همه چیز درباره وایت پیپر ارز بونک؛ آینده میم کوین‌ها! - رمزینکس
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ اخبار

همه چیز درباره وایت پیپر ارز بونک؛ آینده میم کوین‌ها!

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

فقط بلاکچین سولانا یک میم کوین کم داشت که با عرضه وایت پیپر بونک و توکن آن، اکوسیستم Solana نیز به جمع جامعه بزرگ میم کوین‌ها پیوست. میم کوین بونک (BONK) که با نمادی مشابه شیبا اینو و دوج کوین پا به عرصه کریپتوکارنسی گذاشته است، در وایت پیپر خود اطلاعات جالب و جذابی را در رابطه با برنامه‌های آینده خود و به‌طور کلی، تمامیت پروژه ارائه کرده است که در این مقاله از رمزینکس به بررسی وایت پیپر ارز بونک پرداخته و از ابعاد مختلف این سند مهم را بررسی کرده‌ایم.

وایت پیپر ارز بونک چیست؟

قبل از خرید ارز دیجیتال برای اینکه بتوان با دید بهتری در یک رمزارز سرمایه‌گذاری کرد، باید وایت پیپر آن رامطالعه کرد. وایت پیپر تمام اطلاعاتی که شما از یک رمز‌ارز می‌خواهید در اخیتارتان قرار می‌دهد. وایت پیپر ارز بونک نیز، با رعایت این سنت جذاب کریپتویی، در یک وایت پیپر ۱۱ صفحه‌ای، هر آنچه که یک کاربر برای شناخت بهتر این پروژه قبل از خرید بونک نیاز دارد، آورده است.

وایت پیپر ارز دیجیتال بونک، در چند بخش مجزا اطلاعات کامل و مفیدی را از پروژه خود ارائه داده است. نکته مهم در رابطه با این اطلاعات، دسته‌بندی جذاب، توضیح خلاصه، شرح داده‌ها با زبانی ساده به منظور فهم راحت عموم مردم و از همه مهم‌تر، بیان خطراتی که ممکن است پروژه را تهدید کند. حال در ادامه به بررسی جزئی‌تر وایت پیپر بونک پرداخته‌ایم.

بررسی وایت پیپر ارز بونک

وایت پیپر ارز بونک در سایت این پروژه قرار داده شده و کاربران به راحتی می‌توانند با دانلود PDF آن، این سند ارزشمند را مطالعه و در رابطه با سرمایه‌گذاری خود در این پروژه، تصمیم‌گیری کنند. وایت پیپر ارز بونک به ۴ قسمت تقسیم شده است؛ توضیح پروژه، خدمات، توزیع توکن و خطرات که قبلا در مقاله‌ای به بررسی اینکه ارز دیجیتال بونک چیست پرداخته‌ و در ادامه، ۳ قسمت دیگر وایت پیپر ارز بونک را شرح داده‌ایم.

۱. شرح خدمات در وایت پیپر ارز بونک

خدمات بونک ارائه شده در وایت پیپر ارز بونک
بونک اولین میم کوین اکوسیستم سولانا است.

ارز دیجیتال بونک که به عنوان میم کوین سولانا پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت، حالا پا را فراتر از یک میم کوین ساده گذاشته و با ارائه خدماتی متنوع و جذاب، تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود شده است. طبق شعار سایت بونک، آن‌ها خود را «فراتر از یک سگ معمولی» می‌نامند و معتقد هستند که پروژه بزرگی را مدیریت می‌کنند. از  جمله خدمات جذاب این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ربات تلگرام بونک: کاربران با استفاده از این ربات تلگرام، می‌توانند به خرید و فروش بونک و تبادل آن بپردازند و بدون حضور در صرافی ارز دیجیتال، به راحتی بونک‌های خود را معامله کنند.
  • BonkSwap: همانطور که می‌دانید، سواپ‌ها صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکزی هستند که به تقویت اکوسیستم یک پروژه کمک شایانی می‌کنند. بونک سواپ نیز امکان تبادل ارزهای دیجیتال را در اکوسیستم بونک فراهم کرده است.
  • BonkRewards: بونک ریواردز به نوعی یک فرایند استیکینگ ارز بونک بوده که کاربران با سهام‌گذاری بونک‌های خود پاداش‌هایی دریافت می‌کنند.
  • MoonWalk: یک برنامه ورزشی در اکوسیستم بونک بوده که کاربران با استفاده از ارز بونک در مونواک، جوایزی را با رسیدن به اهداف ورزشی خود دریافت می‌کنند.
  • CrossChain: امکان تبادلات کریپتویی میان-زنجیره‌ای نیز در اکوسیستم بونک فراهم شده است.

۲. توزیع توکن در وایت پیپر ارز بونک

نحوه عرضه توکن در وایت پیپر ارز بونک
نحوه توزیع توکن در اکوسیستم بونک

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از سرمایه‌گذاری باید در وایت پیپر ارز بونک بررسی کرد، نحوه توزیع توکن بوده که تاثیر به‌سزایی در آینده قیمتی آن دارد. در ادامه به شرح توزیع توکن بونک که در وایت پیپر آن با جزئیات بیان شده، پرداخته‌ایم:

  • ۲۱ درصد به ۴۰ پروژه‌ مختلف سولانا اختصاص یافته است.
  • ۱۶ درصد در میان شرکت‌کنندگان در اکوسیستم توزیع شده است.
  • ۱۰ درصد به هنرمندان و سازنده‌های NFT اختصاص یافته است.
  • ۵ درصد به توسعه‌دهندگان پروژه اختصاص داده شده است.
  • ۲۱ درصد به شرکت‌کنندگان اولیه پروژه داده شده است.
  • ۵ درصد در اختیار DAO قرار گرفته است.

۳. ریسک‌های موجود در وایت پیپر ارز بونک چیست؟

با توجه به بخش آخر وایت پیپر ارز بونک، ریسک‌ها و خطراتی در رابطه با این پروژه آورده شده که به نوعی خود هشداری برای هرگونه سرمایه‌گذاری بدون برنامه و استراتژی است. البته بیان این نکته هم ضروری است که خطراتی را که بونک در وایت پیپر خود آورده است، در اکثر پروژه‌های کریپتویی وجود دارد و تنها مختص این پروژه نیست.

  • عدم وجود قوانین کشوری و جهانی برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال
  • تغییرات مداوم در زیرساخت‌ها و داده‌های پروژه
  • امکان ترک پروژه توسط توسعه‌دهندگان اولیه
  • شکست در توسعه پروژه به دلایل مختلف
  • ضعف‌های امنیتی در بخش‌های مختلف
  • امکان انحلال پروژه به دلیل هک یا ترک پروژه توسط توسعه‌دهندگان اولیه

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی وایت پیپر ارز بونک پرداختیم و براساس اطلاعات ارائه شده در این وایت پیپر می‌توان نتیجه گرفت ارز دیجیتال بونک مانند تمام رمزارزهای دیگر، شامل مزایا و معایبی است که اگر با یک استراتژی درست سرمایه‌گذاری اقدام به خرید بونک کنید، می‌توانید به سود برسید و از مزایای آن استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که بونک می‌تواند در آینده به رقیبی بزرگ برای شیبا اینو تبدیل شود و همین امر سبب می‌شود که سرمایه‌گذاری در این رمزارز واقعیتی جذاب باشد.

سوالات متداول

کاربرد ارز دیجیتال بونک چیست؟

ارز دیجیتال بونک به عنوان یک روش پرداخت، توکن کاربردی در بازی و برای خرید NFT کاربرد دارد.

چه تعداد ارز بونک در اکوسیستم وجود دارد؟

با وجود اینکه در ابتدا ۱۰۰ میلیارد ارز بونک در ابتدا ارائه شد، اما در ادامه ۶ میلیارد آن به منظور کاهش قیمت، سوزانده شد.

منابع: bonk

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید