راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات ( DOT ) - رمزینکس
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. معرفی نشان جدید «تقلب بد است» در بازی همستر کامبت برای مقابله با تقلب
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه آموزش وارد کردن
  3. کد ویدیو میم فای یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  4. انیگما راکی ربیت امروز یکشنبه ۱۸ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت یکشنبه ۱۸ شهریور + آموزش ویدئویی
  6. کد مورس امروز همستر یکشنبه ۱۸ شهریور
  7. ایردراپ‌های بزرگ بعدی بازی‌های تلگرامی: از همسترکامبت تا راکی ربیت
  8. عرضه توکن کتیزن در ۳۰ شهریور: پیش‌بینی‌ها، قیمت و تغییرات بازار
  9. چرا قیمت بیت کوین (BTC) در حال سقوط است؟ دلایل اصلی کاهش ۷ درصدی
  10. کاردانو به نزدیکی سطح حمایت حیاتی ۰.۳۱۷۲ دلار رسید: آیا گاوها وارد عمل خواهند شد؟
  11. کارت های امروز همستر شنبه ۱۷ شهریور
  12. چشم‌انداز آینده ترون، کاهش قیمت در کوتاه‌مدت یا فرصت ورود به بازار؟
  13. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۷ شهریور + آموزش وارد کردن
  14. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۷ شهریور
  15. کارت های امروز راکی ربیت شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  16. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۷ شهریور به همراه تصویر آموزشی
  17. قیمت امروز همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور در بازار پیش از عرضه
  18. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  19. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۷ شهریور
  20. کد ویدیو میم فای شنبه ۱۷ شهریور به همراه پاسخ تصویری
  21. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۱۷ شهریور + آموزش ویدئویی

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات ( DOT )

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۳

ارز دات DOT، سکه بومی شبکه پولکادات، در بسیاری از صرافی‌ها قابل خرید و فروش است. آشنایی با نحوه خرید و فروش پولکادات به شما این امکان را می‌دهد که روش‌های مختلف را بررسی کرده و در نهایت بهترین راه را انتخاب کنید. در این مطلب از رمزینکس، به معرفی بهترین صرافی برای خرید و فروش پولکادات خواهیم پرداخت تا بتوانید به‌صورت مطمئن و کارآمد در این بازار فعالیت کنید.

نحوه خرید و فروش پولکادات چگونه است؟

تصویر سکه پولکادات با لوگو قرمز‌رنگ که در وسط نمودار قیمت قرار دارد.
برای خرید و فروش ارز دات از صرافی‌های متمرکز و غیر‌متمرکز خارجی و ایرانی می‌توان اقدام کرد.

در میان هزاران ارز دیجیتال، ارز شبکه پولکادات، دات، در حال حاضر (۱۵ تیر‌ماه ۱۴۰۳) در جایگاه ۱۴‌ امین ارز برتر دنیا قرار دارد و به دلیل قابلیت سرعت بالا در پردازش تراکنش‌ها و پشتیبانی از برنامه‌های غیر‌متمرکز به عنوان یکی از قاتلین اتریوم شناخته می‌شود. در ادامه با شیوه خرید و فروش پولکادات از طریق صرافی‌های متمرکز و غیر‌متمرکز خارجی و ایرانی آشنا می‌شوید.

نحوه خرید پولکادات از صرافی‌های متمرکز خارجی

تصویر یک چند ضلعی که چند دایره به آن وصل شده است و کلمه صرافی متمرکز در زیر آن به انگلیسی و رنگ آبی نوشته شده است.
صرافی‌های متمرکز به عنوان یک واسطه خرید و فروش دات را برای کاربران فراهم می‌کنند.

در خرید و فروش پولکادات و هر ارز دیجیتال دیگری، صرافی‌های متمرکز نقش یک واسطه را بین خریداران و فروشندگان ایفا می‌کنند. ارز پولکادات در بیش از ۸۰ صرافی خارجی از جمله بایننس، کوینبیس، بای‌بیت، کراکن و غیره لیست شده است که برای خرید و فروش پولکادات می‌توانید از آنها استفاده کنید. پس از انتخاب صرافی مورد نظر در چهار مرحله کلی می‌توان به خرید دات پرداخت:

۱) ایجاد حساب کاربری و احراز هویت

برای خرید دات باید به سایت صرافی مورد نظر بروید و مراحل ساخت حساب و احراز هویت خود را کامل کنید که شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، مدرک شناسایی و غیره است.

۲) انتخاب روش پرداخت

صرافی‌های مختلف روش‌های پرداخت مختلفی را ارائه می‌دهند که به‌طور کلی می‌توان به استفاده از کردیت کارت، تتر و سایر رمز‌ارز‌ها اشاره کرد.

۳) شارژ کیف پول صرافی

پس از انتخاب روش پرداخت باید کیف پول خود را در صرافی مورد نظرتان شارژ کنید. همچنین در صورت داشتن سایر ارز‌های دیجیتال در کیف پول شخصی ارز دیجیتال، می‌توانید ارز‌های خود را به کیف پول صرافی منتقل و برای خرید دات اقدام کنید.

۴) ثبت سفارش خرید

  1.  پس از اتمام مراحل واریز وجه، باید ارز دات را انتخاب کرده و خرید خود را نهایی کنید. خرید ارز دات را هم به ۲ صورت زیر انجام می‌شود:
    آنی از طریق سفارشات بازار (Market Orders): که در طی آن امکان خرید ارز دات با قیمت فعلی بازار را به شما می‌دهند.
  2. سفارشات در صف (Pending Orders):‌ که از طریق آن در زمان دیگر می‌توانید اقدام به خرید کنید.

نحوه فروش پولکادات از صرافی‌های متمرکز خارجی

در قسمت قبل با نحوه خرید ارز دات از صرافی‌های متمرکز خارجی آشنا شدید. پس از خرید دات، هم می‌توانید ارز‌های دات خود را در کیف پول خود در صرافی نگه دارید و هم می‌توانید برای امنیت بیشتر، به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. همچنین در‌صورتی‌که تصمیم به فروش ارز‌ دات داشته باشید، باید مراحل زیر را طی کنید:

۱) انتقال ارز دات به کیف پول صرافی

اگر ارز‌ دات را در کیف پول شخصی‌تان نگه داشته‌اید، برای فروش آن در ابتدا ابتدا لازم است آن‌ها را به کیف پولتان در صرافی مورد نظری که قصد فروش آن را دارید، منتقل کنید.

۲) انتخاب گزینه فروش

 پس از انتقال ارز دات به کیف پولتان در صرافی، می‌توانید به بخش معاملات در صرافی مورد نظرتان بروید و گزینه فروش و جفت معاملاتی که میخواهید در ازای فروش دات داشته باشید را انتخاب کنید.

۳) انتخاب نوع سفارش فروش

مشابه فرایند خرید دات، برای فروش آن نیز باید نوع سفارش خود (سفارشات بازار یا سفارش‌های در صف) را مشخص و سفارش فروش خود را تایید کنید.

۴) تکمیل سفارش

 پس از تکمیل مراحل فروش ارز‌ دات، وجه به صورت دلار یا ارزی که دات را به آن فروخته‌اید (به عنوان مثال ارز اتریوم ETH یا بیت کوین BTC و یا سایر ارز‌ها)، در دسترس شما خواهد بود.

نحوه خرید پولکادات از صرافی‌‌های غیرمتمرکز خارجی

تصویر چندین ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین، تتر، اتریوم که بدون واسطه و به‌طور مستقیم با خط به هم وصل شده‌اند.
صرافی‌های غیر‌متمرکز واسطه را حذف می‌کنند و خرید و فروش ارز دات را به طور مستقیم بین افراد فراهم می‌سازند.

تا به اینجا با چگونگی خرید و فروش ارز شبکه پولکادات (دات) از صرافی‌های متمرکز آشنا شده‌اید. اما اگر بخواهید از یک صرافی غیر‌متمرکز استفاده کنید، چه باید کرد؟ همانطور که می‌دانید با استفاده از صرافی‌های غیر‌متمرکز، دیگر نیازی به واسطه ندارید و خرید و فروش دات را می‌توانید مستقیما با فرد دیگری انجام دهید. از معتبر‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های غیر‌متمرکز می‌توان به یونی‌سواپ و سوشی‌سواپ اشاره کرد. برای خرید دات از طریق یک صرافی غیر‌متمرکز‌، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) انتخاب کیف پول

اولین قدم پس از انتخاب صرافی غیر‌متمرکز، انتخاب یک کیف پول سازگار با آن صرافی و ارز دات است. تراست ولت Trust Wallet و تالیزمان ولت Talisman از جمله کیف پول‌های سازگار با صرافی‌های غیر‌متمرکز هستند که برای خرید دات می‌توان از آنها استفاده کرد.

۲) شارژ کیف پول

 در مرحله بعدی باید کیف پول خود را شارژ کنید. برای مثال اگر از صرافی سوشی‌سواپ استفاده می‌کنید؛ از آنجاییکه این صرافی مبتنی بر شبکه اتریوم است، برای خرید دات باید ابتدا کیف پول خود را با اتریوم شارژ کنید. این کار را می‌توان با خرید ETH در یک صرافی متمرکز (مانند Coinbase یا Binance) و انتقال آن به آدرس کیف پول غیر‌متمرکز خود انجام دهید.

۳) وصل کردن کیف پول به صرافی غیر‌متمرکز

پس از شارژ کردن کیف خود برای انجام تراکنش و خرید دات، باید به سایت یا برنامه صرافی مورد نظرتان رجوع کرده و کیف پول خود را به صرافی غیر‌متمرکز متصل کنید.

۴) نهایی سازی سفارش

پس از متصل شدن به کیف پول خود می‌توانید جفت معاملاتی خود را (مثلا DOT/ETH) برای خرید دات انتخاب کرده، جزئیات مربوط به خرید ارز دات را وارد کنید. صرافی ،مقدار تخمینی ارز DOT را که دریافت خواهید کرد به شما نشان می‌دهد.

نحوه فروش پولکادات از صرافی‌های غیر‌متمرکز خارجی

برای فروش دات از طریق یک صرافی غیر‌متمرکز نیز به یک کیف پول غیرمتمرکز نیاز دارید که از ارز DOT پشتیبانی کند. پس از انتخاب کیف پول مراحل زیر را می‌توان دنبال کرد:

۱) انتخاب جفت معاملاتی

پس از متصل شدن به کیف پولی که در آن ارز‌های دات را نگه داشته‌اید، باید جفت معاملاتی مورد نظرتان (مثلا DOT/ETH یا DOT/USDT) را انتخاب و سفارش خود را ثبت کنید. به عنوان مثال، در صورت انتخاب DOT/USDT، در ازای فروش ارز دات، USDT دریافت می‌کنید.

۲) نهایی‌سازی سفارش

پس از انتخاب کردن جفت معاملاتی مورد نظر، باید جزئیات تراکنش را بررسی و نهایی کنید، از جمله مقدار ارز دات که می‌فروشید و مقدار مورد انتظار توکنی که در ازای فروش آن دریافت خواهید کرد.

نحوه خرید و فروش پولکادات از طریق صرافی‌های ایرانی

تصویر یک تبلت که روی یک میز قرار دارد، اطراف آن صد‌دلاری و مداد وجود دارد و کلمه خرید و فروش و پولکادات در آن به انگلیسی نوشته شده است.
یکی از امن‌ترین صرافی‌های ایرانی برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال از جمله دات در هر ساعتی از شبانه‌روز، صرافی رمزینکس است.

تا اینجا با نحوه خرید و فروش DOT از صرافی‌های متمرکز و غیر‌متمرکز خارجی آشنا شده‌اید. اما باید بدانید موانعی نظیر احراز هویت در صرافی‌های متمرکز و یا هزینه تراکنش بالا در صرافی‌های غیر‌متمرکز برای کاربران ایرانی وجود دارد که خرید و فروش دات و سایر ارز‌های دیجیتال را از صرافی‌های خارجی نا‌ممکن و یا بسیار سخت می‌سازد. در اینجاست که یک صرافی ایرانی مانند رمزینکس می‌تواند موانع موجود را از بین ببرد و با ویژگی‌هایی نظیر امنیت بالا در معاملات، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، امکان خرید انواع ارز دیجیتال، خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال، احراز هویت آسان و بسیار سریع، پرچم‌دار صرافی‌های ایرانی بشود. نحوه خرید و فروش ارز بومی شبکه پولکادات از صرافی رمزینکس در ادامه ذکر شده است:

۱) ایجاد حساب و احراز هویت

تصویر پنل صرافی رمزینکس که قسمت‌های مختلف سایت از جمله ثبت‌نام و ورود بالای آن نوشته است.
اولین قدم برای خرید و فروش دات در صرافی رمزینکس، ثبت‌نام و احراز هویت است.

برای خرید و یا فروش ارز دات در صرافی رمزینکس، ابتدا لازم است که در این صرافی حساب خود را ایجاد کنید و احراز هویت شوید. مراحل احراز هویت در این صرافی بسیار سریع انجام می‌شود و در هر ساعتی از شبانه روز شما قادر به خرید و فروش هزاران ارز دیجیتال از جمله دات خواهید بود. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، از قسمت ثبت‌نام می‌توانید اولین قدم را برای خرید یا فروش دات بردارید. لازم به ذکر است در صرافی ارز دیجیتال رمزینکس می‌توانید بدون احراز هویت به خرید و فروش یا برداشت و واریز ارز دات و سایر ارز‌ها بپردازید، اما برای واریز و برداشت ریالی باید احراز هویت شوید که شامل ارائه مشخصات شخصی و مدرک شناسایی اعم از کارت ملی هوشمند، شناسنامه یا گواهینامه است.

۲) واریز وجه

صفحه واریز رمزینکس که در آن نحوه واریز وجه برای خرید و فروش توضیح داده شده است.
برای خرید دات، پس از ثبت‌نام و احراز هویت، باید واریز وجه انجام دهید که هم به صورت ریالی و هم با سایر ارز‌های دیجیتال امکان‌پذیر است.

پس از افتتاح حساب، لازم است که حساب خود را در صرافی شارژ کنید. این کار هم از طریق واریز ریال و هم با داشتن سایر ارز‌های دیجیتال امکان‌پذیر است.برای واریز وجه ریالی باید کارت بانکی که به اسم خودتان باشد را ثبت کنید. همچنین در صورتی که بخواهید با سایر ارز‌های دیجیتال واریز انجام دهید، کافی است آنها را از کیف پول شخصی خود، به کیف پول خود در رمزینکس انتقال دهید.

۳) ثبت سفارش خرید و فروش ارز دات

تصویر صفحه خرید و فروش دات که اطلاعات مربوط به معرفی و قیمت پولکادات از جمله قیمت به ریال و تتر در آن نوشته است.
برای خرید و فروش ارز دات باید از قسمت لیست ارز‌های دیجیتال صرافی رمزینکس، ارز دات را انتخاب و سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

پس از شارژ کیف پول خود در رمزینکس، کافی است ارز دات را از لیست ارز‌های دیجیتال موجود در صرافی رمزینکس برای خرید انتخاب کنید. در حال حاضر (۱۵ تیر‌ماه ۱۴۰۳)، قیمت ارز دات ۵.۷ دلار یا معادل ۳,۴۰۰,۰۰۰ ریال است. به عبارتی دیگر، برای خرید هر دات نیاز به ۳,۴۰۰,۰۰۰ ریال است و حداقل میزان واریز وجه در صرافی رمزینکس ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال است.

از طرفی دیگر، برای برای فروش ارز دات از طریق رمزینکس نیز می‌توانید از طریق گزینه فروش اقدام به فروش DOT کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از رمزینکس، با نحوه خرید و فروش دات از طریق صرافی‌های خارجی و ایرانی آشنا شدید. به دلیل موانعی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، انتخاب یک صرافی ایرانی مانند رمزینکس که تمامی خدمات مربوط به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را فراهم و آسان می‌سازد، بهترین گزینه برای شما است. با تکمیل فرایند احراز هویت در این صرافی، در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید ارز دات و سایر رمز‌ارز‌ها را معامله کنید.

سوالات متدوال

از چه صرافی‌هایی می‌توان ارز پولکادات را خریداری کرد؟

ارز دات سکه بومی شبکه پولکادات است و از طریق صرافی‌های خارجی مانند بایننس و صرافی‌های ایرانی از جمله رمزینکس قابل خریداری است.

چگونه می‌توان ارز پولکادات را فروخت؟

برای فروش ارز پولکادات DOT، باید ارز‌های خود را از کیف پولی شخصی خود به حساب خود در صرافی موردنظرتان انتقال دهید و فروش خود را نهایی کنید.

آیا ارز پولکادات در ایران قابل خرید و فروش است؟

بله. ارز بومی پولکادات که دات نام دارد در صرافی‌های ایرانی لیست شده است و شما می‌توانید از طریق صرافی رمزینکس به خرید و فروش آن بپردازید.

منبع: Polkadot | How to Buy Polkadot

به این post امتیاز دهید
درباره تارا محسنی
نویسندگی و نوازندگی، بخش‌های جدا‌نشدنی زندگی من هستند!
درباره تارا محسنی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید