لیست بهترین آلت کوین ها برای سرمایه‌گذاری ۲۰۲۴ (۱۴ آلت کوین)

بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

تصویری رنگارنگ از نماد بهترین الت کوین ها در سال ۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

یافتن بهترین آلت کوین ها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود یکی از اهداف همیشگی کاربران بازار ارز دیجیتال است. با این حال، با توجه به فراوانی آلت کوین‌های جدید و تعداد بی‌شمار پروژه‌ها، انتخاب بهترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. با توجه به اینکه زمستان بازار کریپتو و روند منفی کلی بازار در نیمه دوم سال گذشته در نهایت به پایان رسید، ما لیستی از بهترین آلت کوین ‌ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ را گردآوری کرده‌ایم که شامل پروژه‌های اصلی ارزهای دیجیتال، رمزارزهای نوظهور و چند توکن با ارزش بازار کوچک‌ اما با پتانسیل رشد قوی است. همراه ما باشید.

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

بخش زیر شامل ۱۴ مورد از بهترین آلت کوین‌های بازار است که نوید عملکردی قوی در سال ۲۰۲۴ را می‌دهند. این لیست از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعت کریپتو تا پروژه‌های کمتر شناخته‌شده را شامل می‌شود، بنابراین شانس زیادی وجود دارد که پروژه مناسب خود را در این لیست پیدا کنید.

۱. اتریوم؛ بهترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴

نوشتن لیستی از بهترین آلت کوین ها برای خرید بدون گنجاندن اتریوم (ETH) غیرممکن است. دومین رمزارز بزرگ جهان از نظر ارزش بازار و بزرگ‌ترین پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) در این فضا به راحتی یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در حال حاضر است. این شبکه با انتقال موفقیت‌آمیز به مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) در سپتامبر ۲۰۲۲، بیش از ۹۹.۹ درصد از نظر مصرف انرژی کارآمدتر شد و زمینه را برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه فراهم کرد که قرار است ظرفیت پردازش تراکنش در ثانیه (TPS) اتریوم را از ۱۵ TPS امروز به ده هزار TPS در آینده افزایش دهد.

اتریوم که در سال ۲۰۱۵ و پس از وایت پیپری که در سال ۲۰۱۳ توسط بنیانگذارش ویتالیک بوترین منتشر شد، راه‌اندازی شد. اتریوم پیشروترین پلتفرم قراردادهای هوشمند در صنعت کریپتو است و طبق وب‌سایت دیفای لاما (DeFiLlama)، تقریباً شش برابر شبکه ترون (Tron) ارزش کل قفل شده (TVL)‌ دارد. ضمن اینکه در حال حاضر، به نظر می‌رسد اتریوم دست بالاتر را نسبت به کاردانو، سولانا و دیگر «قاتلان اتریوم» دارد.

چرا اتریوم یک آلت کوین با احتمال رشد بالا در سال ۲۰۲۴ است؟

فضای رشد اتریوم آن را به یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند. اتریوم ستون فقرات هزاران پروژه کریپتو است که به بلاک چین آن وابسته هستند. از صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب (DEX) مانند یونی سواپ (Uniswap) و dYdX گرفته تا تعدادی از سرویس‌های لیکویید استیکینگ (liquid staking) و دارایی‌های دیجیتال متعددی که روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند؛ برای مثال NFT هایی که امروزه می‌شناسیم بدون اتریوم وجود نداشتند. در نهایت، سرمایه‌گذاری در اتر (ETH) یکی از شروط موفقیت بلندمدت در صنعت رمزارز است.

نقطه قوتی که باید برای اتریوم در نظر گرفت، عملکرد نسبتاً ضعیف آن در بازار در مقایسه با برخی دیگر از ارزهای دیجیتال برتر است. در حالی که بیت کوین، سولانا، کاردانو، آوالانچ و بسیاری دیگر در سال ۲۰۲۳ افزایش ۱۵۰ درصدی را به ثبت رساندند،‌ قیمت اتریوم فقط ۸۵ درصد رشد کرد که به طور بالقوه می‌تواند به این معنی باشد که فضای زیادی برای رشد در طول سال ۲۰۲۴ دارد.

علاوه‌بر این، اتریوم به عنوان ارز دیجیتال بعدی در نظر گرفته می‌شود که پس از راه‌اندازی صندوق ETF اسپات بیت کوین در اوایل سال جاری، صندوق قابل معامله در بورس (ETF) خود را در ایالات متحده راه‌اندازی می‌کند. این امر می‌تواند مقادیر قابل توجهی سرمایه را از سرمایه‌گذاران سازمانی جذب کند و ارزش اتریوم را افزایش دهد.

۲. سولانا؛ یک رقیب قوی در بخش دیفای و NFT

نماد سولانا در مرکز به همراه نماد پروژه‌های ساخته شده بر روی بلاک چین سولانا در اطراف ان
سولانا (Solana) یکی از بهترین آلت کوین ها و یک بلاک چین لایه یک غیرمتمرکز، امن، مقیاس‌پذیر و سریع است که هدفش تبدیل‌شدن به بستری برای برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) می‌باشد.

سولانا (Solana) یک شبکه بلاک چین با کارایی بالا است که برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز و پروژه‌های کریپتو در مقیاس بزرگ طراحی شده است. معماری نوآورانه آن از ترکیبی از فناوری‌های منحصربه‌فرد برای دستیابی به توان عملیاتی بالا و سرعت تراکنش‌های سریع استفاده می‌کند که قادر به پردازش هزاران تراکنش در ثانیه است. سولانا با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات تاریخچه (PoH) در کنار اثبات سهام (PoS)، از نهایی شدن سریع تراکنش و کارمزدهای پایین اطمینان می‌دهد.

علاوه‌بر این، اکوسیستم سولانا به گسترش خود ادامه می‌دهد و جامعه‌ای فعال از توسعه‌دهندگان، کارآفرینان و پروژه‌هایی را که از قابلیت‌های آن استفاده می‌کنند، پرورش می‌دهد. اکوسیستم رو به رشد آن شامل اپلیکیشن‌های دیفای، بازارهای NFT، پروژه‌های گیم و موارد دیگر است که تطبیق پذیری و پتانسیل بلاک چین سولانا را به نمایش می‌گذارد.

چرا سولانا یک آلت کوین با احتمال رشد بالا در سال ۲۰۲۴ است؟

سولانا جامعه رو به رشدی از توسعه‌دهندگان را جذب کرده و اکوسیستم متنوعی از پروژه‌ها را ایجاد کرده است، از جمله برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، قراردادهای هوشمند و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز. این به سولانا این امکان را داده است تا کف قیمت سال ۲۰۲۲ خود را (که پس از سقوط FTX، یکی از بزرگ‌ترین حامیان سولانا مشاهده شد)، به شکلی دیدنی رد کند. در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، سولانا یک رالی ۴۰۰ درصدی را شاهد بود و برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ به بالای ۹۹ دلار رسید.

برای لحظاتی، SOL از XRP و BNB پیشی گرفت و به چهارمین ارز دیجیتال بازار از لحاظ مارکت کپ تبدیل شد و پشت سر بیت کوین، اتریوم و تتر قرار گرفت. اگر این روند ادامه پیدا کند، به راحتی می‌توانیم شاهد باشیم که سولانا نه تنها ATH قبلی خود را که ۲۶۰ دلار بود، بشکند، بلکه در سال ۲۰۲۴ به قله‌های جدیدی برسد. در واقع، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت سولانا تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ به ۳۴۳ دلار برسد، که حدود ۲۵۰٪ بالاتر از قیمت فعلی می‌باشد.

۳. پروتکل نییر (NEAR)؛ بلاک چین بسیار مقیاس‌پذیر با قابلیت شاردینگ

پروتکل NEAR یکی از بهترین آلت کوین ها و یک بلاک چین لایه ۱ است که برای پذیرش گسترده وب ۳ از طریق اجرای مکانیسم شاردینگِ نایت شید (Nightshade) و الگوریتم اجماع اثبات سهام طراحی شده است. پلتفرم نییر برای مقیاس‌پذیری ساخته شده است و محیط توسعه قابل دسترسی را ارائه می‌دهد.

تیم NEAR این پلتفرم را به عنوان یک سیستم عامل اساسی برای وب ۳ معرفی کرده و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب مانند جاوا اسکریپت برنامه بسازند. علاوه‌بر این، با مقدور ساختن توسعه‌دهندگان برای استفاده از المان‌های به اشتراک گذاشته‌شده توسط جامعه، توسعه برنامه‌های آن کارآمدتر شده است. همچنین یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد NEAR، توانایی آن در جذب کاربرانی است که از قبل سرمایه ارز دیجیتال ندارند.

تراکنش های پروتکل NEAR در کمتر از سه ثانیه نهایی می‌شوند و کارمزدی کمتر از ۰.۰۱ دلار دارند. با اجرای فناوری شاردینگِ Nightshade، انتظار می‌رود این پلتفرم حتی به مقیاس‌پذیری بیشتری دست یابد.

چرا پروتکل NEAR یک آلت کوین خوب برای خرید در سال ۲۰۲۴ است؟

پروتکل NEAR اخیرا رشد قابل توجهی داشته است، همانطور که در گزارش شرکت مساری (Messari) برای سال ۲۰۲۴ نشان داده شده است. آدرس‌های فعال NEAR در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۱.۲ میلیون افزایش یافت که رشد ۳۷۷ درصدی را در یک دوره شش ماهه نشان می‌دهد. تعداد تراکنش های انجام شده توسط پروتکل NEAR نیز در همین دوره زمانی ۵۳۸ درصد افزایش یافت.

قیمت NEAR، توکن بومی پروتکل نییر، در زمان نگارش این مقاله، ۱۰۴ درصد بر مبنای سالانه افزایش یافته است. از ابتدای سال ۲۰۲۴، NEAR از رتبه ۲۶ به رتبه ۱۷ در رتبه بندی ارزش بازار ارزهای دیجیتال صعود کرده است.

طبق گزارش مساری، بازی‌های بلاک چینی یکی از محرک‌های کلیدی پذیرش NEAR است و پروژه‌هایی مانند Sweat و Playember کاربرد قابل توجهی دارند. دیگر برنامه‌های برجسته ساخته شده بر روی پروتکل NEAR شامل پلتفرم اجتماعی KAIKAINOW و کیف پول HOT است.

۴. شیبا اینو (SHIB)؛ یکی از بهترین پروژه‌های میم کوین

۵ سکه قرمز رنگ با نماد میم شیبا اینو  (SHIB)
شیبا اینو یک میم کوین با استاندارد ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و از امنیت و قابلیت‌های شبکه آن بهره‌ می‌برد. همچنین می‌تواند با سایر توکن‌های ERC-20 تعامل داشته باشد.

شیبا اینو (Shiba Inu) پروژه خود را به عنوان «آزمایش ایجاد جامعه غیرمتمرکز» در آگوست ۲۰۲۰ آغاز کرد و آنچه پس از آن رخ داد یک رشد تاریخی بود که باعث افزایش میلیون‌ درصدی قیمت شیبا (SHIB) شد و این توکن را به رتبه‌های برتر موفق‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال جهان رساند.

اکوسیستم شیبا اینو دارای طیف وسیعی از پروژه‌های نوآورانه است، از جمله صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ (ShibaSwap)، پورتال توکن سوزی‌ شیبا (SHIB)، محصولات NFT و متاورس. این اکوسیستم با سه توکن SHIB، LEASH و BONE اداره می‌شود و به کمک شیوشی کوساما (Shytoshi Kusama)، رهبر پروژه که فرماندهی کامیونیتی شیب آرمی (Shib Army) را بر عهده دارد، یک میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی جذب خود کرده است.

چرا شیبا بهترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا توکن SHIB یکی از بهترین آلت کوین های ارزان قیمتی است که می‌توانید در حال حاضر بخرید. همانطور که قبلاً گفتیم، یک کامیونیتی قوی، اغلب نشانه‌ای قوی از عملکرد مثبت بازار است. با این حال، راه‌اندازی شبکه لایه دو شیبا ریوم (Shibarium) در سال ۲۰۲۳ می‌تواند یک عامل دگرگون کننده واقعی باشد، هزینه‌ها را کاهش دهد و شبکه را بسیار کارآمدتر کند. اینها تنها برخی از دلایلی است که شیبا در رتبه‌ اول توکن‌های زیر ۱ سنتی ما قرار دارد.

۵. آپتیمیزم؛ راه‌حل پیشرو لایه ۲ برای اتریوم

آپتیمیزم (Optimism) یک راه‌حل لایه ۲ برای اتریوم است که از فناوری رول آپ آپتیمیستیک (Optimistic Rollups) استفاده می‌کند تا اکثریت بزرگی از داده‌های تراکنش و محاسبات را به خارج از بلاک چین لایه ۱ منتقل کند. این کار زنجیره اصلی را آزاد می‌کند و امکان عملیات ارزان‌تر و سریع‌تر را فراهم می‌آورد، فرصت‌های بیشتری را برای دیفای، NFT، بازی و سایر موارد استفاده باز می‌کند که می‌توانند در هنگام اجرا روی زنجیره اصلی بسیار گران شوند.

در ماه مه ۲۰۲۲، تیم آپتیمیزم توکن بومی خود (OP) را راه‌اندازی کرد که توکن حاکمیتی پروتکل Optimism است. این توکن به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در فرآیند تصمیم‌گیری شامل مشوق‌های پروژه، ارتقاء پروتکل و تخصیص وجوه خزانه داری شرکت کنند. توکن OP شاهد راه‌اندازی هم‌زمان در چندین صرافی ارزهای دیجیتال از جمله بایننس و کوکوین بود که به طور گسترده به عنوان بهترین پلتفرم برای خرید این آلت کوین در نظر گرفته می‌شوند.

چرا آپتیمیزم بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟

رشد تعداد تراکنش های آپتیمیزم، رمزارز OP را به بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده است.

تا زمانی که اتریوم تحت چندین ارتقای برنامه‌ریزی‌شده متمرکز بر مقیاس‌پذیری قرار گیرد که TPS شبکه را به هزاران تراکنش افزایش می‌دهد (که ممکن است سال‌ها طول بکشد)، راه‌حل‌های لایه ۲ مانند Optimism به آزادسازی قدرت دیفای، بازی‌های بلاک چین و سایر موارد استفاده که نیاز به توان عملیاتی بالا دارند کمک ‌می‌کنند. آپدیت Bedrock در شبکه اصلی آپتیمیزم منتشر شد که با کاهش کارمزدها و کاهش ۹۰ درصدی زمان تایید تراکنش، قابلیت استفاده از زنجیره را بهبود بخشید. با مکانیزم‌های حاکمیتی منحصر به فرد و بیش از ۱ میلیارد دلار کارمزد گس (Gas) پرداخت شده از زمان راه‌اندازی، خرید OP می‌تواند یکی از بهترین تصمیم‌ها در سال ۲۰۲۴ باشد.

۶. BNB؛ رقیب برتر اتریوم در حوزه دیفای

BNB توکن اصلی زنجیره BNB Chain است، سومین اکوسیستم بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و سومین پروژه از نظر TVL، با بیش از ۴ میلیارد دلار. علاوه بر این، BNB توکن بومی صرافی بایننس است. یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال که اکثر حجم معاملات ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. BNB کاربران بایننس را قادر می‌سازد تا کارمزدهای معاملاتی کمتری بپردازند و چندین مزیت مانند واجد شرایط بودن برای پروژه‌های Launchpad و Launchpool، بازپرداخت کارت اعتباری کریپتو و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

در سال ۲۰۲۳، زنجیره BNB به چندین نقطه عطف بزرگ رسید، از نظر آدرس‌های منحصر‌به فرد با ۳۹۰ میلیون عدد (در مقایسه با ۲۴۳ میلیونِ اتریوم) از اتریوم پیشی گرفت. علاوه‌بر این، در ماه مه به بالاترین رقم تراکنش سالانه (۵.۳ میلیون) و کاربر روزانه (۱.۳۷ میلیون) در همان ماه رسید. جالب اینجاست که این نقاط عطف در یک زمستان طولانی بازار رمزارزها اتفاق افتاد، که نشان می‌دهد در صورت ایجاد شرایط مناسب بازار، توکن BNB می‌تواند رشد قابل‌توجه‌تری داشته باشد. در حالی که شکایت کمیسیون SEC علیه بایننس و کناره‌گیری بنیان‌گذار و مدیر عامل اصلی آن، چانگ پنگ ژائو، قطعا سیگنال منفی بزرگی است، بایننس همچنان دارای پایگاه کاربری بسیار بزرگ و وفادار و یکی از فعال‌ترین شبکه‌های دیفای در جهان است. عواملی که می‌تواند به موفقیت قیمت BNB در سال ۲۰۲۴ کمک کند.

چرا BNB یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ است؟

رشد چشمگیر کاربران نتیجه رشد جامعه و توسعه زنجیره بایننس است که در چند ماه گذشته اتفاق افتاده است. BNB Sidechain، zkBNB، Binance Oracle و پروژه امنیتی AvengerDAO تنها برخی از پیشرفت‌هایی هستند که شبکه BNB را در سال ۲۰۲۲ تقویت کرده‌اند. در سال ۲۰۲۳، تیم زنجیره BNB، opBNB را راه‌اندازی کرد، یک راه‌حل لایه ۲ مبتنی بر Optimism که کارمزدها و زمان پردازش تراکنش را کاهش می‌دهد. در آینده، به راحتی می‌توانیم شاهد رشد قوی BNB در بازارها باشیم.

 همچنین، تیم BNB Chain فاش کرده است که قصد دارد Beacon Chain را به عنوان بخشی از نقشه راه ۲۰۲۴ خود به BSC منتقل کند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این انتقال، کارایی و امنیت شبکه بهبود خواهد یافت و معماری زنجیره BNB با تقاضای تکنولوژیکی فعلی و رشد آتی هماهنگ خواهد شد.

۷. Lido DAO؛ پروتکل پیشرو لیکویید استیکینگ

تصویری با پس زمینه آبی رنگ با نماد توکن لیدو دائو  (LDO)
لیدو دائو (LDO) توکن بومی پلتفرم دیفای لیدو است که قابلیت لیکوئید استیکینگ را در اکوسیستم لیدو فایننس فراهم کرده است.

لیدو (Lido) یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ و یک راه‌حل لیکویید استیکینگ برای بلاک چین های اثبات سهام است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با تامین نقدینگی در اتریوم، سولانا، پالیگان، پولکادات و کوزاما جوایزی کسب کنند. این پلتفرم این کار را با صدور دارایی‌های استیکینگ (مانند stETH) در ازای سپرده گذاری رمزارزها توسط کاربران (مانند ETH) انجام می‌دهد.

سپس می‌توان از این دارایی‌های استیکینگ برای کسب پاداش‌ در بلاک چین PoS مربوطه استفاده کرد و در صورت تمایل، می‌توان آن‌ها را برای بازپس‌گیری دارایی‌های زیربنایی آزاد‌سازی (Unstake) کرد. توکن Lido در دسامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و از آن زمان پشتیبانی از چندین بلاک چین PoS را اضافه کرد (و پس از فروپاشی اکوسیستم LUNA، پشتیبانی از Terra را حذف کرد).

چرا Lido یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ است؟

توکن Lido، توکن حاکمیتی پلتفرم لیدو فایننس (Lido Finance)، پتانسیل صعودی قابل توجهی دارد که عمدتاً به لطف محبوبیت استیکینگ اتریوم است. در حالی که کاربران اتریوم اگر بخواهند اترهای خود را استیک کنند به ۳۲ ETH نیاز دارند، Lido به کاربران این امکان را می‌دهد که هر مقدار از ETH خود را در استخرهای استیکینگ استیک (سپرده گذاری) کنند و شروع به کسب جوایز نمایند. علاوه بر این، کاربران نقدینگی واریز شده را از طریق توکن‌های استیکینگ لیدو (stETH) حفظ می‌کنند. تا زمانی که محبوبیت استیکینگ اتریوم به رشد خود ادامه دهد، لیدو در موقعیت برتر برای بهره مندی از این روند قرار دارد.

۸. پولکادات؛ بهترین اکوسیستم پاراچین

از نقطه نظر فناوری، تعداد کمی از پروژه‌های ارز دیجیتال به اندازه پولکادات (DOT) جاه طلبانه و منحصر‌به‌فرد هستند. پولکادات به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها ، بر اساس یک معماری جدید و ماژولار ساخته شده که امکان ایجاد پاراچین ها را فراهم می‌کند، که زنجیره های مستقل و موازی هستند که می‌توانند در کنار زنجیره اصلی عمل کنند و از طریق «پل‌ها» (Bridges) با آن ارتباط برقرار کنند. این معماری امکان مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری و ماژولار بودن را در مقایسه با معماری‌های بلاک چین مرسوم فراهم می‌کند.

پولکادات توسط یک ارز دیجیتال بومی به نام DOT اداره می‌شود که برای ایمن سازی شبکه از طریق مکانیسم اجماع اثبات سهام و تسهیل تراکنش ها استفاده می‌شود. Polkadot ابتدا در ماه می ۲۰۲۰ توسط گاوین وود (Gavin Wood)، یکی از بنیانگذاران اتریوم و خالق زبان قرارداد هوشمند سالیدیتی (Solidity) راه‌اندازی شد. این پلتفرم به طور کامل در دسامبر ۲۰۲۱ و پس از عرضه اولین پاراچین ها راه‌اندازی شد.

چرا پولکادات یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ است؟

پولکادات یکی از فعال‌ترین پروژه‌های توسعه‌یافته در این صنعت است که به طور منظم در صدر فهرست GitHub قرار دارد، بالاتر از پروژه‌هایی مانند کاردانو (Cardano) و کازماس (Cosmos). علاوه بر سرعت توسعه، پولکادات یک پلتفرم جامع dApp را ارائه می‌دهد که از نظر ویژگی‌ها می‌تواند اتریوم را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، ارز دیجیتال DOT ​​به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرند که کدام پروژه‌ها در ازای دریافت جوایز در پاراچین خود مستقر می‌شوند. اگر علاقه‌مند به شرکت در پروژه‌هایی با فاندامنتال قوی و اهداف روشن هستید، خرید DOT می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات معاملاتی باشد که می‌توانید در حال حاضر بگیرید.

۹. کازماس؛ ساخت اینترنت بلاک چین به کمک توکن ATOM

کازماس (ATOM) یک شبکه غیرمتمرکز از بلاک چین های موازی مستقل است که از الگوریتم اجماع BFT مانند اجماع تندرمینت (Tendermint) استفاده می‌کند. این شبکه به گونه‌ای طراحی شده است که اکوسیستمی از بلاک چین ها باشد که می‌توانند مقیاس‌بندی شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند و بر محدودیت‌های بلاک چین‌های قدیمی که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نبودند، غلبه کنند. Cosmos قصد دارد با ارائه دیدگاهی جدید برای فناوری زیربنایی، به مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری و دشواری در ساختن بلاک چین بپردازد.

هدف نهایی کازماس به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها ، ایجاد یک «اینترنت بلاک چین» یا به عبارت دیگر، شبکه‌ای از بلاکچین ها است که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر به‌صورت غیرمتمرکز باشد. برای این منظور، تیم کازماس Cosmos SDK را توسعه داده است، یک چارچوب ماژولار که توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز را ساده می‌کند و پروتکل ارتباطات بین بلاک چینی (IBC) که به بلاک چین ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را بین یکدیگر به‌صورت غیرمتمرکز مبادله کنند.

چرا ATOM بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟

تصویری با رنگ تیره با نماد شبکه کازماس و عنوان Cosmos
اتم (ATOM) به عنوان توکن شبکه کازماس، سعی دارد علاوه‌بر حل کردن مشکل مقیاس‌پذیری سایر بلاکچین‌ها، بستری برای تعامل و اتصال زنجیره‌های مختلف ایجاد کند.

شبکه Cosmos توسط دارندگان توکن ATOM ایمن می‌شود که در ازای فراهم‌سازی خدمات در Cosmos Hub، جوایزی را دریافت می‌کنند. پتانسیل صعود ATOM در سال ۲۰۲۴ در درجه اول به رشد کاربران شبکه Cosmos بستگی دارد. یکی از دلایل این چشم انداز مثبت، تعداد بالای توسعه‌دهندگان فعال در اکوسیستم است، به طوری که کازماس دومین پروژه فعال توسعه یافته است که پس از Polkadot و Cardano قرار دارد.

۱۰. Stacks؛ پلتفرمی که عملکرد بیت کوین را گسترش می‌دهد

استکس (Stacks) یک پلتفرم لایه ۲ است که توسط بیت کوین ایمن شده است و عملکرد قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد. هدف این پروژه آوردن قابلیت‌هایی مانند سیستم مالی غیرمتمرکز و NFT ها به اکوسیستم بیت کوین است. Stacks از بیت کوین به عنوان لایه تسویه حساب خود استفاده می‌کند تا یک پلت فرم غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور را برای قراردادهای هوشمند فعال کند.

شبکه Stacks با روش «Stacking» ایمن می‌شود، فرآیندی که در آن دارندگان توکن STX به طور موقت توکن‌های خود را قفل می‌کنند تا به امنیت شبکه کمک کنند. در ازای استکینک (Stacking)، کاربران جوایزی در قالب BTC دریافت می‌کنند.

چشم انداز پروژه Stacks این است که مقادیر زیادی از سرمایه ارائه شده توسط بیت کوین را از طریق پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز، پلتفرم‌های غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی، NFT ها و سایر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ساخته شده با قراردادهای هوشمند فعال کند.

چرا خرید STX یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟

امسال، جامعه استکس (Stacks) مشتاقانه منتظر انتشار پروژه Nakamoto است که sBTC را آزاد می‌کند، توکنی که با نسبت یک به یک و به روشی بی‌نیاز به اعتماد به BTC متصل می‌شود. این توکن مسلماً Stacks را به یکی از قوی ترین پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند در بازار تبدیل می‌کند.

شبکه اصلی (Mainnet) ناکاماتو (Nakamoto) هم‌زمان با بلوک ۸۴۰۳۶۰ بیت کوین راه‌اندازی شد. انتظار می‌رود آپ‌گرید شبکه اصلی نیز در اواخر آگوست سال ۲۰۲۴ انجام شود. ناکاموتو تاکنون ۵ فاز از ۶ فاز اجرای خود را تا زمان نگارش این مقاله تکمیل کرده است.

۱۱. Render Network؛ شبکه رندر GPU غیرمتمرکز

رندر نتوورک (Render Network) یکی از بهترین آلت کوین ها در بازار و یک پلتفرم غیرمتمرکز است که کاربرانی را که به رندر GPU نیاز دارند به کسانی که کارت گرافیک (GPU) بلااستفاده دارند متصل می‌کند. این امکان دسترسی آسان تر به رندر GPU را برای کاربران فراهم می‌کند در حالی که به صاحبان سخت افزار اجازه می‌دهد از منابع بلااستفاده خود درآمد کسب کنند.

اگرچه Render Network تمرکز خاصی روی هوش مصنوعی ندارد، اما می‌تواند با ارائه قدرت محاسباتی GPU، که برای فناوری‌هایی مانند ChatGPT بسیار مهم است، به افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی کمک کند. Render Network در حال حاضر از تولید تصاویر با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق مانند Stable Diffusion پشتیبانی می‌کند.

سیستم تشویقی شبکه Render در ابتدا مبتنی بر بلاک چین اتریوم بود، اما از آن زمان به بعد توکن RNDR را به سولانا (Solana) منتقل کردند، که به مقصدی جذاب برای پروژه‌های dePIN تبدیل شده است که به دنبال افزایش تعداد کاربران هستند.

چرا RNDR بهترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟

RNDR به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها در بازار عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در سال گذشته ۴۵۱ درصد در برابر تتر رشد کرده است. این توکن به لطف توانایی شبکه رندر برای تولید تصاویر با مدل‌های یادگیری عمیق، از شور و شوق پیرامون هوش مصنوعی مولد بسیار سود برده است.

علاوه بر این، شبکه Render با OTOY، Stability AI و Endeavor وارد مشارکت برای توسعه حقوق IP، گردش کار و زیرساخت برای فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شده است. به عنوان بخشی از این مشارکت، OTOY و Stability AI برای ساختن مدل‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط Stability AI برای اجرا در شبکه Render بهینه‌سازی شده‌اند.

۱۲. Arweave؛ بهترین آلت کوین فضای ذخیره‌سازی توزیع شده

تصویری گرافیکی با پس زمینه آبی از شبکه Arweave به همراه متنی با این عنوان: شبکه آرویو و توکن AR ‌چیست؟
آرویو (Arweave) یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به دنبال ارائه بستری برای ذخیره نامحدود داده‌هاست. این شبکه با هدف ارائه بستری برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران که هرگز از بین نمی‌رود، توسعه پیدا کرد.

آرویو (Arweave) با نماد اختصاری AR، یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به دنبال ارائه بستری برای ذخیره نامحدود داده است. شبکه آرویو Arweave با هدف ارائه بستری برای ذخیره سازی اطلاعات جمعی که هرگز از بین نمیرود، ایجاد گردید.

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده یکی از انقلابی ترین راه‌حل‌های تکنولوژیکی است که توسط فناوری بلاک چین فعال شده است. آرویو (Arweave) به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها در حال ساخت یک شبکه ضد سانسور برای ذخیره داده‌ها است که الگوی رایانش ابری فعلی را که تنها توسط شرکت‌های معدودی از جمله گوگل، آمازون و مایکروسافت کنترل می‌شود، به چالش می‌کشد.

Arweave نوید یک آرشیو دائمی از محتوای وب (به نام permaweb) از وب‌سایت‌ها و ویدیوها گرفته تا مقاله‌ها و برنامه‌های وب را می‌دهد که می‌تواند به سرعت بازیابی شود و کاملاً غیرمتمرکز است. در این پلتفرم به کاربران انگیزه مالی داده می‌شود که permaweb را با توکن AR، توکن بومی شبکه، حفظ کنند.

چرا Arweave یک آلت کوین با احتمال رشد بالا در سال ۲۰۲۴ است؟

به عنوان توکن بومی پلتفرم آرویو، AR چندین مورد استفاده دارد، از توکن پرداخت هزینه استخراج تا ارز اصلی برای پرداخت فضای ذخیره‌سازی داده‌های توزیع شده در شبکه. Arweave در سال ۲۰۲۲ چندین مشارکت برجسته ایجاد کرده است، از جمله قراردادی با متا (Meta) که شامل ذخیره‌سازی کلکسیون‌های دیجیتال اینستاگرام است. در حالی که توسعه پروژه از آن زمان تا حدودی متوقف شده است، Arweave در هفته‌های اخیر شاهد فعالیت‌های زیادی بوده است، به طوری که هم تعداد آدرس‌های فعال و هم تعداد تراکنش‌های روزانه آن اخیراً به بالاترین حد خود در ۲ سال گذشته رسیده است که نشان دهنده پتانسیل شبکه است. اگر فعالیت کاربران همچنان در حال رشد باشد، توکن AR نیز از این روند پیروی خواهد کرد.

۱۳. تون‌کوین (TON)

تصویر با پس زمینه آبی به همراه یک موبایل که نماد اختصاری تون کوین (TON) را نمایش میدهد. سکه هایی با نماد TON نیز در کنار موبایل قرار دارند.
تون کوین (TonCoin) یک پروژه ارز دیجیتال است که هدف آن ایجاد زیرساختی برای انجام پرداخت‌های مستقیم پلتفرم تلگرام بوده و سعی در بهبود مشکلات ارزهای دیجیتال قبلی دارد.

TON یک پلتفرم بلاکچینی است که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند و از فناوری های مقیاس‌پذیری چندگانه در تلاش برای حمایت از پذیرش انبوه بهره می‌برد. توکن بومی بلاک چین TON که برای تشویق اعتبارسنج‌ها و پرداخت کارمزد تراکنش ها استفاده می‌شود، Toncoin نام دارد.

اگرچه این یک بلاکچین بدون نیاز به مجوز است که در آن هر کسی می‌تواند به عنوان اعتبار سنج عمل کند، تعداد بسیار زیادی توکن TON برای تبدیل به اعتبارسنج مورد نیاز است. در عمل، اکثر هولدرهای TON با واگذاری رمزارزهای خود به اعتبارسنجی در فرآیند اجماع شرکت می‌کنند.

فناوری زیربنایی مورد استفاده در تون کوین (Toncoin) به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها ، در ابتدا توسط تیم پشتیبان پیام‌رسان خصوصی محبوب تلگرام توسعه داده شد. این پروژه که The Open Network نام داشت، پس از اینکه تلگرام با رگولاتورهای اوراق بهادار در ایالات متحده به مشکل خورد، متوقف شد. از آن زمان، تون‌کوین به توسعه مبتنی بر کامیونیتی تغییر مسیر داده است و دیگر به طور رسمی زیر بال تلگرام نیست. با این حال، برنامه تلگرام همچنان در حال انتشار ادغام های مختلف با Toncoin است.

چرا Toncoin یکی از بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۴ است؟

توسعه‌دهندگان سرویس پیام‌رسان تلگرام با بنیاد TON همکاری می‌کنند تا تون‌کوین را در برنامه تلگرام ادغام کنند. به عنوان مثال، کاربران اکنون می‌توانند مستقیماً از منوی تلگرام به کیف پول Toncoin دسترسی داشته باشند. بنیاد TON قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ ۳۰ درصد از بیش از ۸۰ میلیون کاربر تلگرام را به Toncoin بکشاند.

اگر تون‌کوین بتواند با موفقیت از پایگاه کاربری عظیم تلگرام استفاده کند، می‌تواند به عنوان یک ارز دیجیتال قدرتمند ظاهر شود. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که پتانسیل رشد Toncoin ممکن است به دلیل ارزش بازار قابل توجه ۱۰.۸ میلیارد دلاری آن تا مارس ۲۰۲۴ محدود شود، که آن را به پانزدهمین ارز دیجیتال بزرگ در بازار تبدیل می‌کند.

۱۴. بیتنسور (Bittensor)؛ پلتفرم غیرمتمرکز برای هوش ماشینی

بیتنسور یک پلتفرم غیرمتمرکز است که بازار همتا به همتا را برای هوش ماشینی فراهم می‌کند. Bittensor به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها در بازار رمزارزها، از چندین زیرشبکه تشکیل شده است که برای کارهای خاصی مثل پرامپت نویسی (text prompting)، رونویسی (transcription) یا تولید صدا (audio generation)، ساخته شده‌اند. در حال حاضر بیش از ۳۰ زیرشبکه Bittensor در حال فعالیت هستند.

Bittensor یک مکانیسم اجماع منحصربه‌فرد به نام Yuma Consensus را در خود جای داده است که به اعتبارسنج‌ها در زیرشبکه‌های مختلف اجازه می‌دهد تا آنچه را که شبکه باید بیاموزد شکل دهند.

منابع محاسباتی مورد نیاز برای انجام وظایف یادگیری ماشینی در شبکه بیت تنسور توسط ماینرها ارائه می‌شود و توکن‌های TAO برای ایجاد انگیزه در آنها استفاده می‌شود. کاربرانی که به خدمات یادگیری ماشینی نیاز دارند، برای دسترسی به آنها باید با توکن TAO پول پرداخت کنند.

إیتنسور با ارائه یک شبکه غیرمتمرکز و مقرون به صرفه از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، این راه‌حل‌های پیشرفته را برای کاربران روزمره قابل دسترس می‌کند.

چرا Bittensor یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴ است؟

Bittensor یک ارز دیجیتال جذاب برای بازار صعودی سال ۲۰۲۴ است، زیرا دقیقاً در تقاطع هوش مصنوعی و dePIN قرار دارد، که در حال حاضر دو مورد از بزرگ‌ترین ترندها در فضای کریپتو و بلاک چین هستند. در زمان نگارش این مقاله، TAO یک رشد سالیانه ۱۵۲ درصدی را ثبت کرده است که به آن کمک کرده تا از نظر ارزش بازار به ۳۰ ارز دیجیتال برتر بپیوندد. TAO در حال حاضر باارزش‌ترین توکن در بخش هوش مصنوعی است.

توکن TAO به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها در بازار اخیراً از لیست شدن در صرافی ارزهای دیجیتال Binance نیز بهره مند شده است. این لیست شدن بسیار مهم است، زیرا TAO را به راحتی برای ده‌ها میلیون سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال قابل دسترسی می‌کند.

جمع بندی؛ بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال ۲۰۲۴

با وجود هزاران توکنی که در بازار رمزارزها وجود دارد، تلاش برای تعیین اینکه کدام یک ممکن است گزینه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری باشند، می‌تواند بسیار دشوار باشد. برخی از عواملی که باید هنگام ارزیابی بهترین آلت کوین ‌ها برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت، شامل تیم پشت آن، فناوری مورد استفاده، موارد استفاده بالقوه، و پذیرش آن و تقاضای بازار است. در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال به اهداف مالی فردی و تحمل ریسک بستگی شما دارد.

اگر تحمل ریسک شما بالا است، می‌توانید شانس خود را برای یافتن شیبا یا دوج کوین بعدی امتحان کنید و سعی کنید سرمایه خود را ۱۰ برابر یا بیشتر کنید. از سوی دیگر، اگر نمی‌توانید نوسانات عظیمی را در میم ‌کوین‌ ها و سایر دارایی‌های بی‌ثبات به وجود می‌آیند، تحمل کنید، باید به جای آن خرید رمزارزهایی با پتانسیل بلندمدت قوی را در نظر بگیرید.

سوالات متداول در مورد بهترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری

هنگام انتخاب یک آلتکوین برای سرمایه‌گذاری چه عواملی را باید در نظر بگیرم؟

هنگام انتخاب بهترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری، عواملی مانند فناوری پشت توکن، تیم و جامعه حامی آن، موارد استفاده آن، تقاضای بازار و پتانسیل رشد بلندمدت باید در نظر گرفته شوند.

چند آلت کوین برتر برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

در حالی که پیش‌بینی آینده دشوار است، برخی از آلت‌کوین‌هایی که در حال حاضر مورد توجه هستند عبارت‌اند از: اتریوم، کاردانو، سولانا، پولکادات، چین ‌لینک (LINK) و آوالانچ (AVAX). با این حال، قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری، باید تحقیقات و تحلیل کامل انجام شود.

چگونه می‌توانم پتانسیل یک آلتکوین را برای رشد آینده ارزیابی کنم؟

ارزیابی پتانسیل یک آلتکوین شامل بررسی فناوری، مقیاس‌پذیری، نرخ پذیرش، فعالیت توسعه، مشارکت و احساسات کلی بازار است. علاوه بر این، درک مورد استفاده از آلتکوین و نقش آن در فضای آینده ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

آیا سرمایه‌گذاری در آلت کوین ها خطراتی دارد؟

بله. سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها به دلیل ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، خطرات ذاتی دارد. عواملی مانند تغییرات رگلاتوری، آسیب‌پذیری‌های تکنولوژیکی و احساسات بازار می‌توانند بر ارزش آلت ‌کوین ‌ها تاثیر بگذارند.

آیا باید آلت کوین های خود را متنوع کنیم؟

تنوع بخشیدن به سبد آلت کوین ها می‌تواند به پوشش ریسک کمک کند و به طور بالقوه شانس شما را برای بهره مندی از یک ستاره نوظهور در فضای ارزهای دیجیتال افزایش دهد. با این حال، انجام تحقیقات کامل روی هر آلتکوین قبل از سرمایه‌گذاری ضروری است.

از کجا می‌توانم اطلاعات قابل اعتمادی در مورد آلتکوین ها و پتانسیل آنها برای سرمایه‌گذاری پیدا کنم؟

وب‌سایت‌های خبری ارزهای دیجیتال، وایت‌پیپرها، وب‌سایت‌های رسمی پروژه‌ها، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پروژه‌ها و انجمن‌های معتبر ارزهای دیجیتال می‌توانند منابع اطلاعاتی ارزشمندی برای درک و ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بالقوه آلت ‌کوین باشند. علاوه بر این، دریافت مشاوره از کارشناسان مالی یا متخصصان ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند بینش ارزشمندی ارائه دهد.

منبع: Coincodex

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید