ۲.۰ هاردفورک ترا پس از سقوط است.

حال که می‌دانیم رمزارز بومی ترا چه اتفاقاتی را از سر گذرانده است، نوبت به آموزش نحوه خرید لونا کلاسیک رسیده است. در ادامه ۵ قدم اصلی شیوه خرید و فروش لونا کلاسیک را توضیح داده‌ایم.

۱. قدم اول نحوه خرید لونا کلاسیک؛ انتخاب صرافی

همانطور که می‌دانید، برای خرید و فروش ارز دیجیتال، نیاز به داشتن حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر دارید. در حال حاضر، صرافی‌های زیادی چه در داخل و چه در خارج کشور حضور دارند که خدمات مرتبط با رمزارزها را ارائه می‌دهند. اما تعداد کمی از صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که معتبر بوده و با داشتن پشتوانه‌ای قابل اتکا و خدماتی متمایز‌کننده، می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. پس ابتدا اطلاعات لازم را در رابطه با یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی جمع‌آوری کرده و خرید ارز دیجیتال لونا کلاسیک را آغاز کنید.

۲. افتتاح حساب کاربری؛ قدم دوم در نحوه خرید لونا کلاسیک 

حال که صرافی ارز دیجیتال معتبر خود را پیدا کرده‌اید، نوبت به افتتاح حساب کاربری می‌رسد. برای افتتاح حساب کاربری، اطلاعات مهم و فردی شما اعم از نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره همراه، اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه لازم است. از آنجایی که برای آغاز خرید و فروش رمزارز نیاز به واریز وجه نیز دارید، باید شماره کارت و شبا یکی از حساب‌های بانکی خود را نیز به حساب کاربری خود نزد صرافی متصل کنید.

۳. احراز هویت؛ قدم سوم شیوه خرید و فروش لونا کلاسیک 

یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی‌هایی که برای تامین امنیت حساب کاربری و جلوگیری از هرگونه سرقت در نظر گرفته شده، احراز هویت فرد ثبت‌نام‌کننده است. در این مرحله فرد با ارسال یک ویدیو از خود و متن از پیش تعیین شده در مراحل ثبت‌نام، هویت خود را به عنوان فرد اصلی ثبت‌نام‌کننده به نوعی تایید می‌کند. به این ترتیب، هیچکس نمی‌تواند با استفاده از هویت و مدارک شخص دیگری در صرافی‌ها حساب کاربری افتتاح کرده و اقدام به سرقت و کلاهبرداری کند. 

۴. واریز وجه؛ چهارمین قدم نحوه خرید لونا کلاسیک

حال که حساب کاربری شما نزد صرافی تایید شده است، نوبت به واریز وجه می‌رسد. اکثر صرافی‌ها به دلیل وجود سقف و کف خرید و فروش در بلاکچین‌های مختلف (به دلیل وجود کارمزد معاملاتی) محدودیت‌هایی در خرید و فروش ارز دیجیتال در نظر گرفته‌اند. به همین منظور، با در نظر داشتن چنین شرایطی، آن مقدار وجه نقدی که برای سرمایه‌گذاری و معامله کریپتوکارنسی در نظر گرفته‌اید را به حساب کاربری خود واریز و به تبادل ارز دیجیتال بپردازید. 

۵. انتخاب کیف پول؛ آخرین مرحله شیوه خرید و فروش لونا کلاسیک

پس اینکه موفق به خرید لونا کلاسیک شدید، نوبت به ذخیره و انتقال آن به یک کیف پول امن می‌رسد. برای انتخاب کیف پول در ابتدا باید بدانید که کدام یک از انواع کیف پول‌ها مد نظر شما است. اگر می‌خواهید دائما به تبادل و معامله لونا بپردازید، باید از کیف پول‌های نرم‌افزاری یا گرم مانند تراست ولت استفاده کنید. اما اگر به دنبال ذخیره و کسب سود در دراز مدت هستید، گزینه بهتر برای شما کیف پول‌های سرد یا فیزیکی مانند لجر و ترزور است. 

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی چیستی رمزارز بومی بلاکچین ترا و نحوه خرید لونا کلاسیک پرداختیم. همانطور که گفته شد، ترا به دلیل سقوط قیمتی در سال ۲۰۲۲، بر اثر یک هاردفورک تبدیل به دو شاخه لونا کلاسیک و لونا ۲.۰ شد که در حال حاضر لونا کلاسیک به دلیل قدیمی بودن، طرفداران بیشتری دارد. در این مقاله هم سعی شد تا شیوه خرید و فروش لونا کلاسیک را در پنج مرحله به صورت کاربری توضیح داده تا بتوانید در معامله ارز دیجیتال لونا موفق عمل کنید.

سوالات متداول

ارز لونا ۲ چیست؟

پس از سقوط لونا کلاسیک، توسعه‌دهندگان لونا تصمیم به ایجاد یک هاردفورک برای بازیابی شبکه کردند و حاصل آن، لونا ۲.۰ شد.

آینده لونا کلاسیک کجاست؟

همچنان با توجه به اتفاقاتی که لونا از سر گذرانده، آینده لونا کلاسیک در ابهام است و مشخص نیست چه رویدادهایی منتظر آن است. 

منابع: bybit | thedefiant | medium | bitkan

5/5 - (1 امتیاز)
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر